abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23148331
quote:
Op zondag 7 november 2004 19:05 schreef StefanP het volgende:
Proest, met dat ding valt niet te rijden man. 1000Nm koppel bij 1750 toeren... kom op zeg. Leuk hoor, maar alleen als het in een sportauto zit die erop berekend is. Zo'n lelijke 4-deurs met de wegligging van een boot, dat is echt overkill. Ze zullen heus hun best wel gedaan om een goede ophanging/aerodynamica e.d. te maken, maar ja, you can't polish a turd
Nee daar verkijk je je op vriend.

Het zal idd een lomp apparaat zijn vergeleken met je Supra. Maar het zal wel te rijden zijn... Zulke dingen hebben luchtvering enzo en dan deint ie bijna niet dus het lijkt zowiezo dat je in een sportwagen zit
pi_23148791
Och ja, mensen met japanse naaimachientjes hebben meestal oogkleppen op
pi_23152861
Oogkleppen mijn reet. Dit ding weegt leeg 2000 kilo, dus 2200 met benzine en bestuurder. 2200 kilo! Als je daar een circuit mee opgaat krijg je klop van alles want je kunt geen enkele bocht fatsoenlijk nemen.

Verder vermoed ik dat jij nog nooit in een auto met meer dan 200Nm koppel gereden want dan wist je wel hoe stompzinnig 1000Nm bij 1750Nm is. Veel koppel is goed, maar dan wel pas bij 3000-4000 toeren. Ik wil namelijk wel normaal kunnen rijden, niet dat je ongeacht je versnelling als een raket vooruit geduwd wordt zodra je het gas ook maar aanraakt. Als ik hard wil accelereren, dan duw ik het gas wel in om vanaf +- 3000 toeren keihard te gaan. Maar de eerste 3000 toeren heb ik echt geen behoefte aan zulk koppel want ik kan me niet voorstellen dat je daar normaal mee kunt rijden.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_23153093
quote:
Op zondag 7 november 2004 22:33 schreef StefanP het volgende:
Oogkleppen mijn reet. Dit ding weegt leeg 2000 kilo, dus 2200 met benzine en bestuurder. 2200 kilo! Als je daar een circuit mee opgaat krijg je klop van alles want je kunt geen enkele bocht fatsoenlijk nemen.

Verder vermoed ik dat jij nog nooit in een auto met meer dan 200Nm koppel gereden
Blaat geen dingen waar jij geen weet van hebt
pi_23153581
Proest. Jij wel zeker? Ik had tot voor kort een auto met 500Nm koppel en iedereen die daarin zat inclusief mijzelf scheet zeven kleuren stront als je het gas vol open trok (4500 toeren max koppel). Maar jij weet het zeker beter, als bezitter van 's werelds enige alfa 166 met ook 1000Nm koppel bij 1750 toeren. En blijkbaar ben je ook van mening dat het toepassen van gewichtsverlagende materialen door autofabrikanten onzin is. Goh ik zie inderdaad niet in waarom ze de Lotus Elise geen 2200kg gemaakt hebben in plaats van 1100, aangezien jij het blijkbaar beter weet.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_23154332
ow ow ow, jij bent die gozer met die supra he??? dat verklaart die reactie al
En een Ferrari is wel wat leuker rijden als een Supra!!
pi_23154355
Ow ja, en ik ga er verder niet meer op in, ik vind die benz gewoon een lekker monster!!!
  zondag 7 november 2004 @ 23:44:12 #58
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_23154696
quote:
Op zondag 7 november 2004 23:30 schreef Alfa_Boy het volgende:
Ow ja, en ik ga er verder niet meer op in
zou ik ook niet doen

win je niet :w
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_23154859
nee, de almachtige stefan heeft altijd gelijk
pi_23155057
quote:
Op zondag 7 november 2004 22:33 schreef StefanP het volgende:
Oogkleppen mijn reet. Dit ding weegt leeg 2000 kilo, dus 2200 met benzine en bestuurder. 2200 kilo! Als je daar een circuit mee opgaat krijg je klop van alles want je kunt geen enkele bocht fatsoenlijk nemen.

Verder vermoed ik dat jij nog nooit in een auto met meer dan 200Nm koppel gereden want dan wist je wel hoe stompzinnig 1000Nm bij 1750Nm is. Veel koppel is goed, maar dan wel pas bij 3000-4000 toeren. Ik wil namelijk wel normaal kunnen rijden, niet dat je ongeacht je versnelling als een raket vooruit geduwd wordt zodra je het gas ook maar aanraakt. Als ik hard wil accelereren, dan duw ik het gas wel in om vanaf +- 3000 toeren keihard te gaan. Maar de eerste 3000 toeren heb ik echt geen behoefte aan zulk koppel want ik kan me niet voorstellen dat je daar normaal mee kunt rijden.
Mag ik je vertellen dat wat jij nu vertelt het enige reden is waarom mensen zo gek zijn op TDi's en ander gespuis? (afgezien van het laag verbruik)

Edit:

V10 TDi van VW heeft 750 nm @ 2000 tpm. Hoe meer koppel op een lager toerental hoe meer rijdbaar een auto word, want om vooruit te komen hoef je minder terug te schakelen.
pi_23155939
quote:
Op zondag 7 november 2004 23:58 schreef yup het volgende:
Mag ik je vertellen dat wat jij nu vertelt het enige reden is waarom mensen zo gek zijn op TDi's en ander gespuis? (afgezien van het laag verbruik)

Edit:

V10 TDi van VW heeft 750 nm @ 2000 tpm. Hoe meer koppel op een lager toerental hoe meer rijdbaar een auto word, want om vooruit te komen hoef je minder terug te schakelen.
Er is ook niets mis met koppel dat beschikbaar is bij lage toeren, persoonlijk mag ik ook zeker graag veel koppel onderin Maar 1000 of zelfs maar 750Nm bij 1750/2000 toeren? Ik kan me niet voorstellen dat dat je daamee kunt rijden zonder continu gelanceerd te worden. Iets wat ook heel leuk is, maar dan wel als je daarvoor kiest (vanaf 3000 toeren dus). Misschien dat het -ondanks de enorme koppel cijfers- toch op de een of andere manier heel 'netjes' gebracht wordt.
quote:
Op zondag 7 november 2004 23:50 schreef Alfa_Boy het volgende:
nee, de almachtige stefan heeft altijd gelijk
Wat een onzin natuurlijk niet. Ik geef alleen maar aan dat ik denk dat een auto van 2200 kilo waarschijnlijk een belabberde wegligging heeft en dat je met 1000Nm koppel bij 1750 toeren niet fatsoenlijk kunt rijden. Als je het daar niet mee eens ben dan hoor ik graag waarom want in je bovenstaande posts staan welgeteld 3 regels zonder enig argument.

[ Bericht 63% gewijzigd door StefanP op 08-11-2004 00:47:12 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_23156155
Je moet wel de gaspedaal vol indrukken als je dat monsterkoppel wil krijgen.
Minder gas geven is dus rustiger accelereren. En ik kan me voorstellen dat je zelfs in vrijloop lekker vooruitkomt.

Maar tja, de meesten die dat niet begrijpen zijn van die grapjurken die een binaire gaspedaal hebben. Burnouts met hun Daewo matiz.

Ik zou mijn geld er niet aan kunnen geven aan zo'n monsterbak al zou ik het hebben. Maar als techneut vind ik het altijd wel leuk om te zien.
Love, nothing more than sugarcoated hate
  maandag 8 november 2004 @ 01:38:54 #63
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_23156737
quote:
Op zondag 7 november 2004 23:50 schreef Alfa_Boy het volgende:
nee, de almachtige stefan heeft altijd gelijk
Nee, jou standpunt is niet echt een stevig fundament voor een discussie
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_23160250
Ik heb zelf al een paar keer in een 55 AMG gereden, wat ook geen lichtgewicht is....Ondanks dat rijdt hij toch goed, ook in de bochten.... Gewicht speelt zeker een rol, maar hoe stefan het aanhaalt is natuurlijk wel erg overdreven...
Met een 360 challenge(race uitvoering) was ik inderdaad sneller ja, maar als ik vergelijk hoe hard ik door de bocht ging, was het niet veel sneller als de AMG...
ps. dit was op spa
  maandag 8 november 2004 @ 23:16:31 #65
75879 RedArrow68
Wolf in Saabskleren
pi_23179871
1000nm op 1750rpm wil niet zeggen dat zodra jij 100km/h rijdt in zn 4 @ 1750 rpm dat je dan 1000nm tot je beschikking hebt. Deze zijn er pas bij volle laad-druk, ofterijwl bij VOLLAST. Je kan weldegelijk normaal rijden met een auto, zlef al had ie 3000nm op 500rpm. Een auto van dat kaliber heeft vaak ook een gaspedaal met een grotere uitslag, dus niet dat jij bij 1cm gas gelijk met rokende banden wegrijd.....
Murcééjdies Bhenz, "T-Modelle"
pi_23180520
quote:
Op maandag 8 november 2004 23:16 schreef RedArrow68 het volgende:
1000nm op 1750rpm wil niet zeggen dat zodra jij 100km/h rijdt in zn 4 @ 1750 rpm dat je dan 1000nm tot je beschikking hebt. Deze zijn er pas bij volle laad-druk, ofterijwl bij VOLLAST. Je kan weldegelijk normaal rijden met een auto, zlef al had ie 3000nm op 500rpm. Een auto van dat kaliber heeft vaak ook een gaspedaal met een grotere uitslag, dus niet dat jij bij 1cm gas gelijk met rokende banden wegrijd.....


Daar moet natuurlijk verandering in komen, ik wil rokende banden @ 100+ km/u
  maandag 8 november 2004 @ 23:58:51 #67
75879 RedArrow68
Wolf in Saabskleren
pi_23180895
hehehe
gaspedaal verder indouwe
Murcééjdies Bhenz, "T-Modelle"
pi_23184846
Het is gewoon een pimp mobiel voor de oudere mensch die stoer wilt lijken. Tenzij je van het kamp komt natuurlijk dan is dit ook de shizzle...

Ik vind 'em maar ghey, en nee, dat is niet uti jaloezie of omdat ik hem nooit zou kunnen betalen.
Voor dat geld heb je ook een Aston Martin Vanquish, of Ferrari enz enz... en dat is volgens mij een stuk meer fun om te rijden dan een uit-de-kluiten-getrokken-mercedes.

Hoe je het ook went of keert het is en blijft een lompe kar.

Dan doe mij maar liever een jap!
  dinsdag 9 november 2004 @ 09:28:43 #69
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_23184967
Mensen die gay als ghey schrijven Da's pas gay!
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_23188128
Dat slaat weer nergens op, het ging over de auto. niet over de manier van gay schrijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')