Nee daar verkijk je je op vriend.quote:Op zondag 7 november 2004 19:05 schreef StefanP het volgende:
Proest, met dat ding valt niet te rijden man. 1000Nm koppel bij 1750 toeren... kom op zeg. Leuk hoor, maar alleen als het in een sportauto zit die erop berekend is. Zo'n lelijke 4-deurs met de wegligging van een boot, dat is echt overkill. Ze zullen heus hun best wel gedaan om een goede ophanging/aerodynamica e.d. te maken, maar ja, you can't polish a turd
Blaat geen dingen waar jij geen weet van hebtquote:Op zondag 7 november 2004 22:33 schreef StefanP het volgende:
Oogkleppen mijn reet. Dit ding weegt leeg 2000 kilo, dus 2200 met benzine en bestuurder. 2200 kilo! Als je daar een circuit mee opgaat krijg je klop van alles want je kunt geen enkele bocht fatsoenlijk nemen.
Verder vermoed ik dat jij nog nooit in een auto met meer dan 200Nm koppel gereden
zou ik ook niet doenquote:Op zondag 7 november 2004 23:30 schreef Alfa_Boy het volgende:
Ow ja, en ik ga er verder niet meer op in
Mag ik je vertellen dat wat jij nu vertelt het enige reden is waarom mensen zo gek zijn op TDi's en ander gespuis? (afgezien van het laag verbruik)quote:Op zondag 7 november 2004 22:33 schreef StefanP het volgende:
Oogkleppen mijn reet. Dit ding weegt leeg 2000 kilo, dus 2200 met benzine en bestuurder. 2200 kilo! Als je daar een circuit mee opgaat krijg je klop van alles want je kunt geen enkele bocht fatsoenlijk nemen.
Verder vermoed ik dat jij nog nooit in een auto met meer dan 200Nm koppel gereden want dan wist je wel hoe stompzinnig 1000Nm bij 1750Nm is. Veel koppel is goed, maar dan wel pas bij 3000-4000 toeren. Ik wil namelijk wel normaal kunnen rijden, niet dat je ongeacht je versnelling als een raket vooruit geduwd wordt zodra je het gas ook maar aanraakt. Als ik hard wil accelereren, dan duw ik het gas wel in om vanaf +- 3000 toeren keihard te gaan. Maar de eerste 3000 toeren heb ik echt geen behoefte aan zulk koppel want ik kan me niet voorstellen dat je daar normaal mee kunt rijden.
Er is ook niets mis met koppel dat beschikbaar is bij lage toeren, persoonlijk mag ik ook zeker graag veel koppel onderinquote:Op zondag 7 november 2004 23:58 schreef yup het volgende:
Mag ik je vertellen dat wat jij nu vertelt het enige reden is waarom mensen zo gek zijn op TDi's en ander gespuis? (afgezien van het laag verbruik)
Edit:
V10 TDi van VW heeft 750 nm @ 2000 tpm. Hoe meer koppel op een lager toerental hoe meer rijdbaar een auto word, want om vooruit te komen hoef je minder terug te schakelen.
Wat een onzin natuurlijk niet. Ik geef alleen maar aan dat ik denk dat een auto van 2200 kilo waarschijnlijk een belabberde wegligging heeft en dat je met 1000Nm koppel bij 1750 toeren niet fatsoenlijk kunt rijden. Als je het daar niet mee eens ben dan hoor ik graag waarom want in je bovenstaande posts staan welgeteld 3 regels zonder enig argument.quote:Op zondag 7 november 2004 23:50 schreef Alfa_Boy het volgende:
nee, de almachtige stefan heeft altijd gelijk
Nee, jou standpunt is niet echt een stevig fundament voor een discussiequote:Op zondag 7 november 2004 23:50 schreef Alfa_Boy het volgende:
nee, de almachtige stefan heeft altijd gelijk
quote:Op maandag 8 november 2004 23:16 schreef RedArrow68 het volgende:
1000nm op 1750rpm wil niet zeggen dat zodra jij 100km/h rijdt in zn 4 @ 1750 rpm dat je dan 1000nm tot je beschikking hebt. Deze zijn er pas bij volle laad-druk, ofterijwl bij VOLLAST. Je kan weldegelijk normaal rijden met een auto, zlef al had ie 3000nm op 500rpm. Een auto van dat kaliber heeft vaak ook een gaspedaal met een grotere uitslag, dus niet dat jij bij 1cm gas gelijk met rokende banden wegrijd.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |