Bin Laden is redelijk vast te pinnen op een bepaalde plek in Afghanistan. Echter, het zenden van grondtroepen zal waarschijnlijk tot nog meer amerikaanse doden leiden.
De kans in natuurlijk aanwezig dat de VS besluit om dan maar een srook van 20 bij 20 kilometer in afghanistan in een klap te vernietigen.
quote:hmmm... ja ik zie ze er wel voor aan, en ik zou ze geen ongelijk geven...... wat gisteren is gebeurd is onbeschrijvelijk vind ik.... zoveel onschuldige mensen dood...........
Op woensdag 12 september 2001 09:47 schreef links234 het volgende:
Ik kan me voorstellen dat de VS, die dit toch als een daad van oorlog ziet, besluit dat er met alle mogelijke militaire middelen teruggemept gaat worden. Inclusief de grote bom.Bin Laden is redelijk vast te pinnen op een bepaalde plek in Afghanistan. Echter, het zenden van grondtroepen zal waarschijnlijk tot nog meer amerikaanse doden leiden.
De kans in natuurlijk aanwezig dat de VS besluit om dan maar een srook van 20 bij 20 kilometer in afghanistan in een klap te vernietigen.
[Dit bericht is gewijzigd door starbrotheryvette op 12-09-2001 09:50]
quote:Dan moet je hem wel eerst pakken.
Op woensdag 12 september 2001 09:49 schreef BobRooney het volgende:
Als Bin Laden het gedaan heeft, mogen ze hem vast binnen aan zo een raket....en de ruimte inschieten.
De VS zal dit zeker NIET doen.
Geloof ik niks van. De A-bom is alleen als uiterste desperado middel nog aantrekkelijk, voor zover dat je dat aantrekkelijk kunt noemen..
Bush bevind zeg wel in een uiterst moeilijke situatie als het inderdaad Bin Laden blijkt te zijn. Hij heeft nu al wraak belooft. En het meerendeel van de Amerikanen die emotioneel zijn nu, wil dat ook.
Mocht hij daaraan via een Golfoorlog achtige attack gehoor geven dan ga je dus wel richting een WO3, aangezien 1/3 van de wereldbevolking zich zal roeren. De Moslims.
quote:Ondanks alles een te heftig middel.
Op woensdag 12 september 2001 09:47 schreef links234 het volgende:
de grote bom.
quote:Dat kan, ik heb er de laatste tijd niet meer zoveel van afgestoken.
Op woensdag 12 september 2001 09:50 schreef Jeromar het volgende:
Sorry hoor, maar de atoombommen van tegenwoordig vernietigen veel meer dan 20x20km...
quote:Dat is het probleem niet.Bin Laden is nergens meer veilig, Bush zal densoods een land veroveren, als het zou betekenen dat hij de daders van deze aanslag daarmee te pakken krijgt. Hoe dan ook, ze zullen zeker gepakt worden.
Op woensdag 12 september 2001 09:50 schreef links234 het volgende:[..]
Dan moet je hem wel eerst pakken.
quote:Dat geloof ik dus niet. Ik denk niet dat eenderde van de wereldbevolking deze daad goedkeurt en "Hup Osama, Hup Osama!" gaat roepen.
Op woensdag 12 september 2001 09:51 schreef michelos het volgende:
Mocht hij daaraan via een Golfoorlog achtige attack gehoor geven dan ga je dus wel richting een WO3, aangezien 1/3 van de wereldbevolking zich zal roeren. De Moslims.
Ik denk dat de gemiddelde ali met de pet het heel goed zal begrijpen als de VS kei en keihard terugslaat.
quote:Amen. Ik zie niemand van de beschaafde landen in deze tijd nog een atoombom gooien. Je schiet namelijk niets op met het doden van vele onschuldige burgers. Dat is gisteren maar weer eens duidelijk geworden.
Op woensdag 12 september 2001 09:51 schreef Eightball het volgende:[..]
Ondanks alles een te heftig middel.
quote:Hoe? Afghanistan veroveren? Dat is de russen in 8 jaar tijd niet gelukt.
Op woensdag 12 september 2001 09:52 schreef BobRooney het volgende:[..]
Dat is het probleem niet.Bin Laden is nergens meer veilig, Bush zal densoods een land veroveren, als het zou betekenen dat hij de daders van deze aanslag daarmee te pakken krijgt. Hoe dan ook, ze zullen zeker gepakt worden.
quote:het volk wil er ook niets mee "opschieten" het volk wil wraak....
Op woensdag 12 september 2001 09:54 schreef Smike het volgende:[..]
Amen. Ik zie niemand van de beschaafde landen in deze tijd nog een atoombom gooien. Je schiet namelijk niets op met het doden van vele onschuldige burgers. Dat is gisteren maar weer eens duidelijk geworden.
quote:Ze bestaan ongetwijfeld in verschillende soorten en maten.
Op woensdag 12 september 2001 09:50 schreef Jeromar het volgende:
Sorry hoor, maar de atoombommen van tegenwoordig vernietigen veel meer dan 20x20km...
quote:Maar niet met een atoombom. Ze willen alle criminelen dood zien.
Op woensdag 12 september 2001 09:55 schreef D-RiSe het volgende:[..]
het volk wil er ook niets mee "opschieten" het volk wil wraak....
ze zullen zeer zeker niet de A-bom gebruiken. Het is slechts een afschrikwapen (alhoewel als je ergens mee dreigt moet je ook bereid zijn het te gebruiken )
Ik denk dat je met zo'n wapen meer schade aanricht dan nodig is en bovendien de consequenties ervan niet kan overzien. Een gerichte actie tegen deze terrorist en consorten is veel waarschijnlijker.
Hij is er in ieder geval gek genoeg voor.
Ben ik overigens een van de weinigen die zijn 'optreden' gisteren treffend vond voor zijn houding ?
(bedoel dus : niet kunnen besluiten, veel heen en weer vliegen zonder iets te doen, traag, besluitenloos, en uiteindelijk een ingefluisterde toespraak houden?)
quote:weet je niet... als je ziet dat er palestijnen staan te dansen op straat omdat je familie/vrienden/collega's dood zijn wil je diegenen ook wel dood zien...
Op woensdag 12 september 2001 09:56 schreef Smike het volgende:[..]
Maar niet met een atoombom. Ze willen alle criminelen dood zien.
quote:Klopt...ik denk ook niet dat het nodig is om een land te veroveren, een land dat Bin Laden onderdak bied, zal hem zo snel mogelijk willen uitleveren. Zeker nu bijna alle landen van de hele wereld achter Amerika staat.
Op woensdag 12 september 2001 09:55 schreef links234 het volgende:[..]
Hoe? Afghanistan veroveren? Dat is de russen in 8 jaar tijd niet gelukt.
quote:Gelukkig is die idioot van een Bush niet de enige die de touwtjes in handen heeft. In het team rondom hem zitten een aantal zeer bekwame mensen en daar moeten we onze hoop maar op vestigen...
Op woensdag 12 september 2001 09:58 schreef dice het volgende:
Probleem is dat Bush wraak beloofd heeft, en onder druk in staat is om te bezwijken en op de knop te drukken.
Hij is er in ieder geval gek genoeg voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |