abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 november 2004 @ 22:29:03 #1
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_23178287
Van de Frontpage geplukt:

De Marokkaanse jongerensite Elqalem.nl heeft de publicatie van een antihomomanifest, dat vandaag naar buiten zou worden gebracht, uitgesteld. Dit vanwege het gespannen klimaat na de moord op Theo van Gogh. Het uitstel is absoluut geen afstel zo laat de redactie van de site weten, want ''we laten ons niet monddood maken''.

De website staat momenteel op 'zwart' omdat de makers bedreigd zijn. Na een verklaring vorige week op de site, dat de dood van Theo van Gogh hen volkomen koud laat, dat de moslimdoden in Tsjetsjenië, Palestina, Afghanistan en Irak hen veel meer aan het hart gaan, is de site gehackt geweest. De privé-gegevens van een van de mensen achter de site zijn openbaar gemaakt. Het gaat om iemand die zich op de site S. Abbas noemt. Het pseudoniem van een 23-jarige Marokkaan, geschiedenisleraar van beroep, uit de omgeving van Rotterdam. Hij is tevens, net als de gehele redactie, met de dood bedreigd.

Volgens Abbas hebben veel moslimjongeren dezelfde inspiratiebron als Van Goghs moordenaar Mohammed B. Dat is de koran, zoals deze 1.400 jaar geleden door de metgezellen van de profeet is geïnterpreteerd. Abbas en zijn achterban vormen ''de andere, vredige kant van die medaille'', zeggen ze zelf. De kern van Elqalem.nl wordt gevormd door vijftien redactieleden, die over heel Nederland verspreid wonen. Ze denken zelf zo'n 30.000 moslimjongeren te vertegenwoordigen. Dat maken ze op uit het aantal bezoekers aan hun website (meer dan 5.000 per dag).

Anti homo
Als het aan het 29-jarige redactielid Mohammed Ridoaun Jabri uit Amsterdam lag, actief als columnist op de site, had het antihomomanifest vandaag wel gepubliceerd geworden. ''We zijn nergens bang voor. We deinzen nergens voor terug. Nu er aandacht is voor onze standpunten moeten we daar ons voordeel mee doen en nog harder dan daarvoor terugslaan.''

Heteroseksualiteit dient de norm te zijn in de publieke ruimte in Nederland, vinden de makers van Elqalem.nl. Ze hebben het recht die visie uit te dragen zeggen ze en kiezen, net als Theo van Gogh, voor provocatie. ''De flyers liggen al klaar'', zegt S. Abbas. ''Alle homo-organisaties in Nederland krijgen zo'n flyer toegestuurd. We roepen hen op hun extravagante gedrag op straat te staken.''

Abbas staat volledig achter de omstreden tekst dat homo's na seks in het openbaar, als straf met hun hoofden naar beneden van hoge gebouwen geworpen mogen worden. Dat mag echter alleen in een islamitisch land, en kan dus niet in Nederland worden toegepast.

De oudere moslimgeneratie bestaat volgens de makers van de site uit slijmjurken en subsidiehoeren. Die vertegenwoordigen ''ons'' niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Goochie op 08-11-2004 22:44:45 ]
als in goochelaar
pi_23178544
goh ik stel mijn anti marokkaanse text ook maar uit op mijn blog dan.
Free people own guns! Slaves do not!
  maandag 8 november 2004 @ 22:38:52 #3
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_23178640
Klinken toch als bijzondere jongens, die zo respectvol over hun oudere generatie spreken. Maar ik denk dat we de laatste tijd veel te veel aandacht besteden aan dit soort jongens. Het is inderdaad waar dat dit soort sites hun voordeel halen uit de situatie, en door er aandacht aan te blijven besteden werken wij er allemaal actief aan mij.

En wees nou eerlijk; staan jullie nou echt te kijken van de denkbeelden van deze groepen? Ik niet hoor.
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
  maandag 8 november 2004 @ 22:44:59 #4
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_23178849
quote:
Op maandag 8 november 2004 22:36 schreef Vampier het volgende:
goh ik stel mijn anti marokkaanse text ook maar uit op mijn blog dan.
Ik zou die maar helemaal schrappen Internet is een rare wereld, maar daar vertel ik je niets nieuws mee gok ik zo. Als je negatieve stukken schrijft over etnische minderheden krijg je de plisie op bezoek, als je homo's vanuit je religie minderwaardig vindt mag je dat zonder enige consequentie plaatsen. Als je individuen bedreigd pleurt de hele wereld inclusief de tweede kamer over je, maar als je complete bevolkingsgroepen bedreigd kan het rustig door de beugel. Nederland oh Nederland.
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
pi_23178902
Vrijheids van Meningsuiting
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_23178969
quote:
Op maandag 8 november 2004 22:29 schreef Goochie het volgende:
blabla-bekend geneuzel-blabla .... De privé-gegevens van een van de mensen achter de site zijn openbaar gemaakt. Het gaat om iemand die zich op de site S. Abbas noemt. Het pseudoniem van een 23-jarige Marokkaan, geschiedenisleraar van beroep, uit de omgeving van Rotterdam. Hij is tevens, net als de gehele redactie, met de dood bedreigd. -blabla-bekend geneuzel-blabla
Kan iemand alsjeblieft zorgen dat deze figuur zo snel mogelijk wordt weggehaald voor de klas? Je moet er toch niet aan denken dat zo'n ziek figuur z'n zielige denkbeelden op leerlingen gaat overbrengen?

Niet dat ik zo veel op heb met die nichterige handtas-figuren, maar bij mijn weten is daar nog nooit iemand dood gegaan aan het zien van zo'n persoon. Wel naief trouwens dat die lui serieus denken dat er op dit moment meer begrip is voor hun standpunten. Het tegenovergestelde lijkt me eerder het geval.
  maandag 8 november 2004 @ 22:49:32 #7
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_23178986
quote:
Op maandag 8 november 2004 22:46 schreef Meki het volgende:
Nee, doodsverklaring:

http://66.102.9.104/search?q=cache:KtNOeo9EStAJ:www.elqalem.nl/home/Abdelhakim/Theo.htm
quote:
De meest ranzige Nederlander die dit kikkerlandje rijk is heeft weer met zijn gevorkte tong de naam van onze profeet mohammed (vzmh) bezoedeld. Hij noemt de profeet ‘liefhebbende pedofiel’. Daarnaast bezigt hij Allah’s naam op een uiterste smakeloze manier.

De redactie van elqalem.nl is dit perverse mannetje spuugzat. Als het in onze macht lag hadden we een fatwa over hem uitgesproken waarvan de ayatollah wit zou wegtrekken. We begrijpen niet hoe zo’n mislukt figuur elke keer kan wegkomen met zulke laaghartige en beledigende uitspraken.

Ben je het met de redactie van elqalem.nl eens dan kun je een boodschap of handtekening achterlaten op het forum van elqalem.nl. Wanneer we een zeer groot aantal boodschappen/ handtekeningen hebben verzameld dan zullen we die uitprinten en overhandigen aan minister Rita Verdonk van integratie.

Op deze manier willen we duidelijk maken dat we dit soort beledigingen niet tolereren. klik hier om direct naar het forum te gaan.

de redactie
Zie ook hier:
Theo van Gogh op elqalem.nl
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  maandag 8 november 2004 @ 22:50:46 #8
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_23179029
quote:
Kom op, dit meen je toch niet? Dit is bewust een bepaalde groep provoceren. Iets wat dan wel weer mag?

Ik heb van de homobeweging absoluut geen last en zij zijn uitstekend geintregreerd in de westerse maatschappij, dus daar hebben wij Nederlanders geen last van.
als in goochelaar
  maandag 8 november 2004 @ 22:52:45 #9
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_23179084
quote:
Op maandag 8 november 2004 22:44 schreef Afwezig het volgende:

[..]

Ik zou die maar helemaal schrappen Internet is een rare wereld, maar daar vertel ik je niets nieuws mee gok ik zo. Als je negatieve stukken schrijft over etnische minderheden krijg je de plisie op bezoek, als je homo's vanuit je religie minderwaardig vindt mag je dat zonder enige consequentie plaatsen. Als je individuen bedreigd pleurt de hele wereld inclusief de tweede kamer over je, maar als je complete bevolkingsgroepen bedreigd kan het rustig door de beugel. Nederland oh Nederland.
En op Fok! is het andersom. Als iemand iets negatiefs over Marokkanen danwel moslims zegt, staat iedereen klaar om het toe te juichen. Nu is er een site die een negatief stuk over homoseksualiteit wil publiceren, en dat kan absoluut niet door de beugel.

Ik ben het met de strekking van hetgeen ze willen plaatsen vast niet eens, ik hoef het ook niet te lezen om tot die conclusie te komen. Ik vind wel dat zij net zoveel recht hebben dat te publiceren als Theo van Gogh het recht had zijn negatieve stukken over moslims te publiceren.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  maandag 8 november 2004 @ 22:53:38 #10
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_23179121
quote:
Op maandag 8 november 2004 22:49 schreef Knarf het volgende:

[..]

Nee, doodsverklaring:
Kun je dit niet in dat andere topic blijven roepen? Dit topic gaat niet over dat bericht.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_23179122
quote:
Op maandag 8 november 2004 22:50 schreef Goochie het volgende:

[..]

Kom op, dit meen je toch niet? Dit is bewust een bepaalde groep provoceren. Iets wat dan wel weer mag?

Ik heb van de homobeweging absoluut geen last en zij zijn uitstekend geintregreerd in de westerse maatschappij, dus daar hebben wij Nederlanders geen last van.
wat theo zegt is wel Meningsuiting en de Redactie van Al Qalem niet
pi_23179135
Meki moet dood omdat ze in het openbaar moslim is en ik vind dat moslims dood moeten die hier in het openbaar voor uitkomen (vrijheid van meningsuiting????????)
pi_23179148
@Goochie: Bepaalde Moslims vinden dat van Gogh hen bewust provoceerde.
pi_23179155
quote:
Op maandag 8 november 2004 22:49 schreef Knarf het volgende:

[..]

Nee, doodsverklaring:
Uhm nee.

Ze stellen :

De homosexuele daad moet plaatsvinden terwijl 4 mannen met baarden en zonder zonden getuige zijn, dan mag een homo naar beneden worden geflikkerd, en dan ook nog niet in Nederland. Kortom, in de praktijk zal er geen homo naar beneden geflikkerd mogen worden.

Bovendien is het gewoon een mening, geen frisse, maar toch. Wat mij opvalt is dat Nederlanders altijd ineens begaan zijn met het lot van homo's als een moslim er wat over zegt, terwijl de rest van de tijd de gemiddelde Nederlander ook niks van homo's moet weten of het een afwijking vindt. Schijnheilig.

Dit is gewoon provocerend gedrag dat van Gogh ook liet zien, niets meer en niets minder.
  maandag 8 november 2004 @ 22:54:44 #15
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_23179161
quote:
goh ik heb ook nog een mening over die gelegenheidsmoslims :

flikker lekker op naar marokko of een ander land als het hier niet naar je zin gaat!!
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
pi_23179226
quote:
Op maandag 8 november 2004 22:54 schreef SwOoSh het volgende:

[..]

flikker lekker op naar marokko of een ander land als het hier niet naar je zin gaat!!
Precies, jij hebt vrijheid van meningsuiting begrepen.
  maandag 8 november 2004 @ 22:57:53 #17
23538 Sas22
Undercover bitch
pi_23179249
Huichelaars. Zelf niet willen aanpassen maar wel opleggen dat anderen dat doen.

Wat mij betreft kunnen dit soort sites op zwart blijven. Permanent.
Nie sloan mo schuppe!
  maandag 8 november 2004 @ 22:58:10 #18
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_23179260
@Gallo

Iemand van een gebouw afgooien is in mijn ogen iets erger. Dat is bijna een doodsverklaring aan alle homo's. Is wel wat anders dan wat Theo verkondigde.
als in goochelaar
  maandag 8 november 2004 @ 23:00:09 #19
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_23179333
Kunnen ze mooi nog even de spelfouten eruit halen.
pi_23179371
quote:
Op maandag 8 november 2004 22:54 schreef SwOoSh het volgende:

[..]

doe dat lekker zelf maar
pi_23179429
quote:
Op maandag 8 november 2004 22:58 schreef Goochie het volgende:
@Gallo

Iemand van een gebouw afgooien is in mijn ogen iets erger. Dat is bijna een ddodsverklaring aan alle homo's. Is wel wat anders dan wat Theo verkondigde.
Lees nou ff wat ik schrijf... Ze gaan uit van een puur theoretische gebeurtenis.. Dit is niks anders dan provoceren om te laten zien dat ze zich de mond niet laten snoeren. Ze gebruiken niet voor niets een statement dat eerder al veel stof heeft doen opwaaien.
pi_23179440
quote:
Op maandag 8 november 2004 22:53 schreef Underdoggy het volgende:
Meki moet dood omdat ze in het openbaar moslim is en ik vind dat moslims dood moeten die hier in het openbaar voor uitkomen (vrijheid van meningsuiting????????)
doodsbedreiging
pi_23179446
Laat ze dat toch publiceren op die site!

Gewoon niet op reageren en doorblijven gaan met wat je normaal doet.!

Bn dan alleen benieuwd wat ze dan gaan doen omdat ze niet gehoord worden!!
Gaan ze dan hardhandig hun mening bijzetten??
Thank Drunk I'm a Goddess!
  maandag 8 november 2004 @ 23:04:34 #24
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_23179470
quote:
Op maandag 8 november 2004 23:01 schreef Meki het volgende:

[..]

doe dat lekker zelf maar
Nou ik was allang vertrokken hier als ik de kans had gehad hoor. Ergens naar een land waar niet van die moslims wonen die iedereen veroordelen(of vermoorden) die niet in hun straatje passen
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
  maandag 8 november 2004 @ 23:06:09 #25
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_23179516
quote:
Op maandag 8 november 2004 23:03 schreef prupke het volgende:
Laat ze dat toch publiceren op die site!

Gewoon niet op reageren en doorblijven gaan met wat je normaal doet.!

Bn dan alleen benieuwd wat ze dan gaan doen omdat ze niet gehoord worden!!
Gaan ze dan hardhandig hun mening bijzetten??
dan schiet er weer een of andere extremist een homo dood.......
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')