abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23097261
Een raar fenomeen.

Afgelopen dinsdag werd Theo van Gogh op beestachtige wijze vermoord door een Marokkaan. Naast de talloze boze, verdrietige en verontwaardigde reacties viel mij nog iets op aan de manier waarop veel mensen reageerden.

Veel mensen reageerden door meteen Nederland te vervloeken, te zeggen wat voor een kutland dit is en te vertellen hoe graag ze wel niet wilden emigreren. Ook op Fok waren dit soort reacties niet op een hand tellen. Het dieptepunt van deze zelfvervloeking van toch wel deze column van een of andere Danny.

Dat is eigenlijk best een raar fenomeen. Een buitenlander pleegt hier een terroristische aanslag en als reactie daarop staan meteen duizenden Nederlanders in de rij om hun eigen land te vervloeken. Het land waar hun voorouders honderden jaren voor hebben gestreden, waar miljoenen mensen generatie op generatie keihard aan hebben gewerkt en waar honderdduizenden Nederlanders in het verleden hun leven voor hebben gegeven. Eén man (0,000006% van de bevolking) pleegt hier een brute moord en meteen lijkt dat allemaal niets meer waard te zijn.

Zouden op 11 september, toen de vliegtuigen het WTC invlogen, er ook meteen miljoenen Amerikanen klaar hebben gestaan om te verkondigen wat een kutland Amerika hierdoor was geworden? Zouden op 11 maart, op het moment dat bekend werd gemaakt dat de treinen waren opgeblazen, ook meteen honderdduizenden Spanjaarden in webloggen en op fora hebben geschreven hoezeer ze van Spanje walgen?

Hoe bruut deze slachting ook was, en hoe schadelijk deze aanslag op de vrije meningsuiting ook is voor Nederland, volgens mij is de manier waarop veel mensen reageerden op deze aanslag nog veel schadelijker voor ons land.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_23097322
Ik ben het zowaar met je eens.
  vrijdag 5 november 2004 @ 14:28:04 #3
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_23097343
blablablabla Nederland doet er nix aan en is dus niet te redden...

maar goed, dat is niet mijn argument...je hebt inderdaad gewoon gelijk ik vervloek nederland ook niet..ik vervloek alleen sommig beleid (maar dat heb ik altijd al gedaan!)
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_23097435
Gelijk...

Mensen willen misschien wel vechten voor hun land. Alleen is het hun niet duidelijk waarvoor ze moeten vechten en tegen wie. Ik denk dat het gewoon met frustraties te maken heeft die men moeilijk vind om te uiten. Daarom geven ze iets ongrijpbaars de schuld.
  vrijdag 5 november 2004 @ 14:33:00 #5
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_23097449
Spanje en de VS werden dan ook niet aangevallen door hun eigen burgers. Mohammed B. is een produkt van onze eigen maatschappij. Hier geboren, opgegroeid en opgevoed.
Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
  vrijdag 5 november 2004 @ 14:33:09 #6
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_23097452
dit ga je niet menen hoop ik; nederland is natuurlijk synoniem aan 'de situatie in nederland' en niet Nederland als land zelf. Dat begrijp je hopelijk toch zelf ook wel?
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
  vrijdag 5 november 2004 @ 14:34:34 #7
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_23097478
Het is een algehele instelling van deze wegwerpmaatschappij denk ik. Nederland is kapot dus we kopen een nieuw Nederland in plaats van het repareren van het oude Nederland, zoals we vroeger zouden doen.
pi_23097490
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 14:33 schreef clowncloon het volgende:
dit ga je niet menen hoop ik; nederland is natuurlijk synoniem aan 'de situatie in nederland' en niet Nederland als land zelf. Dat begrijp je hopelijk toch zelf ook wel?
Er zijn een heleboel mensen die roepen "ik wil weg uit Nederland". Ik denk dat die mensen wel degelijk bedoelen dat ze het land Nederland en wat zich daar afspeelt dus niet leuk vinden.
Als je Nederland echt leuk zou vinden, dan zou je gewoon blijven en je niet laten wegjagen door dit soort dingen.
  vrijdag 5 november 2004 @ 14:36:20 #9
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_23097521
Hoewel mijn eerste reactie op de moord ook 'kutland' was, moet ik wel zeggen dat ik het in grote lijnen met je eens ben, dit keer.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_23097649
Goed geschreven TS, iets om over na te denken.
pi_23097661
Ik heb wel een beetje de 'kutland'-reactie.
Dat Theo van Gogh vermoord is, vind ik heel erg, maar ik was niet echt heel verrast. Het had niet moeten kunnen. Natuurlijk keur ik het niet goed.
Maar mijn gevoelens zijn wat anders dan de meeste mensen die juist hier op ingaan: Ik erger me dood aan al de trotse autochtonen die vinden dat ze nu eindelijk een geldige reden hebben om alle Moslims te mogen haten.
Het complete gebrek aan tolerantie, het enthousiasme waarmee men deze kans aanpakt om een nieuwe zondebok te kiezen, dat vind ik weerzinwekkend.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  vrijdag 5 november 2004 @ 14:43:30 #12
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_23097679
Het gaat ook om de manier van klagen, constant roepen dat men "een keer wakker moet worden geschud" of dat het "een ongelofelijk KUTland is geworden" dat weten we nu ook wel weer.. wat heeft dat voor zin!? Dat bepaalde dingen totaal niet moeten kunnen zijn we het over eens, maar wat gaan we eraan doen?

Gister op tv bij "rondom 10" was het ook een ingekakt zootje, Rob Munz, normaal toch vrij critisch e.d. zat er nu compleet uitgeblust en supercynisch bij. Als je hem zo hoorde leek het alsof hij de handdoek in de ring had gegooit, het heeft toch geen zin dus geef het maar op, dat straalde hij uit.
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 14:34 schreef MonoSynth het volgende:
Het is een algehele instelling van deze wegwerpmaatschappij denk ik. Nederland is kapot dus we kopen een nieuw Nederland in plaats van het repareren van het oude Nederland, zoals we vroeger zouden doen.
ik had het niet beter kunnen verwoorden
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  vrijdag 5 november 2004 @ 14:44:30 #13
98796 Toodles
Semper Et Ubique
pi_23097703
Ooooh, 'die' Danny....dat is de oprichter van Fok........
  vrijdag 5 november 2004 @ 14:46:40 #14
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23097760
Ik snap wel wat je bedoeld. Nederland is ook beslist geen kutland (mensen die dat beweren moeten écht een poosje in "sommig buitenland" verkeren!). Wel komen bij mij ook gedachten op van "weggaan". Die gedachten hebben echter niet te maken met het feit dat er iemand is vermoord, maar met de polarisatie in Nederland van de afgelopen twee jaar, waar ik het erg moeilijk mee heb. Dáárom voelt Nederland minder "mijn land" dan daarvoor, niet om die ene moord die die polatisatie (tijdelijk, dat weet ik ook) weer veel sterker maakt.

Overigens zou weggaan bij mij ook niet spelen als ik überhaupt al niet een poos ergens anders wilde zitten. En dat Nederland voor mij eigenlijk nooit "van mij" is geweest. Ik voel me overal wel thuis... Mensen die zouden weggaan puur omdat ze Nederland "kut" vinden komen zichzelf nog wel tegen, denk ik...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 5 november 2004 @ 14:47:30 #15
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23097778
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 14:42 schreef innepin het volgende:
Het complete gebrek aan tolerantie, het enthousiasme waarmee men deze kans aanpakt om een nieuwe zondebok te kiezen, dat vind ik weerzinwekkend.
Dat ook ja.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_23100691
Ach, ik ga volgend jaar zes maanden in Amerika vertoeven. Das pas een land... Leuke presidenten enzo
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_23102927
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 14:33 schreef clowncloon het volgende:
dit ga je niet menen hoop ik; nederland is natuurlijk synoniem aan 'de situatie in nederland' en niet Nederland als land zelf.
Die indruk heb ik totaal niet als ik veel van die reacties lees.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')