abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 november 2004 @ 10:17:53 #26
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_23185811
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 10:10 schreef Libris het volgende:

[..]

Het probleem is dat het een sfeer is, het viel me afgelopen december al op toen ik terug was in Nederland, mensen zijn angstig, kijken je niet aan, vreemde mensen zijn eng. Afstand houden. Alhoewel ze misschien persoonlijk niets schokkends hebben meegemaakt. Het probleem is dat je een sfeer niet even kan veranderen, je kan wel meehelpen aan een oplossing, maar je kan in je eentje niet een sfeer veranderen.
Ach, ik woon in Den Haag - merk niet echt een sfeer verandering. Maar Den Haag is natuurlijk altijd een verhaal apart geweest, en eigenlijk is er al een jaar of 5 vaak een sfeer dat je denkt van... Wat kijk je nou?! Voor mijn gevoel is het nu niet versterkt, en ik woon tegen een allochtonenbuurt aan (eigenlijk als ik in de straat kijk zijn wij als blanken al in de minderheid)

Eigenlijk merk ik niet zo veel van een extra geladen sfeer en angst, niet meer dan normaal.
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_23185831
ik denk dat ik naar Marokko ga
en daar iets voor mezelf beginnen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 9 november 2004 @ 10:19:26 #28
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_23185834
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 10:12 schreef teknomist het volgende:
Ach, Nederlanders zeuren gewoon graag . Ik ben ook nooit een buitenlands forum met een Klaagbaak tegengekomen .
True... Het enige jammere aan Nederland vindt hij het feit dat de winkels niet 24/7 open zijn, maar daar is ie nu ook wel aan gewend
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  dinsdag 9 november 2004 @ 10:21:18 #29
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_23185874
Sorry hoor, maar Ik vind nogal ongenuanceerd geblaat. Iemand merkte in een ander topic op dat dergelijke gedachtegang "typerend is voor de wegwerpmaatschappij, Nederland werkt niet dus weg ermee". De Spanjaarden zijn toch ook niet en masse gaan emigreren na 13 maart? Terwijl dat misschien wel erger/ingerijpender was zelfs..

En wat nou als er in New Zealand of Canada, of waar je maar heen gaat, ook een aanslag komt, ga je daar dan ook meteen weer weg? Dan kan je wel op de vlucht blijven.
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  dinsdag 9 november 2004 @ 10:21:22 #30
12237 Phaedrus
Nu met transparante avatar!
pi_23185877
Ik dacht er al ongeveer een half jaar over. Vlak voor de moord op van Gogh was ik al begonnen met concrete informatie te verzamelen: wat moet ik doen om mijn diploma in Australië erkend te krijgen. De moord was een zetje verder naar het daadwerkelijk verwezenlijken van deze droom.
Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it.
pi_23185900
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 10:19 schreef Meki het volgende:
ik denk dat ik naar Marokko ga
en daar iets voor mezelf beginnen
Zeg even wanneer je gaat, dan hang ik namelijk de vlag uit.

Ontopic: Nederlanders zijn gewoon zeikerds. Altijd wat te klagen; het gras is bij de buurman altijd groener.
  dinsdag 9 november 2004 @ 10:23:12 #32
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23185914
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 10:17 schreef Reddiablo het volgende:

[..]

Ach, ik woon in Den Haag - merk niet echt een sfeer verandering. Maar Den Haag is natuurlijk altijd een verhaal apart geweest, en eigenlijk is er al een jaar of 5 vaak een sfeer dat je denkt van... Wat kijk je nou?! Voor mijn gevoel is het nu niet versterkt, en ik woon tegen een allochtonenbuurt aan (eigenlijk als ik in de straat kijk zijn wij als blanken al in de minderheid)

Eigenlijk merk ik niet zo veel van een extra geladen sfeer en angst, niet meer dan normaal.
Ik had het al toen ik nog in Nederland woonde en het verschil tussen Maastricht (waar ik woonde) en Rotterdam (waar ik soms in het weekend kwam) merkte. Maar toen ik na een half jaar Singapore op Schiphol stond merkte ik het heel duidelijk. Mensen zijn schuw, reageren snel, zijn angstig. Ben benieuwd hoe ik het komende december zie, als ik een jaar niet in NL ben geweest..
pi_23185916
Die emigratie-drang is er altijd met golven geweest. Dat is niks nieuws. Nu wordt de huidige situatie erbij gehaald maar dat is vooral een excuus.

Mensen moeten vooral doen wat ze niet laten kunnen maar ik blijf lekker hier in het mooiste land van de wereld.
pi_23185947
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 10:22 schreef J_CDA het volgende:

[..]

Zeg even wanneer je gaat, dan hang ik namelijk de vlag uit.

Ontopic: Nederlanders zijn gewoon zeikerds. Altijd wat te klagen; het gras is bij de buurman altijd groener.
ga je niet huilen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 9 november 2004 @ 10:29:56 #35
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_23186012
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 10:21 schreef Phaedrus het volgende:
Ik dacht er al ongeveer een half jaar over. Vlak voor de moord op van Gogh was ik al begonnen met concrete informatie te verzamelen: wat moet ik doen om mijn diploma in Australië erkend te krijgen. De moord was een zetje verder naar het daadwerkelijk verwezenlijken van deze droom.
Ik snap dus echt niet hoe iemand kan denken dat Australie zo'n fijne plek is vergeleken met Nederland Werkloosheid, discriminatie, Howard, schamele sociale voorzieningen, armoede etc.etc. De verhalen van 'backpackers' zeggen je helemaal niets over hoe een land echt in elkaar steekt. Ik kan zelf ook wel bedenken dat het daar mooi weer is en dat het er niet zo druk is, maar ja, daar heb je ook weinig aan als je geen cent te makken hebt in een land waar je eigenlijk niet gewenst bent..
Red de zeehond!
  dinsdag 9 november 2004 @ 10:30:00 #36
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23186016
aan de ene kant zou ik willen emigreren, aan de andere kant gaat het aan mijn hollandse hart om mijn vrienden dan maar in de steek te laten met die autoritaire godsdienstwaanzinnigen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_23186021
Ik moet zeggen dat het idee gisteren ook bij mij op kwam, na het lezen van wat discussies op internet (en dat ging niet alleen over de moord op Theo van Gogh en gevolgen, maar ook over de Nederlandse ieder-voor-zich maatschappij in het algemeen).
Daarbij komt ook dat ik een specifieke opleiding volg, waarbij de vijver om in te vissen nogal klein is hier en die er door bezuinigingen ook niet groter op wordt. Misschien is het elders anders.
Qua natuur, ruimte, klimaat en taal lijkt me Nieuw-Zeeland idd best geschikt.

Maar goed eerst m'n diploma halen, en dan zien we wel verder.
En misschien ondertussen toch maar nog op stage in het buitenland, om alvast te kijken of het echt iets is.
Maar goed je kunt niet zomaar op de bonnefooi met een backpack in een vliegtuig stappen en dan bij aankomst zeggen 'zo dit lijkt me wel een lekker plekje om te blijven'.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sassie op 09-11-2004 10:38:48 ]
pi_23186043
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 10:23 schreef SCH het volgende:
Die emigratie-drang is er altijd met golven geweest. Dat is niks nieuws. Nu wordt de huidige situatie erbij gehaald maar dat is vooral een excuus.

Mensen moeten vooral doen wat ze niet laten kunnen maar ik blijf lekker hier in het mooiste land van de wereld.
I agree, ik zie geen reden om te verkassen! Ik heb het in NL prima naar mijn zin en in het buitenland zou ik mijn familie wel moeten missen, eerlijk gezegd.
  dinsdag 9 november 2004 @ 10:32:47 #39
21608 Red-Ace
iNSANE fuckedup
pi_23186059
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 10:07 schreef Frenkie het volgende:

[..]

In mijn geval zitten diegenen die het voor anderen verpesten in de regering. En zijn het mensen zoals jij. Mensen die praten over terugsturen, en mensen zoals hierboven die het hebben over strenge, harde regering etc. Ik wil een overheid waar ik nauwelijks iets van merk. Ik los het meerendeel zelf wel op. (Met woorden )
En ik word gek van het conservatisme wat bij iedereen naar boven komt...
Mensen die in de regering zitten hebben zich ook aan wetten te houden en om die reden werkt de politiek zoals die nu werkt. Daar hebben wij als nederlanders zelf voor gekozen. Je hebt het er over dat IK behoor tot een van de gene die het voor anderen verpest. Nou dat ben ik dus maar deels met je eens want ik zou groot voorstander zijn van een wet die bepaald dat als een persoon van buitenlandse afkomst een dergelijke daad pleegt, dat die persoon dan word terug gestuurd naar het land van herkomst. Das het zelfde als met de politiek. Als een regering er een zooitje van maakt dan probeer je die ook weg te stemmen, waarom mag je zoiets niet individualiseren dan!? Omdat het hier om een buitenlander gaat?! das dus precies wat die lijers bereikt hebben in dit land, dat je dus niet meer mag opkomen voor je eigen land, cultuur en mening want anders snijden ze je de strot af. Nou weet ik ook wel dat dit in verhouding maar een klein groepje mensen betreft maar dat kleine groepje mensen zorgt er wel voor dat een groot deel van de nederlanders zich steeds minder veilig begint te voelen of al niet eens meer voelt.
quote:
En zijn het mensen zoals jij
Ik ben blij dat ik behoor tot de groep die jij zojuist omschrijft. Want neem van mij aan dat mensen met een instelling die jij inneemt, het radicalisme het land echt niet uit zullen drijven vriend.
quote:
En ik word gek van het conservatisme wat bij iedereen naar boven komt...
Waar zou dat vandaan komen denk je zelf en vraag jezelf dan eens af wat meer kun je er aan doen dan er alleen maar tegen aan te schoppen want zelf het recht in eigen hand nemen lost sowieso niets op maar er helemaal niets van zeggen of vinden zorgt weer voor een gevoel alsof alles maar kan, mag en getolereerd word.

Laat me overigens duidelijk zijn over mijn houding. Ik ben zwaar tegen geweld en ben ook zeker voorstander van een nederland met een hoop verschillende culturen maar dan zeg ik er wel bij dat het niet ten kosten mag gaan van onze eigen cultuur. Ik zie het namelijk niet zitten dat de skyline van mederland over een x-aantal jaren alleen nog maar bepaald word door van die sneue preektorentjes van die moskee's. Nee geef mij maar gewoon die ontiegelijk zielige molens.

Ffuh een klein voorbeeldje... Moet jij als christen vereniging eens naar marroko of turkije gaan en aan gaan kondigen dat je er een christelijke kerk neer gaat zetten... wedden dat je al kapot bent voor jij uberhaubt die eerste steen hebt gelegd?

Dat is wat ik bedoel met "het mag niet ten kosten gaan van onze eigen cultuur"

Hier stampen ze de grootste moskee van europa uit de grond maar dat hoef je in een land als marroko of turkije niet te flikken dus in zoverre vind ik dat nederland veel te tolerant is.
[b]each time i thought i was free... i discoverd a bigger cage![br][url=http://www.kwakkie.com][i]Red-Ace[/i][/url][/b] <<< My Site.
pi_23186112
Op zich ruimt het natuurlijjk wel lekker op, ik zag van de week een reportage op tv met mensen die weg wilden en dat vond ik een uistekend idee
  dinsdag 9 november 2004 @ 10:36:46 #41
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_23186133
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 10:35 schreef SCH het volgende:
Op zich ruimt het natuurlijjk wel lekker op, ik zag van de week een reportage op tv met mensen die weg wilden en dat vond ik een uistekend idee
Dat is ook weer waar
Red de zeehond!
  dinsdag 9 november 2004 @ 10:38:47 #42
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23186161
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 10:30 schreef zoalshetis het volgende:
aan de ene kant zou ik willen emigreren, aan de andere kant gaat het aan mijn hollandse hart om mijn vrienden dan maar in de steek te laten met die autoritaire godsdienstwaanzinnigen.
de andere kant: Ik ben nog steeds een Nederlander.. heb nog goed contact met vrienden, er zijn er zelfs al een paar overgekomen. Als je wilt emigreren en de kans krijgt, doe het! Ik heb er serieus nog geen moment spijt van gehad. En ik ken hier ook geen niet-Singaporezen die er spijt van hebben dat ze verhuist zijn.
pi_23186162
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 10:35 schreef SCH het volgende:
De mensen die weg willen zijn degenen die problemen met de nederlandse samenleving. Als we die kwijt zijn zijn de problemen ook meteen opgelost.
...drop it like it's hot...
  dinsdag 9 november 2004 @ 10:39:37 #44
21608 Red-Ace
iNSANE fuckedup
pi_23186177
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 10:12 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik ben ook nooit een buitenlands forum met een Klaagbaak tegengekomen .
Dat is dus het grote verschil tussen nederlanders en sommige moslims/radicalen. Wij praten/zeuren/zeiken or whatever maar als je je ontevredenheid uit d.m.v. aanslagen te plegen op onschuldige burgers dan maak je al genoeg indruk en heb je daar idd geen forum meer voor nodig!
[b]each time i thought i was free... i discoverd a bigger cage![br][url=http://www.kwakkie.com][i]Red-Ace[/i][/url][/b] <<< My Site.
  dinsdag 9 november 2004 @ 10:40:45 #45
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_23186194
Ik wil eigenlijk ook wel weg uit Nederland. Dat is alleen iets wat al wat langer speelt. De werkomgeving in Nederland vind ik ronduit beroerd. Alles moet gisteren klaar zijn, mensen zeiken om het minste gering. Ook het klimaat hier vind ik klote. En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat de spanningen onderling behoorlijk toenemen. Ik zou het liefst zo'n bananen republiek opzoeken.
  dinsdag 9 november 2004 @ 10:40:59 #46
80382 manny
30 is best veel
pi_23186202
Mensen die roepen dat ze weg willen:""meteen laten tekenen, paspoort afpakken en lekker laten gaan".

Als het even tegenzit snel naar een ander land rennen, pfff wat treurig.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_23186206
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 10:30 schreef zoalshetis het volgende:
Ik heb het nog altijd prima naar mijn in Nederland. Hier in Groningen is het nog altijd gezellig.
Als ik zou emigereren zou het niet zijn om de zogenaamde godsdienst waanzin.

Maar ik kan niet ontkennen dat ik graag op Aruba zou willen wonenl.
...drop it like it's hot...
  dinsdag 9 november 2004 @ 10:41:48 #48
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_23186224
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 10:40 schreef manny het volgende:
Mensen die roepen dat ze weg willen:""meteen laten tekenen, paspoort afpakken en lekker laten gaan".

Als het even tegenzit snel naar een ander land rennen, pfff wat treurig.
Zonder paspoort kom je niet verder dan schiphol.
  dinsdag 9 november 2004 @ 10:42:40 #49
80382 manny
30 is best veel
pi_23186239
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 10:40 schreef ShaoliN het volgende:
Ik wil eigenlijk ook wel weg uit Nederland. Dat is alleen iets wat al wat langer speelt. De werkomgeving in Nederland vind ik ronduit beroerd. Alles moet gisteren klaar zijn, mensen zeiken om het minste gering. Ook het klimaat hier vind ik klote. En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat de spanningen onderling behoorlijk toenemen. Ik zou het liefst zo'n bananen republiek opzoeken.
Veel plezier daar. Doei, niet terugkomen !
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_23186248
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 10:39 schreef Red-Ace het volgende:
Dat is dus het grote verschil tussen nederlanders en sommige moslims/radicalen. Wij praten/zeuren/zeiken or whatever maar als je je ontevredenheid uit d.m.v. aanslagen te plegen op onschuldige burgers dan maak je al genoeg indruk en heb je daar idd geen forum meer voor nodig!
Rot eens op met je geklaag over moslimradicalen. Natuurlijk zijn die eng, maar ik vind boertjes in Lonsdale truien uit Hierden ook eng. Dit is géén moslim topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')