abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23164280
[centraal] Irak na de oorlog deel 25

Hier verder ...
US forces under fire in Falluja
quote:
US-led coalition forces have exchanged heavy fire with insurgents in Falluja as they prepare for a major offensive. Witnesses reported black smoke rising from several locations as US forces unleashed a fierce artillery barrage. Meanwhile fighters in the city fired mortars and small arms across the River Euphrates at American positions. US troops, who are massed near the city awaiting orders for an attack, took two bridges and a hospital overnight in the western part of the city. But they have not entered deep into the city, and have repeatedly had to change position due to the insurgents' fire.

The Associated Press news agency reported that US marines died overnight when their bulldozer overturned in the river. Their bodies were discovered in the morning. Groups of civilians waving white flags were seen leaving the outskirts of the city. American troops let them pass, but coalition forces suspect some insurgents may be posing as civilians - soon after a pair of unarmed men approached a group of army engineers, rockets landed within 20 metres of the soldiers.
quote:
Image made from TV of a US soldier blindfolding a man after troops entered Fallujah hospital, in Iraq, Monday, Nov. 8, 2004. US forces stormed into western districts of Fallujah early on Monday, seizing the main city hospital and securing two key bridges over the Euphrates River in what appeared to be the first stage of the long-expected assault on the rebel stronghold.
quote:
Image made from TV of a US soldier being treated as troops entered Fallujah hospital, in Iraq, Monday, Nov. 8, 2004. US forces stormed into western districts of Fallujah early on Monday, seizing the main city hospital and securing two key bridges over the Euphrates River in what appeared to be the first stage of the long-expected assault on the rebel stronghold.
quote:
Image made from TV of US soldiers walking down a corridor when troops entered Fallujah hospital, in Iraq, Monday, Nov. 8, 2004. US forces stormed into western districts of Fallujah early on Monday, seizing the main city hospital and securing two key bridges over the Euphrates River in what appeared to be the first stage of the long-expected assault on the rebel stronghold.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/3991197.stm
Before all else, be armed.
  maandag 8 november 2004 @ 13:48:59 #3
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23164588
Dat zijn de "Iraqi Marines" niet te verwarren met de Iraakse troepen die direkt onder de regering van Allawi vallen
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_23164780
volgens een britse krant staan er zo'n 118 carbombs met 300 'zelfmoordenaren' te wachten op de amerikanen in fallujah. Daarnaast overal zjn er huizen met springstof klaar voor amerikaanse marines..die houden graag van huizen binnenvallen en alles leegstelen. Daarnaast zijn er ook raketten voor helicopters en snipers om andere snipers te doden... ect ect..
ik weet niet of het waar is. Maar volgens mij wordt dit weekend een zeer ongelukkig suikerfeest voor de amerikanen en de irakezen.
pi_23164859
trouwens, de door de amerikanen gekozen hond van irak: Allawi gaf zijn leiders de toestemming om fallujah te cleanen van wat hij noemt 'terroristen'.
pi_23165111
quote:
Op maandag 8 november 2004 13:41 schreef Disorder het volgende:
Dat zijn Iraakse soldaten. Geen Amerikaanse.
Idd, die captions kloppen niet. Maar ik d8, ik zet ze iig erbi ... j
pi_23165123
quote:
Op maandag 8 november 2004 13:58 schreef zurich het volgende:
trouwens, de door de amerikanen gekozen hond van irak: Allawi gaf zijn leiders de toestemming om fallujah te cleanen van wat hij noemt 'terroristen'.
Wat noem jij ze dan?
  † In Memoriam † maandag 8 november 2004 @ 14:10:43 #8
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_23165145
quote:
Nederlanders Irak op qui vive vanwege Fallujah
DEN HAAG - Nederlandse militairen in Irak zijn extra alert vanwege de op handen zijnde Amerikaanse aanval in Fallujah. Dat meldde een woordvoerder van de landmacht maandag.

Het risico bestaat dat een verhevigde strijd in Fallujah leidt tot meer geweld en aanslagen in andere delen van Irak. Dat gebeurde ook toen de Amerikanen de geestelijke leider Muqtada al-Sadr belegerden in heilige stad Najaf. De situatie in de Nederlandse provincie( ) Al Muthanna werd daardoor onrustiger en meer gespannen.
pi_23165148
quote:
Op maandag 8 november 2004 13:55 schreef zurich het volgende:
volgens een britse krant staan er zo'n 118 carbombs met 300 'zelfmoordenaren' te wachten op de amerikanen in fallujah.
Bron?
pi_23165460
quote:
Op maandag 8 november 2004 14:10 schreef Disorder het volgende:

[..]

Bron?
zeker is er een bron: the sunday time.. dus van gisteren
pi_23165515
quote:
Op maandag 8 november 2004 14:09 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

Wat noem jij ze dan?
het kan zijn dat er terroristen tussen zitten. Ik noem ze ... dappere vrijheidsstrijders ect.. je weet wel.
De amerikanen hebben extra lang gewacht voordat ze fallujah binnenvallen, o.a voor een optimale werking van de psychologische oorlog. Ik bewonder hoe dapper die vechters zijn. God bless them
pi_23165581
Volgens dat artikel lopen er in veel straten van Fallujah dikke zwarte kabels, gekoppeld aan explosieven. Er zouden zelfs zelfmoordterroristen in belangrijke gebouwen wachten om zichzelf en het gebouw aan gort te blazen wanneer de Amerikanen binnenvallen. Dit kan nog wel eens die 'urban warfare hell' worden waar ze voor het begin van de oorlog zo bang voor waren.
pi_23165783
quote:
Op maandag 8 november 2004 14:27 schreef zurich het volgende:

[..]

het kan zijn dat er terroristen tussen zitten. Ik noem ze ... dappere vrijheidsstrijders ect.. je weet wel.
De amerikanen hebben extra lang gewacht voordat ze fallujah binnenvallen, o.a voor een optimale werking van de psychologische oorlog. Ik bewonder hoe dapper die vechters zijn. God bless them
Laat me niet lachen. Dat zijn dezelfde terroristen die al die politieagenten bruut hebben geexecuteerd, bouwprojecten hebben opgeblazen, de mensen van Falujjah hebben bedreigd ze te doden als ze de stad verlaten etc. etc.
pi_23166649
Volgens het nieuws op Radio 1 hebben rebellen in Fallujah 36 Amerikaanse en meer dan 100 Irakese troepen gevangengenomen.
pi_23166696
quote:
Op maandag 8 november 2004 14:36 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

Laat me niet lachen. Dat zijn dezelfde terroristen die al die politieagenten bruut hebben geexecuteerd, bouwprojecten hebben opgeblazen, de mensen van Falujjah hebben bedreigd ze te doden als ze de stad verlaten etc. etc.
Heb ik je laten lachen!? ( excuses dan )
terroristen? je begint bush zijn taal te spreken. Ik was niet bij de excecusies en kan dus niet zeggen over de manier waarop die agenten ( die met de amerikanen samenwerken) zijn gedood. In ieder geval, hun samenwerking met de vs-anen maakt het gerechtvaardigd om ze als vijanden te beschouwen.
De bouwprojecten om later olie helemaal leeg te zuigen uit de iraakse grond ? die bouwprojecten bedoel je? Ze zijn toch met iraakse geld gebouwd, waarom niet met amerikaanse geld? de amerikanen wilden toch irak "bevrijden"?!
Het zijn in mijn ogen geen terroristen. Slechts mensen die opkomen voor de vrijheid van hun land..en het opblazen van gebouwen of het doden van politieagenten of soldaten die samenwerken met de vs maakt ze niet schuldig aan terrorisme.
vind je niet dat je eerder had moeten spreker over de 100 000 mensen die de amerikanen zijn gedood bij deze laatste oorlog en nog 1000 000 kinderen tussen 1992 en 2003?
pi_23167500
quote:
Op maandag 8 november 2004 15:06 schreef Monidique het volgende:
Volgens het nieuws op Radio 1 hebben rebellen in Fallujah 36 Amerikaanse en meer dan 100 Irakese troepen gevangengenomen.
Houd Ogrish.com maar in de gaten dan
pi_23167722
Nou daar hebben de Amerikanen nog een vette kluif aan, aan Fallujah.
Als je op de sataliet foto kijkt: http://www.labee.nl/fok/fallujah-map.jpg dan zie je dat ze nog maar een klein deel in handen hebben. Volgens mij racen ze over de snelweg naar elkaar toe en dan roepen ze dat ze gewonnen hebben..

Met blauw heb ik aangegeven waar de Amies nu ongeveer zitten.
Zolang de voorraad bandbreedte strekt.
pi_23167820
quote:
Op maandag 8 november 2004 15:56 schreef Disorder het volgende:

[..]

Houd Ogrish.com maar in de gaten dan
http://news.xinhuanet.com/english/2004-11/08/content_2191504.htm

Maar goed, het wordt door de stad geschreeuwd. Bevestiging is er niet.
pi_23167946
quote:
BREAKING NEWS

U.S. Marines, U.S. Army units and Iraqi troops assume battle positions surrounding Falluja, CNN has learned. Details soon.
We gaan nu echt beginnen.
pi_23186080
TT klopt niet helemaal meer, het is gewoon weer oorlog daar.
...drop it like it's hot...
pi_23186972
quote:
De grote soennitische Iraakse Islamitische Partij is uit de interim-regering gestapt uit woede over het grote offensief op het soennitische bolwerk Fallujah. Partijleider Mohsen Abdel-Hamid heeft dat dinsdag gezegd. De enige bewindsman van de partij, minister van industrie Hajim Al-Hasani, is afgetreden.
http://www.nieuws.nl/bericht/5/49605

Dat, de oproep van prominente soennietische geestelijken om de verkiezingen te boycotten en over te gaan to burgerlijke ongehoorzaamheid en de uitspraak van Al-Sadr en anderen dat Iraakse troepen niet mee zouden moeten vechten, maken dat het nog een spannende tijd wordt voor Irak.
pi_23190863
Avondklok is ingesteld in Bagdad, om er zo voor te zorgen dat rebellen geen rotzooi gaan schoppen, of het in ieder geval makkelijker te maken deze dan op te pakken of te doden. Tgelijkertijd zijn er veel rebellen gezien in Ramadi.
pi_23190926
Ik zag een paar uur geleden op CNN ook dat honderden Iraakse soldaten niet zijn komen opdagen bij het offensief tegen Fallujah.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')