Stellen dat hoofdzakelijk hoogopgeleiden vertrekken en laagopgeleiden instromen is een ernstige versimpeling van de realiteit. Onder de emigranten bevindt zich ook een groot aantal allochtonen die terugkeren naar het land van herkomst, en onder de immigranten is een niet onbelangrijk deel terugkerende Nederlanders en westerse allochtonen uit buurlanden van Nederland. Zie CBS.quote:Op maandag 28 november 2005 02:02 schreef StefanP het volgende:
[..]
en uit de telegraaf van begin deze maand:
[..]
Ik meen dat er vorig jaar rond de 60000 autochtonen emigreerden? Vrijwel allemaal hoogopgeleid. De immigranten daarentegen.... Trek die lijn over 10 jaar door en er zijn 600000 hoogopgeleiden vertrokken en evenveel (weinig tot niets toevoegende) immigranten binnen gekomen. Van de overgebleven autochtonen hebben er ook veel een uitkering, dus er mag steeds meer door steeds minder bekostigd worden. Verlaat het schip nu het nog kan, zou ik zeggen.
Met jouw 'overheid = melkkoe'-instelling zul je in ELK land wel iets aan te merken hebben tot zo'n punt dat je ook daar gefrustreerd raakt. Naar een ander land verhuizen is geen oplossing, niet als ik jouw gefrustreerde post lees. Het heeft volgens mij eerder te maken met eenzijdige kijk op zaken.quote:Op maandag 28 november 2005 11:38 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Wat een dooddoener![]()
Nederland past gewoon niet in de manier hoe ik in het leven sta.
Ik ben erg op ruimte gesteld. Opgepropt leven in een rijtjes huis van een half miljoen euroquote:Op maandag 28 november 2005 11:42 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
. Naar een ander land verhuizen is geen oplossing, niet als ik jouw gefrustreerde post lees. Het heeft volgens mij eerder te maken met eenzijdige kijk op zaken.
een emigratiegolf is voor na-oorlogs nederland niet vreemd ... in de 50'er jaren waren er zo'n 300.000 veelal jonge ondernemende autochtonen, vaak afkomstig uit de agrarische sector, welke toen eigenlijk steeds minder 'groei-mogelijkheden' kende in Nederland.. die hun heil zochtten in canada, nieuw-zeeland en australie ...quote:An exodus of native-born Dutch in search of a new life abroad has reversed immigration flows for the first time since the post-war era.
quote:Op maandag 28 november 2005 12:03 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Ik ben erg op ruimte gesteld. Opgepropt leven in een rijtjes huis van een half miljoen euronee dank je!! Ik walg daarvan.
Ik wil twee motoren kwijt kunnen, sleutel ruimte hebben en ruimte hebben voor een eventuele jetski en een auto Probeer dat maar eens in je rijtjes container.
Ik wil in een omgeving wonen waar ik (met de motor) de bergen in kan trekken, RUIMTE......... VRIJHEID!!
Onlangs in Swarschwald - Dld, nog een vrijstaand huis te koop zien staan 1000m2 grond, 150m2 woonoppervlakte, garage 89.000 euro!
De bevolking is daar tenminste vriendelijk voorelkaar ipv onze opgefokte gefrustreerde kut maatschappij
Als ik het alleen met het inkomen van mijn man zou moeten doen, zou ik het echt niet gaan redden. Ook niet als ik ons gezin alles zou ontzeggen en we kleding tweedehands zouden kopen.quote:Op maandag 28 november 2005 10:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:
-edit- Oh enne een inkomen is wel voldoende voor het onderhouden van een gezin. Alleen betekent dat concessies doen als een amgere verzekering, geen (Tweede) auto, geen hockey voor de kinderen, etc. Zo'n beetje net als in elk ander land.
In bijv. duitslandquote:Op maandag 28 november 2005 12:08 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]Jouw wensen hebben niks te maken met jouw stelling overheid=melkkoe.
Heb je die lijst weleens goed bekeken eigenlijk?quote:Op dinsdag 9 november 2004 12:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
http://www.nationmaster.com/graph-T/cri_tot_cri_cap
Leuk om een reactie te horen van iemand die werkelijk in DLD woont.quote:Op maandag 28 november 2005 12:38 schreef RM-rf het volgende:
S-A... ik woon in DLD ... maar als je werkelijk denkt dat het zo'n 'luilekkerland' is, moet je vooral in NL blijven wonen en van een afstandje blijven dromen ...
Om niet erover te spreken dat de lasten voor de burgers daar met de nieuwe regering nog weer een stukje aangetrokken worden, om het enorme overheidstekort te stoppen.
idd was ik eeen tijdje terug ook geintersseerd in een landhuis met 8 kamers, terras, 2 auto's garage, en +1000 m2 tuin ... voor Euro 85.000 .... maar dat huis stond wel een half uur rijden van de bewoonde wereld (toevallig wel vlakbij een station, waar wel 8 keer per dag een trein stopte).. boevendien was er in het huis door een lumineuze vorige bewoner een dragende wand weggehald en stond het huis half op instortten..., renoverings-arbeid zou zeker een anderhalf jaar duren en 1,5 ton kostten ...
Niet gedaan dus, ondanks dat het wel een erg mooi huis was (begin 1900 gebouwd, mooie decoratieve bouw en erg mooi gelegen aan de Kyll)
Daarbij moet je je dan ook een beetje afvragen of dat geld dan zijn waarde houdt .... woningen op het 'land' in duitsland zijn dan wel goedkoop, maar je krijgt ze eigenlijk ook niet verkocht als je ze zelf wilt verkopen... de kans is groot dat je ze dan zelf voor minder moet doorverkopen (vooral omdat de mensen op het land liever zelf een eigen woning bouwen, dan een bestaande woning kopen) ...
Het enige waar je gelijk in hebt is dat boetes voor te snel rijden enorm laag zijn, meestal een 10 euro of 20 euro voor snelheidsovertredingen ...
daarentegen, als je binnen een jaar tweemaal met 30 kilometer te snel wordt geflitst, ben je wel je rijbewijs geheel kwijt ..... dus kan het zin hebben toch een beetje op te passen met 'snel rijden'.
Over de lasten kan ik geen uitspraken doen omdat ik die cijfers niet ken. DLD was overigens een voorbeeld.quote:Op maandag 28 november 2005 12:53 schreef natte-flamoes het volgende:
Volgens mij lees je selectief en sla je het stukje over lastenverhoging over. Maar goed, wat jij wil.
Hoogstwaarschijnlijk woon jij al je hele leven in dat 'bekrompen' landje ... en bent er al veel verder door bepaald en gevormd, dan je wil toegeven ... op basis van een 'vakantie-gevoel' van lekker wonen met ruimte, en een garage hebben met plek voor een jet-ski dan wat globale ideeeen hebben, bevestigd eerder dat je wel fantasieeen hebt, maar nog weinig tijd aan de uitwerking hebt besteed...quote:Op maandag 28 november 2005 12:58 schreef Speed-Addicted het volgende:
Ik laat mijn leven niet beperken door dit bekrompen landje.
Dat zeg ik!quote:Op maandag 28 november 2005 13:12 schreef RM-rf het volgende:
Sorry, maar dat is nogal makkelijk en geeft je al snel een 'utopisch dromer'-beeld ...
Erg grappig, als ik op mijn balkon zit, kunnen ongeveer 100 tot 200 mensen me zien zitten, allemaal in flatgebouwen naast mijn huisje (dat maar 3 verdiepingen heeft). Files zijn hier inderdaad ook een stuk minder dan in Nederland, maar dat komt omdat auto's hier een stuk duurder zijn (zelfs dan Nederland) en het openbaar vervoer erg goed is. Ik houd het hier ook niet mijn hele leven vol, maar de convenience is hier zo groot... Alles in de buurt, 7/11's die 24/7 open zijn, heerlijk.quote:Op maandag 28 november 2005 15:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ja Libris, het heeft te maken met ieders eigen beleving denk ik. Ik ben regelmatig zakelijk in NL want het is maar een kleine 1500 km van mij vandaan. Wat ik erg benauwend ervaar is de drukte, steeds meer mensen op een relatief klein oppervlak waardoor ook vaak onderlinge irritaties sneller de bloeddruk doen stijgen. Fileprobleem? Die ken ik hier nauwelijks, terwijl ik als ik in NL ben daar gedwongen regelmatig in terecht kom. Ik woon in een klein dorpje met ruim 1000 inwoners. Mijn huis staat op een oppervlakte waar men in NL een complete woonwijk op plaatst. Nee, als vaste woon of verblijfplaats voel ik ook niets meer voor NL.
De ratten verlaten het zinkende schip , weleens van gehoord ? Dat is er nu gaandequote:Op maandag 28 november 2005 11:59 schreef Mutant01 het volgende:
Domme Nederlanders die het land verlaten, om maar even te generaliseren. Ons land behoort tot de top qua levensomstandigheden, welzijn en welvaart. Je zal bijna nergens een ander land vinden die kan tippen aan de welvaart in Nederland. Vind je die wel, dan zul je zelf merken dat het leven daar duurder is dan in Nederland.
nounou... overhaast je je niet een beetje .. wil je zeker binnen 10 jaar wel vertrekken, dat is hardstikke gauw ... toch? bijna morgen, dan moet je nu gigantisch aan de slag om een baan en huis te zoeken in een ander land, je talen op te vijzelen (basisschool-buitenlands is echt niet voldoende om je goed te redden) ... wacht niet tot die baan i het buitenalnd je wordt aangeboden (va je familie) maar kom dan zelf van je luie verwende hollandse kont en zoek de mogelijkheden opquote:Op maandag 28 november 2005 15:25 schreef Classic-PC het volgende:
T'zal in elk geval geen 10 jaar meer duren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |