edit : Extra foto's met dank aan maanvis die snel ter plaatse wasquote:UDEN - De Islamitische basisschool Bedir aan Landschrijversveld in Uden is dinsdagavond getroffen door een uitslaande brand. De Udense brandweer is met volledig materieel uitgerukt om het vuur te blussen. De Islamitische gemeenschap van Uden kwam massaal naar de school toe, waar zich emotionele taferelen afspelen. Huilend vielen kinderen en ouders elkaar in de armen. Terwijl een ander de brandweer verweet dat ze niet blusten, maar alleen de stralen op de muur richtten. Het vuur is zo goed als zeker aangestoken, hoewel de brandweer dat nog niet wil bevestigen. Op de zijkant van de school waren racistische leuzen geschreven, waaronder 'White Power', 'Rest in peace, RIP' en 'kut-marokkanen'. Een woordvoerder van het schoolbestuur reageert verbijsterd: "Dat dit in Uden kan gebeuren. Niet te geloven!" (later meer)
quote:Terwijl een ander de brandweer verweet dat ze niet blusten, maar alleen de stralen op de muur richtten.
die school wordt waarschijnlijk gewoon gebruiktquote:Op dinsdag 9 november 2004 22:03 schreef zurich het volgende:
waarom alleen s avonds? durven ze dat niet te doen s morgens!?
Wat heb Lonsdale hier nou meer te makenquote:Op dinsdag 9 november 2004 22:04 schreef releerf het volgende:
die kut lonsdale mongolen, ik word hier erg treurig van
ht wordt wel heel erg ..quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:04 schreef Gappie het volgende:
[..]
anders barsten de voegen niet open
maja... echt nog ff en er is een burgeroorlog in Nederland...
Oh ... jij hebt al een verdachtequote:Op dinsdag 9 november 2004 22:03 schreef zurich het volgende:
dit is allemaal o.a de schuld van wilders..
marokkanen zullen hierop reageren...met alle sympathie in de islamistische landen.. o.a aanvallen op nederlandse doelen in indonesie.. marokko..frankrijk ect..
zo verwacht ik tenminste
Dit is ziek. Omdat het zo vaak gebeurd is er een centraal topic voorquote:Op dinsdag 9 november 2004 22:02 schreef GiSH het volgende:
Vandalisme/Brandstichting in NL
Als de Nederlandse moslimgemeenschap net zo "genuanceerd" reageert op dit voorval, als dat deze daders deden op de moord op Van Gogh, is het hek van de dam... - Ik zie ook werkelijk het NUT niet, van het in de fik steken van een basisschool, waar alleen kleine kinderen komen. Ik zie trouwens sowieso het nut niet.quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
op het nieuws hebben ze het over een aanslag. Ik hou het maar op relschoppers en hooligans die de dood van van Gogh aangrijpen om hun lusten bot te vieren..
dankjewel.. ik draag et zelf ookquote:Op dinsdag 9 november 2004 22:07 schreef releerf het volgende:
hmm dat dragen die gasten meestal, kom je wel eens buiten?
Die stumpers denken waarschijnlijk 'dat Theo het zo gewild had'.quote:Op dinsdag 9 november 2004 21:57 schreef Het_Biertje het volgende:
Op de zijkant van de school waren racistische leuzen geschreven, waaronder 'Rest in peace.
quote:Burgemeester J. Kersten reageert geschokt op de brand in de Islamitische basisschool Bedir. In het NOS-journaal gaf de burgemeester toe dat de gebeurtenis veel weg heeft van een aanslag, maar toch wil ze die term zelf nog niet in de mond nemen. "We moeten eerst de uitslag van het onderzoek afwachten." Volgens de burgemeester was er de afgelopen dagen aandacht voor de veiligheid van Islamitische eigendommen. "We hebben al wat kleine zaken gehad, zoals gesneuvelde ruiten en de bekladding van de moskee. De Moslimgemeenschap in Uden is verbijsterd. Dit slaat in als een bom."
ja, en?quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:05 schreef DJ_Fritz het volgende:
Laat ik daar nou heel dicht in de buurt wonen
? Leg uit? Dus iemand die radicale moslims wil weren om aanslagen zoals die op van Gogh te voorkomen is schuldig aan weekend-racisten welke schooltjes in de fik zetten?quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:03 schreef zurich het volgende:
dit is allemaal o.a de schuld van wilders..
Dader geeft zichzelf aan?quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:16 schreef IBAZ het volgende:
[..]
ja, en?
hij ahd het over de moslims..alle moslims en niet over extremisten.quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
? Leg uit? Dus iemand die radicale moslims wil weren om aanslagen zoals die op van Gogh wil voorkomen is schuldig aan weekend-racisten welke schooltjes in de fik zetten?
Mochten ze een dubbele of buitenlandse nationaliteit hebben zal dat inderdaad opgaan. Anders zijn ze helaas ons probleem.quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:17 schreef zurich het volgende:
de daders moeten hun nationaliteit verliezen en het land uitgezet worden....:) hetzijn geweldadige terroristen
Eh, nee hoor....quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:19 schreef zurich het volgende:
[..]
hij ahd het over de moslims..alle moslims en niet over extremisten.
Nou, leg uit trollerig kloontjequote:hij maakte nederland onleefbaar
Volgens mij zijn het juist radicale moslims die het hun gematigde geloofsgenoten op dit moment erg moeilijk maken door dit soort rechts-extremisme te voeden met smoezen om xenofobie te rechtvaardigen.quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
? Leg uit? Dus iemand die radicale moslims wil weren om aanslagen zoals die op van Gogh te voorkomen is schuldig aan weekend-racisten welke schooltjes in de fik zetten?
Denk toch eens na domme nerd.quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:19 schreef zurich het volgende:
[..]
hij ahd het over de moslims..alle moslims en niet over extremisten.
hij maakte nederland onleefbaar
Ik acht het niet onmogelijk hoor, dat extremistische moslims hun eigen geloofsgenoten aanvallen om zo de polarisatie in de samenleving snel te versterken. Zou volgens mij niet de eerste keer zijn in de wereld.quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:20 schreef allure112 het volgende:
[..]
Yeah sure, achterlijke
Zeker. Daarom staan er ook leuzen op de muren geschilderdquote:Op dinsdag 9 november 2004 22:21 schreef lionsguy18 het volgende:
Het zou natuurlijk kortsluiting kunnen zijn.
Ja de politie bewaakt elk gebouw dat ook maar iets met de islam te maken heeft 24 uur per dag.quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:20 schreef BabeWatcher het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
HUFTERS !!!!!!!!!!!
En waar is gvd die kut politie die Islamitische objecten zou bewaken?
Die stonden zeker twee straten verderop te flitsen
Het enige lichtpuntje is dat aanslagen van christenen 's avonds plaatsvinden als er niemand in de panden aanwezig is.
quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:17 schreef Code13.0 het volgende:
Maar ze kunnen de school ook nog zelf in de fik hebben gestoken.
Als dat zo is, zachte heelmeesters, bladibla...quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:19 schreef Swetsenegger het volgende:
Anders zijn ze helaas ons probleem.
Dat schrijft meestal geen racistische leuzen op de muurquote:Op dinsdag 9 november 2004 22:21 schreef lionsguy18 het volgende:
Het zou natuurlijk kortsluiting kunnen zijn.
Ja, ik denk dat je gelijk hebt, Mohammed B is waarschijnlijk betaald om Theo dood te schieten zodat ze een reden hebben om moslims aan te vallenquote:Op dinsdag 9 november 2004 22:22 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ik acht het niet onmogelijk hoor, dat extremistische moslims hun eigen geloofsgenoten aanvallen om zo de polarisatie in de samenleving snel te versterken. Zou volgens mij niet de eerste keer zijn in de wereld.
Ah gelukkig. Zijn 'we' toch nog beter.quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:20 schreef BabeWatcher het volgende:
Het enige lichtpuntje is dat aanslagen van christenen 's avonds plaatsvinden als er niemand in de panden aanwezig is.
Daarover loopt al een topic in TRUquote:Op dinsdag 9 november 2004 22:25 schreef allure112 het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat je gelijk hebt, Mohammed B is waarschijnlijk betaald om Theo dood te schieten zodat ze een reden hebben om moslims aan te vallen
![]()
tja, zo kun je wel door blijven lullen....quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:26 schreef lionsguy18 het volgende:
Kerken werden ook aangevallen, tja dat roept weer een tegenreactie op.
Jawel het hoernaal berichtte er over.quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:28 schreef Tikorev het volgende:
Vast een (verkeerde) reactie op het in brand proberen te steken van 4 kerken vandaag...
Wel vreemd dat daar amper aandacht aan is besteed in de media. Niets in het Journaal, NOVA, Netwerk, 2Vandaag, enz. Dat was wel anders toen gisteren een deur werd vernield van een islamitische school. Maar dat terzake...
Niet in het 6 uur journaal.quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:29 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Jawel het hoernaal berichtte er over.
van mij mag elk gebouw waar kinderen worden misbruikt worden afgefikt.quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:26 schreef lionsguy18 het volgende:
Kerken werden ook aangevallen, tja dat roept weer een tegenreactie op.
bronnetje misschien of heb je dit weer uit je duim gezogen?quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:32 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
van mij mag elk gebouw waar kinderen worden misbruikt worden afgefikt.
Oh, we zijn weer bij dat stokpaardje aangeland.quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:32 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
van mij mag elk gebouw waar kinderen worden misbruikt worden afgefikt.
Dus jij beweert hier dat christenen aanslagen plegen op de Islam, omdat Theo van Gogh, die absoluut geen enkele connecties heeft met het christelijk geloof, vermoord is?quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:20 schreef BabeWatcher het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
HUFTERS !!!!!!!!!!!
En waar is gvd die kut politie die Islamitische objecten zou bewaken?
Die stonden zeker twee straten verderop te flitsen
Wat een onzin, de aanval op Theo van Gogh is een aanval geweest op alle bekende opiniemakers in Nederland, misschien zelfs wel op alle Nederlanders die een bepaalde kritische houding hebben t.o.v. de radicale Islam.quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:31 schreef HeyFreak het volgende:
trouwens, de moord op Van Gogh was een misdaad tegen een individu. Die Lonsdale/Michiel Smitjes zijn begonnen met het aanvallen van een gemeenschap....
Ja joh, voor elk gebouw 24 uur per dag politiebewaking.quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:33 schreef Timo_Baal het volgende:
Hiermee blijkt maar weer eens het totale onvermogen van de politie om hun taken uit te voeren!
en Lionsguy18 mag zijn gang gaanquote:Op dinsdag 9 november 2004 22:31 schreef NorthernStar het volgende:
Hou je even in Meki.
ummmuh.... bekeuren doen ze toch?quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:33 schreef Timo_Baal het volgende:
Hiermee blijkt maar weer eens het totale onvermogen van de politie om hun taken uit te voeren!
Wat verwacht je in godsnaam?! Er zijn al dagenlang misdadige acties tegen zowel islamitische als nederlandse gebouwen bezig, ga dan je uiterste best doen om die te beveiligen. Maar je hoort niks anders dan organisaties die zichzelf met man en macht moeten verdedigen. Wat natuurlijk grote gevaren met zich meebrengt.
Waar is de overheid als je die nodig hebt?
Waar is de politie als je die nodig hebt?
Weet je wel hoeveel politie er nodig is om elk gebouw in Nederland dat iets met de islam te maken heeft 24 uur per dag te bewaken. Dat is een onmogelijke opgave.quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:33 schreef Timo_Baal het volgende:
Wat verwacht je in godsnaam?! Er zijn al dagenlang misdadige acties tegen zowel islamitische als nederlandse gebouwen bezig, ga dan je uiterste best doen om die te beveiligen. Maar je hoort niks anders dan organisaties die zichzelf met man en macht moeten verdedigen. Wat natuurlijk grote gevaren met zich meebrengt.
Waar is de overheid als je die nodig hebt?
Waar is de politie als je die nodig hebt?
Waar mag dit op slaan??? Christenen steken net als moslims geen kerken/scholen/kantoren in de fik uit geloofsovertuiging.quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:20 schreef BabeWatcher het volgende:
:Het enige lichtpuntje is dat aanslagen van christenen 's avonds plaatsvinden als er niemand in de panden aanwezig is.
of we krijgen nog een dooie door dit soort acties, en dan slaat de poep helemaal tegen de ventilator..quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:34 schreef MrBadGuy het volgende:
Laten we niet overdrijven, over een paar weken is het weer rustig
Een verhoogde staat van paraatheid zou op zijn minst verwacht mogen worden. Maar heb jij iets gehoord van de poltie over hou zij het land van plan zijn te beschermen?quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:35 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Ja joh, voor elk gebouw 24 uur per dag politiebewaking.
Gezellig man, zo'n land!
Geloof je het zelf ookquote:Op dinsdag 9 november 2004 22:34 schreef MrBadGuy het volgende:
Laten we niet overdrijven, over een paar weken is het weer rustig
Wat moet de politie doen dan? Alle islamitische scholen, moskeeen, kerken en christelijke scholen 24 uur per dag in de gaten houden? Daar heb je tienduizenden mensen voor nodig...quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:33 schreef Timo_Baal het volgende:
Vergeet de kerken nietquote:Op dinsdag 9 november 2004 22:35 schreef Biggs. het volgende:
[..]
Weet je wel hoeveel politie er nodig is om elk gebouw in Nederland dat iets met de islam te maken heeft 24 uur per dag te bewaken. Dat is een onmogelijke opgave.
ow tegenwoordig wordt het 'kritische houding genoemd' ik noem het nog altijd beledigen, wat weer niet betekent dat ik de moord op theo goedkeurquote:Op dinsdag 9 november 2004 22:34 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Wat een onzin, de aanval op Theo van Gogh is een aanval geweest op alle bekende opiniemakers in Nederland, misschien zelfs wel op alle Nederlanders die een bepaalde kritische houding hebben t.o.v. de radicale Islam.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |