..een goede vriend die zijn liefde voor die vriend uit middels een onbegrijpelijke brief. Schrijf dan gewoon: Theo ik hield van je, ik zal je missen, we konden zo goed praten...quote:Op zondag 7 november 2004 01:31 schreef milagro het volgende:
Ja hoor, Theodoor Holman (o.a.) zag of sprak sinds jaar en dag vrijwel dagelijks met van Gogh, was zijn beste vriend, en denkt na zijn vriend met doorgesneden keel te hebben zien liggen na of iets wel salonfähig is.
Right.
en de hele context waardoor hij zijn vriend moet missen, links laten liggen?quote:Op zondag 7 november 2004 01:39 schreef Tup het volgende:
[..]
..een goede vriend die zijn liefde voor die vriend uit middels een onbegrijpelijke brief. Schrijf dan gewoon: Theo ik hield van je, ik zal je missen, we konden zo goed praten...
Kan wel zijn.quote:Op zondag 7 november 2004 01:37 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Volgens mij hebben beleefdheid en respect wel degelijk raakvlakken. Het zit 'm dan toch echt in omgangsvormen die wij allen hebben meegekregen van huis uit.
En normaliter leer je daar niet dat als je het ergens niet meer eens bent , je je dan gaat verlagen tot het niveau van een gemiddelde achterbuurt waarin iedereen elkaar respectloos uit loopt te schelden..
Respectloos = niet beleefd
Respect = dus ook wel degelijk beleefd/beleefdheidsvormen.
Ga jij nu zeggen wat hij had moeten schrijvenquote:Op zondag 7 november 2004 01:39 schreef Tup het volgende:
[..]
..een goede vriend die zijn liefde voor die vriend uit middels een onbegrijpelijke brief. Schrijf dan gewoon: Theo ik hield van je, ik zal je missen, we konden zo goed praten...
Als je niet ziet waar het over gaat kijk je niet goed, of wil je het niet zien.quote:Op zondag 7 november 2004 01:25 schreef Tup het volgende:
Slechte brief: niet leuk en het gaat nergens over.
Een duidelijker voorbeeld dan deze brief kan ik niet niet noemen. Bedenk ook dat deze brief niet een manier is om de dialoog aan te gaan of standpunten te verduidelijken maar het geven van een mening over de moordaanslag.quote:Veel problemen in NL ontstaan doordat we niet goed communiceren. Sarcasme is een stijlmiddel die slechts weinigen begrijpen, zo dat al kan.
Omdat woorden tekort schieten. Deze vorm is veel krachtiger dan de grofste uitingen van kwaadheid en verbolgenheid.quote:Waarom schreven ze niet wat ze ECHT voelden?
It's in the eye of the beholder. Je kan alles interpreteren hoe je wilt. Deze interpretatie getuigt m.i van weinig inlevingsvermogen.quote:Nu krijg ik het idee dat het intellectuele grachtengordel circuit rond vG een originele brief wou maken, omdat emoties en sentiment nou eenmaal niet salonfahig zijn.
ik verbaasde me daar ook over, maar ze hadden zijn been nog nodig voor verder pathalogisch onderzoek (hoorde ik nog heel gauw gezegd worden door Theodor).quote:Op zaterdag 6 november 2004 23:02 schreef milagro het volgende:
[..]
als een been helemaa aan flarden is geschoten en men moet naderhand er ook nog eens mee 'aan de slag' om de kogels te verwijderen, is het ms dusdanig weinig van over "om de boel bij elkaar te houden" (......) dat ze het maar afgezet hebben.
quote:Op zondag 7 november 2004 08:40 schreef kaatje65 het volgende:
maar ze hadden zijn been nog nodig voor verder pathalogisch onderzoek
huh?quote:Op maandag 8 november 2004 10:33 schreef bertuskamphof het volgende:
alle goedwillende lieve moslims stift op een wit t shirt aan op Suikerfeest :ik ben NIET Mohammed B. op de voorkant ,op de achterkant ,ik hou van Nederland ik wil bij jullie horen en WIJ zijn!De andere niet islamieten in Nederland ook een wit t-shirt stiften :Ik ben Ayaan Hirsi Ali,Ik ben Achmed Aboutaleb ik ben Geert Wilders,en op de achterkant Ik ben Theo van Gogh.trek het over jullie dagelijkse werkkleding zie elkar loop elkaar toe begroet elkaar en zeg wij zijn WIJ,stuur ieder dit bericht naar 10 anderen ,en maak re zo een kettingreactie van.Op Suikerfeeest van 12.00 to18.00 uur .Expres mensen op gezet de vermoord is of serieus dat te wachten staat .Laten we dit doen kost nog geen 5 euro die jij al uitgeven had .WE moeten nu WIJ worden want anders nader ons zeer onheile tijden,een ieder goedwillende stap over je verdriet boosheid verdriet heen, en redt met alle macht wat er nog te redden valt .Je maintaindrai Bertus
inderdaad, maar de uiteindelijke bedoeling is meer wat frustratie kwijtraken voor de schrijvers dan dat het helpt onze samenleving leefbaarder te maken.quote:Op maandag 8 november 2004 11:20 schreef CANARIS het volgende:
deze brief raakt noch Mohammed b , noch zijn Psycho vrienden die "nog" vrij rond lopen
Ik vind die briefquote:Beste Mohammed en vrienden,
Wat vervelend dat het zo gelopen is.
We hadden geen idee dat het allemaal zo gevoelig lag.
We hebben ons lesje wel geleerd.
Gaat het een beetje met je been?
Laten we vooral proberen de boel bij elkaar te houden,
uit respect naar elkaar toe lukt dat vast wel, anders wordt het weer zo'n kliederboel.
Zou je ons wat strakke richtlijnen kunnen geven over wat we wel en niet mogen zeggen?
Dat dit nou potverdorie net tijdens de ramadan moet gebeuren.
We zullen ons uiterste best doen ons meer te verdiepen in jullie geloofsovertuiging om verdere misverstanden te voorkomen.
We schamen ons allemaal kapot, Mohammed.
Dat we jou in dit lastige parket hebben gebracht, valt ons zeker zeer aan te rekenen.
We zijn dit keer toch echt te ver gegaan.
We steken de hand in eigen boezem.
Probeer in godsnaam niet je gevoel voor humor te verliezen,
want dat zal je hard nodig hebben de komende tijd.
We hopen dat er in deze open brief geen dingen staan
die jou of je geloofsgenoten eventueel zouden kunnen kwetsen.
Vergeef ons dat dan, wij zijn ook een beetje in de war.
Nou gozer, kop op!
Probeer het een beetje van je af te zetten, morgen is er weer een dag.
En denk er maar aan, wat er ook gebeurt altijd blijven lachen.
Sterkte en tot schrijfs
De vrienden van Van Gogh
Ga dan lekker daar wonen, profiteurquote:Op zaterdag 6 november 2004 13:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben getrouwd in Marokko omdat ik wil dat mijn latere kinderen niet vernederlandsen en dus de Marokkaanse taal zullen spreken, tevels wil dat mijn kinderen later de normen en waarden van Marokko zullen kennen en daar zo veel mogelijk naar proberen te leven, uiteraard enkel als dit niet botst met de wet
Daar kan ik niet "profiteren"quote:Op maandag 8 november 2004 11:52 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]Ga dan lekker daar wonen, profiteur
Je stelt je in je posts anders aardig onaangepast opquote:Op maandag 8 november 2004 11:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..
Wat zijn sommige mensen toch kortzichting en on-amabel
Hier kan je lekker laten zien wat voor nep-moslim je bent, door je broeders in Marokko in de steek te laten (ga helpen het land opbouwen ofzoquote:Op maandag 8 november 2004 11:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daar kan ik niet "profiteren"
Heb je moeite met begrip van de term 'open brief' ...?quote:Op maandag 8 november 2004 12:18 schreef xFriendx het volgende:
Naar mijn mening had deze brief dus ook gewoon naar Mohammed B kunnen gaan, en voor de rest naar niemand anders.
ach gut ...quote:Op maandag 8 november 2004 12:41 schreef xFriendx het volgende:
.. het is in mijn ogen toch een soort persoonlijke aanval op M.B.
Wat een vergelijkingquote:Op maandag 8 november 2004 12:41 schreef xFriendx het volgende:
Het is een open brief omdat deze nu openbaar is lijkt me. Maar als ik die brief lees is het toch vooral persoonlijk gericht aan Mohammed B. Of je nou columnist bent of niet, het is in mijn ogen toch een soort persoonlijke aanval op M.B. Stel dat ik een meid leuk vind, maar ze gaat er met jou vandoor, en ik schrijf een (open) brief aan haar, waarin ik via allerlei stijlfiguren geen spaander van haar heel laat. Weet niet of dat wel zo in dank wordt afgenomen.
Komop jongens, we gaan lekker met zijn allen bij BansheeBoy inwonen. Kunnen we lekker van zijn centen profiteren!!!quote:Op maandag 8 november 2004 11:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daar kan ik niet "profiteren"
Wat zijn sommige mensen toch kortzichting en on-amabel
quote:Op maandag 8 november 2004 12:44 schreef RM-rf het volgende:
dat is inderdaad niet helemaal zo kies, die schobbejak van een Holman toch, grutjes ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |