quote:
op dinsdag 26 oktober 2004 22:39 schreef henryhill het volgende:
en ik denk dat je hier de essentie te pakken hebt.
het is erg dat ze is vreemdgegaan en je in de kou heeft laten staan voor hem. maar dat is meerdere mensen overkomen. wat het zo erg maakt is dat jij door je eigen wanhopigheid niet meer inziet dat je d'r niet terug moet willen maar juist uit je leven moet verbannen! hoe langer je dit blijft zien als "oh, ze wilde me niet meer, misschien heeft ze zich nu bedacht?" in plaats van "die trut heeft me genaaid en kan kapot vallen", hoe langer het pijn blijft doen.
dat maakt het zo pijnlijk voor jou!
quote:
deels heb je daar gelijk in ja.. ik ben niet de eerste die dit overkomt en zal ook niet de laatste zijn.. maar misschien ben ik in mijn eerdere posts niet helemaal duidelijk geweest..
natuurlijk ben ik pissed!
natuurlijk kan ik haar wel wurgen...
maar die woede wil niet zeggen dat zij zomaar iemand anders geworden is.. de karaktertrekken waar ik ooit voor viel heeft ze ook nog steeds.... en die kant van haar vind ik nog steeds top..dat ik nu een andere, bijzonder vervelende kant van haar heb leren kennen doet daar niks aan af.
en dat is wat het zo verdomd moeilijk maakt.. om haar goeie dingen zou ik haar verdomd graag terugwillen.... maar om die andere kant van haar kan ik haar wel wurgen..
en even voor de duidelijkheid: nee.. ik wil haar niet wanhopig terug... maar dat wil toch niet zeggen dat ik haar niet mag missen? dat wil toch niet zeggen dat ik niet mag terugverlangen naar de goede tijden die er ook waren?
en ik vind dat in een aantal reacties daar wel wat heel makkelijk overheen gestapt wordt.
even de (volgens mij) meest belangrijke quote van het vorige topic opgezocht.
ga namelijk nu eerst maar eens vergelijken hoe je je toen voelde (ten tijde dat je dit schreef) en hoe je je nu voelt. je kan gemakkelijk ervaren of die gevoelens die jou zo kut laten voelen komen door de relatie of door alles wat er is gebeurd. vertel maar eens hoe je je nu voelt in vergelijking tot hoe je je ten tijde van deze tekst voelde.
je bent toch niet verdrietiger geworden door de relatie hierna? bedoel je hebt heel duidelijk laten merken dat je wel degelijk wist wat je eigenlijk moest doen en hebt er over gepraat. komt het niet gewoon erdoor doordat je nu weer bent gaan nadenken en er weer achter bent gekomen dat het weer hetzelfde is verlopen als alle andere keren..? toch wel he. toen richtte je je alleen meer op de relatie (toen je het topic opende) omdat dat op dat moment het ergste was. maar nu kijk je terug en zie je dat er veel meer van dat soort dingen telkens maar weer gebeuren. daarom voel je je nu kutter dan toen.
ik heb ook alleen het beste met je voor hoor vent. voor zover ik het kan inzien werkt dat alleen niet met zachte woordjes, int echt ben ik wel te pruimen hoor. begin er maar eens mee om niet aant bier te gaan maar in plaats daarvan wat dingen te bezoeken, musea, toneelstukken, dingen die je nog nooit hebt gedaan maar wel wil doen en waar je een beetje tijd in kan steken. en ga niet naar een psychiater of iets dergelijks als je dat van plan bent want je kan het zelf best wel aan (natuurlijk moet je dat laatste advies niet meer volgen als je helemaal panisch wordt). wil alleen zeggen dat je veel dingen op kan lossen als je er echt mee bezig gaat, zoek veel informatie (wetenschappelijke informatie) op het internet bijvoorbeeld en ga daarover discussieren.
---------------------------
http://www.spreekuurthuis(...)a=depressie&hfdstk=9als hij niet uit eigen beweging naar de huisarts wil gaan, heeft de omgeving de morele verplichting hem daartoe te bewegen.
wat kan de huisarts doen?
net als bij lichamelijke klachten biedt de huisarts de eerste opvang voor patiënten die in psychische nood verkeren. hiernaast heeft hij vanzelfsprekend de taak een eventuele depressie te herkennen en te behandelen. de huisarts kent de patiënt, het gezin en mogelijk ook de verdere familie. iemand met depressieve klachten kan zich al wat beter voelen na een aantal gesprekken waarin hij verteld heeft hoe hij zich voelt en wat zijn problemen zijn.
http://www.spreekuurthuis(...)a=depressie&hfdstk=4oorzaken binnen in de hersenen
http://www.blixum.nl/rubr(...)__depressiviteit.htmook het vinden van een luisterend oor kan je al beter doen voelen. praat dus met iemand over hoe je je voelt! of ga met een andere jongere msn-en om ervaringen uit te wisselen of je hart te luchten! daarvoor staan oproepjes beneden op de pagina (onder ervaringen). je kunt natuurlijk ook zelf een oproepje plaatsen.
--------------------------------
vertel je familieleden over de situatie en ze hebben eigenlijk de verplichting om je naar de huisarts te brengen... net zoals ik je nu vertel dat je het beste naar de huisarts kan gaan om daar je verhaal te luchten. meen ik serieus hoor, ik heb ook gehuild bij mijn mentor toen ik mijn verhaal vertelde (had moeilijkheden met leren gekregen dus moest het om verschillende redenen wel vertellen) en ben daarna nog naar de decaan geweest om ook bepaalde redenen maar het helpt wel als bepaalde mensen ervan weten (die ook bepaalde bevoegdheden hebben). maak er serieus werk van en ga naar de huisarts of als je dat niet wil leg het dan in ieder geval aan vrienden en familie voor zodat zij je nog kunnen stimuleren om erheen te gaan (het zal voor hen niet fijn voelen als je plotseling weg bent en zij geen kans hadden om ook maar iets ertegen te doen).
de oorzaak kan ook in de hersenen liggen. nu zeg je misschien dat je het pas merkt na die kuttige situatie dus dat het daar niet aan zal liggen maar vergeet niet dat de hersenen ook op een bepaalde manier gaan reageren nadat zoiets is gebeurd. het kan dus wel zo zijn dat dergelijke acties bepaalde lichamelijke klachten (neurotransmitters die niet goed werken) in werking stellen. sluit die mogelijkheid in ieder geval niet uit en laat het bij de huisarts onderzoeken. hij kan je sowieso middelen geven waardoor je je beter voelt.
daarnaast is het fok! forum niet het enige waar je je hart kan luchten (zie 3e link). er zijn ook speciale praatgroepen voor allerlei soorten personen. ik wil niet zeggen dat je het niet wist maar wil alleen de mogelijkheid maar even aankaarten.
ga je er eens in verdiepen en ga proberen op die manier je problemen op te lossen. ga geen topics starten om aandacht te krijgen en medelijden maar ga echt proberen een oplossing te vinden (ik zeg niet dat je geen oplossing probeert te vinden maar voor zover ik het kan inzien is het niet de juiste manier om tot oplossingen te komen).
sterkte man