De grootste tot nu toe is 22.000 bij een slag in de Amerikaanse Burgeroorlog.
Ik zit ook nog te kijken naar CNN en vind het toch wel opvallend dat van de 110 etages tellende torens, mensen nog in leven zijn van de 80-90ste verdieping.
Daar zijn mensen nu aan het navertellen hoe het ging. Iedereen moest met de trappen naar beneden en het schijnt nogal rustig te zijn gegaan.
1 persoon had totaal niet die rampzalige indruk van de situatie toen hij van die trappen afdaalde. Maar toen ie eenmaal buiten was en boven keek zag hij de ernst van de situatie in. Zo snel mogelijk maakte hij zich uit de voeten en nog geen minuut later storte de toren in zei die.
Misschien dat het dus nog mee kan vallen. Afgezien van de doden die door de vliegtuigen crashes meten zijn gedood door de impact op die etages zijn er misschien dus wel een hoop mensen, mits met genoeg spoed naar beneden gerend, in leven.
Maar deze getallen zijn zo relatief, je zegt niet oh, gelukkig maar 20000 doden i.p.v. 50000. 20000 zijn er nog absurd veel.
Anywayz, ik vrees het ergste.
Dat naar beneden lopen had een uur geduurt.
Ik denk dat het slachtoffer aantal mischien rond de 10000 kan liggen.
Als je hoort dat de eerste inslag van de North Tower om 8:45 hun tijd was en dat ie instortte op 10:28 zijn daar denk ik nog de meeste mensen vandaan kunnen komen als ze nog mobiel ter been waren.
De South Tower geeft denk ik een groter probleem. Die werd als tweede geraakt om 9:03 maar stortte al om 10:00 uur in.
Als je afgaat op het verhaal van die meneer die binnen een uur lopend van de 81ste buiten stond kun je je indenken dat het grootste gedeelte van de 110 etages hoge torens toch nog weg heeft kunnen komen.
Het grote probleem ligt bij de directe slachtoffers bij de inslag van die Boeings, die zowat van de ene kant erin en de andere kant eruit vliegen als je naar de beelden kijkt. En dit met zoveel kerosine aan boord. Die mensen op die etages hebben de grootste kans op de dood denk ik.
quote:Inderdaad. Naar beneden konden ze niet. Althans, niet op de manier die ze zelf voor ogen hadden... En er waren nog best wat verdiepingen boven de impact-area's
Op woensdag 12 september 2001 09:17 schreef links234 het volgende:
Als je boven de inslag zat had je weinig kans.
Verder als we volgens het Bijlmer/Enschede scenario kijken werd ook in eerste instantie over 1000 vermisten gesproken
quote:Eerst dacht men dat de eerste impact het gevolg was van
Op woensdag 12 september 2001 22:46 schreef Re het volgende:Hoe zit het met de mensen in het tweede gebouw wat geraakt werd, waren die al bezig met evacueren of blef iedereen in dat gebouw kijken naar de gevolgen van de eerste impact?
quote:Bij een vorige ontruiming waren ze drie uur bezig om de mensen eruit te krijgen. Nu crashtte het vliegtuig een kwartier later en onderin het gebouw.
Op woensdag 12 september 2001 12:58 schreef Calella het volgende:
Maarre was de South Tower niet al ontruimt ofzo, nadat de North Tower was geramd?
quote:Nee er was wel opdracht gegeven tot ontruiming. Er zijn maar heel weinig ramptoeristen in New York.
Op woensdag 12 september 2001 22:52 schreef HaNNiBaL1 het volgende:
Eerst dacht men dat de eerste impact het gevolg was van
een ongeluk, en dus bleven de meesten kijken.
The city had 900 bags in stock ; 10,000 more were ordered.
--------------------------------------------------------
NOT GOOD, NOT GOOD AT ALL.
Zij heeft daarmee nu een voorraad van meer dan 30.000 'body bags'.
Dit betekent niet dat wij rekening houden met een dusdanig aantal doden, aldus het gemeentebestuur, want de lijkenzakken worden ook voor lichaamsdelen gebruikt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |