abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 november 2004 @ 12:44:30 #101
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_23188726
Over een paar (3-6) jaar ben ik hier weg, ZO-Azie is de planning. Daar eens een paar jaartjes hard werken en dan een kijken wat ik verder doe....
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_23188749
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 12:41 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Je kan ook zeggen dat de NLse politie relatief veel criminaliteit registreert....
Ik denk dat dat wel meevalt. Voor een hele hoop dingen wordt in NL al geen aangifte gedaan, het valt ook niet mee om op bepaalde tijden aangifte te doen en voor veel dingen heeft het helemaal geen zin om aangifte te doen....

Daarnaast geldt voor andere landen dat de cijfers enorm vertekend zijn door de hoge criminaliteit in de barrios of ranchos. In Venezuela worden elke week tientallen mensen vermoord, maar vrijwel allemaal in barrios of ranchos van Caracas. Dat zijn buurten waar je niet hoeft te komen en ook beter niet kan komen. Die tientallen doden die daar vallen zeggen verder weinig over de veiligheid van de wat normalere gedeelten van Caracas of Merida.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_23188776
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 12:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

http://www.nationmaster.com/graph-T/cri_tot_cri_cap

Newsflash: Nederland behoort tot de crimineelste landen ter wereld.
quote:
Note: Crime statistics are often better indicators of prevalence of law enforcement and willingness to report crime, than actual prevalence
pi_23188831
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 12:46 schreef Gellius het volgende:

[..]

[..]
De aangiftebereidheid in Nederland is dalende en niet zo heel erg hoog denk ik. Probeer 's avonds maar eens aangifte te doen. Aangifte doen wegens inbraak heeft ook weinig zin tegenwoordig of aangifte van zakkenrollerij.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_23188846
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 10:19 schreef Meki het volgende:
ik denk dat ik naar Marokko ga
en daar iets voor mezelf beginnen
Hopelijk ga je geen taallessen Nederlands geven.
Yeah baby Yeah!
pi_23188860
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 11:14 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Stuitend. Echt stuitend. Ik weet niet wat beter is hoor: in een land te wonen waar homo's en "gekleurde" mensen afgeslacht worden door Christen fundamentalisten, abortusklinieken in brand worden gestoken en miljoenen mensen in de goot liggen door een falend sociaal beleid van de overheid of in een land waar in meer dan 50 jaar multiculti samenleving 2 'politieke' moorden zijn gepleegd?!

Hoe iemand in deze tijden Amerika kan noemen als 'betere' plek dan Nederland is echt beyond me...
Verklaar je nader, "waar homo's en "gekleurde" mensen afgeslacht worden door Christen fundamentalisten?" Ik kan niet ontkennen dat, voor wat betreft "gekleurde" mensen, dit in het verleden het geval is geweest. Maar als dat nu nog zo zou zijn, dan zou de Fok! Frontpage toch volstaan met dit soort berichten?! Maar op de een of andere manier is het allemaal stukken minder erg dan de linkse media in dit land ons wil doen geloven (er is leven na het NOS Journaal...!). En doe nu niet net alsof in Nederland homo's en allochtonen niet worden gediscrimineerd, want in ons 'tolerante' Nederland geldt alleen: "zolang het niet in mijn straatje gebeurt!"

Ik ben overigens ook tegen abortus (alleen in verkrachtingszaken e.d. zou zoiets toegestaan moeten worden, echter niet omdat je opnieuw te lui bent geweest om voorbehoedsmiddelen te gebruiken), dus dat men paal en perk wil stellen aan het aantal abortusklinieken e.d. kan ik begrijpen. Niet uit religeuze overwegingen, maar omdat mensen gedwongen moeten worden om over de gevolgen van hun acties na te denken voordat ze 'tot actie' overgaan. Datzelfde geldt voor de doodstraf, om maar iets te noemen: you made your bed, now sleep in it!

En wat die "miljoenen mensen in de goot" betreft... tja, in een prestatiemaatschappij moet je nu eenmaal werken voor je geld (lees: presteren). In Amerika word je (gelukkig!) niet beloond enkel en alleen omdat je in Amerika woont en zielig bent; alleen je handje ophouden werkt daar niet, en zo zou het hier ook moeten zijn. Maar nee, hier worden alle 'zieligerds' beloond omdat ze nog nooit een bijdrage hebben geleverd aan de maatschappij, met als gevolg dat je steeds meer van die 'zieligerds' krijgt.

Last but not least... die twee moorden (en je vergeet voor alle gemak alle doodsverwensingen maar die in de afgelopen periode zijn geuit aan het adres van vele anderen met een eigen mening?) zijn slechts het begin van het einde, als er niet kei- en keihard ingegrepen wordt. Maar het feit dat iemand met verantwoordelijkheidsgevoel, die een oorlogsverklaring van moslim-extremisten beantwoordt met een oorlogsverklaring van zijn kant, wordt teruggefloten door de oogklepbrigade die liever 'de boel bij elkaar houdt', doet mij vermoeden dat het nog lang zal duren eer er echt iets aan het probleem wordt gedaan. Mooie woorden, maar geen daden is alles wat we kunnen verwachten.

//edit

Ter aanvulling: overigens zou ik geen problemen hebben met het homohuwelijk, vrije abortussen, vrije verkoop van marihuana, etc. e.d. als de meerderheid van de bevolking er ook zo over zou denken. Maar zolang er nog steeds meer mensen tegen het homohuwelijk zijn dan voor, dan moet ik daar maar mee leren leven zonder gelijk naar een pistool en messen te grijpen om mijn punt duidelijk te maken. Dat is toch een van de fundamenten van een democratische rechtsstaat?!

[ Bericht 7% gewijzigd door aa_koch op 09-11-2004 12:58:08 ]
Mir sind die Optimisten lieber; ein Mensch, der alles halb so schlimm und doppelt so gut findet.
  dinsdag 9 november 2004 @ 12:50:05 #107
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_23188871
Ik twijfel nog, maar denk er wel heel veel over de laatste tijd.
Maar waar moet je dan heen?
Op korte termijn zou Engeland me wel wat lijken, of Duitsland.
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  dinsdag 9 november 2004 @ 12:51:26 #108
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_23188906
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 12:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ja, het werkt wel mee aan de afkeer van dit land inderdaad. Waar ik heen zou willen? Dat zal Zuid-Amerika worden, misschien de VS. Venezuela, Peru of Chili. Ik heb ook serieus nagedacht over Tunesië overigens... En jij?

Het zou ook best kunnen dat ik eerst een tijdje in Spanje ga zitten. Sowieso probeer ik eerst een baan te regelen in het land waar ik naar toe ga en de taal vloeiend te spreken.

FC Den Bosch zal een van de weinige dingen in Nederland zijn die ik zal missen.
Zuid amerika? waarom daar als ik vragen mag? als ik aan zuid amerika denk dan moet ik gelijk denken aan al die bendes die daar rond lopen. maar goed, ik ken dat gedeelte niet goed natuurlijk en er zullen ook hele goeie + mooie stukken zijn.

Ik zelf zou heel graag naar Griekenland verhuizen. Ben al zo vaak in dat land geweest en niet alleen tijdens de toeristische maanden. Het land is erg mooi en de bevolking is er zo vriendelijk! toen wij de eerste keer daar waren hadden we zoiets van alles goed wegstoppen voor je het weet is alles van je gejat, maar dat bleek dus helemaal het tegendeel te zijn. Ik ben op dit moment al in contact met iemand hier uit Nederland, die ook helemaal verkocht is van griekenland om daar iets te beginnen.

En ja, mijn club is ook een van de weinige dingen zijn die ik zal missen. Wat taal betreft, ik kan een beetje grieks, moet nog wel wat bijspijkeren maar dat heb ik er voor over
OJAAJOH?
  dinsdag 9 november 2004 @ 12:54:15 #109
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_23188977
Beter toch, als alle Nederlanders verhuizen naar een beter oord mogen ze van me. Des te groter de kans dat we hier een khalifaat starten

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_23188992
Als ik de oudejaarsloterij win ben ik hier ook meteen pleite, in alle andere gevallen denk ik toch echt dat ik het grootste gedeelte van mijn leven in Nederland blijf. Misschien een paar jaar buitenland.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_23189025
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 12:54 schreef BansheeBoy het volgende:
Beter toch, als alle Nederlanders verhuizen naar een beter oord mogen ze van me. Des te groter de kans dat we hier een khalifaat starten

LoL, als dit land leegloopt en de steden stromen nog steeds vol met allochtonen, dan wil ik wel eens zien hoe dat afloopt met het systeem voor de gekozen burgermeester. Straks zeker zo'n Mohammed B. figuur ipv Aboutaleb (goeie wethouder).

Verder ben ik het eens met CherryMoonTraxxx. Ik zat te denken aan Canada, Zuid-Amerika trekt me niet. En in Azië zit je met een communicatiestoornis.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_23189120
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 12:51 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

Zuid amerika? waarom daar als ik vragen mag? als ik aan zuid amerika denk dan moet ik gelijk denken aan al die bendes die daar rond lopen. maar goed, ik ken dat gedeelte niet goed natuurlijk en er zullen ook hele goeie + mooie stukken zijn.

Ik zelf zou heel graag naar Griekenland verhuizen. Ben al zo vaak in dat land geweest en niet alleen tijdens de toeristische maanden. Het land is erg mooi en de bevolking is er zo vriendelijk! toen wij de eerste keer daar waren hadden we zoiets van alles goed wegstoppen voor je het weet is alles van je gejat, maar dat bleek dus helemaal het tegendeel te zijn. Ik ben op dit moment al in contact met iemand hier uit Nederland, die ook helemaal verkocht is van griekenland om daar iets te beginnen.

En ja, mijn club is ook een van de weinige dingen zijn die ik zal missen. Wat taal betreft, ik kan een beetje grieks, moet nog wel wat bijspijkeren maar dat heb ik er voor over
Zuid-Amerika is vrij crimineel inderdaad, maar het is wel zo dat het gros van de criminaliteit zich situeert in de barrios en ranchos (de achterbuurtjes en krottenwijken). Ik geloof dat er in Caracas in die wijken elk weekend zo'n 70 mensen worden vermoord, dat trekt heel de criminaliteitscijfers scheef, want in de 'goede buurten' is het daarentegen erg veilig, komt ook wel omdat je daar gewoon privé-bewaking kan inhuren met de buurt of op eigen houtje. Het recht op zelfverdediging geldt daar ook meer. Als je hier een inbreker neerknuppelt dan heb je meteen justitie op je dak. Natuurlijk is het in Z-A niet allemaal rozegeur en maneschijn, maar dat is dan weer een uitdaging om daar te overleven.

In Griekenland ben ik nooit geweest eigenlijk. Maar in dat soort landen pakken ze criminaliteit hard aan en dat werkt toch afschrikwekkend. Er wordt altijd wel geroepen hoe crimineel andere landen zijn, ik vind het allemaal wel meevallen. Ik heb ook contact met mensen die naar het buitenland zijn getrokken en hier alles hebben achtergelaten. Hun verhalen maken me alleen maar enthousiaster. Zij zijn ook wel tegen problemen aangelopen, maar het is juist een uitdaging die problemen te overwinnen en er elders iets van te maken. Van hun ervaringen valt ook weer te leren natuurlijk. Welke plek in Griekenland gaat eigenlijk je voorkeur naar uit?

Ik heb precies hetzelfde. Ik spreek wat Spaans, maar moet het nog flink wat bijspijkeren. Daar ben ik ook mee bezig en dat gaat vrij aardig. Ik lees bijvoorbeeld Spaanse kranten en dat valt allemaal goed te begrijpen. Op school heb ik ooit oud-Grieks gehad, maar dat heeft weinig met nieuw-Grieks te maken volgens mij.
pi_23189166
quote:
Beter toch, als alle Nederlanders verhuizen naar een beter oord mogen ze van me.
Hieruit maak ik op dat jij jezelf niet ziet als Nederlander?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 9 november 2004 @ 13:09:04 #114
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_23189319
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 13:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Zuid-Amerika is vrij crimineel inderdaad, maar het is wel zo dat het gros van de criminaliteit zich situeert in de barrios en ranchos (de achterbuurtjes en krottenwijken). Ik geloof dat er in Caracas in die wijken elk weekend zo'n 70 mensen worden vermoord, dat trekt heel de criminaliteitscijfers scheef, want in de 'goede buurten' is het daarentegen erg veilig, komt ook wel omdat je daar gewoon privé-bewaking kan inhuren met de buurt of op eigen houtje. Het recht op zelfverdediging geldt daar ook meer. Als je hier een inbreker neerknuppelt dan heb je meteen justitie op je dak. Natuurlijk is het in Z-A niet allemaal rozegeur en maneschijn, maar dat is dan weer een uitdaging om daar te overleven.

In Griekenland ben ik nooit geweest eigenlijk. Maar in dat soort landen pakken ze criminaliteit hard aan en dat werkt toch afschrikwekkend. Er wordt altijd wel geroepen hoe crimineel andere landen zijn, ik vind het allemaal wel meevallen. Ik heb ook contact met mensen die naar het buitenland zijn getrokken en hier alles hebben achtergelaten. Hun verhalen maken me alleen maar enthousiaster. Zij zijn ook wel tegen problemen aangelopen, maar het is juist een uitdaging die problemen te overwinnen en er elders iets van te maken. Van hun ervaringen valt ook weer te leren natuurlijk. Welke plek in Griekenland gaat eigenlijk je voorkeur naar uit?

Ik heb precies hetzelfde. Ik spreek wat Spaans, maar moet het nog flink wat bijspijkeren. Daar ben ik ook mee bezig en dat gaat vrij aardig. Ik lees bijvoorbeeld Spaanse kranten en dat valt allemaal goed te begrijpen. Op school heb ik ooit oud-Grieks gehad, maar dat heeft weinig met nieuw-Grieks te maken volgens mij.
haha oud grieks heeft er inderdaad vrij weinig mee te maken, dat kunnen veel grieken zelf niet eens meer begrijpen.
waar ik zou willen zitten? Rethymnon is mijn favoriete dorpje. Is echt prachtig! de eerste keer dat ik daar was heb ik in 15 dagen 11 rolletjes vol geschoten Dat plaatsje staat ook bekent om de gastvrijheid en ik heb er inmiddels wat kleine kennissen opgebouwd.

rethymnon ligt vlak onder die krul in het noord westen van kreta. Rethymnon is trouwens de 2e stad van kreta maar is echt niet te vergelijken met de 2e stad van Brabant ofzo.

OJAAJOH?
pi_23189362
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 13:09 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

haha oud grieks heeft er inderdaad vrij weinig mee te maken, dat kunnen veel grieken zelf niet eens meer begrijpen.
waar ik zou willen zitten? Rethymnon is mijn favoriete dorpje. Is echt prachtig! de eerste keer dat ik daar was heb ik in 15 dagen 11 rolletjes vol geschoten Dat plaatsje staat ook bekent om de gastvrijheid en ik heb er inmiddels wat kleine kennissen opgebouwd.

rethymnon ligt vlak onder die krul in het noord westen van kreta. Rethymnon is trouwens de 2e stad van kreta maar is echt niet te vergelijken met de 2e stad van Brabant ofzo.

[afbeelding]
Inmiddels begrijp ik ook zelf nog weinig van Oud-Grieks.

Rethymon zegt me vrij weinig, maar ik weet dan ook niet heel erg veel van Griekenland. Wel een leuk land om de voetbalcompetitie te volgen trouwens. Hoe groot is dat Rethymon?

11 rolletjes in 15 dagen! Goeiegenade zeg!
pi_23189422
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 12:44 schreef Kaalhei het volgende:
Over een paar (3-6) jaar ben ik hier weg, ZO-Azie is de planning. Daar eens een paar jaartjes hard werken en dan een kijken wat ik verder doe....
pi_23189443
SCH, vertel eens, wanneer emigreer je naar Egypte?
pi_23189531
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 13:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
SCH, vertel eens, wanneer emigreer je naar Egypte?
Ik blijf lekker hier, de enige reden om naar het buitenland te gaan, is het weer, voor de rest ben ik altijd blij als ik hier weer ben. En ik wil rechtse rakkers als jullie hier ook graag houden, lekker de boel bij elkaar
pi_23189589
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 13:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik blijf lekker hier, de enige reden om naar het buitenland te gaan, is het weer, voor de rest ben ik altijd blij als ik hier weer ben. En ik wil rechtse rakkers als jullie hier ook graag houden, lekker de boel bij elkaar
Wees maar niet bang. In het buitenland hebben ze ook internet en ik kan nog altijd mijn rechtse stem in het buitenland uitbrengen en dat zal ik ook zeker doen mocht ik in het buitenland verblijven.
pi_23189592
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 13:18 schreef SCH het volgende:

[..]

"Laten we in godsnaam de boel bij elkaar proberen te houden!"
pi_23189607
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 10:57 schreef manny het volgende:

[..]

Kun je mij dan uitleggen hoe het kan dat Nederland één van de meest welvarende landen van Europa ( laat staan van de wereld ) is, dat we relatief zeer lage crinimaliteitscijfers hebben, een gemiddeld hoog opleidingsniveau.... etc ONDANKS dat we met 16 miljoen op een te klein stukkie grond wonen

Toch raar voor een samenleving die al 35 jaar niet functioneert.
Tok tok,.......iemand wakker?

Opleidingsniveau in Nederland?
Ga maar kijken wat de Pisa Studie over het Nederlandse onderwijs weet te vertellen

Veilig ?
DEN HAAG - Het aantal misdrijven in Nederland is hoog vergeleken met andere landen. Vooral vandalisme en bedreiging komen vaak voor. Dat blijkt uit onderzoek van het openbaar ministerie. Het OM heeft de criminaliteitscijfers van Nederland laten vergelijken met die van negen andere landen: Denemarken, Canada, Australië, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Groot-Brittannië, Zweden en de Verenigde Staten. De vergelijking valt voor Nederland ongunstig uit. Zo scoort Nederland bijna tweemaal zoveel misdrijven per 1000 inwoners als Oostenrijk en zit ons land ook beduidend boven de VS. Vooral op het gebied van lichte misdrijven als diefstal en vandalisme, bedreiging en vernieling van auto's springt Nederland er in negatieve zin uit. Bij zwaardere misdrijven als woninginbraken en geweldscriminaliteit neemt Nederland een middenpositie in. Het aantal moorden in Amsterdam en Rotterdam is weer het hoogst van de onderzochte steden, op die in de VS na. Deze toppositie heeft Nederland vooral te wijten aan de vele liquidaties in het drugsmilieu. Uit de misdaadkaart van Nederland die het OM heeft opgesteld, blijkt ook dat de criminaliteit niet gelijk over het land is verdeeld. Zo is het aantal misdrijven per 1000 inwoners in de regio's Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht en Limburg-Zuid veel hoger dan in bijvoorbeeld de regio's Twente of Zeeland. De 6000 extra agenten die heeft kabinet heeft aangekondigd, moeten volgens de top van het OM dan ook vooral in de vier grote steden terechtkomen. Alleen dan kan daar het oplossingspercentage omhoog. Uit het onderzoek blijkt dat de politie jaarlijks ongeveer 170.000 personen een of meer keer aanhoudt voor een misdrijf. De helft komt voor de eerste keer in aanraking met de politie. Een klein deel, ruim 9000 personen, rekent de politie tot de vaste klantenkring. Zij zijn de afgelopen jaren meer dan twintig keer gearresteerd.

Welvarend?
Ik ken welvarendere landen , waar het
1) Veiliger
2) Mooier
3) aangenamer vertoeven is , als in het land waar ik geboren ben.
  dinsdag 9 november 2004 @ 13:21:58 #122
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_23189613
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 13:11 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Inmiddels begrijp ik ook zelf nog weinig van Oud-Grieks.

Rethymon zegt me vrij weinig, maar ik weet dan ook niet heel erg veel van Griekenland. Wel een leuk land om de voetbalcompetitie te volgen trouwens. Hoe groot is dat Rethymon?

11 rolletjes in 15 dagen! Goeiegenade zeg!
voetbalcompetitie is gewoon gaaf natuurlijk! hoe groot rethymnon is weet ik niet precies. ongeveer tussen de 20 en 30 duizend inwoners, zal eens kijken of ik er wat info over kan vinden.

even wat fotos er van

ambachtelijke haven

winkel straatje

cultuur genoeg

OJAAJOH?
pi_23189640
quote:

Hoezo 'we'?

Je hebt al eerder aangegeven dat je zoveel mogelijk van je rechten in dit land gebruik wilt maken zonder daarvoor iets terug willen doen via plichten. Als alle middelen op zijn had je ons mede gedeeld weer terug te verkassen naar het land van je opa en oma, dus het kalifaat zal dan door andere gesticht moeten worden.

Mag ik je voortaan de Kalief van Dordrecht noemen dan?
Yeah baby Yeah!
pi_23189652
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 13:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Wees maar niet bang. In het buitenland hebben ze ook internet en ik kan nog altijd mijn rechtse stem in het buitenland uitbrengen en dat zal ik ook zeker doen mocht ik in het buitenland verblijven.
Prima hoor, iedereen moet gaan en staan waar hij of zij wil. Ik heb het hier naar mijn zin en behalve in New York voel ik me nergens zo thuis als in Utrecht.
  dinsdag 9 november 2004 @ 13:24:22 #125
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_23189679
Ik wil graag over een paar jaar naar duitsland verhuizen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')