Vraag of je wat bevroren frikandellen mee kan krijgen, en frituur ze thuis. Weet je het gelijk.quote:Op dinsdag 9 november 2004 13:34 schreef clowncloon het volgende:
Neen brutus want de snackbar frikadel smaakt in mijn eigen vetrouwde frituurtje echt anders (lekkerder) dan de supermarkt frikadel. Het IS gewoon een andere frikadel!
Als ik die zin zo lees, lijkt het haast wel alsof hij dat al een keer geprobeerd heeft...quote:Op dinsdag 9 november 2004 13:35 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Vraag of je wat bevroren frikandellen mee kan krijgen, en frituur ze thuis. Weet je het gelijk.
Dat heeftie dus gedaan. Zie OP. Duhquote:Op dinsdag 9 november 2004 13:35 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Vraag of je wat bevroren frikandellen mee kan krijgen, en frituur ze thuis. Weet je het gelijk.
quote:Op dinsdag 9 november 2004 13:35 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ik heb het dus al getestquote:Op dinsdag 9 november 2004 12:44 schreef clowncloon het volgende:
Probeer het zelfs eens....haal een rauwe frikadel bij de snackbar en neem een andere van beckers of mora )whatever!
en toch twijfel ik of die ingerienten dan ZO een mysterie zijn dan geen enkele frikadellenfabrikant (goed galgje woord overigens...) al een vergelijkbaar smakend product heeft weten te creeren.quote:Op dinsdag 9 november 2004 13:37 schreef Jordy-B het volgende:
Zou het ermee te maken hebben dat de mensen in snackbars nooit de ingrediëntenlijst te zien krijgen?
Nou vraag ik je, zijn alle frikadellen in de supermarkt nou express anders omdat bijvoorbeeld alle snackbars hebben afgesproken om 'hun' product anders en dus speciaal te laten zijn. Of is het gewoon een goed bewaard geheim of zijn de supermarkt-frikadel-verkopers tot de ontdekking gekomen dat ze meer frikadllen verkopen als ze minder sterk smaken o.i.d.?quote:Op dinsdag 9 november 2004 13:59 schreef FritsVanEgters het volgende:
Klopt, ik hou niet van frikandellen tenzij ze bij de (juiste) snackbar vandaan komen.![]()
quote:Op dinsdag 9 november 2004 13:41 schreef Jester het volgende:
Je moet gewoon de echte frikadellen kopen: De "van Lieshout" en dan de extra / bikfrik (100 gram massive genot)
Dus deze mag ik vergelijken met de 'echte' uit de snackbar? mooi!quote:Op dinsdag 9 november 2004 14:22 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
die hebben wij thuis ook.
Die moet je inderdaad gewoon halen bij een diepvriesgroothandel, daar heb je de echte goede snacks, goed gevuld, goed formaat en erg lekker.![]()
Tips in Zuid-Oost Brabant: - Boerenbond Neerkant
- Van Rijsingen diepvrieshandel, onder andere in Deurne en Helmond
Ik denk dat snackbars waarschijnlijk een ander merk frikadellen verkopen (of ze maken ze zelfquote:Op dinsdag 9 november 2004 14:00 schreef clowncloon het volgende:
[..]
Nou vraag ik je, zijn alle frikadellen in de supermarkt nou express anders omdat bijvoorbeeld alle snackbars hebben afgesproken om 'hun' product anders en dus speciaal te laten zijn. Of is het gewoon een goed bewaard geheim of zijn de supermarkt-frikadel-verkopers tot de ontdekking gekomen dat ze meer frikadllen verkopen als ze minder sterk smaken o.i.d.?
- Ja, goed vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 9 november 2004 14:23 schreef clowncloon het volgende:
[..]
Dus deze mag ik vergelijken met de 'echte' uit de snackbar? mooi!
Hebbie ook nog addressie omgeving amsterdam?
Dat had ik natuurlijk kunnen doen MAAR dan roepen ze een of ander merk dan uitsluitend via een groothandel is te verkrijgen en ik zoek juist een merk dat gewoon bij de supermarkt is te vinden.quote:Op dinsdag 9 november 2004 14:24 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, vraag je snackbar naar hun merk en zoek een winkel die ze heeft.![]()
Thnx, ik ga op jacht naar deze (alhoewel ik NOOIT van sligro gehoord hebquote:Op dinsdag 9 november 2004 14:32 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
- Ja, goed vergelijkbaar.
- Nee, helaas niet, maar hebben ze daar toevallig een Sligro in de buurt? Daar hebben ze ze meestal ook wel.
ahaaaaa een insider! Dus jij kan me ook wel vertellen welke frikadel van de supermarkten het meest dichtbij komt (afgezien van die ene die al eerder genoemd is dus...).quote:Op dinsdag 9 november 2004 14:40 schreef Space-Chinees het volgende:
Mijn ouders hebben een snackbar.
Ik vind onze waren ook altijd lekkerder dan andere :p
Maar snackbars die kopen ze gewoon van groothandel meestal en die merken vind je niet zo gauw in de gewone supermarkt.
Hoewel, verschilt natuurlijk per snack bar. De een gebruikt wel van Mora, de ander weer niet.
Nee, want aangezien wij een snackbar hebben, koop ik nooit frikadellen oid in de supermarkt meerquote:Op dinsdag 9 november 2004 14:42 schreef clowncloon het volgende:
[..]
ahaaaaa een insider! Dus jij kan me ook wel vertellen welke frikadel van de supermarkten het meest dichtbij komt (afgezien van die ene die al eerder genoemd is dus...).
nou dan nog, vermoed ik dat ze een supermarkt frikadel hebben en een snackbar frikadel...maar dat kan jij weerleggen hoop ikquote:Op dinsdag 9 november 2004 15:14 schreef Space-Chinees het volgende:
Oh nu je het zegt, zou best eens is van beckers kunnen zijn.
sowieso zijn het al verschillende dozen.quote:Op dinsdag 9 november 2004 15:15 schreef clowncloon het volgende:
[..]
nou dan nog, vermoed ik dat ze een supermarkt frikadel hebben en een snackbar frikadel...maar dat kan jij weerleggen hoop ik![]()
Ik wacht je mailtje af kearel
Kijk.....dit had ik kunnen schrijvenquote:Op dinsdag 9 november 2004 12:44 schreef clowncloon het volgende:
Het is mij opgevallen dat de smaak van frikadellen in snackbars e.d. anders (lekkerder) smaken dan diegene die ik thuis frituur. Nu heb ik alle merken wel gehad maar op de 1 of andere manier smaakt de snackbar-frikadel toch altijd net iets pittiger o.i.d. Ik kan mijn vinger er niet precies op leggen wat het verschil nou ECHT is. Probeer het zelfs eens....haal een rauwe frikadel bij de snackbar en neem een andere van beckers of mora )whatever!
Is dit een complot?
Maar verschillen de Sligro Beckers frikadelen qua smaak met de Beckers frikadelen die ik in de winkel (supermarkt) koop?quote:Op dinsdag 9 november 2004 15:23 schreef Kopstoot het volgende:
Bij de Sligro zijn de Beckers frikadellen nu in de aanbieding, 40 stuks van 85 gram, dat zal dan wel de snackbarvariant zijn, maar nogmaals mijn voorkeur gaat uit naar de nog iets grotere Van Lieshout.
fri·ka·del (de ~, ~len)quote:Op dinsdag 9 november 2004 22:23 schreef Mr-Z het volgende:
[offtopic]En wat is nou het verschil tussen Frikadellen en Frikandellen!? zelfs in de supermarkt zie je het verschillend op de verpakking staan[/offtopic]
Zonder n belgisch? Ik dacht dat frikadel de standaard spelwijze was en frikandel de verbastering. En onder de naam berenlul ken ik hem niet. Ik ken wel de berenhap of berenklauw, schijfjes gehaktbal afgewisseld met ui op een sathe prikker.quote:Op woensdag 10 november 2004 10:01 schreef clowncloon het volgende:
[..]
fri·ka·del (de ~, ~len)
1 [Belg., inf.] gehaktbal
fri·kan·del (de ~ (m.), ~len)
1 snack, bestaande uit een rolletje gehakt vlees => berenlul
Het kan kennelijk allebei alhoewel er een klein verschil is in de uitleg...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |