abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23169941
Hopelijk een centraal topic over de maatschappelijke problemen in Nederland,
omdat in elk Theo-topic/moskee in de fik-topic het altijd op hetzelfde uitdraait,
op heen en weer geschreeuw.

Wat zijn de problemen en wat is er aan te doen?

================

Mijn visie, voor verbetering mogelijk:

Nederland heeft 30 jaar struisvogelpolitiek gespeeld.
Het niet willen erkennen dat het introduceren van meer dan een miljoen mensen van een ander geloof/cultuur problemen zou kunnen veroorzaken, breekt ons nu op.
De overheid had veel eerder moeten ingrijpen om integratie te bevorderen en geloofsfundamentalisme te voorkomen. Ik leg de oorzaak van de problemen dan ook bij hun, niet bij de moslims. De overheid heeft het te ver laten komen.

Echter, daar is het nu te laat voor. In NL wonen nu een miljoen moslims, en we zijn gedwongen om samen met elkaar een oplossing voor het probleem te vinden, en vreedzaam met elkaar om te gaan. 1 miljoen mensen deporteren is geen optie namelijk . Daarnaast, dat zou het land ontwrichten.
Dus we moeten het met elkaar doen, of iedereen het nu leuk vindt of niet.

================

Wat mij essentieel in het vraagstuk lijkt, is dat de islam een modernisering door moet maken. Nederland heeft in de loop der eeuwen zich bepaalde volkswaarden en normen aangemeten, die beschouwd worden als de meeste liberale in de wereld.
Een cultuur die op gespannen voet leeft met die waarden en normen zal onherroepelijk problemen ondervinden.

Ik heb deze punten al eens neergezet, maar nogmaals mijn mening:
Om modernisering en integratie te bevorderen zou ik graag:

* importhuwelijken aan strenge banden leggen. Importhuwelijken werken integratie tegen, aangezien je op deze manier conservatieve islamieten uit de agrarische delen van de moslimwereld binnenhaalt. Die opnieuw de taal niet spreken, en tegengaan dat families een modernere kijk op de islam gaan krijgen.

* dubbele nationaliteiten afschaffen. 3e generatie immigranten, hier geboren en getogen, noemen zichzelf vaak eerst Marokkaan of Turk, wat ik echt belachelijk vind. Er zijn nu 900.000 dubbele paspoorten in NL. Te gek voor woorden. Wees eens trots op je land waar je nota bene geboren bent! (Misschien voor eerste generatie immigranten een uitzondering maken.)

* radicale imams uitzetten, radicale moskeeen sluiten. Nieuwe imams in Nederland opleiden met een moderne, bredere, maar ook kritische kijk op de islam. NL is een land van gematigde godsdiensten, radicalisme is het laatste dat we willen.

* het aantal vertegenwoordigende moslimorganisaties verminderen. Met tientallen organisaties is het niet communiceren. Ik heb ze ook op TV onderling zien ruzieen. Als zij het al niet eens worden met elkaar....

* onderwijs sterker verplicht stellen. Spijbelen landelijk hard afstraffen. Niet alleen de moslimjeugd, ook autochtonen sterk beinvloeden om op school te blijven, desnoods met justitiele straffen. De (moslim)jeugd moet een opleiding krijgen en zich een plaats in de maatschappij verwerven, ipv zich (ten onrechte) een buitenstaander te voelen.

* immigratie sterk beperken. Het is een utopie te denken dat we iedereen maar kunnen accepteren als nieuwe inwoners in dit land. Nederland is een van de dichtsbevolkte gebieden op aarde. Grote steden zijn al voor 50+% allochtoon. Dat dit problemen met zich meebrengt is wel duidelijk.
Laten we de immigratie focussen op immigranten uit (Oost)-Europa, onze nieuwe buren, die onherroepelijk zullen komen en die we ook nodig zullen hebben voor onze arbeidsmarkt.
Nu nog meer moslims binnen halen is vragen om problemen, hoe racistisch het ook klinkt. Als je wilt dweilen moet je eerst de kraan dichtdoen, zei Fortuyn. Eerst moet de fundamentalistische angel eruit, dan praten we wel verder.

* wapenbezit snoei en snoeihard afstraffen. Wat voor reden heb je om een pistool te hebben? Paar jaar de cel in mag je.

* stuur sociaal medewerkers langs de huizen om de vrouwen binnen de islam te bereiken, en hun meer in het sociale leven te betrekken.

* cultuur-les op school, over de grote godsdiensten, hun verschillen en overeenkomsten. Over de andere eetgewoontes, etc.

* een open debat houden over de plaats van de islam in Nederland, waarbij misstanden als erewraak, homohaat, jodenhaat, vrouwenonderdrukking, vrouwenbesnijdenis op tafel komen en bespreekbaar worden gemaakt, en de wereld uit geholpen als het even kan.
Deze feodale gebruiken dan ook KEI en KEIHARD afstraffen. Die zijn niet verenigbaar met de Nederlandse samenleving. Bij zaken als erewraak, ben ik voor uitzetting van de gehele familie. Laat de wereld maar weten dat wij niet meer pikken dat het recht in eigen hand wordt genomen. Het is hier een rechtsstaat!

* landelijk een respect-kruistocht houden. Respect voor elkaar, respect voor de leraar, respect voor mijn en dein, respect voor ouderen, respect voor elkaars mening. Het klinkt als een rap-kreet, maar imho is dat wat er schort aan de samenleving.

* een landelijke samenlevingsfeestdag implementeren! Waarin iedereen zich welkom voelt en een gemoedelijke sfeer heerst, en de multiculturele samenleving met al z'n voor en nadelen gevierd wordt!

Nederland is een vooruitstrevende democratie waarin kritiek op alles geleverd mag worden. Soms met niet mis te verstane bewoordingen, soms provocerend. Ook op godsdiensten. Als je niet om kunt/wilt gaan met deze en andere vrijheden, dan vrees ik dat er voor jou geen geen plaats is hier in dit land.

=========================

Het klinkt misschien wat pretentieus, en als je wilt kankeren, dan mag dat! Maar geef zelf ook dan eens aan wat jij voor constructieve ideeen hebt. Theo is vermoord, moskeeen worden in de fik gezet. Dit is niet de goede weg voor Nederland..
Dat je ontevreden bent, dat weten we nu wel. Help mee met een idee
pi_23170280
Laten we beginnen dit topic naar POL te schoppen Dan kan ik nu beginnen met lezen
pi_23175062
soow jij hebt na zitten denken
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
  maandag 8 november 2004 @ 20:50:21 #4
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23175274
educatie is het sleutelwoord en een verlichting binnen de islam van binnenuit die wel gestuurd kan worden van buitenaf maar beperkt

verder denk ik dat de Oost Europeaan die nieuwe moslim wordt over 10-15 jaar
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  † In Memoriam † maandag 8 november 2004 @ 21:42:13 #5
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_23176672
O wat leuk, een topic over maatschappelijke problemen!

nws-gc
  maandag 8 november 2004 @ 21:45:23 #6
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_23176748
Alweer? .

het is een mooie OP, maar is er nu inmiddels niet al genoeg over gediscussieerd?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_23187291
quote:
Op maandag 8 november 2004 21:45 schreef HeatWave het volgende:
Alweer? .

het is een mooie OP, maar is er nu inmiddels niet al genoeg over gediscussieerd?
Nee, altijd verspreid in alle theo-topics die je nooit kunt terugvinden.

Laten mensen hier maar ideeen dumpen. Hoop ik dan .
pi_23187328
quote:
Op maandag 8 november 2004 20:50 schreef Re het volgende:
educatie is het sleutelwoord en een verlichting binnen de islam van binnenuit die wel gestuurd kan worden van buitenaf maar beperkt

verder denk ik dat de Oost Europeaan die nieuwe moslim wordt over 10-15 jaar
Ik weet niet of educatie erg veel invloed heeft, aangezien veel moslimterroristen niet laag opgeleid zijn.
Bouyeri had ook havo gehaald, en deed een HBO studie dacht ik.
pi_23203436
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 11:29 schreef Cheese het volgende:

Nee, altijd verspreid in alle theo-topics die je nooit kunt terugvinden.
En daarom open je NOG maar een topic
pi_23210895
Ik mis alleen nog het volgende punt. Het afschaffen van speciaal onderwijs. Ik weet dat ik nu waarschijnlijk een teer punt raak in Nederland, want ook de Christelijke minderheid zal dan in opstand komen. Speciaal onderwijs dwarboomt in mijn ogen ook de integratie. Zet autochtone & allochtone kinderen vanaf de kleuterleeftijd bij elkaar in de klas, en men gaat automatisch wel met elkaar om. Jonge kinderen zijn over het algemeen niet teveel vergiftigd met denkbeelden van hun ouders.
Jouw zinnetje onderaan je tekst vind ik wat makkelijk, Kaas. Als linkse hond maak ik daar bezwaar tegen. Moet ik nu ook emigreren?
Ik ben altijd atheist geweest, totdat ik erachter kwam dat ik zelf God was
  woensdag 10 november 2004 @ 10:05:18 #11
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_23212230
quote:
Op woensdag 10 november 2004 08:31 schreef Sjappos het volgende:
Ik mis alleen nog het volgende punt. Het afschaffen van speciaal onderwijs. Ik weet dat ik nu waarschijnlijk een teer punt raak in Nederland, want ook de Christelijke minderheid zal dan in opstand komen. Speciaal onderwijs dwarboomt in mijn ogen ook de integratie. Zet autochtone & allochtone kinderen vanaf de kleuterleeftijd bij elkaar in de klas, en men gaat automatisch wel met elkaar om. Jonge kinderen zijn over het algemeen niet teveel vergiftigd met denkbeelden van hun ouders.
Jouw zinnetje onderaan je tekst vind ik wat makkelijk, Kaas. Als linkse hond maak ik daar bezwaar tegen. Moet ik nu ook emigreren?
complete onzin. Onderzoek heeft uitgewezen dat het niet bevorderend is voor de integratie om speciaal onderwijs af te schaffen. Ouders kunnen thuis een heel sterke invloed hebben op kinderen, en integratie zou hier moeten beginnen. Helaas hebben ouders meestal een nogal negatieve houding tov andere religies/achtergronden. Dus kinderen worden al op jonge leeftijd gedeintegreerd.
Ik ben er persoonlijk ook voorstander van dat speciaal onderwijs afgeschaft wordt. Als je een staat hebt die "los" staat van religie moet je ook een onderwijssysteem hebben dat los staat van religie. Voor mij zou dat zijn geen scholen met een religieus karakter.
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_23221176
Waar kan ik dat onderzoek terugvinden, Pete?
Ik ben altijd atheist geweest, totdat ik erachter kwam dat ik zelf God was
pi_23221321
En toen straffen
niet hielp

bouwden ze
er nog een paar
gevangenissen bij

(Loesje)

Als je wilt weten hoe je mensen moet behandelen, moet je kijken naar hoe je zelf behandeld wilt worden.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
pi_23222562
Dit topic heeft zijn nut verloren, gezien de weinige reacties werkt het niet.

Laten we deze maar afzakken naar de kelders om niet te verdrinken in de Van Gogh en 'hoe nu verder' topics
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')