quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:30 schreef SolidArt het volgende:
[..]
Alsof die efteling attrakties mooi zijn in Nederland... Kom op zeg.
Ja, en alle RK scholen, en alle Synagoges, en alle islamitische slagerijen, en en en en.quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:31 schreef Parasense het volgende:
En nu gaan we alle kerken 24u per dag bewaken!!!
beetje onzin... kerken worden maar 1 keer in de week gebruikt...quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:31 schreef Parasense het volgende:
En nu gaan we alle kerken 24u per dag bewaken!!!
quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:35 schreef The-Chosen1 het volgende:
kom nou maar op met die burger oorlog dit geouwehoer schiet ook niet op
het is in Ambon ook zo begonnen trouwens. (Okay, niet helemaal, maar toch)...quote:Op dinsdag 9 november 2004 02:11 schreef static het volgende:
[..]
Overdrijven is je bekend?
iemand werd voor zover ik weet vermoord kort erna. toen brak de pleuris uit met kerken en moskeetje in de fik steken.. brrr..quote:On January 19, 1999 there was a seemingly minor conflict between a bus driver and some passengers. That launched an outburst of violence that has not stopped until today. But how could this happen? How did all of Maluku get involved in a local conflict?
ik snapte hem ook nietquote:Op dinsdag 9 november 2004 11:39 schreef Cheese het volgende:
[..]
overgeven aan wie? aan wat?
aan het terrorisme?
ik denk dat je in deze context inderdaad kan zeggen dat het autochtonen tegen ... zijn, maar de lijn van het verhaal met Ambon (opgekropte frustraties, een moord, brandstichtingen) zijn overeenkomstig met NL (in grote lijnen dan) en wat erna kwam? burgeroorlog. Dat heeft hier minder voedingsbodem omdat we hier vrijwel allemaal een baan hebben (tegenover 20% werkloosheid in Indonesië) en dat de samenstelling van de bevolking minder extreem is (geen 50/50)... zomaar wat notities.quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:41 schreef Ventje83 het volgende:
Het is geen strijd tussen christenen en islamieten, het gaat hier om autochtonen en islamieten. Het christendom stelt hier toch bijna geen fuck meer voor, laat staan dat er ook maar enige vergelijking te zien is wat betreft uiting van het christendom en uiting van islam![]()
De enige burgeroolog wordt momenteel denk ik op het internet gecreëerd. Zowel auto- als allochtoon, jong en oud, die ik spreek over de laatste ontwikkelingen zijn helemaal niet zo panisch. Omdat ze gewoon simpelweg geen forums lezen en de onderbuikgevoelens niet kennen.quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:44 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ik denk dat je in deze context inderdaad kan zeggen dat het autochtonen tegen ... zijn, maar de lijn van het verhaal met Ambon (opgekropte frustraties, een moord, brandstichtingen) zijn overeenkomstig met NL (in grote lijnen dan) en wat erna kwam? burgeroorlog. Dat heeft hier minder voedingsbodem omdat we hier vrijwel allemaal een baan hebben (tegenover 20% werkloosheid in Indonesië) en dat de samenstelling van de bevolking minder extreem is (geen 50/50)... zomaar wat notities.
klopt, de voedingsbodem daarvoor ontbreekt hier gewoon. Dus die laatste stap krijgen we dan ook niet.quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:47 schreef Youssef het volgende:
[..]
De enige burgeroolog wordt momenteel denk ik op het internet gecreëerd. Zowel auto- als allochtoon, jong en oud, die ik spreek over de laatste ontwikkelingen zijn helemaal niet zo panisch. Omdat ze gewoon simpelweg geen forums lezen en de onderbuikgevoelens niet kennen.
Ja, daar op het internet..Waarop iedereen een grote bek heeft. Maar in werkelijkheid zie ik echt niet meer dan 200 rechts extremisten werkelijk opstaan voor een burgeroorlog.
idd , op forums als deze werd nog geen 3 uur na de dood van theo al gepraat over een burger oorlog .Beetje overdreven , en ach al komt het ervan het westen wint toch atlijd :pquote:Op dinsdag 9 november 2004 11:47 schreef Youssef het volgende:
[..]
De enige burgeroolog wordt momenteel denk ik op het internet gecreëerd. Zowel auto- als allochtoon, jong en oud, die ik spreek over de laatste ontwikkelingen zijn helemaal niet zo panisch. Omdat ze gewoon simpelweg geen forums lezen en de onderbuikgevoelens niet kennen.
Ja, daar op het internet..Waarop iedereen een grote bek heeft. Maar in werkelijkheid zie ik echt niet meer dan 200 rechts extremisten werkelijk opstaan voor een burgeroorlog.
Dat ben ik helemaal met je eensquote:Op dinsdag 9 november 2004 11:47 schreef Youssef het volgende:
[..]
uitsluiten is geen optie he ! .. juist als je ervan uit gaat dat het toch niet gebeurt want " de voedingsbodem " is er niet . kan je nog aardig voor verrassingen komen te staanquote:Op dinsdag 9 november 2004 11:48 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
klopt, de voedingsbodem daarvoor ontbreekt hier gewoon. Dus die laatste stap krijgen we dan ook niet.
Er hoeft helemaal geen voedingsbodem te zijn voor extremisten want sommige mensen sporen gewoon niet helemaal.quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:52 schreef The-Chosen1 het volgende:
[..]
uitsluiten is geen optie he ! .. juist als je ervan uit gaat dat het toch niet gebeurt want " de voedingsbodem " is er niet . kan je nog aardig voor verrassingen komen te staan
het is nooit "niet", maar vrijwel niet... die verrassingen zullen me niet treffen, ik ken de harde realiteit inmiddels vanuit Indonesië.quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:52 schreef The-Chosen1 het volgende:
[..]
uitsluiten is geen optie he ! .. juist als je ervan uit gaat dat het toch niet gebeurt want " de voedingsbodem " is er niet . kan je nog aardig voor verrassingen komen te staan
op dit moment niet idd .. maar wat nou al er straks een bom ontploft op een christelijke school met kinderen ? denk je dan echt dat er dan nog geen voedingsbodem is ? .. en ik snap jou constante linken met ambon- nederland situatie nietquote:Op dinsdag 9 november 2004 11:54 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
het is nooit "niet", maar vrijwel niet... die verrassingen zullen me niet treffen, ik ken de harde realiteit inmiddels vanuit Indonesië.
het ging over een voedingsbodem voor een burgeroorlog . Ik denk en hoop niet dat een handje vol extremisten een burgeroorlog kunnen veroorzakenquote:Op dinsdag 9 november 2004 11:53 schreef hijgend_hert het volgende:
[..]
Er hoeft helemaal geen voedingsbodem te zijn voor extremisten want sommige mensen sporen gewoon niet helemaal.
dan wordt er een voedingsbodem gemaakt, maar niet voor burgeroorlog. daar is meer voor nodig.quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:56 schreef The-Chosen1 het volgende:
[..]
op dit moment niet idd .. maar wat nou al er straks een bom ontploft op een christelijke school met kinderen ? denk je dan echt dat er dan nog geen voedingsbodem is ? .. en ik snap jou constante linken met ambom- nederland situatie niet
ja ik snap wel wat bedoeld .. soort gelijke situatie zorgde voor een burgeroorlog .. maar de situatie/mensen/cultuur/instelling is totaal anders dan hier in nederland , dus die 2 situaties met elkaar vergelijken is volstrekt overbodigquote:Op dinsdag 9 november 2004 11:58 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
dan wordt er een voedingsbodem gemaakt, maar niet voor burgeroorlog. daar is meer voor nodig.
ambon-nederland? lees mijn eerdere berichten hierboven maar eens. op ambon is de pleuris uitgebroken om feitelijk een niet betalende klant op de bus, go figure...
okay, ieder zijn eigen mening. Ik zie in ieder geval wat overeenkomsten.quote:Op dinsdag 9 november 2004 12:02 schreef The-Chosen1 het volgende:
[..]
ja ik snap wel wat bedoeld .. soort gelijke situatie zorgde voor een burgeroorlog .. maar de situatie/mensen/cultuur/instelling is totaal anders dan hier in nederland , dus die 2 situaties met elkaar vergelijken is volstrekt overbodig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |