abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23129804
Met een vers glas water denk je er zelden aan dat "vers" eigenlijk een heel raar begrip is. Het merendeel van het water is namelijk helemaal niet zo vers, en ondergaat al duizenden, zo niet miljoenen, zo niet miljarden jaren een kringloop. Hoe vaak zou het water wat je drinkt niet "gerecycled" zijn?

Wanneer we nog verder kijken zien we waterstof en zuurstof atomen, waarvan sommigen misschien al een hoop soorten verbindingen zijn aangegaan. Hoeveel waterstof-atomen hebben niet ooit deel uitgemaakt van een levend wezen, dus als het ware "geleefd" en zijn nu levenloos? Hoe simpel is het niet voor een waterstof-atoom om plotseling tot leven te komen?

En natuurlijk... Hoe vaak zijn we zelf niet gerecycled?
pi_23129999
dat is best nasty als je daar over gaat nadenken
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
  zaterdag 6 november 2004 @ 22:01:54 #3
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_23130174
Ik was ooit pure energie!
quote:
"Today, a young man on acid realised that all matter is merely energy condensed to a slow vibration and that we are all one consciousness experiencing itself subjectively. There's no such thing as death, life is only a dream, and you are the imagination of yourself. Here's Tom with the weather...!"
Bill Hicks
  zaterdag 6 november 2004 @ 22:05:15 #4
50220 Jaggunsu
Zo blauw als een reiger
pi_23130263
Het leven is 1 grote cyclus met daarin ontelbare kleinere cycli. Zo ook een waterstofatoom, wat ooit gevormd is, zijn "leven" leidt en uiteindelijk ten onder gaat.

Uiteindelijk is alles tot 1 ding te herleiden, en dat is energie. Dus vraag ik me af waar al die energie in den beginne vandaan gekomen is. Waar komt al de energie en materie in het heelal vandaan, voor de 'big bang' zeg maar? Dat vind ik echt onverklaarbaar, hoe je uit 'niets', ooit moet er toch niets geweest zijn, 'iets' krijgt, zijnde energie en later materie?
Beauty is in the eyes of the beer holder...
  zaterdag 6 november 2004 @ 22:07:18 #5
83417 MeneerGiraffe
pi_23130322
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 22:05 schreef Jaggunsu het volgende:
Het leven is 1 grote cyclus met daarin ontelbare kleinere cycli. Zo ook een waterstofatoom, wat ooit gevormd is, zijn "leven" leidt en uiteindelijk ten onder gaat.

Uiteindelijk is alles tot 1 ding te herleiden, en dat is energie. Dus vraag ik me af waar al die energie in den beginne vandaan gekomen is. Waar komt al de energie en materie in het heelal vandaan, voor de 'big bang' zeg maar? Dat vind ik echt onverklaarbaar, hoe je uit 'niets', ooit moet er toch niets geweest zijn, 'iets' krijgt, zijnde energie en later materie?
De vraag is eigenlijk of er wel een begin is, dit lijkt heel raar en gaat tegen ons logisch verstand in, maar dat gaan zo veel dingen in de natuur.
pi_23131368
yep, dit is dus echt zo'n als-je-poep-ruikt-heb-je-dus-poep-in-je-neus-topic.
=)
pi_23141593
ik hoorde laatst ergens dat als je een glas water drinkt dat dat gemmideld al door iets van 10 mensen gedronken is ofzo, idd vaag als je er over na gaat denken
pi_23141624
We zijn allemaal sterrenstof, Alicey.
pi_23141724
quote:
Op zondag 7 november 2004 15:07 schreef Julien het volgende:
ik hoorde laatst ergens dat als je een glas water drinkt dat dat gemmideld al door iets van 10 mensen gedronken is ofzo, idd vaag als je er over na gaat denken
Iedereen heeft een paar atomen poep van julius caesar in z'n lichaam zitten.
pi_23141839
quote:
Op zondag 7 november 2004 15:12 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Iedereen heeft een paar atomen poep van julius caesar in z'n lichaam zitten.
Een docent die ik heb gehad gaf altijd het voorbeeld van de laatste adem van Napoleon. Als het goed is zitten er genoeg deeltjes in een paar liter lucht om na volledige vermenging in de atmosfeer na een paar honderd jaar elke kubieke meter lucht te voorzien van minstens 1 deeltje uit die laatste adem.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_23147345
quote:
Op zondag 7 november 2004 15:08 schreef Monidique het volgende:
We zijn allemaal sterrenstof, Alicey.
Idd

Daar was toch ook een film of boek over, over de reis van een waterstofatoom, ontstaan na de Big Bang, en dan onderdeel geweest van sterren, supernovae, planeten, mensen etc.?
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
  zondag 7 november 2004 @ 19:37:45 #12
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_23147464
Ach, het geeft je wel een gevoel van samenhorigheid toch ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 7 november 2004 @ 20:51:42 #13
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_23149546
quote:
Op zondag 7 november 2004 15:16 schreef Lucille het volgende:

[..]

Een docent die ik heb gehad gaf altijd het voorbeeld van de laatste adem van Napoleon. Als het goed is zitten er genoeg deeltjes in een paar liter lucht om na volledige vermenging in de atmosfeer na een paar honderd jaar elke kubieke meter lucht te voorzien van minstens 1 deeltje uit die laatste adem.
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
  maandag 8 november 2004 @ 22:00:00 #14
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_23177181
ooit waren wij allen deel van een ster die uitdoofde en ws ontplofte.

Nu weet je ook waarom tijdreizen eigenlijk niet kan, je dupliceert atomen...
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 8 november 2004 @ 22:53:02 #15
83417 MeneerGiraffe
pi_23179095
quote:
Op maandag 8 november 2004 22:00 schreef Shark.Bait het volgende:

Bullshit.
pi_23181100
quote:
Op maandag 8 november 2004 22:53 schreef MeneerGiraffe het volgende:

[..]

Bullshit.
Ik heb hier een Mr. Titor voor je op lijn twee. Of je 'm een half uur geleden op had kunnen bellen.
  dinsdag 9 november 2004 @ 09:07:00 #17
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_23184655
quote:
Op maandag 8 november 2004 22:53 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Bullshit.
Waarom?
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_23184718
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 09:07 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Waarom?
Nou ik weet niet of MeneerGiraffe dit ook bedoeld, maar
quote:

klopt wel. Hoe hier
quote:
uit volgt en waar dit laatste überhaupt op slaat, is me echter onduidelijk.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
  dinsdag 9 november 2004 @ 09:53:03 #19
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_23185361
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 09:10 schreef Maethor het volgende:
klopt wel. Hoe hier
uit volgt en waar dit laatste überhaupt op slaat, is me echter onduidelijk.
ik weet niet wat het woordje "uberhaupt" betekent, maar goed. Dat was een terloopse, off topic opmerking van mij.
pi_23185680
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 09:53 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

ik weet niet wat het woordje "uberhaupt" betekent

je weet niet wat het woordje überhaubt betekent, en je hebt het over het dupliceren van atomen en dat daardoor reizen in de tijd niet mogelijk is?
=)
  dinsdag 9 november 2004 @ 10:13:55 #21
105263 Litso
Interlectueel.
pi_23185720
Leuk boek: De levens van een atoom.
Een soort van biografie van 1 enkel zuurstofatoom door de jaren heen, dus vanaf de oerknal
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  dinsdag 9 november 2004 @ 10:52:18 #22
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_23186432
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 10:11 schreef KarmaniaK het volgende:

[..]

je weet niet wat het woordje überhaubt betekent, en je hebt het over het dupliceren van atomen en dat daardoor reizen in de tijd niet mogelijk is?
We hoeven toch niet allemaal Duits machtig te zijn?
pi_23186977
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 10:52 schreef Alicey het volgende:

[..]

We hoeven toch niet allemaal Duits machtig te zijn?
Nee... maar Shark.Bait doet een ingewikkelde uitspraak over atomen en tijdreizen, en als ik dan in gewoon Nederlands vraag wat ie bedoelt, begrijpt ie me niet
quote:
Herman Finkers:
Ik ken überhaupt maar één woord Duits
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')