quote:Jongeren verzamelen zich wel vaker in groepjes, veelal buiten. Hangjongeren noemt men dat.
Op woensdag 12 september 2001 12:09 schreef Maarten150 het volgende:[..]
Misschien niet, maar iedereen heeft tegenwoordig toch een mobiele telefoon? Bovendien moeten ze zich toch ergens hebben verzameld als de politie er bij is geweest.
quote:
Op woensdag 12 september 2001 12:10 schreef Paddo het volgende:
Mijn oma zei altijd "Neem alles wat je gratis kunt krijgen aan, behalve de telegraaf."
quote:Dat is duidelijk.
Op woensdag 12 september 2001 12:02 schreef DuchessX het volgende:[..]
Nou moet je even uitleggen wat jij bedoelt want dit begrijp ik niet.
20 marokkaanse jongeren vieren feest vanwege de aanslagen in Amerika. Hier worden kreten gebezigd over de allochtone gemeenschap in Nederland, het wordt overtrokken, overdreven en veralgemeniseerd.
Wat is nou jouw bedoeling want ik snap er helemaal niks van?
quote:Dat maak jij ervan
Of zit jij altijd zo vol met vooroordelen dat als 1 Marokkaan iets doet gelijk de totale Marokkaanse bevolking schuldig is? zo ja: ==>
quote:Idd, als iedereen de nuance kan blijven zien en opmerkingen/one-liners als 'moslims
Op woensdag 12 september 2001 12:14 schreef Gellarboy het volgende:
Tegen. Leer maar discussiëren.
quote:Ik geloof je best, zoals ene Israelier in Denhaag Marokkanen beschuldigde van crimineel gedrag tegen hem.
Op woensdag 12 september 2001 12:10 schreef Paddo het volgende:
Grappig.Werk zelf tegen Veldhuizen aan, en een aantal collega's woont in de betreffende wijk. Ze hebben gisteravond niets gemerkt.
Zijn er ook serieuzere bronnen als de telegraaf? Ik bedoel, ik hoef het niveau van de telegraaf toch niet uit hoef te leggen hier?
Mijn oma zei altijd "Neem alles wat je gratis kunt krijgen aan, behalve de telegraaf."
quote:Zeg dat ook even tegen een vriendin van me die in Manhattan woont en werkt. Die ik nog niet heb kunnen bereiken
Op woensdag 12 september 2001 12:12 schreef Mike het volgende:[..]
Geen idee, en dat weet jij ook niet. Daarom moet je niet iedereen over een kam scheren...
quote:Pleonasme niet? Kip zonder kop achter de feiten aan lopen?
Op woensdag 12 september 2001 12:12 schreef DuchessX het volgende: loop niet als een kip zonder kop achter de feiten aan!
Anders ben je een struisvogel die z'n kop in het zand steekt.
En een slotje omdat de uitkomst jou niet aanstaat? Hoezo, ben je Beatrix of zo?
quote:Het is een beetje de druppel, dat wel. Ik vind het walgelijk als er echt mensen feest hebben gevierd. Tuurlijk kan je niet iedereen over één kam scheren, maar ik begrijp sommige reacties wel. Dat betekend niet dat ik het met die reacties eens ben.
Tuurlijk ben ik het ook niet eens met de feestvierende Marokkanen maar het lijkt net of dit voorval voor velen een aanleiding is om uitspraken te doen over allochtonen in het algemeen.
quote:Uitkomst? Welke uitkomst?
Op woensdag 12 september 2001 12:16 schreef HeindeKort het volgende:
En een slotje omdat de uitkomst jou niet aanstaat? Hoezo, ben je Beatrix of zo?
Hier was ik dus al bang voor. Denk toch even na voor dat je met bulldozers iedere "islamiet" met de grond gelijk maakt...
Weet jij, die wil gaan moorden, wel eens hoe een islamiet er uit ziet? Het zou best een gewaardeerde collega van je kunnen zijn... of een verre vriend. En voel je je dan trots als je ze tot moes geslagen hebt en heel het middenoosten genuked heb? Denk je dat je dán in de hemel zal komen? Dat dachten die terroristen namelijk ook
quote:Ik hoop dat je haar snel kunt bereiken en dat zij in orde is.
Op woensdag 12 september 2001 12:15 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Zeg dat ook even tegen een vriendin van me die in Manhattan woont en werkt. Die ik nog niet heb kunnen bereiken
en daar ben ik zwaar pissed over
quote:Ok, het FEIT is dat 20 voornamelijk (!) allochtone jongeren een paar uur na het bekend worden van de ramp in de VS, op straat feest hebben staan te vieren. Probeer het daar dus over te hebben, ipv te vervallen in algemeenheden.
Op woensdag 12 september 2001 12:16 schreef HeindeKort het volgende:
Feiten zijn feiten, en daar moet je je ogen niet voor sluiten.
quote:Dat begrijp ik en ik hoop dat je haar snel kunt bereiken. Maar dat is nog geen reden om je woede daarover te uiten op onschuldige mensen...
Op woensdag 12 september 2001 12:15 schreef Party-pooper het volgende:
Zeg dat ook even tegen een vriendin van me die in Manhattan woont en werkt. Die ik nog niet heb kunnen bereikenen daar ben ik zwaar pissed over
Dat is duidelijk.
Het gaat erom dat "wij" blijkbaar altijd de wijste moeten zijn en niet mogen oordelen, maar dat andere mensen, zoals de islamieten, er blijkbaar geen problemen mee hebben dat niet alle Amerikanen de "vijand van de islam" is en dus er wel even duizenden burgers afgemaakt mogen worden.
Je praat over "wij" en "andere" mensen... Grapje zeker?
quote:Idd, Hear! Hear!
Op woensdag 12 september 2001 12:02 schreef DuchessX het volgende:20 marokkaanse jongeren vieren feest vanwege de aanslagen in Amerika. Hier worden kreten gebezigd over de allochtone gemeenschap in Nederland, het wordt overtrokken, overdreven en veralgemeniseerd.
Gisteren tegen zessen liep ik naar huis in mijn multiculturele wijk. Overal op straat kleine groepjes over de aanslagen debatterende blanken. De Marokkanen die ook huiswaards gingen spoedden zich er met gebogen hoofden van schaamte langs. Voetballende kinderen hadden zich ineens in etnische groepjes opgesplitst: moslims en niet moslims. En ze speelden niet tegen elkaar. Dit was maar een moment-opname. Het is te dol voor woorden dat, nog voor er een schuldige is gevonden, hele volksstammen alweer tegen elkaar worden opgezet: de woedende massa een zondebok aanwijst.
Overal komen domme jongeren voor: het gejuich over de ramp was bij sommige Fokkers ook misselijkmakend.
Laat iedereen asjeblieft normaal doen en incidenten voorkomen, ieder voor zich. Niet door een ander de schuld te geven of willekeurige onschuldigen te bestraffen. Want waar dat gedrag uiteindelijk toe kan leiden bleek gisteren toen de nog onbekende groepering zich afreageerde op duizenden burgers.
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 12-09-2001 12:26]
quote:Nou, 20 sukkels dus.
Op woensdag 12 september 2001 12:18 schreef Jarno het volgende:[..]
Ok, het FEIT is dat 20 voornamelijk (!) allochtone jongeren een paar uur na het bekend worden van de ramp in de VS, op straat feest hebben staan te vieren. Probeer het daar dus over te hebben, ipv te vervallen in algemeenheden.
Lig er verder niet wakker van, en gespeculeer of er misschien wel heel veel zijn die het niet vierden maar toch eigenlijk wel blij waren zet ook geen zoden aan de dijk. Kan mij dat stelletje pubers wat schelen. D'r zijn verdomme 25.000 doden gevallen en het lijkt in dit topic wel alsof dat minder erg is dan een stel mafketels die dat hebben lopen vieren in Ede.
20 man. Alsof hele straten hebben staan juichen.
quote:Denkt er over na.
Op woensdag 12 september 2001 12:12 schreef DuchessX het volgende:
Van mij mag er een slotje op, ik schrik enorm van de heftige reacties van idd, gewaardeerde mede-FOK!kers (tenminste dat dacht ik toch altijd). Tuurlijk ben ik het ook niet eens met de feestvierende Marokkanen maar het lijkt net of dit voorval voor velen een aanleiding is om uitspraken te doen over allochtonen in het algemeen. Blijf in godsnaam de nuanceringen zien, loop niet als een kip zonder kop achter de feiten aan!Zo nu ben ik weg hier, heb er geen zin meer in.
Ik stem voor een slotjuh.
quote:Precies, maar het probleem is nu als je reageert ben je gelijk een Racist en dat vindt ik erg..
Op woensdag 12 september 2001 12:01 schreef Smike het volgende:[..]
Je bent ook niet racistisch. Je keurt de actie van hun niet goed vanwege de daad, niet vanwege hun huidskleur/afkomst, neem ik aan.
quote:De enigzins negatieve uitlatingen over moslims.
Op woensdag 12 september 2001 12:17 schreef the-O het volgende:[..]
Uitkomst? Welke uitkomst?
quote:Nee hoor, hoor je hier niemand zeggen. Dat je kwaad wordt op die eikels, als het werkelijk gebeurd is, lijkt me niet meer als normaal.
Op woensdag 12 september 2001 12:24 schreef HiKe het volgende:[..]
Precies, maar het probleem is nu als je reageert ben je gelijk een Racist en dat vindt ik erg..
quote:Volgens mij is dat op Fok! niks nieuws.
Op woensdag 12 september 2001 12:24 schreef HeindeKort het volgende:[..]
De enigzins negatieve uitlatingen over moslims.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |