abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23181149
wat een stelletje debielen ook. HOMO OF GEEN HOMO wat kan het mij verdomme tyfen . Sommige lui op deze planeet zijn gewoon oer dom

zo dat is eruit!

Wat gaat het ze aan of iemand homo is of niet?? zolang ze niet in je hol lopen te roeren tijdens een ritje metro moet je gewoon je smoel houden over andere mensen die anders willen leven ... altijd dat bemoeien met andermans leven..word je toch ontiegelijk ziek van.
  dinsdag 9 november 2004 @ 00:24:20 #52
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_23181366
Misschien een beetje off-topic:

Maar waarom doen we allemaal alsof homo's zo ontzettend geaccepteerd zijn binnen de nederlandse samenleving.

Ik ben een student van 18 en ik moet zeggen dat onder jongeren het woord homo nogsteeds als scheldwoord wordt gebruikt.
Dit is natuulijk heel wat anders dan homo's van een gebouw afgooien, maar het laat wel zien dat homo's nog lang niet geaccepteerd zijn in onze samenleving.

Overigens ben ik een turkse Nederlander en ook moslim. Mijn standpunt over homo's: Van mij mag je best homo zijn, maar ga nou niet met elke handeling proberen duidelijk te maken dat je homo bent wat soms wel gebeurd onder de homo's. Voor de rest heb ik nix tegen op de gasten behalve dat ik het een onsmakelijk idee vind dat ze elkaar een beetje in het aarsje nemen. Maar das mijn mening
pi_23181405
quote:
Op maandag 8 november 2004 22:49 schreef dVTB het volgende:

[..]

Kan iemand alsjeblieft zorgen dat deze figuur zo snel mogelijk wordt weggehaald voor de klas? Je moet er toch niet aan denken dat zo'n ziek figuur z'n zielige denkbeelden op leerlingen gaat overbrengen?
met dit stukje ben ik het volledig eens!
<hr>
pi_23181485
Ze kiezen net als Theo van Gogh de provocatie... okee... als ik dan maar wel om ze kan lachen.
  dinsdag 9 november 2004 @ 00:36:49 #55
87946 Last_Action_Hero
Ride to live, live to ride: HD
pi_23181556
quote:
Van mij mag je best homo zijn, maar ga nou niet met elke handeling proberen duidelijk te maken dat je homo bent wat soms wel gebeurd onder de homo's.
Wat is daar op tegen? Al roepen dat soort mensen het door de hele wijk, dan nog heb ik er geen moeite mee. Net zomin als dat ik moeite heb met hoofddoekjes, etc.
Geen linkse rakker, maar een rechtse realist!
pi_23181568
quote:
Op maandag 8 november 2004 23:15 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Net als alle mensen die het met de ook al niet zo genuanceerde Theo van Gogh eens zijn? Moeten we die ook keihard aanpakken?
Ik heb het over het feit dat er in Nederland zo onderhand aardig wat mensen zijn die alle moslims over een kam scheren.
Ik zou graag willen dat het onderscheid tussen deze fundamentalische boerenjongens en de doorsnee ali met de keppel (als in jan met de pet) duidelijk blijft.
Dat kan m.i. alleen als we deze idioten keihard aanpakken.

En reactie op jou:
Natuurlijk was van Gogh niet genuanceerd.
Maar hij riep niet op tot geweld.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_23181576
Wat een mietjes zeg.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 9 november 2004 @ 00:39:10 #58
39631 GoeRoe86
pi_23181599
Ik persoonlijk vind dat niet zo fijn... ik weet niet. Voel me ook minder gemakkelijk als mensen dat maar blijven herhalen. Maar das mijn mening.
Ik vind mensen die steeds met hun geloof lopen te pronken ook erg vervelend hoor.
pi_23181630
quote:
Op maandag 8 november 2004 22:29 schreef Goochie het volgende:

Abbas staat volledig achter de omstreden tekst dat homo's na seks in het openbaar, als straf met hun hoofden naar beneden van hoge gebouwen geworpen mogen worden. Dat mag echter alleen in een islamitisch land, en kan dus niet in Nederland worden toegepast.
Gezellige jongens...

Bevestigd maar weer eens hoeveel debielen er op de wereld rondlopen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_23181653
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 00:39 schreef GoeRoe86 het volgende:
Ik vind mensen die steeds met hun geloof lopen te pronken ook erg vervelend hoor.
Is toch een beetje pimpin'.... kom je eigenlijk alweer snel uit bij "pooier van de" ..... whatever
  dinsdag 9 november 2004 @ 00:42:30 #61
87946 Last_Action_Hero
Ride to live, live to ride: HD
pi_23181661
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 00:39 schreef GoeRoe86 het volgende:
Ik persoonlijk vind dat niet zo fijn... ik weet niet. Voel me ook minder gemakkelijk als mensen dat maar blijven herhalen. Maar das mijn mening.
Oh ok ik snap je. Ik dacht even dat je met twee maten aan het meten was.
Geen linkse rakker, maar een rechtse realist!
pi_23181727
Ik vind het prima als iemand vind dat ie homo moet zijn
man/vrouw whatever..
maar inderdaad dat geklef en in openbaar tonglebberen mag van mij ook wel minder hoor

Maar dat is mijn mening?
stel je hebt kids die later homo worden?
Wat kun jij daar als ouder zijnde aan doen?
moet je ze dan ook van een toren gooien?

Moeten deze jongens van marokkaanse afkomst dan zelf ervaren wat het is als je kind zegt oke
ik ben homo?
Wat doen ze dan?
Hun eigen kind ombrengen ofzo?

vind het nogal radicaal om dat zo te stellen allemaal..
en ja tegenwoordig schijnt het enorm in te zijn onder de jongeren om maar bi te zijn ofzo?
Nou ja dan denk ik maar zo
misschien ben ik wel ouderwets?
Wie ben ik om te oordelen over een ander zijn leven?
Dat zal God wel doen
als ze aan het laatste avondmaal zitten
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_23181813
Alles wat we in de laatste 40 jaar bereikt hebben hier in Nederland aan vrijheden wordt zo wel heel snel afgebroken.....................
pi_23181842
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 00:49 schreef bloodymary het volgende:
Alles wat we in de laatste 40 jaar bereikt hebben hier in Nederland aan vrijheden wordt zo wel heel snel afgebroken.....................
Hey, maar we krijgen er "fatsoen" voor in de plaats.......

terug naar de jaren 50...
pi_23181872
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 00:51 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Hey, maar we krijgen er "fatsoen" voor in de plaats.......

terug naar de jaren 50...
Hear!
Polygoonjournaal
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  dinsdag 9 november 2004 @ 00:58:55 #66
39631 GoeRoe86
pi_23181968
Een beetje respect voor elkaar kunnen we anders goed gebruiken!
pi_23182471
Respect ja, ik heb altijd veel respect voor andere mensen.

Er zijn tegenwoordig alleen nog zo weinig mensen waar je respect voor op kunt brengen. Ze blaten maar wat en als je een IQ hebt van 110 val je tegenwoordig al in de categorie intelligent............

Respect, my ass!
pi_23182487
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 01:34 schreef bloodymary het volgende:
Respect ja, ik heb altijd veel respect voor andere mensen.

Er zijn tegenwoordig alleen nog zo weinig mensen waar je respect voor op kunt brengen. Ze blaten maar wat en als je een IQ hebt van 110 val je tegenwoordig al in de categorie intelligent............

Respect, my ass!
en toen?
ik zie geen antwoord of mening van je?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_23182503
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 01:36 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

en toen?
ik zie geen antwoord of mening van je?
Misschien snap je het ook gewoon niet. Over intelligentie gesproken...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_23182540
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 01:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Misschien snap je het ook gewoon niet. Over intelligentie gesproken...
dat zal het zijn
ik ben dom...
pi_23182552
Ze kunnen best anti-homo zijn, mogen ze lekker zelf weten.

Maar verder wel afblijven van onze homo's, wie naar het stenen tijdperk terug wil mag lekker in Irak gaan wonen en het land helpen opbouwen. Dat dan weer wel.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_23183048
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 00:45 schreef zhe-devilll het volgende:

Moeten deze jongens van marokkaanse afkomst dan zelf ervaren wat het is als je kind zegt oke
ik ben homo?
Wat doen ze dan?
Hun eigen kind ombrengen ofzo?
Dat ligt eraan. Je hebt culturele aspecten en religieuze, die elkaar overlappen. Qua cultuur is er niet zo'n enorm verschil mbt homosexualiteit als (oorspronkelijk) in zuid Europese landen. Iedereen moet z'n gang maar gaan, maar loop er niet mee te koop. Dwz. niemand mag merken dat het bestaat. Het religieuze aspect is wat een dergelijk standpunt kan verharden. Het is een van de aspecten, zienswijzen, waarin een religie een dankbaar handvat kan vinden. Dan heb je vervolgens extremistische mensen die bepaalde 'richtlijnen' die ze menen te ontwaren enorm letterlijk nemen. Tel daarop de omgeving waarin iemand verkeert en dan kan het vervelend aflopen. Eerwraak om de schande van de familie teniet te doen. Niet zo heel wereldvreemd hoor, tot in de jaren 60 was het bijvoorbeeld een enorme schande als je als ongetrouwd meisje zwanger werd, in Nederland. Mijn ouders hebben heel het feest mogen meemaken, terwijl mijn beide ouders uit niet-gelovige families kwamen. Geen eerwraak natuurlijk, maar voldoende om het dagelijks leven tot 'heel vervelend' te maken.

Dingen als eerwraak zijn zeer extreme uitingen. Ik wil daar niets mee bagataliseren, iedere vorm van oppressie of gewelddadigheid is er eentje teveel, maar het is niet zo dat iedere moslim, of zelfs een grote minderheid, tot dergelijke dingen in staat is. Kijk voor de aardigheid naar sites/reacties van jonge fanatieke moslims. Die vinden hun ouders maar watjes.

off topic, maar ik ben toch bezig.. ik vind het zo enorm jammer wat er nu gebeurt. Ik ken moslims die precies zo in hun geloof staan als christenen die ik ken. Geen kerkegangers, wel bidden als iemand ziek is bijvoorbeeld. Geen vooroordelen, geen geldingsdrang. Positieve dingen uit hun overtuiging halen en dit delen in daden, niet door praatjes, helemaal niet door dreigementen of wat dan ook. Integriteit in een hoog vaandel, van mening dat extremistische elementen ziek in hun hoofd zijn en alles voor iedereen verpesten.

'Cultuurverrijkers' lees ik weer tig keer in diverse reacties, her en der. En ja, ik vind het een verrijking. Kennismaken met andere culturen is een verrijking van de menselijke cultuur an sich. Dat wil niet zeggen dat aspecten van de oorspronkelijke cultuur het onderspit moeten delven. Absoluut niet. En dat hoeft niet. Er zijn zoveel andere culturen in Nederland waar je nauwelijks niets negatiefs van merkt. Of het nu de Chinese familie op de hoek is, exotische kruiden in een speciaal winkeltje, of het lichtfeest. Verdomme zeg, Nederland is sinds haar ontstaan een multiculturele samenleving. En denk maar niet dat een synagoge in de 17e eeuw in een overwegend katholiek/protestants Nederland 'in het straatbeeld paste'.

Ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurt is, vorige week. Ik ben er nog steeds kapot van, en ik denk elke dag aan van Gogh. 'Ja hij is echt dood', en ik kan het niet bevatten. Bij Fortuyn bleek het om een gek te gaan, hier blijkt het over een ideologie te gaan. Een gedachtegoed dat nota bene mensen ertoe heeft bewogen om asiel aan te vragen in Nederland. 'Tijd van praten is voorbij' hoor ik. Tja. Praten met wie, denk ik dan. Mensen die hun kinderen niet in toom kunnen houden? Dat is bij autochtone Nederlanders al verspilde moeite. Net als praten met extreem-gelovigen van welke religie dan ook.

Nederland is in de war, zei van Agt. Ik deel dat idee, ik ben ook even in de war geweest. Maar gelukkig komt er genoeg onzin op je af om het pak kaarten in je hand te herschikken, en te zien dat de pot nog niet verloren is. Integendeel. 'Vrijheid van meningsuiting' hoor ik, gevolgd door 'snoer hen de mond'. En weer klinken er stemmen om bepaalde mensen grondrechten te ontnemen. Tja. Tja. Tja. Ik zou ondergronds gaan, al zou zo'n wet uberhaupt door de Kamers komen. 'Ruggespraak' en 'hagepreek' zijn uitdrukkingen die we kennen uit een tijd dat een andere religie er op die manier aan moest geloven.

Geef je ogen de kost op internet. Bekijk allerlei sites, van extreem-links, tot extreem-rechts, tot extreem religieus. Maar kijk ook bij de middenmoot. Trek je conclusies.

Sinds 9-11 is er de vrees dat internationaal terrorisme z'n opwachting zou kunnen maken in Nederland. Niet te geloven, maar toch. Enkele maanden geleden werd een verhoogde staat van weet-ik-het in het leven geroepen, er waren aanwijzingen dat er iets op handen was. Iedereen, ook ik, reageerden laconiek. Nu, november 2004, is het gebeurd. En het is niet iets wat uit de lucht komt vallen.

Terrorisme is niets nieuws. Ook niet in Nederland. We hebben gijzelingen gehad op basisscholen in de jaren 70 die uit hadden kunnen lopen op 'Beslan'. Treinen zijn gekaapt, mensen zijn beschoten. Het verschil nu is dat er een andere drijfveer is om te terroriseren. Een drijfveer die aangepakt moet worden. Moslims de schuld geven? Tja, waarom is de Paus nog niet ter verantwoording geroepen voor Noord-ierland, denk ik dan. Laat staan katholieken/protestanten, om het even aan welke kant je staat. Spanje en Basken, Turkeije en Koerden, noem maar op.

Extremisme moet belemmerd worden. Voorkomen is helaas onmogelijk, zelfs het zeer effectieve en nietsontziende Nazi-Duitsland had z'n verzet. Of noem de Rode Khmer, of Stalin, of whatever. Je gaat het niet redden op die manier. Belemmerd dus. Met wetgeving, opsporingsinstanties. Geen wetten die mensen gaan achterstellen op basis van hun mening of (vermeende) afkomst. Je mag ook best een beetje trots zijn op Nederland. Ik ben het in ieder geval wel. Ookal zijn er genoeg redenen en emoties om de noodtoestand uit te roepen en massaal iedereen met een dialect het land uit te gooien zie je dat vooral verontrusting en zelfreflectie de boventoon voert. Geen geitewollensokkengeblaat maar een tegenwoordigheid van geest. Onze voorouders -waar ze ook hebben gewoond- hebben met excessen te maken gehad. Nederland is gebouwd op palen die rusten in een moeras van vooroordelen, onverdraagzaamheid, bedreigingen en crisis. Zonder nationalistisch te willen klinken, nogal wat sociale en humanitaire zienswijzen hebben in Nederland het levenslicht gezien.

Het zit wel goed. Laat extremisten zich aub kapotlopen op de koppigheid van den 'Ollander. Net als destijds de imperialistische Fransen, katholieke Engelsen, Spanjolen en Portugezen, nazi Duitsers en wie-ik-ook-vergeten-ben.

Deze nederlander heeft 1 boodschap richting extremisten: maak svp een afspraak met een psycholoog danwel psychiater. Dat bedoel ik niet negatief. Ook niet respectloos en ook niet naief. Met de die-hards ga ik graag in discussie.

Excuus voor deze mega post, lekker scrollen.
pi_23183572
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 00:24 schreef GoeRoe86 het volgende:

... Ik ben een student van 18 ... Overigens ben ik een turkse Nederlander en ook moslim.

Mijn standpunt over homo's: Van mij mag je best homo zijn, maar ga nou niet met elke handeling proberen duidelijk te maken dat je homo bent wat soms wel gebeurd onder de homo's.
Mijn standpunt over moslims: Van mij mag je best moslim zijn, maar ga nou niet met elke handeling proberen duidelijk te maken dat je moslim bent wat soms wel gebeurd onder de moslims.

Mijn standpunt over christenen: Van mij mag je best christen zijn, maar ga nou niet met elke handeling proberen duidelijk te maken dat je christen bent wat soms wel gebeurd onder de christenen.

Mijn standpunt over kappers: Van mij mag je best kapper zijn, maar ga nou niet met elke handeling proberen duidelijk te maken dat je kapper bent wat soms wel gebeurd onder de kappers.

Mijn standpunt over boeren: Van mij mag je best boer zijn, maar ga nou niet met elke handeling proberen duidelijk te maken dat je boer bent wat soms wel gebeurd onder de boeren.

Mijn standpunt over meisjes: Van mij mag je best meisje zijn, maar ga nou niet met elke handeling proberen duidelijk te maken dat je meisje bent wat soms wel gebeurd onder de meisjes.

Mijn standpunt over geiten: Van mij mag je best geit zijn, maar ga nou niet met elke handeling proberen duidelijk te maken dat je geit bent wat soms wel gebeurd onder de geiten.

Mijn standpunt over varkens: Van mij mag je best varken zijn, maar ga nou niet met elke handeling proberen duidelijk te maken dat je varken bent wat soms wel gebeurd onder de varkens.

etc.
pi_23183614
Ik vind het nogal een onsmakelijk idee dat mensen die kunnen lezen en schrijven proberen te leven naar prehistorische normen en waarden en die waanideeën dwingend proberen op te leggen aan anderen.

Ik vind het helemaal een onsmakelijk idee dat men discriminerende fascistische ideeën mag verkondigen in Nederland zonder dat daar iets aan gedaan wordt.
pi_23183619
Analogie:

"Eigenlijk zouden lui die dat soort ideeën verkondigen direct op een trein naar Auschwitz gezet moeten worden. Maar dat kan alleen in een fascistisch land, niet in Nederland."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')