abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 september 2001 @ 13:37:33 #1
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1618218
Ik heb nog niets gehoord over de zwarte dozen met de registratie van de cockpit gesprekken.
Ik kan mij voorstellen dat die in NY en Washington moeilijk te vinden zijn, maar van het vliegtuig in Pennsylvania zouden ze toch moeten hebben?
Wellicht dat de gesprekken meer richting geven in de speurtocht naar de daders, hoe ze het gedaan hebben, etc.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_1618229
Zwarte doos bij pentagon is gevonden. Rest weet ik niet.
pi_1618233
Nog niets over gehoord, maar ik denk dat de dozen van de vliegtuigen die in het WTC zijn gevlogen ong wel even zoek blijven...... er liggen slechts circa 110 verdiepingen bovenop.
"All the ills of mankind, all the tragic misfortunes that fill the history books, all the political blunders, all the failures of the great leaders, have arisen merely from a lack of skill at dancing - Moliere"
pi_1618266
Mwoah er ligt niet voor 110 verdiepingen aan puin.
Er is superveel verpoederd en in de lucht gekomen.
pi_1618401
quote:
Op woensdag 12 september 2001 13:43 schreef Gman het volgende:
Ok, laten het er 30 zijn..... dan nog zijn ze wel ff bezig
"All the ills of mankind, all the tragic misfortunes that fill the history books, all the political blunders, all the failures of the great leaders, have arisen merely from a lack of skill at dancing - Moliere"
pi_1618479
quote:
Op woensdag 12 september 2001 13:43 schreef Gman het volgende:
En waar is dat dan weer neergekomen? .
O+. Ripley. O+.
pi_1618592
Ik vrees dat de blackboxes in NY niet gevonden zullen worden... Ze zijn bestand tegen een 'gewone'vliegramp brand en weet ik veel wat...

Maar of het bestand is tegen 400zoveel meter beton en staal dat met een enorme kracht naar beneden komt, waarschijnlijk niet. Uiteraard ligt het aan vele zaken, zoals waar lag de blackbox voor het instorten, was dat op de grond, of op 1 van de verdiepingen waar het vliegtuig in te recht kwam.

In het laatste geval zie ik nog een kans dat ze heel zijn. Mochten ze aan de voet van degebouwen hebben gelegen... Kijk wat een bende beton en staal er op gevallen is... hoe groot is de kans dat juist de blackboxes beschermd worden door het puin wat er al overheen lag.

Met mazzel vinden ze de helft van de boxes in 'goede' staat terug.

pi_1618813
De blackbox zit in de staart van het vliegtuig dus heeft IMO niet zo'n heftige impact gehad als de rest van het vliegtuig.
En dan zijn er ook nog 2 blackboxes per vliegtuig.
I am the game!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 september 2001 @ 14:55:47 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_1618859
Zwarte dozen zijn trouwens oranje. 't Is een box die is uitgevonden door een meneer Black.

Of ze bestand zijn tegen dit soort impacts (botsing, brand en instorting)? Geen idee. Is de black box bij de Bijlmerramp ooit gevonden? Ik dacht van wel. Dan maken deze ook nog kans...

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 12 september 2001 @ 15:04:35 #10
15646 vorteXt
..: zomaar ::..
pi_1618939
Hebben ze daar niet een speciale manier voor om dat ding snel te vinden? Met sensoren ofzoiets??
je lult uit je nek als bij deepthroats - BlocNotes
pi_1618943
quote:
Op woensdag 12 september 2001 15:04 schreef vorteXt het volgende:
Hebben ze daar niet een speciale manier voor om dat ding snel te vinden? Met sensoren ofzoiets??
Ik denk niet dat dat nu de hoogste prioriteit heeft.
O+. Ripley. O+.
pi_1619040
Eh jawel, want ze willen waarschijnlijk wel voorkomen dat iemand anders ze inpikt.

Die oranje zwarte dozen hebben de klap waarschijnlijk wel overleefd. Die dingen zijn praktisch onverwoestbaar. En ja er zit inderdaad een baken in, dus waarschijnlijk weten ze wel waar die dingen zich bevinden. Veel belangrijke informatie zal er echter niet uit opgemaakt worden. Buiten de geluiden in de cockpit nemen die dingen voornamelijk vluchtgegevens op. Dus ze zullen wel uitkomst geven aan de vraag of de kapers zelf het toestel bestuurd hebben, maar veel meer zal het niet opleveren.

woensdag 12 september 2001 @ 15:12:47 #13
989 Jeromar
Trots op NL (Bijna altijd)
pi_1619043
Je moet niks!
pi_1619614
Mayor Giuliani geeft nu de pers foto's van de blackboxen en vraagt of ze deze willen verspreiden aangezien de boxen nog niet gevonden zijn.
I am the game!
pi_1621639
De blackbox in Pitsburgh is net gevonden

-edit: typo-

De grote tragedie van de wetenschap - de moord op een wonderschone hypothese door een akelig feit.
pi_1622276
Hoe zit het dan met zwarte dozen en extreme hitte? Ik hoorde dat de `impact` vooral zo groot is geweest doordat er nog zoveel brandstof in de vliegtuigen zat. Door deze extreme hitte zou de constructie van de gebouwen gesmolten (en oa daardoor) ingestort zijn?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 12 september 2001 @ 21:39:16 #17
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1622362
quote:
Op woensdag 12 september 2001 21:30 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe zit het dan met zwarte dozen en extreme hitte? Ik hoorde dat de `impact` vooral zo groot is geweest doordat er nog zoveel brandstof in de vliegtuigen zat. Door deze extreme hitte zou de constructie van de gebouwen gesmolten (en oa daardoor) ingestort zijn?
Tuurlijk bestaan die zwarte dozen nog. Het is geen bijlmerramp waar die dingen gesmolten zijn. Het is iets heel anders.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  woensdag 12 september 2001 @ 21:43:33 #18
13063 Catkin_
altijd en overal!
pi_1622393
Misschien is er iets op te maken uit de zwarte doos van het vliegtuig dat bij pensylvania is neergestort. Die is immers gevonden....
G'day mates, I'm in Australia!!!
pi_1622508
quote:
Op woensdag 12 september 2001 21:39 schreef links234 het volgende:

[..]

Tuurlijk bestaan die zwarte dozen nog. Het is geen bijlmerramp waar die dingen gesmolten zijn. Het is iets heel anders.

Want het is veel minder erg
  woensdag 12 september 2001 @ 21:53:51 #20
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1622540
quote:
Op woensdag 12 september 2001 21:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Want het is veel minder erg

Nee, dit waren amerikaanse toestellen. De kwaliteit is vast een stuk beter dan die israelische recorders. (en ja ---> Dat noemt men cynisme)

En anders mag men zich in nederland wel eens afvragen wat er met die dingen gebeurd is. Maar goed, ik zal nu wel weer voor linkse onruststoker worden uitgemaakt.

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1622543
quote:
Op woensdag 12 september 2001 21:39 schreef links234 het volgende:

[..]

Daar zijn ze ook niet gesmolten, maar ontvreemd door de mannen in witte pakken
pi_1622621
quote:
Op woensdag 12 september 2001 21:53 schreef links234 het volgende:

[..]

Nee, dit waren amerikaanse toestellen. De kwaliteit is vast een stuk beter dan die israelische recorders. (en ja ---> Dat noemt men cynisme)

En anders mag men zich in nederland wel eens afvragen wat er met die dingen gebeurd is. Maar goed, ik zal nu wel weer voor linkse onruststoker worden uitgemaakt.

Ehh, ik ben erg blij met de informatie hoor, daarom vroeg ik ernaar. Ik kan me alleen niet voorstellen dat de hitte klaarblijkelijk zó oploopt dat de stalen constructie smelt, het gebouw instort, en van de zwarte doos nog iets over zal zijn. Maar dan redeneer ik ook puur als leek die wat informatie heeft meegekregen in de uitzendingen van de NOS.

Zoals de meeste anderen dus.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')