abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23189710
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 13:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik blijf lekker hier, de enige reden om naar het buitenland te gaan, is het weer, voor de rest ben ik altijd blij als ik hier weer ben. En ik wil rechtse rakkers als jullie hier ook graag houden, lekker de boel bij elkaar
Wat een nobel streven!

Ga je je verkiesbaar stellen voor het hoogste ambt in Amsterdam?
Yeah baby Yeah!
pi_23189811
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 13:25 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Wat een nobel streven!

Ik zou best eens de vrije hand willen krijgen en de orde herstellen in Amsterdam.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_23189812
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 13:25 schreef Elgigante het volgende:
Zal je op me stemmen dan?
  dinsdag 9 november 2004 @ 13:40:45 #129
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_23190046
SCH wat ben je vredelievend de laatste paar dagen. Ik zie zelfs regelmatig posts voorbij komen waar ik me gewoon prima in kan vinden.
pi_23190073
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 13:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Zal je op me stemmen dan?
Ik woon niet in de Gay-Capital of the world dus ik mag niet stemmen denk ik, maar je persoonlijke overwegingen icm je geaardheid kunnen deze kans natuurlijk niet laten schieten.
Mocht ik een stem uitbrengen, ben jij de gelukkige.

Ik hoop niet dat het een veredelde waterschapsverkiezing is, dan zie ik het somber in voor de 'gekozen' bugemeester.
Yeah baby Yeah!
pi_23190084
De website www.emigratie.nl is wegens overbelasting niet meer bereikbaar
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 9 november 2004 @ 13:43:16 #132
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_23190121
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 13:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De website www.emigratie.nl is wegens overbelasting niet meer bereikbaar

OJAAJOH?
  dinsdag 9 november 2004 @ 13:44:09 #133
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_23190146
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 12:49 schreef aa_koch het volgende:
Verklaar je nader, "waar homo's en "gekleurde" mensen afgeslacht worden door Christen fundamentalisten?" *knip* Dat is toch een van de fundamenten van een democratische rechtsstaat?!
1. re: geweld tegen homo's/zwarten/etc.: Omdat Amerika een heel erg groot land is horen wij hier relatief weinig over wat voor excessen er plaatsvinden daar. Heck, de meeste Amerikanen horen het niet eens omdat het zo ontzettend vaak voorkomt! Pas als het echt te gruwelijk en dramatisch is wordt er aandacht aan besteed in de media. De Amerikaanse bevolking is al zo erg afgestompt dat ze echt geen minuut slaap verliezen over de moord op een Theo van Gogh. Jammer, maar helaas.

2. re: abortus. Ik ben pro-choice, maar ik ben er niet voor om een abortus als voorbehoedmiddel te gaan gebruiken. Geloof me, er zijn maar heel heel erg weinig vrouwen die voor de lol een abortus laten plegen Hoe mensen er in godsnaam opkomen dat mensen, zo gauw abortus legaal is, dit als voorbehoedmiddel gaan gebruiken is mij echt een raadsel. Als je een groei in abortus uitvoeringen wil tegengaan moet je je jeugd beter opvoeden en de pil en het condoom promoten, niet abortusklinieken in de hens steken en artsen laten arresteren zoals nu in de VS gebeurt.

3. Ik ben principieel tegen de doodstraf, maar dat is een andere discussie

4. re: prestatiemaatschappij: noem me een hippie, maar ik vind dat iedereen voor elkaar moet zorgen en niet elkaar de rug toekeren als het iemand tegenzit. De wereld is al zo oneerlijk verdeeld, laten we dat niet nog verder laten escaleren door anderen aan hun lot over te laten. Ik ben het heus wel met je eens dat mensen moeten werken voor hun geld en dat iedereen moet bijdragen aan ons sociale stelsel en ik vind ook dat mensen die de boel vernachelen aangepakt moeten worden, maar we slaan allemaal zo erg door dat opeens ALLE moslims/wao-ers/tokkies van fout gedrag beschuldigd worden. Het leven in een land wordt er niet beter op als de afstand tussen rijk en arm steeds groter wordt, want: meer criminaliteit en nog meer problemen. En ook hier is Amerika natuurlijk een lichtend voorbeeld van. Dan maar liever 10 euro minder in m'n zak en minder kans om neergestoken te worden door een arme sloeber die dus in die goot ligt!

5. re: de moorden: Ik wil niets liever dan dat er wat wordt gedaan aan de problemen die nu in Nederland voorkomen. Wat mij betreft worden ALLE extremisten (dus niet alleen de moslim extremisten) keihard aangepakt. Iedereen die aanzet tot haat (inclusief iemand als van Gogh) moet gewoon opgepakt worden. Helaas heb ook ik geen kant en klaar antwoord op de vraag wat er moet gebeuren met dit soort tuig, maar dat dat is een andere discussie.

6. re: democratie: Amerika is op dit moment meer een theocratie dan een democratie. God is supposedly gescheiden van de staat en toch worden alle voorstellen voor wetswijzigingen neergesabeld door Bush omdat het zo niet in de bijbel staat. Het enige argument dat er tevoorschijn wordt getoverd is: God wil dat niet. Het heeft geen flikker te maken met wat de meerderheid wil als er al geen kans wordt geboden om neutraal over een onderwerp als homosexualiteit en abortus te spreken. Sorry, maar in zo'n land wil ik als atheist ook niet wonen. Misschien jij wel hoor, maar wat mij betreft ben ik toch heel wat veiliger in een land als Nederland waar je nog echte vrijheden hebt en (nog) niet hoeft te leven onder een patriots-acts zoals die in Amerika bestaat.
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_23190176
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 13:40 schreef ShaoliN het volgende:
SCH wat ben je vredelievend de laatste paar dagen. Ik zie zelfs regelmatig posts voorbij komen waar ik me gewoon prima in kan vinden.

1. is dat een compliment of een belediging? - 2. ben jij verstandiger geworden of ik? of beide?
  dinsdag 9 november 2004 @ 13:49:04 #135
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_23190270
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 13:23 schreef Elgigante het volgende:

Mag ik je voortaan de Kalief van Dordrecht noemen dan?
Is goed, geen probleem, dan noem ik jou George Costanza Maar hoe weet je dat ik uit Dordrecht kom ?

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 9 november 2004 @ 13:49:28 #136
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_23190277
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 13:49 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Is goed, geen probleem, dan noem ik jou George Costanza Maar hoe weet je dat ik uit Dordrecht kom ?

profiel
OJAAJOH?
pi_23190394
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 13:49 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik heb geen haarproblemen, ben geen pispaaltje, heb een vriendin en bovendien ben ik een kop groter dan George, dus waarom je mij met hem vergelijkt kan ik niet begrijpen, hooguit omdat we hetzelfde inkomen genieten

Hoe zou ik nou kunnen weten dat jij uit Dordrecht komt?
Miss Marple is niks vergeleken bij mijn traceringstechnieken!
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 9 november 2004 @ 13:54:53 #138
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_23190405
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 13:45 schreef SCH het volgende:

[..]

1. is dat een compliment of een belediging? - 2. ben jij verstandiger geworden of ik? of beide?
Compliment. Al kan het ook aan mezelf liggen natuurlijk.
pi_23190528
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 13:54 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Compliment. Al kan het ook aan mezelf liggen natuurlijk.
Dank - misschien ligt het aan ons beiden.
  dinsdag 9 november 2004 @ 14:02:16 #140
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_23190568
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 13:54 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik heb geen haarproblemen, ben geen pispaaltje, heb een vriendin en bovendien ben ik een kop groter dan George, dus waarom je mij met hem vergelijkt kan ik niet begrijpen, hooguit omdat we hetzelfde inkomen genieten
LOl Jij bent ook een liefhebber van de verderfelijke Amerikaanse serie seinfeld

(Hebben we toch nog iets gemeenschappelijks)

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 9 november 2004 @ 14:02:47 #141
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23190582
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 11:29 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Uhm ja, doe jij dat ook dan? Alhoewel Singapore relatief 'weinig' problemen kent (of tenminste: weinig openbare problemen), en dat ben ik met je eens, kun je met een analfabetisme cijfer van nog altijd zo'n 8% van iedereen 15 jaar en ouder moeilijk zeggen dat het onderwijs daar per definitie beter en efficienter is
Bij nader inzien.. Het is hier een stuk slechter, blijf maar lekker weg van hier, dan offer ik me wel op om hier te blijven ...
  dinsdag 9 november 2004 @ 14:05:18 #142
105739 Jaytonized
.. Reloaded ..
pi_23190632
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 10:11 schreef teknomist het volgende:
Het leven in andere landen zal echt niet veel beter zijn tenzij je in zo'n suf land als Canada of Australië wilt gaan wonen.
Australië is een paradijsje. Ben er al een paar maanden geweest.. Alles is er relatief betaalbaar, criminaliteitsniveau behoort tot 1 van de laagsten van de wereld. De mensen zijn er echt nog vriendelijk en relaxed, het weer is er prachtig en de omgeving fantastisch.
  dinsdag 9 november 2004 @ 14:05:37 #143
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_23190638
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 14:02 schreef Libris het volgende:
Bij nader inzien.. Het is hier een stuk slechter, blijf maar lekker weg van hier, dan offer ik me wel op om hier te blijven ...
Tja, ik hou toch niet zo van die (voornamelijk) Europese patsers die in dat soort oorden rondlopen alsof ze heel wat zijn, maar in hun eigen land geen fatsoenlijke baan kunnen krijgen, dus dat lijkt me een goed plan
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_23193837
Laat ik het zo zeggen : Als ik straks in Noorwegen woon krijg ik steeds minder heimwee naar NL
pi_23193869
jeg mae drite!!!
pi_23194141
Tuurlijk lijkt het gras elders groener, maar laat mensen daar dan zelf achter komen.

Nederlanders hebben nooit moeite gehad zich elders te vestigen.

Het mooie van weggaan is dat je het doet.
Dat er zo veel mensen zijn die hopen op een snelle terugkomst met de staart tussen de benen is jalouzie. Jalouzie om dat je het geprobeerd hebt.
En stel dat het nu wel bevalt...

Ik heb 1 jaar in Turkije en 1 jaar in Indonesie gewoond en dat beviel mij prima. Ik krijg het maar niet uit mijn gedachte, maar ik wil naar Argentinie. Misschien toch eerst maar even op vakantie er naar toe gaan.
pi_23194295
Als ik ga ga ik naar Finland .
pi_23194675
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 14:02 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

LOl Jij bent ook een liefhebber van de verderfelijke Amerikaanse serie seinfeld

(Hebben we toch nog iets gemeenschappelijks)

We hebben veel gemeen, maar dat voert meestal niet de boventoon.

Seinfeld kijk ik eigenlijk niet meer, is een beetje verwaterd.

Maar George is wel erg cool, ik heb minder met Jerry eigenlijk.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 9 november 2004 @ 16:42:41 #149
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_23195070
Ben nu een paar maanden in Kenya voor stage en heb hier in het verleden 6 jaar gewoond. NL mis ik eigenlijk totaal niet. Na m'n studie ben ik zeker van plan om uit NL te vertrekken. Waarheen? Misschien weer Kenya, maar ik denk ook over het reeds veel genoemde Australië (en dan vooral omgeving Cairns). De redenen zijn vooral dat ik me in NL nooit helemaal thuis gevoeld heb, in Kenya wel. Verder bevalt de (politieke) sfeer in NL me totaal niet, waarin niemand verantwoordelijk lijkt te zijn voor zijn eigen daden, van hoog (falende ministers die niet aftreden) tot laag (de crimineel die geen passende straf voor zijn daden krijgt).

Ik snap werkelijk niet wat mensen er tegen kunnen hebben als anderen naar het buitenland vertrekken. Is het angst dat de goed opgeleide bevolking vertrekt, waardoor NL in een puinhoop verandert? Dan hoop ik weg te zijn voordat dat onmogelijk wordt gemaakt door een nieuwe Berlijnse muur.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_23195684
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 13:44 schreef jellyrose het volgende:

[..]

1. re: geweld tegen homo's/zwarten/etc.: Omdat Amerika een heel erg groot land is horen wij hier relatief weinig over wat voor excessen er plaatsvinden daar. Heck, de meeste Amerikanen horen het niet eens omdat het zo ontzettend vaak voorkomt! Pas als het echt te gruwelijk en dramatisch is wordt er aandacht aan besteed in de media. De Amerikaanse bevolking is al zo erg afgestompt dat ze echt geen minuut slaap verliezen over de moord op een Theo van Gogh. Jammer, maar helaas.
Als er daadwerkelijk excessen als die door jou beschreven plaatshebben in Amerika, dan zouden wij daar zeker over gehoord hebben. Met alle respect voor jouw mening, maar als onderstaande berichten al de Frontpage bereiken, dan zal een bericht over het lynchen van mensen zeker worden opgemerkt door de (overwegend linkse en anti-Amerikaanse) nieuwsposters van Fok!:

The Muppets krijgen eigen postzegels
Klagen over stemmachine? Bel een sekslijn
Vrouw gearresteerd voor seks met 8-jarige
quote:
2. re: abortus. Ik ben pro-choice, maar ik ben er niet voor om een abortus als voorbehoedmiddel te gaan gebruiken. Geloof me, er zijn maar heel heel erg weinig vrouwen die voor de lol een abortus laten plegen Hoe mensen er in godsnaam opkomen dat mensen, zo gauw abortus legaal is, dit als voorbehoedmiddel gaan gebruiken is mij echt een raadsel. Als je een groei in abortus uitvoeringen wil tegengaan moet je je jeugd beter opvoeden en de pil en het condoom promoten, niet abortusklinieken in de hens steken en artsen laten arresteren zoals nu in de VS gebeurt.
Ik beweer niet dat het prettig is voor een vrouw om een abortus te laten plegen, evenals dat het als excuus zal worden gebruikt om geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Maar je kunt je toch wel voorstellen dat sommigen het niet zullen laten om een abortus te laten plegen enkel en alleen omdat ze 'nog geen zin hebben' om een kind op te voeden? Daar had je mijns inziens dan over moeten nadenken voordat je 'aan de slag' ging met je vriendje... nogmaals: verantwoordelijkheidsgevoel!
quote:
4. re: prestatiemaatschappij: noem me een hippie, maar ik vind dat iedereen voor elkaar moet zorgen en niet elkaar de rug toekeren als het iemand tegenzit. De wereld is al zo oneerlijk verdeeld, laten we dat niet nog verder laten escaleren door anderen aan hun lot over te laten. Ik ben het heus wel met je eens dat mensen moeten werken voor hun geld en dat iedereen moet bijdragen aan ons sociale stelsel en ik vind ook dat mensen die de boel vernachelen aangepakt moeten worden, maar we slaan allemaal zo erg door dat opeens ALLE moslims/wao-ers/tokkies van fout gedrag beschuldigd worden. Het leven in een land wordt er niet beter op als de afstand tussen rijk en arm steeds groter wordt, want: meer criminaliteit en nog meer problemen. En ook hier is Amerika natuurlijk een lichtend voorbeeld van. Dan maar liever 10 euro minder in m'n zak en minder kans om neergestoken te worden door een arme sloeber die dus in die goot ligt!
Ik vind dat iedereen voor elkaar mag zorgen, maar je mag niemand verplichten om bij te dragen aan de welvaart en het welzijn van een ander. Onder het mom van 'je hebt de plicht voor anderen te zorgen' draag ik middels belastingen e.d. bij aan de onderhoud van zwervers en junks en andere probleemgevallen, terwijl mij nooit is gevraagd of ik mij wel interesseer voor deze groep mensen! Daarentegen is er volgens diverse (overheids)instanties geen geld om gehandicapten en ouderen op een menswaardige manier te verzorgen, terwijl dat juist de groep is waarvoor ik wel graag een gedeelte van mijn inkomen afdraag -- vrijwillig dus! Not every man is created equal, en er zullen altijd winnaars en verliezers zijn. Dat heb ik niet bedacht, maar het is gewoon de harde realiteit. Uiteindelijk is iedereen voor zichzelf verantwoordelijk, en iedereen kan zijn leven beter maken als hij zich daarvoor inzet.
quote:
6. re: democratie: Amerika is op dit moment meer een theocratie dan een democratie. God is supposedly gescheiden van de staat en toch worden alle voorstellen voor wetswijzigingen neergesabeld door Bush omdat het zo niet in de bijbel staat. Het enige argument dat er tevoorschijn wordt getoverd is: God wil dat niet. Het heeft geen flikker te maken met wat de meerderheid wil als er al geen kans wordt geboden om neutraal over een onderwerp als homosexualiteit en abortus te spreken. Sorry, maar in zo'n land wil ik als atheist ook niet wonen. Misschien jij wel hoor, maar wat mij betreft ben ik toch heel wat veiliger in een land als Nederland waar je nog echte vrijheden hebt en (nog) niet hoeft te leven onder een patriots-acts zoals die in Amerika bestaat.
Ik ben het grotendeels met je eens. Ik vind het onbegrijpelijk dat George W. Bush zich kan beroepen op de Bijbel om een wetswijziging door te voeren, zonder dat er iemand opstaat en zegt: "Maar we leven toch in een seculiere samenleving? Hoe kan onze president het homohuwelijk verbieden enkel en alleen omdat er in de bijbel staat dat het huwelijk een verbond is tussen man en vrouw?!" Maar als het merendeel van de bevolking te kennen geeft dat ook zij willen dat dit soort huwelijken verboden worden (en het stemgedrag van de mensen in de 11 staten die hier op 2 november over hebben gestemd, doet mij vermoeden dat een landelijk referendum een soortgelijke uitslag tot gevolg zal hebben), dan heb ik er geen problemen mee.

In Alaska werd er diezelfde dag bijvoorbeeld ook gestemd over het al dan niet legaliseren van marijuana (de vrije verkoop hiervan, niet alleen voor medicinaal gebruik). De uitkomst was dat het merendeel van de bevolking hier tegen was. Ik begrijp niet waarom men hier tegen zou stemmen, want marihuana is een betrekkelijk ongevaarlijk goedje en het zet weinig zoden aan de dijk om mensen die af en toe een blowtje roken hiervoor gevangen te zetten. De voordelen van het legaliseren (controle!) van het gebruik van marihuana wegen mijns inziens in ruime mate op tegen de mogelijke nadelen als overlast e.d. Aangezien het electoraat echter heeft besloten dat het in Alaska in elke geval niet wordt getolereerd, heeft de lokale overheid er alle recht toe om het gebruik en de verkoop van marihuana te verbieden. Als Bush op die manier het homohuwelijk wil voorkomen, dan heeft hij hier alle recht toe.

En wat die Patriot Act betreft, daarover kan ik alleen zeggen -- aangezien ik mij er niet voldoende in heb verdiept -- dat die relatief snel na de aanslagen van 11 september werd opgesteld en nu beetje bij beetje bijgeschaafd wordt. Het is nu niet bepaald een wet waarover jaren is nagedacht en gedebatteerd over wat nu eigenlijk de gevolgen zijn voor mensen die niets te maken hebben met terrorisme. Net zoals velen in Nederland nu overhaast dingen roepen om het moslim-extremisme in ons land een halt toe te roepen, terwijl ze niet hebben nagedacht over de gevolgen van zulke maatregelen voor de rest van de samenleving. Ik kan er echter geen problemen mee hebben dat de Amerikaanse overheid mijn persoonsgegevens en eventueel creditcard-gegevens of wat dies meer zij tot haar beschikking heeft, alvorens men mij toestemming geeft om het land te betreden. Als iemand zich bij mij aan de deur voorstelt als het 'mannetje van het energiebedrijf', dan vraag ik toch ook eerst om legitimatie en uitleg waarom hij bij mij aanbelt?
Mir sind die Optimisten lieber; ein Mensch, der alles halb so schlimm und doppelt so gut findet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')