EDE - Ongeveer twintig Marokkaanse jongeren hebben dinsdagavond in de wijk Veldhuizen in Ede op straat een uitbundig feestje gehouden om de aanslagen in de Verenigde Staten te vieren. Enkele tientallen wijkbewoners belden de politie, omdat zij zich bijzonder ergerden aan het gedrag van de groep.
De voornamelijk allochtone jongeren reden rondjes, zwaaiden met vlaggen en riepen leuzen. De politie kon echter geen strafbare feiten constateren op grond waarvan een einde aan het feest kon worden gemaakt. Toen de agenten vertrokken, ging een luid gejuich op. Het straatfeest eindigde toen het hard ging regenen.
Marokkaanse jongeren zorgen in de wijk Veldhuizen al geruime tijd voor overlast. De politie heeft onder andere samen met zogenoemde buurtvaders daarvoor allerlei projecten opgezet. Of het feest dinsdagavond een politieke achtergrond had of bedoeld was als provocatie is niet duidelijk.
Sommige wijkbewoners waren boos dat de politie niet ingreep, aldus een woordvoerder van de politie. Hij wijst er echter op dat er in Nederland vrijheid van meningsuiting bestaat. "Zo'n straatfeest, dat de meeste mensen tegen de borst stuit, is een gevolg van de multiculturele samenleving. Niet iedereen hangt westerse denkbeelden aan en dat moeten we accepteren. Als het een eindexamenfeestje was geweest had waarschijnlijk niemand er iets van gezegd", aldus de zegsman van de politie.
-------------------------
TE belachelijk gewoon!
quote:
"Zo'n straatfeest, dat de meeste mensen tegen de borst stuit, is een gevolg van de multiculturele samenleving. Niet iedereen hangt westerse denkbeelden aan en dat moeten we accepteren. Als het een eindexamenfeestje was geweest had waarschijnlijk niemand er iets van gezegd", aldus de zegsman van de politie.
quote:wie, de jongeren of de politie?
Op woensdag 12 september 2001 11:06 schreef BobRooney het volgende:
Stelletje debielen.......die gasten hebben een gezamelijke iq van een baksteen ...das weer duidelijk.
quote:Beide.
Op woensdag 12 september 2001 11:07 schreef spookvrouw het volgende:[..]
wie, de jongeren of de politie?
![]()
![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 12-09-2001 11:09]
quote:En daar mogen we dus maar wat blij mee zijn.
Op woensdag 12 september 2001 11:02 schreef Gellarboy het volgende:
"Zo'n straatfeest, dat de meeste mensen tegen de borst stuit, is een gevolg van de multiculturele samenleving.
Wat zou er gebeuren als je feest gaat vieren op straat als er in Palestina weer een paar huizen opgeblazen worden?
Tes zielig om het hier nog te plaatsen, trouwens net of die groep het boeiend vind dat Hollanders hun niet mogen...
geef me 1 reden waarom je dit berichtje hier geplaatst hebt?
quote:Ik wil het niet goed praten. Toch lijkt dit me een actie van provocatie, zieken, stangen, baldadig gedrag. Ze weten dat ze op die manier aandacht krijgen, mensen tegen zich in het harnas jagen. Ik weet verder geen achtergronden, maar dikke kans dat "dit feestje" totaal losstaat van zgn. steun aan de terroristen. Dat de aanslagen als aanleiding gebruikt worden voor weer wat leven in de brouwerij...
Op woensdag 12 september 2001 11:02 schreef Gellarboy het volgende:....De voornamelijk allochtone jongeren reden rondjes, zwaaiden met vlaggen en riepen leuzen....
...Marokkaanse jongeren zorgen in de wijk Veldhuizen al geruime tijd voor overlast....
quote:Omdat het zo stuitend smaakloos is?
Op woensdag 12 september 2001 11:13 schreef KomMaar het volgende:
Gellarboy 20 man !!Tes zielig om het hier nog te plaatsen, trouwens net of die groep het boeiend vind dat Hollanders hun niet mogen...
quote:Misschien omdat het te triest voor woorden is dat dit soort dingen in ons land gebeuren. En dat de politie daar vervolgens niets aan doet.
quote:Ook al zijn het 'maar' 20 man, het is wel enorm ziek!
Gellarboy 20 man !!Tes zielig om het hier nog te plaatsen, trouwens net of die groep het boeiend vind dat Hollanders hun niet mogen...
quote:geef me 1 reden waarom je op deze wijze reageert?
quote:Dat hebben jullie gedaan, na het berichtje van dat er tientallen dode Marokkanen waren aangespoeld op de kust van Spanje,toen werdt er ook uitbundig gevierd op FOK
Op woensdag 12 september 2001 11:10 schreef Vork het volgende:
Jaa! Er is een grote aanslag met Miljarden schade, met vele duizenden doden en gewonden, maar ook de weste economie waarin wij leven loopt enkele fikse deuken op! Totale chaos en paniek. Laten We dat dan maar gaan vieren als domme Marokkaanse jogeren zijnde..
quote:Da's waar. 't Smakeloos, maar echt belangrijk is het niet echt. Over een paar dagen gaan de moppen komen en dan zijn er meer dan 20 die er om zullen lachen.
Om 20 pubertjes die het prachtig vinden maak ik me niet echt druk, eik. Zulke gasten hou je altijd.
quote:Omdat het nieuws is?
Omdat het walgelijk is dat mensen feest gaan vieren om een aanslag die meer dan 10.000 mensen het leven heeft gekost?
Omdat dit de houding en loyaliteit van deze jongeren richting de Westerse wereld laat zien?
quote:Sowwy, maar ik word er zo kwaaaad om
Op woensdag 12 september 2001 11:07 schreef Vivi het volgende:
Edit: Sorry, iets te grof, Vivi.
quote:Vreemd, ik heb toen geen mensen bij mij voor de deur feest zien vieren.
Op woensdag 12 september 2001 11:15 schreef KomMaar het volgende:[..]
Dat hebben jullie gedaan, na het berichtje van dat er tientallen dode Marokkanen waren aangespoeld op de kust van Spanje,toen werdt er ook uitbundig gevierd op FOK
![]()
quote:bah
Op woensdag 12 september 2001 11:02 schreef Gellarboy het volgende:
Bron: TelegraafEDE - Ongeveer twintig Marokkaanse jongeren hebben dinsdagavond in de wijk Veldhuizen in Ede op straat een uitbundig feestje gehouden om de aanslagen in de Verenigde Staten te vieren. Enkele tientallen wijkbewoners belden de politie, omdat zij zich bijzonder ergerden aan het gedrag van de groep.
De voornamelijk allochtone jongeren reden rondjes, zwaaiden met vlaggen en riepen leuzen. De politie kon echter geen strafbare feiten constateren op grond waarvan een einde aan het feest kon worden gemaakt. Toen de agenten vertrokken, ging een luid gejuich op. Het straatfeest eindigde toen het hard ging regenen.
Marokkaanse jongeren zorgen in de wijk Veldhuizen al geruime tijd voor overlast. De politie heeft onder andere samen met zogenoemde buurtvaders daarvoor allerlei projecten opgezet. Of het feest dinsdagavond een politieke achtergrond had of bedoeld was als provocatie is niet duidelijk.
Sommige wijkbewoners waren boos dat de politie niet ingreep, aldus een woordvoerder van de politie. Hij wijst er echter op dat er in Nederland vrijheid van meningsuiting bestaat. "Zo'n straatfeest, dat de meeste mensen tegen de borst stuit, is een gevolg van de multiculturele samenleving. Niet iedereen hangt westerse denkbeelden aan en dat moeten we accepteren. Als het een eindexamenfeestje was geweest had waarschijnlijk niemand er iets van gezegd", aldus de zegsman van de politie.
-------------------------
TE belachelijk gewoon!
![]()
kunnen deze onmiddelijk het land uitgezet worden plz?
quote:Waar dan? Kan je de topics even noemen?
Dat hebben jullie gedaan, na het berichtje van dat er tientallen dode Marokkanen waren aangespoeld op de kust van Spanje,toen werdt er ook uitbundig gevierd op FOK
![]()
quote:Moet je mij niet aankijken hoor.. ik zal de laatste zijn die zulks dingen zou gaan vieren. Overgens heb ik het enkel over die 20 stuks en niet over allemaal.. Laat dat even duidelijk zijn (Voordat er strax weer hele rassenrellen ontstaan).
Op woensdag 12 september 2001 11:15 schreef KomMaar het volgende:
Dat hebben jullie gedaan, na het berichtje van dat er tientallen dode Marokkanen waren aangespoeld op de kust van Spanje,toen werdt er ook uitbundig gevierd op FOK![]()
quote:En dat is precies de bedoeling van "dit soort" berichten
Op woensdag 12 september 2001 11:14 schreef lousje het volgende:
Ik merk tot mijn eigen schrik dat ik, wat betreft islamitische landgenoten, steeds minder verdraagzaam word....
quote:Linkje aub? Geloof er niks van.
![]()
quote:Tes voor jullie ook een soort wereld nieuws, het zullen wel kleine kinderen geweest zijn...ach daar doelt de telegraaf ook op!
Op woensdag 12 september 2001 11:15 schreef Eightball het volgende:[..]
geef me 1 reden waarom je op deze wijze reageert?
quote:Nee, dat is het gevolg van gedrag van islamieten in ons land, dat vervolgens in het nieuws gebracht wordt.
Op woensdag 12 september 2001 11:17 schreef Moonah het volgende:[..]
En dat is precies de bedoeling van "dit soort" berichten
quote:Owjajoh?
Op woensdag 12 september 2001 11:15 schreef KomMaar het volgende:
Dat hebben jullie gedaan, na het berichtje van dat er tientallen dode Marokkanen waren aangespoeld op de kust van Spanje,toen werdt er ook uitbundig gevierd op FOK![]()
quote:Omdat het nieuws is misschien? Waarom zou dit hier NIET geplaatst worden? Moeten we massaal onze ogen dichtdoen? Wees jij maar lekker politiek correct, dan doen we gewoon net of er niks gebeurd is.. niet in Ede, niet in New York, niet in Washington...
[Dit bericht is gewijzigd door PsyClone op 12-09-2001 11:24]
quote:Omdat het nieuws is.
Wie joined er mee, we gaan een klop jacht houden. Heerlijk met zijn allen op zoek gaan naar de mensen die feest vieren over dit soort dingen.
Vereist voor de meeting:
-4-5 auto's om snel weg te komen
-iedereen zijn eigen ketting, zijn eigen mes, zijn eigen tuingereedschap om de lijken mee te begraven
-iedereen een alibi
-Bivakmutsen
- Liters kerosine om hun levend mee te verbranden
- Een bulldozer vol puin om hun levend mee te begraven
Ik doe mee...
quote:He, KomMaar, ik ben er.
![]()
En nu?
quote:Sukkel
Op woensdag 12 september 2001 11:19 schreef Aneurism het volgende:
Fok Meeting - The Rape of wijk Veldhuizen in Ede.Wie joined er mee, we gaan een klop jacht houden. Heerlijk met zijn allen op zoek gaan naar de mensen die feest vieren over dit soort dingen.
Vereist voor de meeting:
-iedereen zijn eigen ketting, zijn eigen mes, zijn eigen tuingereedschap om de lijken mee te begraven
-iedereen een alibi
-Bivakmutsen
Ik doe mee...
quote:Wat is dit nou %$#$%^&*%$#$ opmerking
Op woensdag 12 september 2001 11:19 schreef Smike het volgende:[..]
Nee, dat is het gevolg van gedrag van islamieten in ons land, dat vervolgens in het nieuws gebracht wordt.
quote:Nee jij trekt godverdomme volle zalen...
Op woensdag 12 september 2001 11:22 schreef KomMaar het volgende:
Wat is dit nou %$#$%^&*%$#$ opmerking![]()
![]()
quote:Nou ja het begint met de dag meer zichtbaar te worden wat we ook aan het binnenhalen zijn. En ik denk dat R@b er een vriend bijheeft. Ik
Op woensdag 12 september 2001 11:16 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Omdat het nieuws is?
Omdat het walgelijk is dat mensen feest gaan vieren om een aanslag die meer dan 10.000 mensen het leven heeft gekost?
Omdat dit de houding en loyaliteit van deze jongeren richting de Westerse wereld laat zien?
quote:Ja hoor, en die 20 'Marokkanen' waren eik undercover Hollandse boeren die op deze manier die arme onschuldige ventjes zwart probeerden te maken.
quote:Het waren 20 pubers. Geen duizenden. Doe niet zo overdreven.
Op woensdag 12 september 2001 11:19 schreef Eightball het volgende:[..]
Owjajoh?
Met auto's claxonerend door de stad rijden?
Nederlanders massaal de straat op met vlaggen en spandoeken?
Nederlander juichend en leuzen schreeuwend?
Vreemd, nix van meegekregen in de media...
Even aangenomen dat dit door islamitische terroristen is gedaan (en laten we wel wezen, die kans is groot) dan zou ik als Allah zijnde me diep schamen.
Moorden in naam van God, om wat voor reden dan ook, kan nooit de ware bedoeling van het geloof zijn. Ook die eikels van katholieken en christenen vroeger hadden ze af moeten schieten!
quote:Nee heb ik helaas niet,vraag eens aan de moderators!
Op woensdag 12 september 2001 11:17 schreef Halinalle het volgende:[..]
Waar dan? Kan je de topics even noemen?
[Dit bericht is gewijzigd door KomMaar op 12-09-2001 11:26]
quote:Sorry Party-pooper maar dit slaat ook als kut op dirk!
Op woensdag 12 september 2001 11:23 schreef Party-pooper het volgende:
En ik denk dat R@b er een vriend bijheeft.
na zoiets te horen mogen ze van mij dus echt allemaal dood. Bombardeer al die kut palestijnen dan ook maar meteen. stelletje kankerlijers.
quote:De realiteit.
Op woensdag 12 september 2001 11:22 schreef KomMaar het volgende:[..]
Wat is dit nou %$#$%^&*%$#$ opmerking
![]()
![]()
quote:Zeg jij dan maar es ff wat er NIET waar is aan deze opmerking.
![]()
![]()
quote:En nu zal het feestje de volgende keer alleen maar vreugdevoller zijn. Goed heh dat die teringlijers dat er mee bereiken
![]()
Adios
quote:Ik denk dat dit soort berichten worden gepubliceerd om "onderbuikgevoelens" aan te wakkeren. Ook ik vind het zwaar misplaatst (understatement) om een feestje te vieren nav een dergelijke ramp.
Op woensdag 12 september 2001 11:24 schreef Vivi het volgende:
Ja hoor, en die 20 'Marokkanen' waren eik undercover Hollandse boeren die op deze manier die arme onschuldige ventjes zwart probeerden te maken.![]()
![]()
Dat is toch de bedoeling van dit soort berichten volgens jou?? Wat is dan de bedoeling van het creeeren van deze berichten???
Maar als die groep Marokkaanse jongeren al langer voor problemen zorgde, dan is dit "slechts" een volgend incident. Ik sluit mijn ogen niet voor dergelijke problematiek, maar ik ben wel een voorstander van genuanceerd proberen te kijken ipv me te laten verleiden tot kotssileys en populistische opmerkingen.
quote:Dat is de waarheid!
![]()
![]()
quote:En niet van de daad zelf dan? Dat willen ze toch zo graag? Dan kunnen ze het krijgen ook.
quote:Met het opblazen van vliegtuigen, 1000-en mensen en enorme gebouwen wel?
Op woensdag 12 september 2001 11:29 schreef KomMaar het volgende:
Weet je wat,ik heb een betere oplossing!
Ik ga der niet meer op in, maar 1 ding is zeker hier bereik je echt nietsss mee.Adios
Gescheld, gevloek en getier is nergens voor nodig! Mensen, ergens over discussieren kan ook zonder al die ziekteverwensingen e.d.
De mens wordt echt met de dag dommer..
quote:Ze moeten vooral zo doorgaan, dan komt dat vanzelf...
Op woensdag 12 september 2001 11:19 schreef Eightball het volgende:[..]
Owjajoh?
Met auto's claxonerend door de stad rijden?
Nederlanders massaal de straat op met vlaggen en spandoeken?
Nederlander juichend en leuzen schreeuwend?
Vreemd, nix van meegekregen in de media...
[Dit bericht is gewijzigd door HartSlag op 12-09-2001 11:37]
quote:Inderdaad... Laten we proberen om het hoofd koel te houden, ook al worden we geprovoceerd...
Op woensdag 12 september 2001 11:30 schreef Halinalle het volgende:
Als het inderdaad fundamentalisten waren die deze aanslagen gepleegd hebben, lijkt het erop dat ze hun doel bereikt hebben: meer haat!
quote:Hier nog 1
Op woensdag 12 september 2001 11:19 schreef Aneurism het volgende:
Fok Meeting - The Rape of wijk Veldhuizen in Ede.Wie joined er mee, we gaan een klop jacht houden. Heerlijk met zijn allen op zoek gaan naar de mensen die feest vieren over dit soort dingen.
Vereist voor de meeting:
-iedereen een alibi
-Bivakmutsen
Ik doe mee...
[Dit bericht is gewijzigd door HartSlag op 12-09-2001 11:32]
quote:De waarheid blinde kip
![]()
![]()
quote:Mee eens maar als ik zoiets lees dan gaat mijn bloed wel koken.
Op woensdag 12 september 2001 11:29 schreef Moonah het volgende:[..]
Ik denk dat dit soort berichten worden gepubliceerd om "onderbuikgevoelens" aan te wakkeren. Ook ik vind het zwaar misplaatst (understatement) om een feestje te vieren nav een dergelijke ramp.
Maar als die groep Marokkaanse jongeren al langer voor problemen zorgde, dan is dit "slechts" een volgend incident. Ik sluit mijn ogen niet voor dergelijke problematiek, maar ik ben wel een voorstander van genuanceerd proberen te kijken ipv me te laten verleiden tot kotssileys en populistische opmerkingen.
quote:Tja, als er duizenden mensen worden vermoord, en als er dan mensen gaan zitten lachen en juichen (en anderen dat goed gaan praten), dan kan je die reacties verwachten natuurlijk........
Op woensdag 12 september 2001 11:31 schreef Vork het volgende:
Wel Alle! Zijn er ook mensen die wel normaal kunnen reageren?Gescheld, gevloek en getier is nergens voor nodig! Mensen, ergens over discussieren kan ook zonder al die ziekteverwensingen e.d.
Gelijk geouwehoer etc etc etc
quote:NEE de haat wordt aangewakkert.
Op woensdag 12 september 2001 11:31 schreef Vork het volgende:
Wel Alle! Zijn er ook mensen die wel normaal kunnen reageren?Gescheld, gevloek en getier is nergens voor nodig! Mensen, ergens over discussieren kan ook zonder al die ziekteverwensingen e.d.
[Dit bericht is gewijzigd door nipeng op 12-09-2001 11:37]
quote:En reken maar dat die onwetende niet kunnende lezen en zich verhaaltjes latende vertellen eikels op hun sodemieter krijgen van Allah als hij bestaat. Er staat in de koran dat je je naaste lief moet hebben, dus..... maar goed, 90% van die mongolen daar kan niet eens lezen dus laten ze zich lekker voorliegen en DIE mensen die dat doen moet je pakken.
Op woensdag 12 september 2001 11:24 schreef Tazzie het volgende:
En dan vinden ze het vreemd dat we wat moeite hebben met hun ideeen van de wereld een islamstaat te maken...Even aangenomen dat dit door islamitische terroristen is gedaan (en laten we wel wezen, die kans is groot) dan zou ik als Allah zijnde me diep schamen.
Moorden in naam van God, om wat voor reden dan ook, kan nooit de ware bedoeling van het geloof zijn. Ook die eikels van katholieken en christenen vroeger hadden ze af moeten schieten!
quote:Er zullen ongetwijfeld Nederlanders zijn die daar lollig over zouden gaan doen.
Op woensdag 12 september 2001 11:34 schreef Smirnoff het volgende:
Moeten wij dat eens gaan doen als er een aardbeving in Marokko is geweest.Gelijk geouwehoer etc etc etc
quote:verwachten verwachten, maar ik vind het nogsteeds geen goed gedrag. Je kan ook op een andere manier melden dat je het zeer triest vind wat er is gebeurd. Desnoods met smiley;s of gewoon met normale woorden zonder gelijk hele volksstammen van ziektes te voorzien.
Op woensdag 12 september 2001 11:33 schreef HeindeKort het volgende:
Tja, als er duizenden mensen worden vermoord, en als er dan mensen gaan zitten lachen en juichen (en anderen dat goed gaan praten), dan kan je die reacties verwachten natuurlijk........
quote:Ik vind zulke uitspattingen shockerend. Feestje vieren om die reden is tot daaraan toe maar doe dat dan wel in besloten kring en niet zo openlijk dat er andere mensen door gekwetst worden.
quote:Dat is geen vergelijking, rampengrappen dienen als relativering voor dingen die ons te boven gaan. En dat is iets heel anders als gewoon feest vieren.
Op woensdag 12 september 2001 11:37 schreef links234 het volgende:
Ik neem aan dat diegenen die hier erg boos over zijn ook nooit zullen lachen om grappen over de WTC?
quote:Maar wat was die oplossing nou?
Op woensdag 12 september 2001 11:29 schreef KomMaar het volgende:
Weet je wat,ik heb een betere oplossing!
Ik ga der niet meer op in, maar 1 ding is zeker hier bereik je echt nietsss mee.Adios
quote:Aha,jij liep vast ook te juigen na de aanslagen in Amerika.
![]()
quote:Vergeet niet dat dit feest diezelfde avond nog gehouden is, een paar uur na de ramp dus... Die grappen zullen in de loop van de maand wel over komen waaien, waarvan ik nu al weet dat ik om zo'n 90% van die grappen niet zal gaan lachen, omdat ze wrs. te flauw voor woorden zijn.
Op woensdag 12 september 2001 11:40 schreef Party-pooper het volgende:
Dat is geen vergelijking, rampengrappen dienen als relativering voor dingen die ons te boven gaan. En dat is iets heel anders als gewoon feest vieren.
quote:Als je deze zin leest: "Niet iedereen hangt westerse denkbeelden aan en dat moeten we accepteren" dan kun je toch alleen maar bij jezelf denken: als je geen westerse denkbeelden aanhangt, is nederland dan wel de juiste plek voor je? Als je feestviert omdat de democratie in haar hart is geraakt, dan hoor je niet thuis in een democratie zoals we die hier 'in het westen' hebben...
Maargoed, dit voorval, hoe walgelijk ook, zal hoogstwaarschijnlijk domme provocatie geweest zijn. En het plaatsen van een bericht als dit 'opruiend'?
Zolang je je gezonde verstand maar blijft gebruiken en dingen in hun perspectief blijft zien is het 'slechts' & helaas 'weer' een negatief bericht...
[Dit bericht is gewijzigd door MarkSanne op 12-09-2001 11:45]
quote:Onzin door onmacht denk ik.
Op woensdag 12 september 2001 11:21 schreef links234 het volgende:[..]
Sukkel
quote:Tja, die harmonie hè...
DEN HAAG De Palestijnse Delegatie in
Den Haag heeft tientallen telefonische
bedreigingen ontvangen.De ambassadeur
hoopt dat de Nederlandse regering erin
slaagt de "harmonie tussen moslims en
Nederlanders in stand te houden".
quote:Precies blijkbaar wil je helemaal niet in vrijheid leven en rustig je ding doen, blijkbaar streef je toch iets anders na.
Op woensdag 12 september 2001 11:42 schreef MarkSanne het volgende:[..]
Als je deze zin leest: "Niet iedereen hangt westerse denkbeelden aan en dat moeten we accepteren" dan kun je toch alleen maar bij jezelf denken: als je geen westerse denkbeelden aanhangt, is nederland dan wel de juiste plek voor je? Als je feestviert omdat de democratie in haar hart is geraakt, dan hoor je niet thuis in een democratie zoals we dat 'in het westen' hebben...
Maargoed, dit voorval, hoe walgelijk ook, zal hoogstwaarschijnlijk domme provocatie geweest zijn. En het plaatsen van een bericht als dit 'opruiend'? Zolang je je gezonde verstand maar blijft gebruiken en dingen in hun perspectief blijft zien is het helaas 'weer' een negatief bericht...
Ik was eerst nog redelijk tolerant maar dit is de druppel!
quote:Ik snap dat je boos bent maar moet het echt zo grof?
Op woensdag 12 september 2001 11:25 schreef Vision het volgende:
is maar goed dat ik niet in Ede woon. Anders hadden die gasten een steen tegen de auto aangekregen als ze voor bij reden. En als ze uit zouden stappen nog een tegen hun kop aan. stelletje KANKER MOSLIMS
na zoiets te horen mogen ze van mij dus echt allemaal dood. Bombardeer al die kut palestijnen dan ook maar meteen. stelletje kankerlijers.
quote:Precies!!! Wedden dat dat niet door de beugel kan?
Op woensdag 12 september 2001 11:11 schreef HeindeKort het volgende:[..]
En daar mogen we dus maar wat blij mee zijn.
Wat zou er gebeuren als je feest gaat vieren op straat als er in Palestina weer een paar huizen opgeblazen worden?
quote:Jij was eerst nog tolerant, maar kotst nu op allochtonen? Dan ben je waarschijnlijk nooit tolerant geweest, want hoe kun je nou iedereen over een kam scheren?
Op woensdag 12 september 2001 11:47 schreef Strolie75 het volgende:
Ikop allochtonen!
Er is gewoon een kleine groep die je een beeld laat vormen over de hele groep, maar kijk alsjeblieft wat verder dan je neus lang is...
quote:Ik ga mijn Turkse achterbuurman echt het gedrag van die Edense eikels niet verwijten!
Ikop allochtonen!
quote:Wie jij of ik?
Op woensdag 12 september 2001 11:21 schreef links234 het volgende:[..]
Sukkel
Het waren 20 jochies mensen, geen hele bevolkingssgroep.
quote:Slechte smoes.
Op woensdag 12 september 2001 11:24 schreef KomMaar het volgende:[..]
Nee heb ik helaas niet,vraag eens aan de moderators!
En ze zullen allemaal wel ge-edit zijn.
quote:Denk nou eerst eens na voordat je zoiets opschrijft Strolie
Ikop allochtonen!
Wat heeft dit nou met allochtonen te maken? Ik snap je onmacht wel, maar als de nuance niet meer gezien kan worden hou ik mijn hart vast.
quote:Maar dat KAN toch ook niet door de beugel? En er is toch ook niemand die roept dat dit WEL door de beugel kan?? Alsjeblieft zeg, 20 herriemakers bouwen een feestje om op een bijzonder zielige en trieste manier aandacht te vragen, en men doet net of Bin Laden zelf hier op de stoep staat. Knokploegen worden samengesteld, niks is meer te gek. Denk even na voordat je op 'Invoeren' drukt please.
Op woensdag 12 september 2001 11:48 schreef 6000068 het volgende:[..]
Precies!!! Wedden dat dat niet door de beugel kan?
Natuurlijk zijn niet alle marokkanen/moslims zo, maar voor diegene die wel zo zijn zie ik eigenlijk nog maar 1 oplossing: lekker in marokko zo brutaal gaan doen.
quote:Luister eens, imbeciel. Wat jij schreef dat je wilde doen, is precies wat de daders wilde dat je zou doen. Chaos, teringzooi.
Op woensdag 12 september 2001 11:49 schreef Aneurism het volgende:[..]
Wie jij of ik?
Ik zie jou meer als sukkel, omdat je eerst je bek iedere keer open trok als vieze racist en nu we mensen (maakt me niet uit welke afkomst eigenlijk) terug willen meppen (in dit geval marokanen) trek je als een vieze schijnheil wel je kop openop jou
quote:Oke, het waren er maar 20, maar mijn gevoel gaat steeds meer de richting uit dat er veel meer zo denken maar iets slimmer zijn en het dus niet laten merken en dat verontrust me veel meer.
Op woensdag 12 september 2001 11:50 schreef Smike het volgende:
Tjonge, er wordt weer lekker gegeneraliseerd hier....Het waren 20 jochies mensen, geen hele bevolkingssgroep.
quote:Aneurism is de weg wel heel erg kwijt ja. En schijnbaar meent hij het ook nog. Hij zou tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden en even hier niet mogen posten.
Op woensdag 12 september 2001 11:53 schreef links234 het volgende:[..]
Luister eens, imbeciel. Wat jij schreef dat je wilde doen, is precies wat de daders wilde dat je zou doen. Chaos, teringzooi.
quote:Het is niet eerlijk om de daden van een zeer kleine minderheid Marokkanen op de gehele allochtone bevolkingsgroep in Nederland te betrekken.
Ikop allochtonen!
quote:Mij ook.
Op woensdag 12 september 2001 11:54 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Oke, het waren er maar 20, maar mijn gevoel gaat steeds meer de richting uit dat er veel meer zo denken maar iets slimmer zijn en het dus niet laten merken en dat verontrust me veel meer.
quote:Zeg dat ook maar tegen de duizenden die in NY onschuldig zijn omgekomen...
Op woensdag 12 september 2001 11:56 schreef DuchessX het volgende:[..]
Het is niet eerlijk om de daden van een zeer kleine minderheid Marokkanen op de gehele allochtone bevolkingsgroep in Nederland te betrekken.
quote:precies, neem alleen hun ouders al. Je laat je kind toch niet op straat feestvieren?
Op woensdag 12 september 2001 11:54 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Oke, het waren er maar 20, maar mijn gevoel gaat steeds meer de richting uit dat er veel meer zo denken maar iets slimmer zijn en het dus niet laten merken en dat verontrust me veel meer.
quote:
Op woensdag 12 september 2001 11:59 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Zeg dat ook maar tegen de duizenden die in NY onschuldig zijn omgekomen...
quote:Je bent ook niet racistisch. Je keurt de actie van hun niet goed vanwege de daad, niet vanwege hun huidskleur/afkomst, neem ik aan.
Op woensdag 12 september 2001 11:59 schreef HiKe het volgende:
IK WIL NIET RACISTISCH ZIJN...MAAR DIT KAN GVD GEWOON NIET....
quote:Toen jij 16 was, wisten jouw ouders altijd precies waar je was en wat je deed?
Op woensdag 12 september 2001 12:00 schreef Maarten150 het volgende:[..]
precies, neem alleen hun ouders al. Je laat je kind toch niet op straat feestvieren?
quote:
Op woensdag 12 september 2001 11:53 schreef links234 het volgende:[..]
Luister eens, imbeciel. Wat jij schreef dat je wilde doen, is precies wat de daders wilde dat je zou doen. Chaos, teringzooi.
quote:Nou moet je even uitleggen wat jij bedoelt want dit begrijp ik niet.
Op woensdag 12 september 2001 11:59 schreef HeindeKort het volgende:[..]
20 marokkaanse jongeren vieren feest vanwege de aanslagen in Amerika. Hier worden kreten gebezigd over de allochtone gemeenschap in Nederland, het wordt overtrokken, overdreven en veralgemeniseerd.
Wat is nou jouw bedoeling want ik snap er helemaal niks van?
Of zit jij altijd zo vol met vooroordelen dat als 1 Marokkaan iets doet gelijk de totale Marokkaanse bevolking schuldig is? zo ja: ==>
quote:Dat vermindert niks van het argument dat het maar een kleine minderheid is...
Op woensdag 12 september 2001 11:59 schreef HeindeKort het volgende:
quote:Tja ik snapte die opmerking ook al niet...
Op woensdag 12 september 2001 12:02 schreef Mike het volgende:[..]
Dat vermindert niks van het argument dat het maar een kleine minderheid is...
quote:Je moet er echt even uit. Ga even iets anders doen, voordat je hier geband wordt.
Op woensdag 12 september 2001 12:02 schreef Aneurism het volgende:[..]
Ik denk dat jij een vies schijnheilig mannetje bent, als je voortaan je smerige kop met rasistische meldingen houd, hou ik de mijne.
quote:Aneurism? Misschien moet je even een blokje om gaan, voordat je knokploegen richting Ede gaat sturen. Flamen is zowel van jou, als van Links234 NIET gewenst in een topic als dit en daarbuiten. Dank u.
Op woensdag 12 september 2001 12:02 schreef Aneurism het volgende:[..]
Ik denk dat jij een vies schijnheilig mannetje bent, als je voortaan je smerige kop met rasistische meldingen houd, hou ik de mijne.
quote:Ik schrik zowiezo van bepaalde reacties van gewaardeerde Fok!kers... Ik hoop dat deze gemoederen snel een beetje bekoelen...
Op woensdag 12 september 2001 12:04 schreef DuchessX het volgende:
Tja ik snapte die opmerking ook al niet...
quote:Ik ben zeer rustig, ik heb precies de reactie van Links234 gekregen die ik verwachte en heb hem hierin een vraag gesteld aangezien ik me al maanden aan hem erger met zijn opmerkingen. Maar ik hou me koest
Op woensdag 12 september 2001 12:04 schreef Jarno het volgende:[..]
Aneurism? Misschien moet je even een blokje om gaan, voordat je knokploegen richting Ede gaat sturen. Flamen is zowel van jou, als van Links234 NIET gewenst in een topic als dit en daarbuiten. Dank u.
quote:Allochtonen...zijn ook Amerikanen die in Nederland wonen, of net als ik...een Ier die in Nederland woont. Slaat dus nergens op
Ikop allochtonen!
quote:Misschien niet, maar iedereen heeft tegenwoordig toch een mobiele telefoon? Bovendien moeten ze zich toch ergens hebben verzameld als de politie er bij is geweest.
Op woensdag 12 september 2001 12:01 schreef Halinalle het volgende:[..]
Toen jij 16 was, wisten jouw ouders altijd precies waar je was en wat je deed?
quote:En hoeveel zijn er nog die slimmer zijn dan om op straat te gaan dansen, maar wel dezelfde gevoelens hebben.
Op woensdag 12 september 2001 12:02 schreef Mike het volgende:[..]
Dat vermindert niks van het argument dat het maar een kleine minderheid is...
Werk zelf tegen Veldhuizen aan, en een aantal collega's woont in de betreffende wijk. Ze hebben gisteravond niets gemerkt.
Zijn er ook serieuzere bronnen als de telegraaf? Ik bedoel, ik hoef het niveau van de telegraaf toch niet uit hoef te leggen hier?
Mijn oma zei altijd "Neem alles wat je gratis kunt krijgen aan, behalve de telegraaf."
quote:Je oma was/is een wijs mens.
Mijn oma zei altijd "Neem alles wat je gratis kunt krijgen aan, behalve de telegraaf."
En ondertussen staan zij nu in hun handjes te wrijven. Kijk eens hoe goed we dat gedaan hebben? En blijkbaar mag het ook nog. Volgende keer een stapje verder.
Korte metten maken met dit soort gasten, ongeacht huidskleur of favoriete televisieprogramma.
Zo nu ben ik weg hier, heb er geen zin meer in.
Ik stem voor een slotjuh.
quote:Geen idee, en dat weet jij ook niet. Daarom moet je niet iedereen over een kam scheren...
Op woensdag 12 september 2001 12:10 schreef Party-pooper het volgende:
En hoeveel zijn er nog die slimmer zijn dan om op straat te gaan dansen, maar wel dezelfde gevoelens hebben.
quote:Voor.
Op woensdag 12 september 2001 12:12 schreef DuchessX het volgende:
Van mij mag er een slotje op, ik schrik enorm van de heftige reacties van idd, gewaardeerde mede-FOK!kers (tenminste dat dacht ik toch altijd). Tuurlijk ben ik het ook niet eens met de feestvierende Marokkanen maar het lijkt net of dit voorval voor velen een aanleiding is om uitspraken te doen over allochtonen in het algemeen. Blijf in godsnaam de nuanceringen zien, loop niet als een kip zonder kop achter de feiten aan!Zo nu ben ik weg hier, heb er geen zin meer in.
quote:Jongeren verzamelen zich wel vaker in groepjes, veelal buiten. Hangjongeren noemt men dat.
Op woensdag 12 september 2001 12:09 schreef Maarten150 het volgende:[..]
Misschien niet, maar iedereen heeft tegenwoordig toch een mobiele telefoon? Bovendien moeten ze zich toch ergens hebben verzameld als de politie er bij is geweest.
quote:
Op woensdag 12 september 2001 12:10 schreef Paddo het volgende:
quote:Dat is duidelijk.
Op woensdag 12 september 2001 12:02 schreef DuchessX het volgende:[..]
Nou moet je even uitleggen wat jij bedoelt want dit begrijp ik niet.
20 marokkaanse jongeren vieren feest vanwege de aanslagen in Amerika. Hier worden kreten gebezigd over de allochtone gemeenschap in Nederland, het wordt overtrokken, overdreven en veralgemeniseerd.
Wat is nou jouw bedoeling want ik snap er helemaal niks van?
quote:Dat maak jij ervan
Of zit jij altijd zo vol met vooroordelen dat als 1 Marokkaan iets doet gelijk de totale Marokkaanse bevolking schuldig is? zo ja: ==>
quote:Idd, als iedereen de nuance kan blijven zien en opmerkingen/one-liners als 'moslims
Op woensdag 12 september 2001 12:14 schreef Gellarboy het volgende:
Tegen. Leer maar discussiëren.
quote:Ik geloof je best, zoals ene Israelier in Denhaag Marokkanen beschuldigde van crimineel gedrag tegen hem.
Op woensdag 12 september 2001 12:10 schreef Paddo het volgende:
Grappig.Werk zelf tegen Veldhuizen aan, en een aantal collega's woont in de betreffende wijk. Ze hebben gisteravond niets gemerkt.
Zijn er ook serieuzere bronnen als de telegraaf? Ik bedoel, ik hoef het niveau van de telegraaf toch niet uit hoef te leggen hier?
quote:Zeg dat ook even tegen een vriendin van me die in Manhattan woont en werkt. Die ik nog niet heb kunnen bereiken
Op woensdag 12 september 2001 12:12 schreef Mike het volgende:[..]
Geen idee, en dat weet jij ook niet. Daarom moet je niet iedereen over een kam scheren...
quote:Pleonasme niet? Kip zonder kop achter de feiten aan lopen?
Op woensdag 12 september 2001 12:12 schreef DuchessX het volgende: loop niet als een kip zonder kop achter de feiten aan!
Anders ben je een struisvogel die z'n kop in het zand steekt.
En een slotje omdat de uitkomst jou niet aanstaat? Hoezo, ben je Beatrix of zo?
quote:Het is een beetje de druppel, dat wel. Ik vind het walgelijk als er echt mensen feest hebben gevierd. Tuurlijk kan je niet iedereen over één kam scheren, maar ik begrijp sommige reacties wel. Dat betekend niet dat ik het met die reacties eens ben.
Tuurlijk ben ik het ook niet eens met de feestvierende Marokkanen maar het lijkt net of dit voorval voor velen een aanleiding is om uitspraken te doen over allochtonen in het algemeen.
quote:Uitkomst? Welke uitkomst?
Op woensdag 12 september 2001 12:16 schreef HeindeKort het volgende:
En een slotje omdat de uitkomst jou niet aanstaat? Hoezo, ben je Beatrix of zo?
Hier was ik dus al bang voor. Denk toch even na voor dat je met bulldozers iedere "islamiet" met de grond gelijk maakt...
Weet jij, die wil gaan moorden, wel eens hoe een islamiet er uit ziet? Het zou best een gewaardeerde collega van je kunnen zijn... of een verre vriend. En voel je je dan trots als je ze tot moes geslagen hebt en heel het middenoosten genuked heb? Denk je dat je dán in de hemel zal komen? Dat dachten die terroristen namelijk ook
quote:Ik hoop dat je haar snel kunt bereiken en dat zij in orde is.
Op woensdag 12 september 2001 12:15 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Zeg dat ook even tegen een vriendin van me die in Manhattan woont en werkt. Die ik nog niet heb kunnen bereiken
en daar ben ik zwaar pissed over
quote:Ok, het FEIT is dat 20 voornamelijk (!) allochtone jongeren een paar uur na het bekend worden van de ramp in de VS, op straat feest hebben staan te vieren. Probeer het daar dus over te hebben, ipv te vervallen in algemeenheden.
Op woensdag 12 september 2001 12:16 schreef HeindeKort het volgende:
Feiten zijn feiten, en daar moet je je ogen niet voor sluiten.
quote:Dat begrijp ik en ik hoop dat je haar snel kunt bereiken. Maar dat is nog geen reden om je woede daarover te uiten op onschuldige mensen...
Op woensdag 12 september 2001 12:15 schreef Party-pooper het volgende:
Zeg dat ook even tegen een vriendin van me die in Manhattan woont en werkt. Die ik nog niet heb kunnen bereikenen daar ben ik zwaar pissed over
Dat is duidelijk.
Het gaat erom dat "wij" blijkbaar altijd de wijste moeten zijn en niet mogen oordelen, maar dat andere mensen, zoals de islamieten, er blijkbaar geen problemen mee hebben dat niet alle Amerikanen de "vijand van de islam" is en dus er wel even duizenden burgers afgemaakt mogen worden.
Je praat over "wij" en "andere" mensen... Grapje zeker?
quote:Idd, Hear! Hear!
Op woensdag 12 september 2001 12:02 schreef DuchessX het volgende:20 marokkaanse jongeren vieren feest vanwege de aanslagen in Amerika. Hier worden kreten gebezigd over de allochtone gemeenschap in Nederland, het wordt overtrokken, overdreven en veralgemeniseerd.
Gisteren tegen zessen liep ik naar huis in mijn multiculturele wijk. Overal op straat kleine groepjes over de aanslagen debatterende blanken. De Marokkanen die ook huiswaards gingen spoedden zich er met gebogen hoofden van schaamte langs. Voetballende kinderen hadden zich ineens in etnische groepjes opgesplitst: moslims en niet moslims. En ze speelden niet tegen elkaar. Dit was maar een moment-opname. Het is te dol voor woorden dat, nog voor er een schuldige is gevonden, hele volksstammen alweer tegen elkaar worden opgezet: de woedende massa een zondebok aanwijst.
Overal komen domme jongeren voor: het gejuich over de ramp was bij sommige Fokkers ook misselijkmakend.
Laat iedereen asjeblieft normaal doen en incidenten voorkomen, ieder voor zich. Niet door een ander de schuld te geven of willekeurige onschuldigen te bestraffen. Want waar dat gedrag uiteindelijk toe kan leiden bleek gisteren toen de nog onbekende groepering zich afreageerde op duizenden burgers.
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 12-09-2001 12:26]
quote:Nou, 20 sukkels dus.
Op woensdag 12 september 2001 12:18 schreef Jarno het volgende:[..]
Ok, het FEIT is dat 20 voornamelijk (!) allochtone jongeren een paar uur na het bekend worden van de ramp in de VS, op straat feest hebben staan te vieren. Probeer het daar dus over te hebben, ipv te vervallen in algemeenheden.
Lig er verder niet wakker van, en gespeculeer of er misschien wel heel veel zijn die het niet vierden maar toch eigenlijk wel blij waren zet ook geen zoden aan de dijk. Kan mij dat stelletje pubers wat schelen. D'r zijn verdomme 25.000 doden gevallen en het lijkt in dit topic wel alsof dat minder erg is dan een stel mafketels die dat hebben lopen vieren in Ede.
20 man. Alsof hele straten hebben staan juichen.
quote:Denkt er over na.
Op woensdag 12 september 2001 12:12 schreef DuchessX het volgende:
Van mij mag er een slotje op, ik schrik enorm van de heftige reacties van idd, gewaardeerde mede-FOK!kers (tenminste dat dacht ik toch altijd). Tuurlijk ben ik het ook niet eens met de feestvierende Marokkanen maar het lijkt net of dit voorval voor velen een aanleiding is om uitspraken te doen over allochtonen in het algemeen. Blijf in godsnaam de nuanceringen zien, loop niet als een kip zonder kop achter de feiten aan!Zo nu ben ik weg hier, heb er geen zin meer in.
quote:Precies, maar het probleem is nu als je reageert ben je gelijk een Racist en dat vindt ik erg..
Op woensdag 12 september 2001 12:01 schreef Smike het volgende:[..]
Je bent ook niet racistisch. Je keurt de actie van hun niet goed vanwege de daad, niet vanwege hun huidskleur/afkomst, neem ik aan.
quote:De enigzins negatieve uitlatingen over moslims.
Op woensdag 12 september 2001 12:17 schreef the-O het volgende:[..]
Uitkomst? Welke uitkomst?
quote:Nee hoor, hoor je hier niemand zeggen. Dat je kwaad wordt op die eikels, als het werkelijk gebeurd is, lijkt me niet meer als normaal.
Op woensdag 12 september 2001 12:24 schreef HiKe het volgende:[..]
Precies, maar het probleem is nu als je reageert ben je gelijk een Racist en dat vindt ik erg..
quote:Volgens mij is dat op Fok! niks nieuws.
Op woensdag 12 september 2001 12:24 schreef HeindeKort het volgende:[..]
De enigzins negatieve uitlatingen over moslims.
quote:Wat zonde en jammer is het toch... de terroristen krijgen misschien wel precies datgene los bij de wereld bevolking wat eigenlijk hun doel is...?!?!
Op woensdag 12 september 2001 12:21 schreef Lurky het volgende:[..]
Idd, Hear! Hear!
Gisteren tegen zessen liep ik naar huis in mijn multiculturele wijk. Overal op straat kleine groepjes over de aanslagen debatterende blanken. De Marokkanen die ook huiswaards gingen spoedden zich er met gebogen hoofden van schaamte langs. Voetballende kinderen hadden zich ineens in etnische groepjes opgesplitst: moslims en niet moslims. En ze speelden niet tegen elkaar. Dit was maar een moment-opname. Het is te dol voor woorden dat, nog voor er een schuldige is gevonden, hele volksstammen alweer tegen elkaar worden opgezet: de woedende massa een zondebok aanwijst.
Overal komen domme jongeren voor: het gejuich over de ramp was bij sommige Fokkers ook misselijkmakend.
Laat iedereen asjeblieft normaal doen en incidenten voorkomen, ieder voor zich. Niet door een ander de schuld te geven of willekeurige onschuldigen te bestraffen. Want waar dat gedrag uiteindelijk toe kan leiden bleek gisteren toen de nog onbekende groepering zich afreageerde op duizenden burgers.
quote:Jaja, dus om de mongolide kippen in dit land een gezellige avond te geven moeten we maar overal vliegtuigen in grote gebouwen boren?
Op woensdag 12 september 2001 12:24 schreef Gman het volgende:
Die gasten zitten de hele dag te nixen.
Nu hebben ze ook eens een verzetje.
Of ontgaat mij het cynisme in je post?
quote:Maar ik denk dat iedereen op dit moment met zoveel woede en misschien toch ook angst zit...iedereen wil zijn ei kwijt en dit is dan een manier om dat even af te reageren. Ik keur het zeker nog steeds af.....echt heel erg..XXX
Op woensdag 12 september 2001 12:26 schreef the-O het volgende:[..]
Nee hoor, hoor je hier niemand zeggen. Dat je kwaad wordt op die eikels, als het werkelijk gebeurd is, lijkt me niet meer als normaal.
quote:Ik neem aan dat het cynisme was, maar niets is zeker in dit topic...
Op woensdag 12 september 2001 12:31 schreef Gellarboy het volgende:
quote:Ben het met je eens, die gasten zijn te ver gegaan.
Fok Meeting - The Rape of wijk Veldhuizen in Ede.
Wie joined er mee, we gaan een klop jacht houden. Heerlijk met zijn allen op zoek gaan naar de mensen die feest vieren over dit soort dingen.Vereist voor de meeting:
-iedereen een alibi
-Bivakmutsen
Ik doe mee...
Zonder dollen, het is gewoon ZIEKELIJK hoe die kutgasten omgaan met oa hun eigenwaarde, buurtbewoners, de overledenen, enz. Ik denk niet dat deze gasten ooit nog serieus genomen worden.
Ik ga voortaan ook feesten op straat bij elke allochtoon die er sterft!!!!!!!!!!!(ouderdom misschien ook, heppik wat vaker een feestje)
Ik hoop dat die gasten naast een vuurwerkfabriek wonen(ik weet het, ze wonen niet in enschede. Maar daar is dan ook geen vuurwerkfabriek meer) of iets dergelijks. Of dat het is uitgevoerd door extreeem rechtsen, en dat er ook in de islamitische landen een x aantal aanslagen komen.
Bij deze, jullie zijn uitgenodigd
ps : ik laat alleen ff m'n agressie eruit, die eikels wonen helaas niet bij mij in de buurt, anders hadden jullie er geen last van gehad.
[Dit bericht is gewijzigd door MAY-be op 12-09-2001 12:40]
Er waren ook gekken die direct na de vuurwerkramp in Enschede begonnen met voor de lol vuurwerk af te steken...
quote:Inderdaad, zie boven.
Op woensdag 12 september 2001 12:35 schreef Mike het volgende:
Ik neem aan dat het cynisme was, maar niets is zeker in dit topic...
Sneu. .
MAY-be dus...
quote:Tis iig niet serieus bedoelt!
Op woensdag 12 september 2001 12:31 schreef Gellarboy het volgende:[..]
quote:Ik zag gisteren beelden van honderden feestvierende Palestijnen, die in de camera (en ik citeer) "Allah en zijn profeet Mohammed bedankten voor dit geschenk"
Op woensdag 12 september 2001 12:39 schreef Doc het volgende:
Wat willen we: een algehele strijd tegen moslims en een escalatie van de problematiek, of dat we allemaal, moslim en niet moslim samen gaan werken om te zorgen dat dit soort daden te voorkomen. Als we dat laatste willen, moeten we ons niet te veel aantrekken van die pubers, en meer kijken wat in het algemeen in de moslim wereld de houding is ten opzichte van de aanslag...
Dreigen met geweld is dom...
quote:Jij hebt echt niet gelezen wat er hiervoor allemaal gezegd is in dit topic, he?
Op woensdag 12 september 2001 12:38 schreef MAY-be het volgende:
Bij deze, jullie zijn uitgenodigd
quote:Ik denk dat het voor samenwerking te laat is na gisteren.
Op woensdag 12 september 2001 12:40 schreef Doc het volgende:
Wat willen we escalatie of samenwerking? Een tussen oplossing is er niet...
Wie kaatst kan de bal verwachten. Je kan natuurlijk niet niks doen, en zitten wachten op de volgende aanslag (want men doet toch niks terug denken ze).
quote:Zeer verstandige reactie. Iedereen moet z'n hoofd koel houden en niet reageren op provocaties van amorele lieden.
Op woensdag 12 september 2001 12:21 schreef Lurky het volgende:[..]
Idd, Hear! Hear!
quote:So? Ook alle Palesteinen over 1 kam scheren!
Op woensdag 12 september 2001 12:41 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Ik zag gisteren beelden van honderden feestvierende Palestijnen, die in de camera (en ik citeer) "Allah en zijn profeet Mohammed bedankten voor dit geschenk"
Ps: Bekijk de beelden maar eens goed!
quote:Beelden van Palestijnen die zich voor deze actie schamen zijn moeilijker te maken. Of dat is omdat ze er niet zijn of omdat eht minder snel duidelijk te zien is, is nog de vraag...
Op woensdag 12 september 2001 12:41 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Ik zag gisteren beelden van honderden feestvierende Palestijnen, die in de camera (en ik citeer) "Allah en zijn profeet Mohammed bedankten voor dit geschenk"
quote:Voorlopig nog niet.
Op woensdag 12 september 2001 12:42 schreef MAY-be het volgende:
smike, wanneer verander je je icon??
quote:[Stolie75 mode]
Ikop allochtonen!
Ik was eerst nog redelijk tolerant, maar het lezen van dit bericht is de druppel!
[/Strolie75 mode off]
Verschrikkelijk dat mensen kunnen juichen om het leed van zoveel mensen. Dat mensen anti westers zijn kan ik nog wel begrijpen, dat mensen de gebeurenis opzich net goed voor de VS vinden kan ik ook nog wel begrijpen... maar denk toch ook aan die onschuldige mensen, slachtoffers van de onderlinge machtstrijd... 't is toch gewoon om van te Alleen al daarom zou je gewoon niet mogen juichen om zoiets.
Verziekt door macht en/of haat of indoctrinatie van de strijders om macht...
[Dit bericht is gewijzigd door HighPriority op 12-09-2001 12:49]
quote:Helaas zien mensen vaak wat ze willen zien in dit soort situaties.
Op woensdag 12 september 2001 12:44 schreef KomMaar het volgende:Ps: Bekijk de beelden maar eens goed!
quote:Dan is er dus geen oplossing. Samenwerken lijkt me voorlopig onmogelijk en bij een escalatie is niemand gebaat lijkt me zo.
Op woensdag 12 september 2001 12:40 schreef Doc het volgende:
Wat willen we escalatie of samenwerking? Een tussen oplossing is er niet...
quote:Heb ik gedaan
Op woensdag 12 september 2001 12:44 schreef KomMaar het volgende:[..]
So? Ook alle Palesteinen over 1 kam scheren!
Trouwens het feit is dat het maar beperkt is gebleven stuk of 25 man i.p.v 100 man!Ps: Bekijk de beelden maar eens goed!
en zelfs in Ede zaten ze dus te juichen....in een westers land notabene....
quote:Die zullen in de minderheid zijn.
Op woensdag 12 september 2001 12:44 schreef Doc het volgende:[..]
Beelden van Palestijnen die zich voor deze actie schamen zijn moeilijker te maken. Of dat is omdat ze er niet zijn of omdat eht minder snel duidelijk te zien is, is nog de vraag...
De Palestijnen zien dit als een vergelding van de Israelische acties tegen hun.
Ze zijn blij
Een enkeling daargelaten
quote:Dan wordt het dus escalatie.......
Op woensdag 12 september 2001 12:45 schreef Smike het volgende:[..]
Dan is er dus geen oplossing. Samenwerken lijkt me voorlopig onmogelijk en bij een escalatie is niemand gebaat lijkt me zo.
quote:Wat een bullshit.
Op woensdag 12 september 2001 12:47 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Die zullen in de minderheid zijn.
De Palestijnen hebben een diepliggende haat tegen alles wat (in hun ogen) pro-Israelisch is.De Palestijnen zien dit als een vergelding van de Israelische acties tegen hun.
Ze zijn blij
Een enkeling daargelaten
quote:Heb je ze geteldt? Of reken je soms alles dubbel?
Op woensdag 12 september 2001 12:45 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Heb ik gedaan
Straten stonden vol met juichende mensen.
Honderden....en zelfs in Ede zaten ze dus te juichen....in een westers land notabene....
In Ede was het maar een klein verdwaalde tuigje dat opzoek was naar aandacht!
Ps: tel je ook mensen mee die er niets mee te maken hadden,voorbijgangers ofzo
[Dit bericht is gewijzigd door KomMaar op 12-09-2001 12:51]
Ben ik helemaal voor. Maar zolang er landen zijn die actief een voedingbodem voor extremisten zijn, zoals Afghanistan, zoals Libanon, zoals Iran, zoals Irak en die mensen de hand boven het hoofd houden, dan vind ik dat al redelijk representief. Een land sympathiseerd dan wel niet openlijk, maar toch wel in stilte met de methoden en ideeen van deze gasten.
Als deze landen begrip willen voor de islam, stop dan met het huisvesten van deze organisaties. Dan zouden we ook al een stapje verder zijn. Maar willen ze dat? Irak in ieder geval niet, althans, de leiding niet. Dus alles maar tolereren?
quote:Sorry der zijn te veel domme mensen
Op woensdag 12 september 2001 12:50 schreef Jerome-B het volgende:
Die beelden op TV van juichende mensen massa's, de berichten vanaf het internet dat de mensen elkaar meteen anders aankijken en elkaar de schuld geven, groepjes feest vierende jongeren, zelfs in Nederland... Is iedereen nou zo dom, of ligt het aan mij? Als je is goed over het feit nadenkt wat de terroristische acties in Amerika nou tot doel hebben (hadden) en wat er nu al gebeurt over de hele wereld, dan kan ik maar tot een conclusie komen, een bepaalde beweging wil, het christendom tegenover de Islam uitspelen of in ieder geval bij beide partijen wraak/haat/vreugde gevoelens oproepen, wat dan weer kan escaleren in ruzie tussen islamieten en christenen over de
GEHELE wereld. De acties in de VS lijken dus nog te werken ook! De mensen moet eerst nadenken, voordat ze te gauw op hun eigen gevoel afgaan. Hoe denkt de rest hierover?
[Dit bericht is gewijzigd door KomMaar op 12-09-2001 12:53]
quote:Helaas Kommaar, ik zag wat er stond voordat je het wijzigde.
Op woensdag 12 september 2001 12:52 schreef KomMaar het volgende:[..]
Sorry der zijn te veel domme mensen onder de hollanders
Goh, voor iemand die zogenaamd geen racist is hou je er wel racistische denkbeelden op na
En dan maar klagen dat de algemene opinie zich in een bepaalde richting ontwikkeld, terwijl je zelf net zo erg bent.
quote:Wel jammer dat er ook in Nederland "weldenkende" moslims zijn die deze terreur actie waarderen. http://www.maghreb-online.com/forum/viewtopic.php?TopicID=1769#18207
Op woensdag 12 september 2001 12:48 schreef KomMaar het volgende:[..]
Heb je ze geteldt? Of reken je soms alles dubbel?
In Ede was het maar een klein verdwaalde tuigje dat opzoek was naar aandacht!
quote:Dat soort haat gevoelens tegen Amerika leeft er onder moslims, ook in Nederland
De grootste terroristen op deze aardbol zijn de amerikanen zelf.
Het zogenaamde terrorisme bestrijden door zelf de oorzaak te voeden en in stand te houden is omslachtig en heel makkelijk door te prikken. Zelfs al hebben moslims het gedaan hebben dan zegt het nog niets.
Maar het kan net zo goed de mossad zijn die een rookgordijn wil optrekken. In het verleden hebben ze ook niet geschuwt aanslagen te plegen op britse en amerikaanse doelen. Je hebt terrorisme en terrorisme. De VS pleegt terrorisme op een geniepige wijze door o.a 500.000 iraakse kinderen door honger en ellende te laten sterven. "the american dream" is een farce die alleen in holywood leeft. Vandaag stond nog in de krant dat in de VS 400.000 kinderen in de sexindrustie worden misbruikt. De VS heeft 8 miljoen daklozen. Hoor je daar iets van? 80% van de mensen die de doodstraf krijgen zijn negroide mensen etc etc etc. Het wordt tijd dat de amerikanen flink een toontje lager gaan zingen. Ze hebben het koyto-verdrag, het ABM-verdrag opgezegd. En dat zijn net twee verdragen die van levensbelang zijn in de wereld.
Eeuwige macht is noch aan de mens noch aan een volk. De arabieren hebben te lang met zich laten spelen! Van mijn part mogen ze heel de VS platbombarderen! Die lui hebben zoveel bloed aan hun handen. Vietnam, cambodja, korea, iraak, palestina, cuba ect etc etc etc.
Het zo me niet verbazen als er nu daadwerkelijk een blok is gevomrd met China, rusland en Iran zoals een jaar geleden door een aantal russen, chinezen en iraniers beweerd werd. Ze weten nu waar de VS echt voor staat. En dat is eigen belang boven alles, boven het leven op aarde.
Maar er is ook terecht afgrijzen en vooral angst dat de haat tegen de islam toeneemt. Het zou de Marokkaanse gemeenschap sieren als ze afstand zouden nemen van deze Edense Marokkaanse ettertjes.
quote:Maghreb-online is zowiezo een haat propaganderende site
Op woensdag 12 september 2001 13:02 schreef R@b het volgende:[..]
Wel jammer dat er ook in Nederland "weldenkende" moslims zijn die deze terreur actie waarderen. http://www.maghreb-online.com/forum/viewtopic.php?TopicID=1769#18207
[..]Dat soort haat gevoelens tegen Amerika leeft er onder moslims, ook in Nederland
Maar er is ook terecht afgrijzen en vooral angst dat de haat tegen de islam toeneemt. Het zou de Marokkaanse gemeenschap sieren als ze afstand zouden nemen van deze Edense Marokkaanse ettertjes.
In mijn ogen is er niet al te veel verschil tussen de palestijnen die stonden te juichen en de mensen die schreeuwden "platgooien die palestijnen".
Enige verschil is dat de ene groep overmand door emoties (de oorlog daar/zoveel mensen verloren, haat VS) blij is met de dood van zoveel mensen, en de andere groep overmand door emoties (de crash, juichende Palestijnen, problemen/haat Moslims) roept om dood van veel mensen.
Waarom quote je niet dit:
quote:(ook van diezelfde page)
Zo goed als ik kippevel krijg als ik lees en zie wat er gebeurt met kinderen in Irak met de Palestijnse kinderen.
Zo krijg ik ook kippevel bij het zien van de beelden van deze brand, realiseren jullie je wel dat ondanks dat het in jullie ogen maar Amerikanen zijn deze mensen zitten in dit brandende gebouw en wat hebben deze mensen zelf dan gedaan, waarschijnlijk zijn de meeste van hun net zo onschuldig als de meeste palestijnen en irakezen die op dit moment te lijden hebben.
quote:Ja en dat is dan allemaal toegestaan, vrijheid van menings uiting heet dat, dat is opzich wel goed, maar als er 'zulke' teksten op sites komen, wordt er dan niks tegen gedaan? Dit is toch fout!
Op woensdag 12 september 2001 13:08 schreef HeindeKort het volgende:[..]
Maghreb-online is zowiezo een haat propaganderende site
Telkens lees ik er alleen maar fundamentalistische gedachten van de in Nederland wonende moslims.
quote:Omdat er een hoop niet-moslims en fatsoenlijke moslims zijn die ook posten op Maghreb zijn de reacties zoals jij die post daar ook te vinden. Ik vermeldde niet voor niets de link.
Op woensdag 12 september 2001 13:17 schreef HighPriority het volgende:
Btw, idd weer lekker subjectief R@b.Waarom quote je niet dit:
[..](ook van diezelfde page)
Het gaat in dit topic over feestende jongeren. Ik geef de gedachtengang achter dat feesten aan. Lijkt me meer dan terecht om dat hier te quoten. Bovendien schreef ik zelf onder mijn post al het een en ander. Maar er is ook terecht afgrijzen en vooral angst dat de haat tegen de islam toeneemt
[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 12-09-2001 13:24]
quote:...ik bedoel maar, mensen kunnen dingen heel subtiel veranderen of gewoon weglaten, waardoor er een heel ander beeld (kan) ontstaan. Jammer is dat toch!
Op woensdag 12 september 2001 13:17 schreef HighPriority het volgende:
Btw, idd weer lekker subjectief R@b.Waarom quote je niet dit:
[..](ook van diezelfde page)
Provocatie en geweld. Dit kan een vicieuze cirkel zijn. Die moet ergens doorbroken worden. Maar hoe en waar?
Als een stel fanatieke eikels juichen om deze actie, moeten we dan harder terug slaan, of moeten we met wijzeren die deze eikels in bedwang kunnen houden samen gaan werken, zodat escalatie voorkomen kan worden? Wat kunnen we van de wereld verwachten als we dit laten escaleren? Zowel op internationaal niveau als locaal niveau?
Ik gooi dit topic nu op slot. En laten we kijken of we antwoorden kunnen vinden op deze vragen, in plaats van ons te laten verleiden tot escalatie in NL door een stel juichende pubers. Uiteindelijk moeten we samen tot een oplossing komen, tenminste als je het er over eens bent dat niet 1/3 van de wereld afgemaakt kan worden om het probleem op te lossen. Want ik denk dat het uitmoorden van meer dan de helft van de wereld bevolking (want er wordt natuurlijk terug geslagen) niet werkt.
Ik zal een topic openenen waarin we verder kunnen gaan op deze vragen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |