abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23109887
Ik heb stijl haar, ruim tot over m'n schouders. Ik zou hier graag grove slagen in willen hebben en niet van die overdreven krullen. Niet voor 1 avondje, dus ik zit te denken aan een permanentje. Kun je d.m.v. een permanent grove slagen in je haar krijgen? Hoeveel gaat me dit ongeveer kosten? Is er iemand die eventueel een foto heeft van hoe het er bij hem/haar uit ziet....?

Alvast bedankt!
  zaterdag 6 november 2004 @ 10:54:00 #2
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_23116652
* Jojogirl wil eik precies datzelfde laten doen en is dus ook naar dezelfde info op zoek.
pi_23116711
Deze wens had ik 4 jaar geleden ook
Toen heb ik een permanent genomen, met de grootste krulspelden, dus het zouden grove slagen worden.
Het resultaat was echter héél erg lelijk .
Mijn haar ging ook helemaal kapot een paar maanden later, dus ik zou NIEMAND willen aanraden om een permanent te nemen.

Het beste is gewoon een krultang kopen. Dan maar wat langer klooien met je haar.
Что было, то прошло..
pi_23116833
Ik heb ook superglad stijl haar. Vorige week heb ik een 'krultang' gekocht. Maar ik krijg er nat of droog, met of zonder stoom en zelfs niet op de hoogste stand met de beste wil van de wereld geen slagen in. Het krijgt alleen heel tijdelijk wat meer volume. Ik ben bezorgd dat ik mijn haar ermee kapot maak. Mijn schedel raakt zowat in de fik als ik hem nog langer in de krul houd. Mijn mooie lange haar wordt er ook hardstikke heet en droog van. Hoe moet men zo'n ding gebruiken? Ik doe alles volgens de gebruiksaanwijzing maar het helpt dus niet.

Het is de Braun Steam & Style ASS 1000 Pro

(OT, hoi Jojo )
pi_23118445
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 11:01 schreef Andoire het volgende:
Deze wens had ik 4 jaar geleden ook
Toen heb ik een permanent genomen, met de grootste krulspelden, dus het zouden grove slagen worden.
Het resultaat was echter héél erg lelijk .
Mijn haar ging ook helemaal kapot een paar maanden later, dus ik zou NIEMAND willen aanraden om een permanent te nemen.

Het beste is gewoon een krultang kopen. Dan maar wat langer klooien met je haar.
Waarom was het dan zo lelijk?
Ik heb nu gezond en glanzend haar en wil dit graag zo houden, dus als jij zegt dat je haar er helemaal van kapot gaat, is het misschien toch niet zo'n goed idee. Ik wist wel dat het agressief spul is, maar niet dat je haar er echt helemaal kapot van gaat.
Ik dacht dat het best wel prijzig was om te laten doen, dus ik wil wel zeker weten dat het wat wordt. Dat gedoe met een krultang zie ik niet zitten. Heb wel eens krullen in mijn haar voor een feest ofzo, maar ben daar dan een half uur (als het niet langer is) mee bezig. En dat zie ik toch niet zitten om elke dag een half uur eerder met bed uit te gaan voor een paar krullen. En met een krultang krijg je trouwens toch ook meer krullen dan grove slagen.
pi_23118465
Ik heb het een keer geprobeerd om te kijken of het me stond door middel van wat grote/grovere vlechten en die inspuiten met lak.
Ligt er maar net aan hoeveel vlechten je in je haar maakt.
Hoe minder hoe grover de 'slagen' worden
pi_23120229
Ik heb een keer een meisje met lang haar gepermanent, precies volgens het boekje, het zag er niet uit vond ik!! Het ging helemaal pluizen en je krijgt niet van die mooie pijpekrullen/ grove krullen als iemand met krullen/slag van zichzelf.

Mijn lerares zegt (ik zit in het 2e jaar vd kappersopleiding) dat je dan een spiraalpermanent moet nemen. Dan krijg je wel het pijpenkrullen effect. Ze zijn alleen wel langer bezig met inwikkelen van de permanentwikkels, dus het kan iets prijziger zijn.

het feit blijft: permanentvloeistof = super chemisch. Je breekt de zwavelbruggen in je haar om je haar de nieuwe vorm aan te laten nemen. Daarna herstel je ze met fixatie (ook superchemisch). Zo blijft de krul erin. Als je je haar met chemische producten bewerkt kun je ervan uitgaan dat de haarkwaliteit achteruitgaat.....
Als je heel steil haar hebt, kunnen ze het zelfs afraden omdat ze je niet de garantie kunnen geven dat het er niet binnen 2 weken uitgezakt is. Dan blijf je dus met droog haar zitten met hele slappe krullen.

Je moet er ook even aan denken dat het gaat uitgroeien. Na 3 maanden zit je dus met een raar kapsel, bovenkant steil, onderkant uitgezakte krullen. Als je daar overheen weer een permanent zet, wordt je haar alleen maar slechter van kwaliteit....

Ik zou het dus afraden als je wat langer haar hebt. Na een paar maanden ziet het er niet mooi meer uit, en moet je een flink stuk afknippen om de beschadigde punten/uitgezakte krullen eraf te krijgen.
Ik hoop dat je er iets aan hebt,
groetjes Lin
effe m'n image opveizelen.....
pi_23120926
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 14:40 schreef Schorriemorrie het volgende:
Ik heb een keer een meisje met lang haar gepermanent, precies volgens het boekje, het zag er niet uit vond ik!! Het ging helemaal pluizen en je krijgt niet van die mooie pijpekrullen/ grove krullen als iemand met krullen/slag van zichzelf.

Mijn lerares zegt (ik zit in het 2e jaar vd kappersopleiding) dat je dan een spiraalpermanent moet nemen. Dan krijg je wel het pijpenkrullen effect. Ze zijn alleen wel langer bezig met inwikkelen van de permanentwikkels, dus het kan iets prijziger zijn.

het feit blijft: permanentvloeistof = super chemisch. Je breekt de zwavelbruggen in je haar om je haar de nieuwe vorm aan te laten nemen. Daarna herstel je ze met fixatie (ook superchemisch). Zo blijft de krul erin. Als je je haar met chemische producten bewerkt kun je ervan uitgaan dat de haarkwaliteit achteruitgaat.....
Als je heel steil haar hebt, kunnen ze het zelfs afraden omdat ze je niet de garantie kunnen geven dat het er niet binnen 2 weken uitgezakt is. Dan blijf je dus met droog haar zitten met hele slappe krullen.

Je moet er ook even aan denken dat het gaat uitgroeien. Na 3 maanden zit je dus met een raar kapsel, bovenkant steil, onderkant uitgezakte krullen. Als je daar overheen weer een permanent zet, wordt je haar alleen maar slechter van kwaliteit....

Ik zou het dus afraden als je wat langer haar hebt. Na een paar maanden ziet het er niet mooi meer uit, en moet je een flink stuk afknippen om de beschadigde punten/uitgezakte krullen eraf te krijgen.
Ik hoop dat je er iets aan hebt,
groetjes Lin
Dankjewel! Ik denk dat ik het toch maar beter niet kan laten doen dan. Ik krijg best vaak te horen dat mensen mijn haar mooi vinden en het is ook erg gezond. Verder moet ik er niet aan denken dat er binnen een paar maanden een groot stuk af zal moeten, ik wil graag me lange haren houden, ben er lang mee bezig geweest het zo te krijgen.
pi_23122634
Een krul-styler is dus ook niks Klein Duiveltje. Ik heb net weer mn gewassen haar geprobeerd een slag te geven. Deze keer met gel erin. M'n hele hoofdhuid gloeit van de hitte en de stoom en het haar is er heel erg stro-achtig van geworden.
Bovendien ben ik half doof van de herrie van die fohn.

En ik wou zo graag zonder krulspelden slapen
pi_23123255
Is een carmenset niets voor jullie? zo'n apparaat wat de wikkels verwarmd, die een kwartier/half uur in je (droge!) haar en fixeren met haarlak? Die krulletjes/slagen zakken in de loop van de dag ook wel uit, maar je staat in ieder geval niet een half uur met een te hete krultang te stuntelen en je haar te beschadigen.
Die wikkels kun je makkelijk zelf in je haar rollen, en je hoeft er niet mee te slapen.
Misschien kun je er 1 goedkoop op marktplaats.nl vinden.
groetjes Lin
effe m'n image opveizelen.....
  zaterdag 6 november 2004 @ 18:45:23 #11
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_23125511
Als ik dit zo lees, denk ik dat ik me ook maar ga uitleven met rollers etc en me niet waag aan een permanent.

Hi Lurky lang niet gezien
pi_23129992
Je kan misschieen keern proberen om na het wassen van je haar, je haar in 10-15 vlechtjes te doen (maakt niet uit als het er niet uitziet) en dan te gaan slapen.
De volgende ochtend de vlechtjes eruit halen en haarlak erop doen en in model brengen.
Als het niet bevalt was je gewoon weer je haar
pi_23140274
Ik heb een 1.5 jaar terug op mijn lange haar zelf permanent gedaan, wat niet zo'n succes was en idd mijn haar ging helemaal kapot, nu, 1.5 jaar later dacht ik dat al het kapotte er wel uit was geknipt maar het is niet meer wat het is geweest volgens mij Ik had het alleen aan de onderkant van mijn haar, maar het is toch niet zo dat je haar dan voor de rest van je leven verpest blijft? Als je het eruit hebt geknipt moet het toch goed zijn?
pi_23141194
Ik wilde dus ook van die slagen in mijn haar, heb permanent genomen. Alleen was het iets minder grof geworden dan ik wilde... maar goed, het resultaat was best leuk.
Het heeft een tijdje leuk gezeten, maar op een gegeven moment was het permanent er half uit en zat ik met een pluizebos. Het heeft vrij lang geduurd voor mijn haar weer normaal was.
Een permanent kan dus leuk zijn voor even, maar daarna zit je wel lang met droog en pluizig haar.
Heaven 7, nee je haar is niet voor de rest van je leven verpest lijkt me.
  maandag 8 november 2004 @ 09:50:28 #15
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_23159624
Papillotten!!!!! Het beste zijn die opwarmdingen. (Je hebt ze ook in krullers maar dat si gelijk zo Oma-achtig) Je hoeft ze niet helemaal tot het einde in te draaien, gewoon aan de uiteinden laten bungelen, zit er onderin een mooie slag/grove krul.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  maandag 8 november 2004 @ 10:29:29 #16
18917 Kiki
Honni soit qui mal y pense..
pi_23160341
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 23:15 schreef Klein_Duiveltje het volgende:
Ik heb stijl haar, ruim tot over m'n schouders. Ik zou hier graag grove slagen in willen hebben en niet van die overdreven krullen. Niet voor 1 avondje, dus ik zit te denken aan een permanentje. Kun je d.m.v. een permanent grove slagen in je haar krijgen? Hoeveel gaat me dit ongeveer kosten? Is er iemand die eventueel een foto heeft van hoe het er bij hem/haar uit ziet....?

Alvast bedankt!
Ik heb zo'n slag / krul van mezelf en toen ik nog lang haar had, was het ook heel stijl. Nu heb ik het iets over mijn schouders, maar flink in lagen. Dan krult het bij mij natuurlijk.
Dus misschien eerst in lagen laten knippen? Misschien heb je wel iets van een natuurlijke slag en zo niet, als je haar in lagen is, blijven je carmenset krullen in ieder geval beter en langer zitten.
Money talks, Bullshit walks!
  maandag 8 november 2004 @ 10:54:22 #17
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_23160755
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 23:15 schreef Klein_Duiveltje het volgende:

Alvast bedankt!
Ik heb 2 jaar geleden mijn haar (lang, stijl) ook laten permanenten met een volumepermanent, omdat ik grove slag erin wilde en wat meer volume. Het resultaat was dat ik vreselijk veel krullen had, maar daar hadden ze me al op voorbereid en dat duurde maar een dag of 3. Daarna had ik mooi vol haar, met een grove slag erin, precies zoals ik het hebben wilde. Alleen ging dat er ook met 2 weken al helemaal uit!!!

Het grappige is wel dat ik nu, 2 jaar later, krullen heb als mijn haar net gedoucht is, en als ik het dan gelijk ga stylen kan ik ze er nog een dagje mooi inhouden ook. En mijn haar is droger geworden, het was altijd nogal snel vet (binnen een dag) en nu hoef ik niet meer elke keer als ik me douche mijn haar met shampoo te wassen, het ziet er nu veel minder slap en glimmend uit. Styling pakt ook veel beter.

Op zich was ik dus wel tevreden met het permanentje, maar het kostte me 120 euro en het resultaat bleef daar veels te kort voor zitten om het te herhalen. Ik heb het later nog eens aan de kapper gevraagd, en die zei dat als het wel goed pakte maar er daarna snel uitzakte, een permanent gewoon niet zo geschikt was voor mijn haartype. Maar het is een kwestie van uitproberen.
Voor fijn droog haar schijnt een permanent zelfs desastreus te kunnen zijn, dus als je dat haartype hebt zou ik me wel 2 keer bedenken voordat je er je goeie geld aan waagt.
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
  maandag 8 november 2004 @ 11:10:08 #18
90273 merdeka
pi_23161017
Oh ja: volgens mij kapper moet je, als je een beetje een natuurlijk effect wilt hebben, niet met grote rollers aan de slag gaan, maar het haar in laagjes knippen en dan met die softe gekleurde dingen (soort kneedbare staafjes, weet niet hoe ze heten) er een permanent inzetten. Dan heb je de meeste kans op een mooi grove slag-effect. Met rollers wordt je net een poedel. Ik heb dat ook wel eens gedaan voor een sjiek feest, met van die grote rollers krullen maken. Zag er niet uit!
Pijpekrullen maak ik nog weleens voor een feestje, of ik vlecht het en zet die vlechtjes dan een nachtje vast met wat mousse erin. Maar het is er altijd zo weer uit, of ik moet er gigantische hoeveelheden haarlak tegenaan gooien en dat wil ik niet.

Veelvuldig gebruik van een stylingtang is minstens zo slecht als een permanent, zeker als je er ook nog druk bij fohnt. Ik fohn zelf mijn haar bijna nooit, ik kam er wat John Frieda repair cream door en laat het altijd 's ochtends in de auto opdrogen. Als ik een paar keer achter elkaar mijn haar fohn gaat het hartstikke pluizen en wordt het heel statisch, daar heeft het nooit tegen gekund.
pi_23286045
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:10 schreef merdeka het volgende:
die softe gekleurde dingen (soort kneedbare staafjes, weet niet hoe ze heten)
Gewoon in het vochtige of met styling gel of mouse ingevochtte haar draaien. Niks permanent maar tijdelijk. Ik heb ze nu in mn haar. Ze heten floam rods ofwel schuim papillotten. Te koop bij de Ethos enzo. In een haarspeciaalzaak heb ik dikkere gekocht voor een extra grove slag. De punten van mijn haar rol ik niet mee maar laat ik eruit steken. De dunnere gebruik ik voor mn pony. Werkt prima en ik durf er nog mee aan de voordeur te verschijnen ook.

zaterdag 13 november 2004 @ 18:33:11 #20
58826 Goddesz
De maan, zo mysterieus...
pi_23292822
Ik heb het bij de kapper laten doen..

Kostte 70 euro + toeslag lang haar (10,- bij mij) (half lang haar telt bij hun gewoon als lang haar) dus kwam uit op 80 euro.

Voor 'n foto zou je me eventjes moeten mailen...

Ze beloofden dat het ongeveer 6 weken zou blijven zitten... Niet gelukt bleef 4 weken zitten...

2e keer voordat ik 18 september naar Q-base ging heb ik het weer laten doen, en het zit er nu nog in.. Gewoon bij de huiskapper die we normaal hebben...
Was eerder nooit tevreden over die man... Maar deze gebruikt gewoon genoeg van die permanentzooi en die weet zelf wel welke rollers ie nodig heeft.. En het zit er nu dus nog steeds in.. Nou das dus ongeveer 8 weken geleden

En t staat heel leuk vind ik zelf..

Kuszjahs!

Als je gewoon zegt dat je grove krullen wilt ist goed..
  zaterdag 13 november 2004 @ 23:14:09 #21
90273 merdeka
pi_23297499
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 12:28 schreef Lurky het volgende:

[..]

Gewoon in het vochtige of met styling gel of mouse ingevochtte haar draaien. Niks permanent maar tijdelijk. Ik heb ze nu in mn haar. Ze heten floam rods ofwel schuim papillotten. Te koop bij de Ethos enzo. In een haarspeciaalzaak heb ik dikkere gekocht voor een extra grove slag. De punten van mijn haar rol ik niet mee maar laat ik eruit steken. De dunnere gebruik ik voor mn pony. Werkt prima en ik durf er nog mee aan de voordeur te verschijnen ook.

[afbeelding]
Mmm, die dingen gebruikte de kapper dus ook gewoon voor dat permanent. Krijg je inderdaad wel een mooier effect mee. Maar ja, als ik daar thuis zelf mee aan de slag zou gaan voor een tijdelijk effect...met alleen wat gel of mousse blijft het bij mij nog geen ochtend zitten!

Nee, ik heb op dit moment wel vrede met mij haar voor zolang het duurt tenminste...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')