Boris, onze boskat. Een kat met een geweldig lange stamboomnaam maar er was maar 1 naam die echt bij hem pastte en dat is Boris.
![]()
Enorm groot, vaak tot schrik van mensen die bij ons voor het eerst over de drempel stappen, maar deed geen vlieg kwaad. Was gek op alles en iedereen. Was berucht om het feit dat hij de veters van de schoenen van de nietsvermoedende visite doorbeet , en was verzot op touwtjes in het algemeen. Rende met veel plezier achter ballen en propjes papier aan en was gek op zijn zusje Lois.
Boris hield van water, op het extreme af. HIj dook enthousiast in de zwembadjes van de kinderen, hij stond genietend in de regen, wandelde vrolijk mee onder de douche als hij de kans kreeg en vond het afdrogen daarna een traktatie.
Sneeuw, ook zoiets moois, daar kon hij zich uren in vermaken. Het bespringen van vallende sneeuwvlokjes was een erg komisch gezicht. Als hij dan helemaal doorweekt en met de ijspegels aan zijn buik weer binnenkwam stond hij al te wachten bij de keukenhanddoek om zich lekker af te laten drogen.
![]()
Boris was gek op knagen, zijn favoriete bezigheid binnenshuis was het versnipperen van kartonnen doosjes.
![]()
Vanmorgen kwam ik beneden en vond Boris languit op de grond in de kamer. Ik kreeg er gelijk een raar gevoel van en liep naar hem toe. Hij had zijn oogjes dicht en toen ik hem aaide begon hij heel zacht te spinnen. Echt wakker worden en enthousiast begroeten deed hij niet en ik vertrouwde het niet. Ik liep naar boven om Jeroen, en de kinderen die inmiddels ook wakker waren, te halen en we liepen naar beneden. Toen we de kamer inkwamen zagen we het al, Boris was overleden.
:'(
Hij heeft nu zijn laatste kartonnen doosje gekregen, nu eens niet om te versnipperen maar als laatste lekkere bedje. Jeroen heeft hem vanmiddag naar het crematorium gebracht en hij wordt vanavond nog gecremeerd.
Dag lieve lieve Boris, Boizz zoals Eva altijd zegt, ik zal je ontzettend missen....
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥