abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 november 2004 @ 22:22:25 #1
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_23152453
al dagenlang baal ik als ik wakker word.. het leen is het eigenlijk niet waard om geleefd te worden.... waar doen we het in godsnaam nog voor? oorlogen worden gestart om redenen die achteraf niet waar bljken.. mensen worden vermoord om niets... ik vraag me af of er nog een reden te verzinnen is waarom we nog op deze planeet rondlopen :'(

huilbuien duren uren lang..alcohol verdooft maar is natuurlijk geen oplossing.... en het bizarre is: ik heb geen idee waarom ik reageer zoals ik nu reageer.... de wereld is niet veranderd... waarom ben ik dan nu zo moedeloos?? :'(
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_23152848
je trekt het je allemaal nogal aan.
heb gewoon schijt aan alles en concentreer je erop om er nog iets leuks van te maken als het leven het voor jou toch al volledig heeft afgedaan.
Jupiler is goed
  zondag 7 november 2004 @ 22:37:04 #3
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_23152990
misschien omdat je keihard genaaid bent door je vriendin? duh.

het gaat over. echt. en tot die tijd moet je niet over dit soort diepzinnige dingen gaan nadenken, want daar word je in je huidige toestand alleen nog maar depressiever van. gewoon je dagelijkse beslommeringen doorstaan, en het geluk in de kleine dingen proberen te zoeken: misschien een keertje lopen geinen met collega's, een keer wat gaan drinken met een goeie vriend van je of naar de bios gaan voor een goede film.

maar niet meteen te hard willen hollen en van jezelf verwachten dat je problemen tegen het einde van de week verdwenen zijn. die dingen kosten gewoon tijd.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_23153013
wat jij hebt noemen we een depressie. rap naar de dokter toe .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 7 november 2004 @ 22:38:52 #5
105263 Litso
Interlectueel.
pi_23153048
gewoon veel leuke dingen doen, liefst met mensen die je graag mag.
je komt er vanzelf wel eer bovenop!
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  zondag 7 november 2004 @ 23:01:12 #6
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_23153744
ach, het leven zuigt gewoon.

simpelweg omdat als je een stapje achteruit doet je ziet dat het ion de lange rit geen zin heeft.

stel je krijgt kineren en die krijgen kinderen, etc. etc. en dan komt er een meteoriet, ziekte, oorlog en ze zijn dood. geen genetische overdracht meer. dus die is alvast weg als reden. en enige andere redenen duren meestal nog veel korter.

face it...het leven is simpelweg niet belangrijk genoeg om een eeuwig doel te hebben.

dus...moet je een doel zoeken voor zolang je leeft en niet langer. dat kan vanalles zijn...familie, wetenschapper, kunstenaar, ploiticus, putjesschepper, dief of seriemoordenaar bijvoorbeeld.
wat je kiest (en welke combi) moet je maar lekker zelf uitzoeken. wil je toch die paar honderd jaar na jouw wat goed achterlaten krijg je kinderen of doet iets heel goed, of je doet lekker niets.
je kunt natuurlijk ook gewoon schijt hebben aan de hele wereld en eens lekker simpelweg het hele mensenras verneuken. iets dat ik persoonlijk wel zou willenj doen, maar niet doe omdat ik een groot belang aan normen en waarden hecht. (en dat is geen grap)
I mean no harm
pi_23153758
hallo dan, als je je dat allemaal gaat aantrekken ja dan zou ik er ook depri bij lopen

gewoon niet aan denken man, leef je leven en heb er plezier in, het leven is veel te mooi om depri te zijn
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
pi_23168575
het leven zuigt omdat het ook leuk kan zijn.
Niets.
pi_23171804
quote:
op zondag 7 november 2004 22:37 schreef grrrrrrrr het volgende:
wat jij hebt noemen we een depressie. rap naar de dokter toe .
nah, als je je een paar dagen zwaar kut voelt is dat nog niet direct een depressie.

tja, wat eraan te doen. niet het leed van de hele wereld op je schouders willen dragen. maak je wereldje wat kleiner. overzichtelijker, concreter. tenminste, dat helpt mij als ik me zo zielig en nutteloos voel. goed voor jezelf zorgen, lekker douchen, kopje thee, beetje tuttelen (hoewel ik niet weet of mannen dat ook zo prettig vinden ), je laten masseren, naar de sauna. heel basaal allemaal.

als deze rotbui echt weken aanhoudt, kun je alsnog naar de huisarts.
sterkte!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_23172479
lekker krom om een beetje te gaan huilen in nederland omdat er elders oorlog is. de mensen die er middenin zitten, die hebben reden om te huilen. get a grip .
pi_23172733
hopplakee, opgeruimd en nu kappen met die zeik en troll reacties.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_23173019
doe niet

[ Bericht 98% gewijzigd door DarkElf op 08-11-2004 20:06:12 ]
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 8 november 2004 @ 22:55:07 #13
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_23179170
quote:
op zondag 7 november 2004 22:37 schreef henryhill het volgende:
misschien omdat je keihard genaaid bent door je vriendin? duh.
zou kunnen ja.. maar op dit moment heb ik even geen idee wat de oorzaak is en wat het gevolg.

natuurlijk.. die hele onzin met m'n ex hielp niet.. maar de dingen waardoor ik nu dit kutgevoel heb staan los van het wel of niet hebben van een relatie.. (althan: denk ik..)
ik mag tenminste hopen dat ik niet zover heen ben dat mijn levensgeluk afhangt van 1 vrouw zeg... (anders heb ik pas echt reden om depressief te zijn..)

ohja: en voor al die "grapjassen" die een stuk touw aanraden: why the fuck reageer je als je niks zinnigs te melden hebt?
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  maandag 8 november 2004 @ 22:59:13 #14
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_23179302
quote:
op maandag 8 november 2004 18:48 schreef moonah het volgende:

[..]

nah, als je je een paar dagen zwaar kut voelt is dat nog niet direct een depressie.

tja, wat eraan te doen. niet het leed van de hele wereld op je schouders willen dragen. maak je wereldje wat kleiner. overzichtelijker, concreter. tenminste, dat helpt mij als ik me zo zielig en nutteloos voel. goed voor jezelf zorgen, lekker douchen, kopje thee, beetje tuttelen (hoewel ik niet weet of mannen dat ook zo prettig vinden ), je laten masseren, naar de sauna. heel basaal allemaal.

als deze rotbui echt weken aanhoudt, kun je alsnog naar de huisarts.
sterkte!
geen idee of alle mannen dat prettig vinden.. maar op zich kan ik daar wel wat mee ja
thnx
pi_23179518
t leven zuigt niet..
alleen als je eenzaam bent .
pi_23179564
het leven zuitgt omdat je dan je piemel er in kan steken?
pi_23179695
het leven is een feest, maar je moet zelf de slingers ophangen!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 8 november 2004 @ 23:41:05 #18
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_23180494
quote:
op maandag 8 november 2004 23:11 schreef krakkemieke het volgende:
het leven is een feest, maar je moet zelf de slingers ophangen!
neh.. t leven is een feest, maar ik ben niet uitgenodigd....
pi_23180612
quote:
op maandag 8 november 2004 23:41 schreef teamlead het volgende:

[..]

neh.. t leven is een feest, maar ik ben niet uitgenodigd....
zitten wachten tot je uitgenodigd wordt, of zelf een feestje geven...

it's all about choices
pi_23181130
ik wil wel weer een reactie geven, ook al ga je toch weer zeggen dat ik geen ervaring heb en niet weet waar ik over praat (want ik heb natuurlijk veel minder ervaring dan jou op dergelijke gebieden).

ik hou het simpel.
je hebt een bepaald karakter en dat heeft geleid tot o.a. dat gedoe met je ex. nu zie je achteraf toch steeds beter in wat je allemaal fout hebt gedaan en begint te realiseren dat het aan jouzelf ligt (dat je verneukt bent e.d.) en je hebt geen idee wat je eraan zou moeten doen (want het is je karakter en dat verander je niet zomaar zoals mensen zoals jou maar al te graag denken).

je hebt in het vorige topic de personen die weten waarover ze spreken (en daardoor weten dat ze jou het heel duidelijk moeten maken met harde taal omdat ze wel weten dat zacht gezemel geen fuck helpt bij personen zoals jou) gewoon genegeerd en maar het advies gevolgt wat in jouw gedachtepatroon valt. punt is dat die gedachtes van jou flink verneukt zijn en juist die gedachtes ook tot die situaties hebben geleid. je gaat selectief al oplossingen bedenken die in jouw denkbeeld passen maar waar je vervolgens niks mee op schiet.
quote:
zou kunnen ja.. maar op dit moment heb ik even geen idee wat de oorzaak is en wat het gevolg.
natuurlijk.. die hele onzin met m'n ex hielp niet.. maar de dingen waardoor ik nu dit kutgevoel heb staan los van het wel of niet hebben van een relatie.. (althan: denk ik..)
ik mag tenminste hopen dat ik niet zover heen ben dat mijn levensgeluk afhangt van 1 vrouw zeg... (anders heb ik pas echt reden om depressief te zijn..)
ze staan los van je relatie. je bent zo moedeloos omdat het telkens weer gebeurd, en het gebeurd steeds weer omdat je nou eenmaal zo bent en denkt. je weet zelf ook wel dat je levensgeluk niet afhangt van 1 vrouw. het hangt af van de manier waarop je leeft en daar ben je niet blij mee.

je moet meer lef krijgen. ga de film "fight club" zien (al zo'n 10 jaar oud) en ga over die film nadenken. misschien dat die film jou wat dingen kan laten inzien want er zit ontzettend veel waarheid en goede lessen in.

stop met dat stomme gejank (o.a. in je openingspost) en ga eens rationeel je problemen aanpakken. je klinkt nu net zo'n stomme hopeloze gast die gaat dreigen met zelfmoord om aandacht te krijgen. ga verdomme eens bezig om echt onder ogen te zien wat je bent en wat je wilt en wat je moet doen om dat te bereiken. maar dat zie ik jou niet doen, ik zie je topics plaatsen over allerlei zaken maar het is allemaal gejank. "moet ik haar die brief sturen?" "moet ik haar vergeven?" "zal ik dit eens doen?". ga eens systematisch bij jezelf langs om te zien wat de oorzaak is en hoe je dat op kan lossen. je plaatst dit topic niet om een oplossing te vinden, je plaatst het omdat je ergens moet uithalen en er met mensen over wil praten om maar het gevoel te hebben dat je er iets tegen probeert te doen. wat hou je jezelf voor de gek. je weet zelf ook dondersgoed dat je na dit topic alsnog geen dingen waar echt lef en ballen voor nodig is gaat doen om de situatie te verbeteren. het blijft bij het sapsmoezige gezemel hier op dit forum waar jij van achter je computer probeert wat dingen op een rijtje te krijgen.

-------------------------------------------------------

jij zit hier te zeuren alsof het einde van de wereld nabij is. toen ik 5 was heeft mijn moeder 3 jaar kanker gehad en met chemotherapie overleefd. toen ik 8 was (zij was net hersteld) is mijn zusje overleden. dit werd teveel voor mijn moeder en dankzij de chemotherapie is mijn moeder jarenlang boos en verdrietig geweest en zat soms 8 uur lang voor zich uit te staren op een dag. ik begon anders te denken en ben daarna 7 jaar gepest en kon ook niks bij de meiden presteren. toen ik 18 was begon ik beter sociaal contact te maken (en dat komt niet omdat ik zat te janken maar omdat ik in ieder geval probeerde met meiden in contact te komen door via chat af te spreken met meiden waarmee ik kon praten). nu gaat het een jaar goed met me en nu gaan mijn ouders toch nog scheiden (een half jaar geleden zette ik ook nog aan tot scheiding maar gaf mijn vader mijn moeder een nieuwe kans). mijn ouders kunnen haast bij niemand terecht omdat ze in de jaren hiervoor alle contacten hebben verbroken (ruzies) of contacten zijn verwaterd. mijn moeder is nog voor kerst het huis uit en ze is er helemaal kapot van en wil zichzelf van het leven beroven. ik heb nu problemen met leerwerk voor tentamens van school en ben nu nog wakker omdat mijn moeder bij kennissen aan het uithuilen is en ze normaal om 11 uur weer terug is. ik ga zometeen nog op de fiets daarheen om te vragen of ze daar gaat slapen of wat dan ook.

-------------------------------------------------------

hou op met janken en zielig doen hier en ga bezig om het echt aan te pakken en niet om aandacht te vragen maar om oplossingen. en ga dan niet alleen de oplossingen eruit te zoeken die in jouw gedachtesysteem passen. er zijn veel meer mensen die net zoals jou een flink kut leven hebben maar die gaan er echt mee aan de gang. wat jij hier doet is jezelf depressief praten en dat wordt jouw ondergang, niet de gebeurtenissen zelf.

je bent een watje, bewijs me het ongelijk alsjeblieft !
pi_23181254
quote:
op dinsdag 9 november 2004 00:10 schreef #ANONIEM het volgende:
verhaal

jij snapt et

net wat ik al zei, it's all about choices...

blijf je liggen janken als je op je bek gaat, of sta je weer op en klop je de modder es van je kleren...

ik ga hier niet neer ratelen wat ik wel niet allemaal heb meegemaakt.. maar ik weet 1 ding wel.. zitten mekkeren helpt je geen zak en zelfmedelijden is een killer.

relativeren is de sleutel
pi_23181649
quote:
op dinsdag 26 oktober 2004 22:39 schreef henryhill het volgende:

en ik denk dat je hier de essentie te pakken hebt.

het is erg dat ze is vreemdgegaan en je in de kou heeft laten staan voor hem. maar dat is meerdere mensen overkomen. wat het zo erg maakt is dat jij door je eigen wanhopigheid niet meer inziet dat je d'r niet terug moet willen maar juist uit je leven moet verbannen! hoe langer je dit blijft zien als "oh, ze wilde me niet meer, misschien heeft ze zich nu bedacht?" in plaats van "die trut heeft me genaaid en kan kapot vallen", hoe langer het pijn blijft doen.

dat maakt het zo pijnlijk voor jou!
quote:
deels heb je daar gelijk in ja.. ik ben niet de eerste die dit overkomt en zal ook niet de laatste zijn.. maar misschien ben ik in mijn eerdere posts niet helemaal duidelijk geweest..

natuurlijk ben ik pissed!

natuurlijk kan ik haar wel wurgen...

maar die woede wil niet zeggen dat zij zomaar iemand anders geworden is.. de karaktertrekken waar ik ooit voor viel heeft ze ook nog steeds.... en die kant van haar vind ik nog steeds top..dat ik nu een andere, bijzonder vervelende kant van haar heb leren kennen doet daar niks aan af.

en dat is wat het zo verdomd moeilijk maakt.. om haar goeie dingen zou ik haar verdomd graag terugwillen.... maar om die andere kant van haar kan ik haar wel wurgen..

en even voor de duidelijkheid: nee.. ik wil haar niet wanhopig terug... maar dat wil toch niet zeggen dat ik haar niet mag missen? dat wil toch niet zeggen dat ik niet mag terugverlangen naar de goede tijden die er ook waren?
en ik vind dat in een aantal reacties daar wel wat heel makkelijk overheen gestapt wordt.
even de (volgens mij) meest belangrijke quote van het vorige topic opgezocht.

ga namelijk nu eerst maar eens vergelijken hoe je je toen voelde (ten tijde dat je dit schreef) en hoe je je nu voelt. je kan gemakkelijk ervaren of die gevoelens die jou zo kut laten voelen komen door de relatie of door alles wat er is gebeurd. vertel maar eens hoe je je nu voelt in vergelijking tot hoe je je ten tijde van deze tekst voelde.

je bent toch niet verdrietiger geworden door de relatie hierna? bedoel je hebt heel duidelijk laten merken dat je wel degelijk wist wat je eigenlijk moest doen en hebt er over gepraat. komt het niet gewoon erdoor doordat je nu weer bent gaan nadenken en er weer achter bent gekomen dat het weer hetzelfde is verlopen als alle andere keren..? toch wel he. toen richtte je je alleen meer op de relatie (toen je het topic opende) omdat dat op dat moment het ergste was. maar nu kijk je terug en zie je dat er veel meer van dat soort dingen telkens maar weer gebeuren. daarom voel je je nu kutter dan toen.

ik heb ook alleen het beste met je voor hoor vent. voor zover ik het kan inzien werkt dat alleen niet met zachte woordjes, int echt ben ik wel te pruimen hoor. begin er maar eens mee om niet aant bier te gaan maar in plaats daarvan wat dingen te bezoeken, musea, toneelstukken, dingen die je nog nooit hebt gedaan maar wel wil doen en waar je een beetje tijd in kan steken. en ga niet naar een psychiater of iets dergelijks als je dat van plan bent want je kan het zelf best wel aan (natuurlijk moet je dat laatste advies niet meer volgen als je helemaal panisch wordt). wil alleen zeggen dat je veel dingen op kan lossen als je er echt mee bezig gaat, zoek veel informatie (wetenschappelijke informatie) op het internet bijvoorbeeld en ga daarover discussieren.

---------------------------

http://www.spreekuurthuis(...)a=depressie&hfdstk=9

als hij niet uit eigen beweging naar de huisarts wil gaan, heeft de omgeving de morele verplichting hem daartoe te bewegen.

wat kan de huisarts doen?
net als bij lichamelijke klachten biedt de huisarts de eerste opvang voor patiënten die in psychische nood verkeren. hiernaast heeft hij vanzelfsprekend de taak een eventuele depressie te herkennen en te behandelen. de huisarts kent de patiënt, het gezin en mogelijk ook de verdere familie. iemand met depressieve klachten kan zich al wat beter voelen na een aantal gesprekken waarin hij verteld heeft hoe hij zich voelt en wat zijn problemen zijn.

http://www.spreekuurthuis(...)a=depressie&hfdstk=4

oorzaken binnen in de hersenen

http://www.blixum.nl/rubr(...)__depressiviteit.htm

ook het vinden van een luisterend oor kan je al beter doen voelen. praat dus met iemand over hoe je je voelt! of ga met een andere jongere msn-en om ervaringen uit te wisselen of je hart te luchten! daarvoor staan oproepjes beneden op de pagina (onder ervaringen). je kunt natuurlijk ook zelf een oproepje plaatsen.

--------------------------------

vertel je familieleden over de situatie en ze hebben eigenlijk de verplichting om je naar de huisarts te brengen... net zoals ik je nu vertel dat je het beste naar de huisarts kan gaan om daar je verhaal te luchten. meen ik serieus hoor, ik heb ook gehuild bij mijn mentor toen ik mijn verhaal vertelde (had moeilijkheden met leren gekregen dus moest het om verschillende redenen wel vertellen) en ben daarna nog naar de decaan geweest om ook bepaalde redenen maar het helpt wel als bepaalde mensen ervan weten (die ook bepaalde bevoegdheden hebben). maak er serieus werk van en ga naar de huisarts of als je dat niet wil leg het dan in ieder geval aan vrienden en familie voor zodat zij je nog kunnen stimuleren om erheen te gaan (het zal voor hen niet fijn voelen als je plotseling weg bent en zij geen kans hadden om ook maar iets ertegen te doen).

de oorzaak kan ook in de hersenen liggen. nu zeg je misschien dat je het pas merkt na die kuttige situatie dus dat het daar niet aan zal liggen maar vergeet niet dat de hersenen ook op een bepaalde manier gaan reageren nadat zoiets is gebeurd. het kan dus wel zo zijn dat dergelijke acties bepaalde lichamelijke klachten (neurotransmitters die niet goed werken) in werking stellen. sluit die mogelijkheid in ieder geval niet uit en laat het bij de huisarts onderzoeken. hij kan je sowieso middelen geven waardoor je je beter voelt.

daarnaast is het fok! forum niet het enige waar je je hart kan luchten (zie 3e link). er zijn ook speciale praatgroepen voor allerlei soorten personen. ik wil niet zeggen dat je het niet wist maar wil alleen de mogelijkheid maar even aankaarten.

ga je er eens in verdiepen en ga proberen op die manier je problemen op te lossen. ga geen topics starten om aandacht te krijgen en medelijden maar ga echt proberen een oplossing te vinden (ik zeg niet dat je geen oplossing probeert te vinden maar voor zover ik het kan inzien is het niet de juiste manier om tot oplossingen te komen).

sterkte man
pi_23182662
laat de fles dan eens staan.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_23182758
er zijn altijd mensen die het nóg kutter hebben. misschien kun je je daar aan een beetje aan optrekken.
maar rotgevoel en depressie is heel betrekkelijk, over een weekje ofzo voel je je vast al beter
Tenminste houdbaar tot: zie deksel
pi_23182764
quote:
op dinsdag 9 november 2004 02:02 schreef showmelove het volgende:
er zijn altijd mensen die het nóg kutter hebben.
dat zal een hele opluchting zijn.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')