abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 november 2004 @ 13:57:12 #176
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_23119429
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 13:55 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat is een moslim zoals jij, zogenaamd in allah geloven, maar ondertussen vervloek je allah door van alle luxe te profiteren.
Ik lach me rot, wat een kromme redenatie waarmee je toch wel weer eer doet aan je gehele ouevre op Fok!

Hoe vertaal jij genieten van luxe met het vervloeken van Allah ?

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 6 november 2004 @ 13:58:50 #177
13462 BansheeBoy
pi_23119459
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 13:56 schreef Oom_Agent het volgende:
Rob Muntz de inBurgerKing, reageerde zo ook tijdens rondom tien eergisteravond.
Ja klopt, hij was zo sarcastisch dat niemand meer wist wat hij wel of niet meende, hij maakte zichzelf belachelijk, wat dan weer wel grappig is, is dat hij dat in de stijl van wijlen Theo deed

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_23119480
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 13:57 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik lach me rot, wat een kromme redenatie waarmee je toch wel weer eer doet aan je gehele ouevre op Fok!

Hoe vertaal jij genieten van luxe met het vervloeken van Allah ?

Je hebt vast westerse producten thuis, de auto waarin je rijdt is van westerse makelij... werken van de duivel dus
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_23119619
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 13:53 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Neen, mijn principes blijven hier sterk overeind. Ik heb bijna alleen maar Islamitische vrienden, ik ga dagelijks naar de moskee, lees dagelijks uit de Koran, spreek thuis Marokkaans, 4 a 5 keer per week voetbal. Nee, ik vermaak me wel

Maar moet je als ware Moslim er niet alles aan doen om een zo goed mogelijk Moslim te zijn. En kan dat niet beter in velerlei andere landen dan Nederland?
  zaterdag 6 november 2004 @ 14:11:21 #180
13462 BansheeBoy
pi_23119686
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 14:06 schreef nikk het volgende:

[..]

Maar moet je als ware Moslim er niet alles aan doen om een zo goed mogelijk Moslim te zijn. En kan dat niet beter in velerlei andere landen dan Nederland?
Dat kan in Nederland net zo goed, overal zijn er moskeeën, islamitische slagerijen, islamitische stichtingen. Ook islamitische boeken zijn ruimschoots beschikbaar

Ik pak gewoon het beste van 2 werelden !

pi_23119712
lekker je kids opvoeden met enkel Marokkaanse waarden, nee dan komen ze er wel hier
dan heb je echt het beste met ze voor.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_23119780
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 14:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat kan in Nederland net zo goed, overal zijn er moskeeën, islamitische slagerijen, islamitische stichtingen. Ook islamitische boeken zijn ruimschoots beschikbaar

Totdat een fundamentalistische broeder vindt dat jij teveel met de westerse duivel heult en je een colombiaanse stropdas voor je verjaardag geef
pi_23119906
quote:

[..]

Maar kan het in Marokko (om maar een voorbeeld te noemen) allemaal niet nét iets beter? En zou je dan, zoals een goed Moslims betaamt, ook niet die kans moeten grijpen?

[ Bericht 0% gewijzigd door nikk op 06-11-2004 14:30:00 ]
pi_23120305
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 13:18 schreef BansheeBoy het volgende:
LOL

Wat een belachelijke brief zeg. Kon ook niet anders, het is door de vrienden van wijlen Theo geschreven Net als die gasten bij Rondom 10. Heerlijk

Sarcasme staat gelijk aan zwakheid, dat erkent iedereen
Inderdaad, Bansheeboy. Islam is véél sterker.
pi_23120336
Een overtuigd moslim zou ernaar moeten streven om onder sharia te leven, dat zal er in Nederland niet van komen dus alleen vanuit dat opzicht snap ik al niet dat jij als moslim een kapitalistisch land, ja wij zijn gezegend door Allah met onze rijkdom, verkiest boven een land waar het islamitisch recht van kracht is.
eeeh
pi_23120449
Wat een onzin, BSB kan hier toch gewoon als moslim leven? Waarom niet? Er wonen hier toch ook genoeg andere nationaliteiten die aan hun tradities en gewoontes vasthouden? Of, relatief extreem voorbeeld, denk aan de mensen die in Staphorst wonen en op zondag in vol ornaat (klederdracht etc.) naar de kerk gaan! Die staan toch ook niet midden in deze maatschappij meer? Maar moeten die dan ook maaar oprotten naar een christenland, oh, wacht, daar wonen ze al....
Ik ben het echter wel met milagro eens dat je je kinderen wel zo moet opvoeden dat ze aangepast zijn aan deze samenleving, maar ja, dat doen de Staphorsters ook niet. Die voeden op naar Staphorster maatstaven.
pi_23120949
Men was nieuwsgierig naar de mening van Jack Spijkerman. Het volgende schreef hij in de Kopspijkers Nieuwsbrief:

En weer is er iemand vermoord vanwege zijn mening. En het doet er niet toe wat die mening is, in een beschaafd land als Nederland verwacht ik niet dat je vanwege je mening vermoord wordt. Nu al voor de tweede keer. Ik kende Theo redelijk goed, ik was te gast bij hem in zijn talkshow 'Een prettig gesprek'. Hij was te gast bij mij, hij stond te kopspijkeren. We kwamen elkaar regelmatig tegen, dolden wat, discussieerden wat, dronken wat: ik een pilsje en Theo een glas rode wijn, rookten wat en namen weer afscheid met de woorden: we zien elkaar gauw weer. Helaas, een fundamentalistische gek maakte er een eind aan. Ik ben boos, verdrietig en verbijsterd.

Jack
pi_23128258
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 10:16 schreef Foo_niks het volgende:

Jullie hebben je niet in onze cultuur geintereseerd anders was dit niet gebeurd.
Flikkert ff op….JULLIE hebben je niet geïnteresseerd in ONZE cultuur…
  zaterdag 6 november 2004 @ 20:51:50 #189
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_23128472
quote:

[..]

Nee jij zet je af tegen de waarden van je KUFARgastland,
  zaterdag 6 november 2004 @ 20:56:02 #190
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23128552
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 14:13 schreef milagro het volgende:
lekker je kids opvoeden met enkel Marokkaanse waarden, nee dan komen ze er wel hier
dan heb je echt het beste met ze voor.
verschillen de Marokkaanse normen en waarden dan zo erg met de onze of verwarren we ze met de normen en waarden van onze kutmarokkaantjes ?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 6 november 2004 @ 20:59:11 #191
-1 #ANONIEM
~Totally Onegai'D~
pi_23128625
ze geven een beetje errug zwakke argumenten op zijn daad
  zaterdag 6 november 2004 @ 21:00:04 #192
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_23128648
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 20:56 schreef Re het volgende:

[..]

verschillen de Marokkaanse normen en waarden dan zo erg met de onze of verwarren we ze met de normen en waarden van onze kutmarokkaantjes ?
Is er een verschil?

Arbeidsschuwe bende lijkt me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 november 2004 @ 21:00:24 #193
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_23128655
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 20:56 schreef Re het volgende:

[..]

Makkelijk uit te vinden door te kijken naar het gedrag van Nederlanders in Marokko, lijkt me.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_23128658
Erg kinderachtige brief.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  zaterdag 6 november 2004 @ 21:01:47 #195
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23128682
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 21:00 schreef dancemacabre het volgende:

[..]

Is er een verschil?

Arbeidsschuwe bende lijkt me.
weet jij de werkeloosheids cijfers in Marokko? Ik dacht het niet, maar het is je vergeven hoor... je kan er weinig aan doen tenslotte
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 november 2004 @ 21:02:40 #196
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_23128706
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 21:00 schreef RichardQuest het volgende:
Erg kinderachtige brief.
Ik heb ook wel eens betere gelezen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_23129220
Het vervelende van een zichtbare toename van hatelijke, wraakzuchtige moslims die opgefokt raken door het onrecht dat ze wordt aangedaan door een groep onredelijke niet-moslims, en waarbij ze uitkijken naar het moment dat de moslims in de meerderheid zijn zodat ze 'ons' kunnen aandoen wat 'wij' hun nu aandoen, is toch wel dat uiteindelijk de mensen die niet per definitie iets tegen de gemiddelde moslim hebben (zoals ik) uiteindelijk ook - en niet ten onrechte - het gevoel gaan krijgen dat de islam in zijn geheel een bedreiging voor niet-islamieten vormt; En dus gestopt moet worden.

Andersom geldt dit net zo. Een toenemend geluid dat alle 'moslims' verrot zijn, en ons allemaal de strot af willen snijden, kan alleen maar leiden tot een toenemende onrust bij goedwillende moslims en het gevoel veroorzaken - niet ten onrechte - dat ze ongewenst zijn, overal tegengewerkt worden en dat hun opgebouwde leven in gevaar dreigt te komen. Dan wil je wel gaan steigeren en op je hoede zijn voor alles dat voor dat gevaar lijkt te zorgen.

Uiteindelijk raakt iedereen er dus bij betrokken.

Wat dat betreft is het heel gevaarlijk om de opinie van één persoon of een gezelschap aan te nemen als representatief voor de hele bevolking. Als je naar persoon A toegaat en zegt dat persoon B iets tegen hem heeft, en vervolgens naar persoon B gaat en zegt dat persoon A iets tegen hem heeft, krijgen ze vanzelf iets tegen elkaar. Zo makkelijk manipuleerbaar is de onkritische mens die zichzelf en anderen geen vragen stelt.

De 'persoon' die de twee anderen tegen elkaar uitspeelt, zijn tegenwoordig heel vaak de media. Ze brengen een bepaalde beeldvorming naar buiten. De ene groep, de niet-moslims, zien praktijkvoorbeelden van het 'gevaar' dat de andere groep, de moslims, met zich meebrengt, en worden alsmaar meer gesterkt in die opvatting door de overkill aan voorbeelden van kwaadwilligheid en het gebrek aan voorbeelden van goedwilligheid. Tegelijkertijd ziet de andere groep, de moslims, dat ze met z'n allen in een bepaald hoekje worden geduwd en dat er een etiket van kwaadwilligheid op ze wordt geplakt, nog voordat ze iets verkeerd hebben gedaan. Ze worden gesterkt in de opvatting dat ze niks meer goed kunnen doen, doordat voornamelijk de tegenstanders aan het woord komen, en de positieve opinie onder het tapijt geschoven wordt; Dat is niet interessant, dat kunnen we niet gebruiken voor de hetze.

En dan heb je ook nog mensen die alleen maar zien wat ze willen zien.

Als je steeds wantrouwd wordt, terwijl je alleen maar goed wilt doen, geef je het vanzelf een keer op, en vlucht je in de armen van kwaadwillende mensen die zeggen dat ze je begrijpen en dat ze het beste met je voorhebben, maar je ondertussen willen gebruiken voor hun doeleinden.

Laat je dus niet gek maken door paniekzaaiers en de oproerkraaiende media.

Het is iets wat vermeden moet worden als dit echt niet een intolerante warzone moet worden in de toekomst. Het beste waar we op kunnen hopen is dat niet-moslims nu niet iedere moslim gaat zien als een potentiële Mohammed B. of Samir A. en dat moslims nu niet gaan denken dat iedere niet-moslim er bij voorbaat op uit is om hen te vernederen of hen het leven zuur te maken. En net zo goed als dat tolerantie van niet-moslims ten overstaan van moslims essentieel is voor een leefbare samenleving, is tolerantie van moslims voor andere groepen die de goedkeuring van Allah niet hebben - zoals bijvoorbeeld homo's dus - net zo essentieel. Iedereen die daar niet mee kan leven hoort hier gewoon niet thuis. En degenen die hier komen en onze opgebouwde cultuur met alle geweld willen vernietigen, dient juist dát lot te wachten.

Die zijn toch niet meer in staat om zich aan te passen.
pi_23129319
aaaah zielig voor de vrienden van Van Gogh
pi_23129829
Bombie, uitstekend geschreven. Het zou ook prima in dit topic passen.
pi_23129915
Als moslims als moslims willen leven..laat ze. Maar ik wilop mijn manier leven in een tolerante, open maatschappij. Ik wens niet verketterd te worden om mijn manier van leven. Ik wil niet dat bepaalde moslim-gekken (want zo zijn ze heus niet allemaal) iemand van het leven beroven in de straat waar ik mijn hele leven ook al op mijn fietsie kom! Ik wil als vrouw kunnen roken, drinken, feesten en vrijen tot aan het ochtendkrieken!! Ik eis het recht op om ongelovig te zijn!
Ik wil in mijn land mijn eigen leven kunnen leiden, net zoals ik anderen hun leven gun!
En kerk en overheid dienen strikt geschieden te zijn!! Iedereen die daar niet tegen kan, moet maar ergens anders gaan wonen waar het dan beter is. Maar ik wil blijven roken, drinken en feesten...
geniet nooit met mate
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')