Waarom was het dan zo lelijk?quote:Op zaterdag 6 november 2004 11:01 schreef Andoire het volgende:
Deze wens had ik 4 jaar geleden ook
Toen heb ik een permanent genomen, met de grootste krulspelden, dus het zouden grove slagen worden.
Het resultaat was echter héél erg lelijk.
Mijn haar ging ook helemaal kapot een paar maanden later, dus ik zou NIEMAND willen aanraden om een permanent te nemen.
Het beste is gewoon een krultang kopen. Dan maar wat langer klooien met je haar.
Dankjewel!quote:Op zaterdag 6 november 2004 14:40 schreef Schorriemorrie het volgende:
Ik heb een keer een meisje met lang haar gepermanent, precies volgens het boekje, het zag er niet uit vond ik!! Het ging helemaal pluizen en je krijgt niet van die mooie pijpekrullen/ grove krullen als iemand met krullen/slag van zichzelf.
Mijn lerares zegt (ik zit in het 2e jaar vd kappersopleiding) dat je dan een spiraalpermanent moet nemen. Dan krijg je wel het pijpenkrullen effect. Ze zijn alleen wel langer bezig met inwikkelen van de permanentwikkels, dus het kan iets prijziger zijn.
het feit blijft: permanentvloeistof = super chemisch. Je breekt de zwavelbruggen in je haar om je haar de nieuwe vorm aan te laten nemen. Daarna herstel je ze met fixatie (ook superchemisch). Zo blijft de krul erin. Als je je haar met chemische producten bewerkt kun je ervan uitgaan dat de haarkwaliteit achteruitgaat.....
Als je heel steil haar hebt, kunnen ze het zelfs afraden omdat ze je niet de garantie kunnen geven dat het er niet binnen 2 weken uitgezakt is. Dan blijf je dus met droog haar zitten met hele slappe krullen.
Je moet er ook even aan denken dat het gaat uitgroeien. Na 3 maanden zit je dus met een raar kapsel, bovenkant steil, onderkant uitgezakte krullen. Als je daar overheen weer een permanent zet, wordt je haar alleen maar slechter van kwaliteit....
Ik zou het dus afraden als je wat langer haar hebt. Na een paar maanden ziet het er niet mooi meer uit, en moet je een flink stuk afknippen om de beschadigde punten/uitgezakte krullen eraf te krijgen.
Ik hoop dat je er iets aan hebt,
groetjes Lin
Ik heb zo'n slag / krul van mezelf en toen ik nog lang haar had, was het ook heel stijl. Nu heb ik het iets over mijn schouders, maar flink in lagen. Dan krult het bij mij natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 november 2004 23:15 schreef Klein_Duiveltje het volgende:
Ik heb stijl haar, ruim tot over m'n schouders. Ik zou hier graag grove slagen in willen hebben en niet van die overdreven krullen. Niet voor 1 avondje, dus ik zit te denken aan een permanentje. Kun je d.m.v. een permanent grove slagen in je haar krijgen? Hoeveel gaat me dit ongeveer kosten? Is er iemand die eventueel een foto heeft van hoe het er bij hem/haar uit ziet....?
Alvast bedankt!![]()
Ik heb 2 jaar geleden mijn haar (lang, stijl) ook laten permanenten met een volumepermanent, omdat ik grove slag erin wilde en wat meer volume. Het resultaat was dat ik vreselijk veel krullen had, maar daar hadden ze me al op voorbereid en dat duurde maar een dag of 3. Daarna had ik mooi vol haar, met een grove slag erin, precies zoals ik het hebben wilde. Alleen ging dat er ook met 2 weken al helemaal uit!!!quote:Op vrijdag 5 november 2004 23:15 schreef Klein_Duiveltje het volgende:
Ik heb stijl haar, ruim tot over m'n schouders. Ik zou hier graag grove slagen in willen hebben en niet van die overdreven krullen. Niet voor 1 avondje, dus ik zit te denken aan een permanentje. Kun je d.m.v. een permanent grove slagen in je haar krijgen? Hoeveel gaat me dit ongeveer kosten? Is er iemand die eventueel een foto heeft van hoe het er bij hem/haar uit ziet....?
Alvast bedankt!![]()
Gewoon in het vochtige of met styling gel of mouse ingevochtte haar draaien. Niks permanent maar tijdelijk. Ik heb ze nu in mn haar. Ze heten floam rods ofwel schuim papillotten. Te koop bij de Ethos enzo. In een haarspeciaalzaak heb ik dikkere gekocht voor een extra grove slag. De punten van mijn haar rol ik niet mee maar laat ik eruit steken. De dunnere gebruik ik voor mn pony. Werkt prima en ik durf er nog mee aan de voordeur te verschijnen ook.quote:Op maandag 8 november 2004 11:10 schreef merdeka het volgende:
die softe gekleurde dingen (soort kneedbare staafjes, weet niet hoe ze heten)
Mmm, die dingen gebruikte de kapper dus ook gewoon voor dat permanent. Krijg je inderdaad wel een mooier effect mee. Maar ja, als ik daar thuis zelf mee aan de slag zou gaan voor een tijdelijk effect...met alleen wat gel of mousse blijft het bij mij nog geen ochtend zitten!quote:Op zaterdag 13 november 2004 12:28 schreef Lurky het volgende:
[..]
Gewoon in het vochtige of met styling gel of mouse ingevochtte haar draaien. Niks permanent maar tijdelijk. Ik heb ze nu in mn haar. Ze heten floam rods ofwel schuim papillotten. Te koop bij de Ethos enzo. In een haarspeciaalzaak heb ik dikkere gekocht voor een extra grove slag. De punten van mijn haar rol ik niet mee maar laat ik eruit steken. De dunnere gebruik ik voor mn pony. Werkt prima en ik durf er nog mee aan de voordeur te verschijnen ook.
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |