Dan luister je toch gewoon naar een andere lijst die je wel aanspreekt, of naar je eigen playlist. Bijna 1 miljoen mensen hebben gestemd en ik vind het best wel een goede lijst. Ik heb trouwens zelf gestemd op nummers uit de jaren 60 t/m de jaren 90!quote:Op zondag 26 december 2004 22:27 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Zeg ik dat dat zo is? Dat is namelijk niet zo.
[..]
Ik vind gewoon dat de jaren '70 er te veel in voorkomen, allemaal nostalgie en zo. Heeft niets met muziek te maken, de mensen die elk jaar hetzelfde lijstje invullen doen dat eerder uit routine dan dat ze iets moois tegen gekomen zijn. Radio 2 stelt veel populaire, zelfs vernieuwende liedjes niet eens verkiesbaar. Dat is gewoon belachelijk.
Oh, er zijn ook nummers waarvan ik vind dat ze wel in die keuzelijst mogen staan, maar zo erg belachelijk is het niet. Tenmiste, niet belachelijker dan de keuzelijsten van de 'jongerenzenders' waar weer op heel veel oudere klassiekers niet gestemd kan worden.quote:Op zondag 26 december 2004 22:27 schreef RichardQuest het volgende:
Radio 2 stelt veel populaire, zelfs vernieuwende liedjes niet eens verkiesbaar. Dat is gewoon belachelijk.
Ik luister nu dan ook naar de StuBru lijst.quote:Op zondag 26 december 2004 22:32 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dan luister je toch gewoon naar een andere lijst die je wel aanspreekt, of naar je eigen playlist. Bijna 1 miljoen mensen hebben gestemd en ik vind het best wel een goede lijst. Ik heb trouwens zelf gestemd op nummers uit de jaren 60 t/m de jaren 90!
Je hebt je punt gemaaktquote:Op zondag 26 december 2004 22:34 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik luister nu dan ook naar de StuBru lijst.
Ik wilde gewoon even zeiken op rock-cliché's.
Inderdaadquote:Op zondag 26 december 2004 22:34 schreef Jane het volgende:
[..]
Oh, er zijn ook nummers waarvan ik vind dat ze wel in die keuzelijst mogen staan, maar zo erg belachelijk is het niet. Tenmiste, niet belachelijker dan de keuzelijsten van de 'jongerenzenders' waar weer op heel veel oudere klassiekers niet gestemd kan worden.
De lijst is ab-so-luut niet gevarieerd. Qua tijd wel, qua stromingen echt niet. Ze slaan tientallen populaire stromingen over.quote:Op zondag 26 december 2004 22:34 schreef Jane het volgende:
Op elke (keuze)lijst valt wel wat aan te merken en natuurlijk heeft het met doelgroep te maken. Alleen, je kunt er niet omheen dat de Top 2000 iig de grootste periode uit de laatste eeuw muziekgeschiedenis bestrijkt (maar liefst 80 jaar) en daarmee de meest gevarieerde is. Dat hoef je natuurlijk niet leuk te vinden, maar hij is daarmee wel een stuk minder eenzijdig dan de meeste andere van dit soort lijsten. Dat kan dus nooit de kritiek zijn.
Je bedoelt dance enz? Idd, dat staat er (gelukkig) niet in.quote:Op zondag 26 december 2004 22:37 schreef RichardQuest het volgende:
De lijst is ab-so-luut niet gevarieerd. Qua tijd wel, qua stromingen echt niet. Ze slaan tientallen populaire stromingen over.
Dan stem je volgend jaar op een nummer van hun, of je gaat naar een fansite van hun om daar meer mensen aan het stemmen te krijgenquote:Op zondag 26 december 2004 22:41 schreef jerryx het volgende:
Ik vind bijvoorbeeld dat een band als Outkast best wel minstens 1 keer in zo'n lijst thuis hoort.
Waarom zou ik? Het grootste deel van de DJ's en luisteraars van die top 2000 is 40+. Daar krijg je toch nooit nieuwe muziekstijlen tussen.quote:Op zondag 26 december 2004 22:44 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dan stem je volgend jaar op een nummer van hun, of je gaat naar een fansite van hun om daar meer mensen aan het stemmen te krijgen![]()
Zoveel stemmen heb je niet nodig om een nummer erin te krijgen, dus als je wat mensen oproept om op een bepaald nummer te stemmen moet dat heus wel mogelijk zijn. En ik ben nog lang geen 40+quote:Op zondag 26 december 2004 22:46 schreef jerryx het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Het grootste deel van de DJ's en luisteraars van die top 2000 is 40+. Daar krijg je toch nooit nieuwe muziekstijlen tussen.
Het gaat me er niet om dat ik een specifieke band of een bepaald nummer erin wil, maar dat er meer verschillende muziekgenres bij komen.quote:Op zondag 26 december 2004 22:49 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Zoveel stemmen heb je niet nodig om een nummer erin te krijgen, dus als je wat mensen oproept om op een bepaald nummer te stemmen moet dat heus wel mogelijk zijn. En ik ben nog lang geen 40+![]()
Laat de dance stroming die Underworld vertegenwoordigt eerst maar eens bewijzen dat ze eeuwigheidswaarde heeft. Als over 10 jaar Underworld nog niet in de lijst staat dan zijn ze blijkbaar niet goed genoeg om de nieuwe generatie radio 2 luisteraars te bekoren.quote:Op zondag 26 december 2004 22:29 schreef RichardQuest het volgende:
Zeg nou eerlijk, wat zou verkiesbaar moeten zijn. Amazing Stroopwafels of, zeg, Underworld. Of gewoon allebei?
Dan moeten ze het niet 'de beste nummers allertijden' noemen.quote:Op zondag 26 december 2004 22:49 schreef Modus het volgende:
De (stem)lijst is toch een doorsnede van de muziek die doorgaans op Radio 2 gedraaid wordt. Bepaalde genres vallen daar nu eenmaal buiten.
Je mag ook zelf een nummer kiezen die niet in de keuzelijst staat, en als die dan in de top 2000 komt dan staat dat nummer het jaar daarop ook in de keuzelijst. En dit zijn weldegelijk de beste nummers allertijden volgens het radio 2 publiekquote:Op zondag 26 december 2004 23:05 schreef jerryx het volgende:
[..]
Dan moeten ze het niet 'de beste nummers allertijden' noemen.
Dat doet elke omroep/zender die een 'aller tijden'-lijst maakt.quote:Op zondag 26 december 2004 23:05 schreef jerryx het volgende:
Dan moeten ze het niet 'de beste nummers allertijden' noemen.
Na al die 3FM en 538 jaren '90 lijstjes kan ik de eerstkomende jaren even geen "Supergabber" of meer van die troep horen. Laat het dan binnen de lijntjes zijn, de Top 2000 is daardoor gelukkig nog 'redelijk' schoon. Ook zorgt een dergelijk kader ervoor dat de lijsten van de verschillende stations niet teveel op elkaar lijken .quote:Op zondag 26 december 2004 23:10 schreef jerryx het volgende:
Wauw, ik zie Robbie Williams met Angels erbij staanEn Dido.
Jammer dat het allemaal zo 'degelijk' moet. De muziek blijft toch binnen bepaalde lijntjes, en dat is jammer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |