Hoi,
Ik, of eerder gezegd mijn vriendin heeft nogal een vervelend probleem. Ze heeft vaak last van nachtmerries.
Ik heb met search naar wat andere topics hierover gezocht, maar die kwamen vaak neer op dat mensen vroeger gepest waren. Ik weet niet of dit hier ook speelt.
Mijn vriendin is vroeger wel veel gepest, maar de nachtmerries die ze heeft zijn echt totaal willekeurig en gaan niet over vroeger. Misschien dat de nachtmerries indirect daar een oorzaak van zijn?
Zo gaat het een hele tijd goed en heeft ze nergens last van, maar het kan zo in een keer omslaan. Ik probeer al een tijd te achterhalen waar dat nou eigenlijk vandaan komt. Het komt er zeg maar op neer dat ze nogal een levendige fantasie heeft. En niet zo'n klein beetje ook.
Ik noem een voorbeeld: Vorige week vrijdag keken we "van Helsing". Voor de mensen die deze film niet kennen: Het is een film waar nogal veel vampiers en andere wazige figuren in voorkomen'.
Toen we eenmaal gingen slapen ging haar fantasie echt helemaal op hol en ze ligt dus ook zo echt uren wakker. Een direct gevolg hiervan is dat ze ook bang in het donker wordt/is.
Ze heeft dit trouwens niet alleen met fims, maar ook met dingen die in het dagelijks leven gebeuren. Mijn vriendin is 20 en ze schaamt zich er heel erg voor. Ik probeer haar voor zover ik kan te helpen. Ik heb haar uitgelegd wat ze zou kunnen doen in geval van een nachtmerrie. Ze heeft een levendige fantasie, maar kan die in geval van een nachtmerrie niet zo manipuleren dat de nachtmerrie verdwijnt.
We hebben al overwogen om naar een dokter/psychiater te gaan, maar ik wilde eerst hier informeren of jullie nog ideeen hebben.
Thanks.
I hang up. This is a matter of life or death. Quick as I can I rip the computer power cable out of the UPS and plug the TV in. Damn! Wylie missed again!