Zulke gasten verdienen het om onder een bus gegooid te worden.quote:Moslima in bus Dordrecht mishandeld
Een 20-jarige moslimse vrouw uit Dordrecht is afgelopen dinsdagochtend mishandeld in de bus. De dader is een 31-jarige man uit dezelfde plaats en kon op het Stationsplein worden aangehouden.
Het voorval gebeurde in een bus in Dordrecht. Een 31-jarige man uit Dordrecht trok haar zonder aanleiding aan haar hoofddoek en schold haar vervolgens uit. Toen de vrouw hiertegen protesteerde, duwde de man haar hoofd weg met zijn voet. De vrouw reageerde met de mededeling dat ze de politie wilde waarschuwen. Dat lokte bij de man weer een bedreiging aan haar adres uit. De 31-jarige Dordtenaar werd op het Stationsplein aangehouden door agenten. Op het politiebureau verklaarde hij de vrouw wel uitgescholden te hebben, maar verder niets op zijn kerfstok te hebben.
Dat is weer wat overdreven, maar die mag wel aangepakt worden.quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:21 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zulke gasten verdienen het om onder een bus gegooid te worden.![]()
Ik geloof er geen bal van, zal wel weer wat achter zitten, zoals gewoonlijk.quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:25 schreef Gallo het volgende:
Hoe laat begint morgen de protestmars van verontwaardigde Nederlanders die hun afkeur uitspreken over deze daad ?
dat bedoel ik...quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:25 schreef Gallo het volgende:
Hoe laat begint morgen de protestmars van verontwaardigde Nederlanders die hun afkeur uitspreken over deze daad ?
Wat heeft dit met vrijheid van menigsuiting te maken?quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:24 schreef MarMar het volgende:
fijn die "vrijheid van meningsuiting"![]()
who's next?
Dit is geen meningsuiting, dit is intimidatie...quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:24 schreef MarMar het volgende:
fijn die "vrijheid van meningsuiting"![]()
who's next?
Dit is geen normaal geval van mishandeling, het is een geval van moslimhaat. Ik vind het dus niet zo overdreven.quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:24 schreef Noca het volgende:
[..]
Dat is weer wat overdreven, maar die mag wel aangepakt worden.
true... maar gezien de tendens van de afgelopen dagen en de harde uitspraken die mensen doen...quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:27 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Dit is geen meningsuiting, dit is intimidatie...
Ach, ik denk al waar blijft de huis troll.quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:25 schreef Gallo het volgende:
Van gogh heeft zelfmoord gepleegd he, al gehoord?quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:26 schreef Brammetje het volgende:
Ik geloof er geen bal van, zal wel weer wat achter zitten, zoals gewoonlijk.
Dit is ook wel helemaal te vergelijken hequote:Op zaterdag 6 november 2004 20:25 schreef Gallo het volgende:
Waaruit blijkt dat?quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:27 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dit is geen normaal geval van mishandeling, het is een geval van moslimhaat. Ik vind het dus niet zo overdreven.
Dus dan moet ie maar onder een bus? Leuke redenatie heb jijquote:Op zaterdag 6 november 2004 20:27 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dit is geen normaal geval van mishandeling, het is een geval van moslimhaat. Ik vind het dus niet zo overdreven.
Uit onder andere het trekken aan de hoofddoek.quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat?
Ik ga me hier bijna kwaad om maken. De verontwaardiging over een vermoord persoon is toch niet te vergelijken met intimidatie?quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:26 schreef MarMar het volgende:
[..]
dat bedoel ik...
dit wordt vast weer wel gezien als een "incident" en niet representatief voor "het nederlandse volk"
*diepe zucht*
Wie weet voelde de man zich aangespoort door de sfeer van de afgelopen dagen, en dacht ie dat ook dit er onderdeel van was. Alles is geoorloofd tegen moslims immers.quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:27 schreef Noca het volgende:
[..]
Wat heeft dit met vrijheid van menigsuiting te maken?
Ah ja, dus als het een 16 jarig ventje was met een pet die die afsloeg dan is het een geval van... nikehaat?quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:29 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Uit onder andere het trekken aan de hoofddoek.
Ja hoor, dit is echt te vergelijken met het geval Theoquote:Op zaterdag 6 november 2004 20:25 schreef Gallo het volgende:
Nou, kom op trollertje.quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:30 schreef Gallo het volgende:
[..]
Wie weet voelde de man zich aangespoort door de sfeer van de afgelopen dagen, en dacht ie dat ook dit er onderdeel van was. Alles is geoorloofd tegen moslims immers.
Je kan deze gebeurtenis natuurlijk ook in de context van afgelopen dagen plaatsen.quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ah ja, dus als het een 16 jarig ventje was met een pet die die afsloeg dan is het een geval van... nikehaat?
Ik zou het mishandeling noemen, maar het is geen moord inderdaad. Dus helemaal niet erg, groot gelijk dat je je kwaad maakt omdat mensen het erg vinden.quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ga me hier bijna kwaad om maken. De verontwaardiging over een vermoord persoon is toch niet te vergelijken met intimidatie?
05:30 uur.quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:25 schreef Gallo het volgende:
Wat heeft het dan met vrijheid van meningsuiting te maken, want dat ontgaat me toch echtquote:Op zaterdag 6 november 2004 20:30 schreef Gallo het volgende:
[..]
Wie weet voelde de man zich aangespoort door de sfeer van de afgelopen dagen, en dacht ie dat ook dit er onderdeel van was. Alles is geoorloofd tegen moslims immers.
vind je?quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ga me hier bijna kwaad om maken. De verontwaardiging over een vermoord persoon is toch niet te vergelijken met intimidatie?
Zou kunnen, maar het blijkt nergens uit.quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:31 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je kan deze gebeurtenis natuurlijk ook in de context van afgelopen dagen plaatsen.
Niks, maar de sfeer van de afgelopen dagen kan de indruk wekken dat dit soort dingen ook geoorloofd zijn. Die man zal we niet bijster slim zijn gok ik.quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:32 schreef Noca het volgende:
[..]
Wat heeft het dan met vrijheid van meningsuiting te maken, want dat ontgaat me toch echt
Wie of wat wordt er gepolariseerd ? De man die het hoofddoekje met geweld afrukte ?quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dit hele topic getuigt ook weer van polarisatie.
Zie mijn editquote:Op zaterdag 6 november 2004 20:33 schreef Gallo het volgende:
[..]
Niks, maar de sfeer van de afgelopen dagen kan de indruk wekken dat dit soort dingen ook geoorloofd zijn. Die man zal we niet bijster slim zijn gok ik.
Dan moet ie wel heel dom zijn..quote:je bedoelt dat hij dat denkt begrijp ik na een 2e keer lezen?
ik heb de afgelopen dagen nooit gehoord dat dit er onderdeel van uitmaakt namelijk.
Ach gozer rot toch op, steek je hoofd maar in het zand. En alsof de moslimhaat pas op gang is gekomen na de moord van Theo, al is er een grote kans dat dit er na is gebeurd.quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar het blijkt nergens uit.
Volgens het berichtje is dit dinsdag al gebeurt. de dag van Theo's moord. Er staat geen tijd bij.
Voor zover wij weten kan dit wel VOOR de moord op v. Gogh plaats gevonden hebben.
Dit hele topic getuigt ook weer van polarisatie.
Dat werd van Mo ook eerst gedachtquote:Op zaterdag 6 november 2004 20:33 schreef Gallo het volgende:
[..]
Niks, maar de sfeer van de afgelopen dagen kan de indruk wekken dat dit soort dingen ook geoorloofd zijn. Die man zal we niet bijster slim zijn gok ik.
Wijs mij even het het gedeelte in dit stukje die dat beschrijft.quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:32 schreef MarMar het volgende:
[..]
vind je?
feit is dat iemand gewoon aangevallen wordt vanwege zijn/haar levensvisie, in dit geval lokte de hoofddoek blijkbaar agressie uit...
Nou... nee dus.... voor geen meter zelfs.quote:om nou te zeggen dat het HELEMAAL NIET vergelijkbaar is...
Jij vergelijkt een bruto moord waarbij iemand AFGESLACHT is met wat duw en trekwerk en dan ben IK aan het bagitaliseren.quote:dat vind ik nou weer zo lekker bagatalliserend.. maar daar zijn "wij nederlanders" sowieso erg goed in als het een van "onze eigen mensen" betreft...
Ow, ik was hier heel verontwaardig over. Tot dat ik direkt zag dat men dit topic aangreep om de terechte verontwaardiging van de autochtonen over een walchelijke moord in het ridicule te trekken.quote:*even ter verduidelijking: dingen die ik tussen aanhalingstekens zet bedoel ik min of meer cynisch....
feit dat mensen daar wel verontwaardigd over zijn en hier blijkbaar niet zo over maken mij kwaad.
Nog even en je gaat beweren dat Theo terecht vermoord isquote:Op zaterdag 6 november 2004 20:34 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ach gozer rot toch op, steek je hoofd maar in het zand. En alsof de moslimhaat pas op gang is gekomen na de moord van Theo, al is er een grote kans dat dit er na is gebeurd.
Dit incident was VOOR de moord op van Gogh. Laat dat wel ff duidelijk zijn.quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:34 schreef nozem het volgende:
Sjongejonge, wat wonen er toch veel domme klootzakken in dit land. Amper het stadium van neanderthaler ontgroeid. "Ja, laten we een moslimvrouw mishandelen, want alle moslims zijn immers klootzakken"
Sinds de moord op Theo zijn dit soort dingen aan de orde van de dag. Moskee in de fik, varkenskop voor ingang van moskee gelegd, nu weer dit, where will it end?
Zo de rollen worden omgedraaid? Het moet toch niet gekker worden vriend.quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:34 schreef nozem het volgende:
Sinds de moord op Theo zijn dit soort dingen aan de orde van de dag. Moskee in de fik, varkenskop voor ingang van moskee gelegd, nu weer dit, where will it end?
Haha, had ik me nog niet eens gerealiseerdquote:Op zaterdag 6 november 2004 20:36 schreef CloudStrife het volgende:
[..]
Dit incident was VOOR de moord op van Gogh. Laat dat wel ff duidelijk zijn.
quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wijs mij even het het gedeelte in dit stukje die dat beschrijft.
Wat lijkt jou de meest plausibele motivatie voor die man ?quote:Een 31-jarige man uit Dordrecht trok haar zonder aanleiding aan haar hoofddoek en schold haar vervolgens uit. Toen de vrouw hiertegen protesteerde, duwde de man haar hoofd weg met zijn voet.
Wil je ontkennen dat hier weer direkt een tweekamperig sfeertje wordt geschetst.quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:34 schreef Gallo het volgende:
[..]
Wie of wat wordt er gepolariseerd ? De man die het hoofddoekje met geweld afrukte ?
quote:Op zaterdag 6 november 2004 20:38 schreef _The_General_ het volgende:
Stemmingmakerij met behulp van een oud artikel.
Ik zou zeggen slotje!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |