abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32640938
quote:
Op maandag 28 november 2005 02:02 schreef StefanP het volgende:

[..]

en uit de telegraaf van begin deze maand:
[..]

Ik meen dat er vorig jaar rond de 60000 autochtonen emigreerden? Vrijwel allemaal hoogopgeleid. De immigranten daarentegen.... Trek die lijn over 10 jaar door en er zijn 600000 hoogopgeleiden vertrokken en evenveel (weinig tot niets toevoegende) immigranten binnen gekomen. Van de overgebleven autochtonen hebben er ook veel een uitkering, dus er mag steeds meer door steeds minder bekostigd worden. Verlaat het schip nu het nog kan, zou ik zeggen.
Stellen dat hoofdzakelijk hoogopgeleiden vertrekken en laagopgeleiden instromen is een ernstige versimpeling van de realiteit. Onder de emigranten bevindt zich ook een groot aantal allochtonen die terugkeren naar het land van herkomst, en onder de immigranten is een niet onbelangrijk deel terugkerende Nederlanders en westerse allochtonen uit buurlanden van Nederland. Zie CBS.

Ik wil trouwens best geloven dat een aantal autochtonen het niet meer ziet zitten in NL, en daarom weg wil, maar op de totale hoeveelheid werknemers in NL is dat maar een zeer beperkt gedeelte. En veel zullen na korte of langere tijd weer terugkeren omdat in het buitenland ook niet alles zo geweldig is als het lijkt. De hang naar de ruimte in Australië of Canada is daarbij iets van alle tijden. Wel toevallig, ik ken de persoon genoemd in het Engelse artikel, dat is een oud-collega van mij die al geruime tijd bezig is met emigratie naar Australië, waar hij familie heeft wonen. Hij was overigens van plan om voor hetzelfde bedrijf te blijven werken waarvoor hij in NL ook al werkt.
pi_32641016
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:38 schreef Speed-Addicted het volgende:

[..]

Wat een dooddoener

Nederland past gewoon niet in de manier hoe ik in het leven sta.
Met jouw 'overheid = melkkoe'-instelling zul je in ELK land wel iets aan te merken hebben tot zo'n punt dat je ook daar gefrustreerd raakt. Naar een ander land verhuizen is geen oplossing, niet als ik jouw gefrustreerde post lees. Het heeft volgens mij eerder te maken met eenzijdige kijk op zaken.
geen
pi_32641371
Domme Nederlanders die het land verlaten, om maar even te generaliseren. Ons land behoort tot de top qua levensomstandigheden, welzijn en welvaart. Je zal bijna nergens een ander land vinden die kan tippen aan de welvaart in Nederland. Vind je die wel, dan zul je zelf merken dat het leven daar duurder is dan in Nederland.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 28 november 2005 @ 12:03:31 #229
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_32641472
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:42 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

. Naar een ander land verhuizen is geen oplossing, niet als ik jouw gefrustreerde post lees. Het heeft volgens mij eerder te maken met eenzijdige kijk op zaken.
Ik ben erg op ruimte gesteld. Opgepropt leven in een rijtjes huis van een half miljoen euro nee dank je!! Ik walg daarvan.

Ik wil twee motoren kwijt kunnen, sleutel ruimte hebben en ruimte hebben voor een eventuele jetski en een auto Probeer dat maar eens in je rijtjes container.

Ik wil in een omgeving wonen waar ik (met de motor) de bergen in kan trekken, RUIMTE......... VRIJHEID!!

Onlangs in Swarschwald - Dld, nog een vrijstaand huis te koop zien staan 1000m2 grond, 150m2 woonoppervlakte, garage 89.000 euro!

De bevolking is daar tenminste vriendelijk voorelkaar ipv onze opgefokte gefrustreerde kut maatschappij
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
pi_32641486
eerste zin van dat artikel klopt al niet:
quote:
An exodus of native-born Dutch in search of a new life abroad has reversed immigration flows for the first time since the post-war era.
een emigratiegolf is voor na-oorlogs nederland niet vreemd ... in de 50'er jaren waren er zo'n 300.000 veelal jonge ondernemende autochtonen, vaak afkomstig uit de agrarische sector, welke toen eigenlijk steeds minder 'groei-mogelijkheden' kende in Nederland.. die hun heil zochtten in canada, nieuw-zeeland en australie ...

het idee dat "nederland vol is" speelde daarin een grote rol, sterker nog, onder dat motto, uitsproken in de troonrede van 1956 door Koningin Juliana werd deze emigratiegolf zelfs gesteund door de regering ...

het gevolg: in de vroege jaren zestig ontstond opeens een nijpend tekort aan arbeidskrachten in de industriele sector ... om deze te vervullen, moest nederland _opeens_ compleet omslaan, van een emigratieland werden we weer een immigratieland en grote aantallen italianen, spanjaarde, portugezen en turken en later marokkanen werden binnengehaald ...
Gelukkig behoren Italie, Griekenland, Spanje en Portugal tot de EU, dus deze gastarbeidres konden redelijk probleemloos weer terug naar hun eigen land of integreerden probleemloos ... de Turken en marrokanen bleven echter en integratie daarvan was ook moeilijker ...

Overigens, ik plaats ook zo mijn twijfels bij het grote 'succes' van nederlands emigranten elders, het is aantoonbaar dat immigranten, ook de geemigreerde holanders in de 50'er jaren een duidelijke sociale achterstand hebben ... zij die in het buitenland zijn gebleven, blijven vaak evenzeer hangen aan bepaalde typische 'hollandse cliché's' (in die zin mogelijk best vergelijkbaar bij de allochtoonse eerste-generatie turken en marokkanen) ...

Dat hollanders zo grandioos hun talen spreken is veelal een fabeltje, meestal komt het niet verder dan dat veel holanders weinig 'angst' hebben om zich in een andere taal te uitten en pogingen ertoe doen... maar vaak blijven ze problemen hebben door een zeer beperkt 'taalgevoel'
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_32641566
quote:
Op maandag 28 november 2005 12:03 schreef Speed-Addicted het volgende:

[..]

Ik ben erg op ruimte gesteld. Opgepropt leven in een rijtjes huis van een half miljoen euro nee dank je!! Ik walg daarvan.

Ik wil twee motoren kwijt kunnen, sleutel ruimte hebben en ruimte hebben voor een eventuele jetski en een auto Probeer dat maar eens in je rijtjes container.

Ik wil in een omgeving wonen waar ik (met de motor) de bergen in kan trekken, RUIMTE......... VRIJHEID!!

Onlangs in Swarschwald - Dld, nog een vrijstaand huis te koop zien staan 1000m2 grond, 150m2 woonoppervlakte, garage 89.000 euro!

De bevolking is daar tenminste vriendelijk voorelkaar ipv onze opgefokte gefrustreerde kut maatschappij
Jouw wensen hebben niks te maken met jouw stelling overheid=melkkoe.
geen
  maandag 28 november 2005 @ 12:10:10 #232
3542 Gia
User under construction
pi_32641603
quote:
Op maandag 28 november 2005 10:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:
-edit- Oh enne een inkomen is wel voldoende voor het onderhouden van een gezin. Alleen betekent dat concessies doen als een amgere verzekering, geen (Tweede) auto, geen hockey voor de kinderen, etc. Zo'n beetje net als in elk ander land.
Als ik het alleen met het inkomen van mijn man zou moeten doen, zou ik het echt niet gaan redden. Ook niet als ik ons gezin alles zou ontzeggen en we kleding tweedehands zouden kopen.

En dan wonen wij nog goedkoop met een hypotheek van net een ton, aflossingsvrij.

Van een inkomen van een hoger opgeleide kun je wel als gezin rondkomen, maar zoveel hebben wij nog niet eens met ons tweeën.
  maandag 28 november 2005 @ 12:20:11 #233
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_32641805
quote:
Op maandag 28 november 2005 12:08 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Jouw wensen hebben niks te maken met jouw stelling overheid=melkkoe.
In bijv. duitsland
Betaal ik tot 40% minder voor een Auto en tot 20% minder voor een motor.
Duitsland heeft niet de hoogste energie prijzen van Nederland.
Duitsland heeft niet de hoogste benzine prijzen van de wereld
In Duitsland is er geen wegenbelasting.
In Duitsland kan je nog zorgeloos rijden zonder gek te worden van drempels en flitspalen.

Ik verwacht dat de gemeentelijke belastingen in DLD ook aanzienlijk lager zullen uitvallen.
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
pi_32642177
quote:
Heb je die lijst weleens goed bekeken eigenlijk? Wel? Nou, dan moet je dus naar ZIMBABWE gaan....echt stukken veiliger daar!!
pi_32642214
S-A... ik woon in DLD ... maar als je werkelijk denkt dat het zo'n 'luilekkerland' is, moet je vooral in NL blijven wonen en van een afstandje blijven dromen ...
Om niet erover te spreken dat de lasten voor de burgers daar met de nieuwe regering nog weer een stukje aangetrokken worden, om het enorme overheidstekort te stoppen.

idd was ik eeen tijdje terug ook geintersseerd in een landhuis met 8 kamers, terras, 2 auto's garage, en +1000 m2 tuin ... voor Euro 85.000 .... maar dat huis stond wel een half uur rijden van de bewoonde wereld (toevallig wel vlakbij een station, waar wel 8 keer per dag een trein stopte).. boevendien was er in het huis door een lumineuze vorige bewoner een dragende wand weggehald en stond het huis half op instortten..., renoverings-arbeid zou zeker een anderhalf jaar duren en 1,5 ton kostten ...
Niet gedaan dus, ondanks dat het wel een erg mooi huis was (begin 1900 gebouwd, mooie decoratieve bouw en erg mooi gelegen aan de Kyll)

Daarbij moet je je dan ook een beetje afvragen of dat geld dan zijn waarde houdt .... woningen op het 'land' in duitsland zijn dan wel goedkoop, maar je krijgt ze eigenlijk ook niet verkocht als je ze zelf wilt verkopen... de kans is groot dat je ze dan zelf voor minder moet doorverkopen (vooral omdat de mensen op het land liever zelf een eigen woning bouwen, dan een bestaande woning kopen) ...

Het enige waar je gelijk in hebt is dat boetes voor te snel rijden enorm laag zijn, meestal een 10 euro of 20 euro voor snelheidsovertredingen ...
daarentegen, als je binnen een jaar tweemaal met 30 kilometer te snel wordt geflitst, ben je wel je rijbewijs geheel kwijt ..... dus kan het zin hebben toch een beetje op te passen met 'snel rijden'.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_32642267
het gras bij de buren lijkt dus altijd groener...
geen
pi_32642278
Men zegt dat de regering de economie de put inpraat, maar volgens mij praat de media Nederland de put in.

Tuurlijk is er in Nederland een hoop ongelooflijk kut geregeld, maar indien wij er met ons alleen wat van besluiten aan te pakken, kan het best een mooi land worden. In het buitenland is die kans een stuk kleiner omdat er vaak echte problemen daarzo heersen. Belgie staat op springen met z'n taaloorlog, Duitsland is half failliet aan het gaan, Frankrijk heeft een rassenprobleem die z'n weerga niet kent en zo kan je je lijstje aardig af. Zweden is dan een van de weinige landen die wel beter af is maar daar betaal je nog meer belasting (en is alcohol ook al fors duurder).

Het gras is altijd groener bij de buren, maar kijk nu eens 3 keer wat er mis is in Nederland en begin dan eens met de nieuwsberichten goed te bekijken op dingen als 'hypes' of 'columns'. Vooralsnog is alleen de Tweede Kamer bewezen mislukt.
  maandag 28 november 2005 @ 12:51:53 #238
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_32642476
quote:
Op maandag 28 november 2005 12:38 schreef RM-rf het volgende:
S-A... ik woon in DLD ... maar als je werkelijk denkt dat het zo'n 'luilekkerland' is, moet je vooral in NL blijven wonen en van een afstandje blijven dromen ...
Om niet erover te spreken dat de lasten voor de burgers daar met de nieuwe regering nog weer een stukje aangetrokken worden, om het enorme overheidstekort te stoppen.

idd was ik eeen tijdje terug ook geintersseerd in een landhuis met 8 kamers, terras, 2 auto's garage, en +1000 m2 tuin ... voor Euro 85.000 .... maar dat huis stond wel een half uur rijden van de bewoonde wereld (toevallig wel vlakbij een station, waar wel 8 keer per dag een trein stopte).. boevendien was er in het huis door een lumineuze vorige bewoner een dragende wand weggehald en stond het huis half op instortten..., renoverings-arbeid zou zeker een anderhalf jaar duren en 1,5 ton kostten ...
Niet gedaan dus, ondanks dat het wel een erg mooi huis was (begin 1900 gebouwd, mooie decoratieve bouw en erg mooi gelegen aan de Kyll)

Daarbij moet je je dan ook een beetje afvragen of dat geld dan zijn waarde houdt .... woningen op het 'land' in duitsland zijn dan wel goedkoop, maar je krijgt ze eigenlijk ook niet verkocht als je ze zelf wilt verkopen... de kans is groot dat je ze dan zelf voor minder moet doorverkopen (vooral omdat de mensen op het land liever zelf een eigen woning bouwen, dan een bestaande woning kopen) ...

Het enige waar je gelijk in hebt is dat boetes voor te snel rijden enorm laag zijn, meestal een 10 euro of 20 euro voor snelheidsovertredingen ...
daarentegen, als je binnen een jaar tweemaal met 30 kilometer te snel wordt geflitst, ben je wel je rijbewijs geheel kwijt ..... dus kan het zin hebben toch een beetje op te passen met 'snel rijden'.
Leuk om een reactie te horen van iemand die werkelijk in DLD woont.

Ik ben niet op zoek naar een luii lekker land , ik wil hard werken en belasting betalen als ik er maar ruimte voor terugkrijg.

Overigens een landhuis met 8 kamers, terras, 2 auto's garage, en +1000 m2 tuin voor 230.000 is een schrijntje natuurlijk met de achterlijke huizen prijzen in NL.

Het is denk ik maar net waar je prioriteiten liggen. Een half uur rijden naar de bewoonde wereld zou voor mij geen enkel probleem zijn

Tegen de tijd dat ik volledig klaar ben met de opleidingen die ik nog op mijn verlanglijstje heb staan ga ik mij eens serieus verdiepen mbt mijn emigratie plannen.
pi_32642521
Volgens mij lees je selectief en sla je het stukje over lastenverhoging over. Maar goed, wat jij wil.
geen
  maandag 28 november 2005 @ 12:58:22 #240
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_32642654
quote:
Op maandag 28 november 2005 12:53 schreef natte-flamoes het volgende:
Volgens mij lees je selectief en sla je het stukje over lastenverhoging over. Maar goed, wat jij wil.
Over de lasten kan ik geen uitspraken doen omdat ik die cijfers niet ken. DLD was overigens een voorbeeld.

Er zijn nog zat andere landen in de wereld

Ik laat mijn leven niet beperken door dit bekrompen landje.
pi_32642789
Als Ex Nederlander die ook in Duitsand heeft gewoond, wil ik even iets toeroepen.

Wanneer je Bijv in Zuid Duitsland hebt gewoond, krijgt het woord "Levensqualiteit" een geheel andere betekenis en zul je Nederland , met al zijn voordelen , nooit meer als een land met een hoge levensqualteit zien.

het heeft natuurlijk wel heel veel met je principiele instelling te maken.

ben je een alternatief ingestelde anarcho met als hobby zoveel mogenlijk joints te roken en zijn je lievelings gesprekspartners pseudo kunsternaars met een wegwijzende visie op de wereld, dan moet je in Amsterdam blijven.

Ik zit in Wenen wat voor mij past als een tweede huid.
pi_32643034
quote:
Op maandag 28 november 2005 12:58 schreef Speed-Addicted het volgende:

Ik laat mijn leven niet beperken door dit bekrompen landje.
Hoogstwaarschijnlijk woon jij al je hele leven in dat 'bekrompen' landje ... en bent er al veel verder door bepaald en gevormd, dan je wil toegeven ... op basis van een 'vakantie-gevoel' van lekker wonen met ruimte, en een garage hebben met plek voor een jet-ski dan wat globale ideeeen hebben, bevestigd eerder dat je wel fantasieeen hebt, maar nog weinig tijd aan de uitwerking hebt besteed...

Sorry, maar dat is nogal makkelijk en geeft je al snel een 'utopisch dromer'-beeld ... de romanticus die makkelijk afgeeft op de volgebouwde randstad (wat ik goed kan begrijpen, ik verbaas me ook altijd als je daar rond rijdt, dat mensen op die manier kunnen wonen, het lijkt een overspannen bijenkorf) en dan droomt dat 'alles beter is op een ver en afgelegen dorp', met wijde zichten en veel ruimte...

In de praktijk is dat dorpsleven helemaal niet zo 'wijds' en 'vrij' en de kans is groot dat als je daaraan enkel met romantische ideeen begint, je een zware domper te verwerken krijgt, opeens zult merken tot in hoeverre die propvolle randstad toch 'in je zit' ....
pi_32643068
quote:
Op maandag 28 november 2005 13:12 schreef RM-rf het volgende:
Sorry, maar dat is nogal makkelijk en geeft je al snel een 'utopisch dromer'-beeld ...
Dat zeg ik!
geen
pi_32643387
Nog liever vandaag dan morgen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32645066
Ik woon alweer bijna 4 jaar in het buitenland en mis de ellenlange files, vinexwijken, poldermodel, levensloopregeling, betutteling, multicul, hoogste energieprijzen ter wereld, opeengepakte mensenmassa's absoluut niet. NL is me gewoon te druk. Maar NL heeft ook zijn eigen charmes zoals veel groen en (nog) uitstekende sociale voorzieningen. Alhoewel????. Er zijn veel dingen in NL beter geregeld dan in andere landen, maar toch, geef mij de rust en ruimte die ik nu heb.
  maandag 28 november 2005 @ 14:48:37 #246
19840 Libris
Live from Singapore
pi_32645486
Toch interessant om Dr. N's commentaar te lezen, omdat ik in een land woon, waar het drukker, multiculler, meer betuttelend is (Singapore dus) dan in Nederland en ik het ook zo goed naar mijn zin heb.
Voor mij geldt wel dat mijn levensstandaard een stuk hoger is dan in Nederland. Financieel gezien zeker, maar ook qua quality of life. Singapore is zoveel meer convenient dan Nederland.
Ik heb geen hekel aan Nederland, ik kijk ernaaruit om weer even in Nederland te zijn met de kerst. Maar ik denk er niet aan om voorgoed terug te gaan.
pi_32645991
Ja Libris, het heeft te maken met ieders eigen beleving denk ik. Ik ben regelmatig zakelijk in NL want het is maar een kleine 1500 km van mij vandaan. Wat ik erg benauwend ervaar is de drukte, steeds meer mensen op een relatief klein oppervlak waardoor ook vaak onderlinge irritaties sneller de bloeddruk doen stijgen. Fileprobleem? Die ken ik hier nauwelijks, terwijl ik als ik in NL ben daar gedwongen regelmatig in terecht kom. Ik woon in een klein dorpje met ruim 1000 inwoners. Mijn huis staat op een oppervlakte waar men in NL een complete woonwijk op plaatst. Nee, als vaste woon of verblijfplaats voel ik ook niets meer voor NL.
  maandag 28 november 2005 @ 15:19:03 #248
19840 Libris
Live from Singapore
pi_32646265
quote:
Op maandag 28 november 2005 15:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ja Libris, het heeft te maken met ieders eigen beleving denk ik. Ik ben regelmatig zakelijk in NL want het is maar een kleine 1500 km van mij vandaan. Wat ik erg benauwend ervaar is de drukte, steeds meer mensen op een relatief klein oppervlak waardoor ook vaak onderlinge irritaties sneller de bloeddruk doen stijgen. Fileprobleem? Die ken ik hier nauwelijks, terwijl ik als ik in NL ben daar gedwongen regelmatig in terecht kom. Ik woon in een klein dorpje met ruim 1000 inwoners. Mijn huis staat op een oppervlakte waar men in NL een complete woonwijk op plaatst. Nee, als vaste woon of verblijfplaats voel ik ook niets meer voor NL.
Erg grappig, als ik op mijn balkon zit, kunnen ongeveer 100 tot 200 mensen me zien zitten, allemaal in flatgebouwen naast mijn huisje (dat maar 3 verdiepingen heeft). Files zijn hier inderdaad ook een stuk minder dan in Nederland, maar dat komt omdat auto's hier een stuk duurder zijn (zelfs dan Nederland) en het openbaar vervoer erg goed is. Ik houd het hier ook niet mijn hele leven vol, maar de convenience is hier zo groot... Alles in de buurt, 7/11's die 24/7 open zijn, heerlijk.
pi_32646456
Ik speel ookal een tijd met de gedachte om te vertrekken. Het is hier een zooitje en julie gaan naar de klote met dit beleid. Sterker nog het is al zo goed als naar de klote hier

Ik denk erover om naar Australie of de USA te gaan omdat ik daar al veel familie heb wonen. T'zal in elk geval geen 10 jaar meer duren.
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:59 schreef Mutant01 het volgende:
Domme Nederlanders die het land verlaten, om maar even te generaliseren. Ons land behoort tot de top qua levensomstandigheden, welzijn en welvaart. Je zal bijna nergens een ander land vinden die kan tippen aan de welvaart in Nederland. Vind je die wel, dan zul je zelf merken dat het leven daar duurder is dan in Nederland.
De ratten verlaten het zinkende schip , weleens van gehoord ? Dat is er nu gaande En die welvaart ? Ach dat is nog maar een kwestie van maanden , misschien een jaar of 2 hoog uit.

[ Bericht 31% gewijzigd door Classic-PC op 28-11-2005 15:35:17 ]
In certain extreme situations, the law is inadequate.
In order to shame it's inadequacy,it is necessary to act outside the law to pursue natural justice.
pi_32646847
quote:
Op maandag 28 november 2005 15:25 schreef Classic-PC het volgende:

T'zal in elk geval geen 10 jaar meer duren.
nounou... overhaast je je niet een beetje .. wil je zeker binnen 10 jaar wel vertrekken, dat is hardstikke gauw ... toch? bijna morgen, dan moet je nu gigantisch aan de slag om een baan en huis te zoeken in een ander land, je talen op te vijzelen (basisschool-buitenlands is echt niet voldoende om je goed te redden) ... wacht niet tot die baan i het buitenalnd je wordt aangeboden (va je familie) maar kom dan zelf van je luie verwende hollandse kont en zoek de mogelijkheden op

of wil je eerst nog een paar jaartjes rustig blijven 'calimero-en', in dat volle Nederland?
En dan na 10 jaar wakker worden met huis-hypotheek en een Opel stationwagen in een vinex nieuwbouwwijk, waar je voor je bij je werk komt eerst drie kwartier door de file moet worstelen ....
Nee, dan zal je enige uitvlucht een tweeweekse vakantie op Gran Canaria of Isla Margaritha zijn ... en blijven dromen over het buitenland altijd in de kast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')