Dit stuk vind ik nogal eigenaardig. Gaat ie er nou vanuit dat Van Aartsen joods is? Volgens mij is ie van gereformeerde huize, en die hebben niets met de Talmoed te maken, toch?quote:Wat vindt u van het feit dat van Aartsen een ideologie aanhangt waarin niet-Joden als niet-mensen worden gezien?
Baba Mezie 114a-114b: Alleen Joden zijn mensen (''Alleen jullie zijn mensen genoemd''). Zie ook Kerlthoth 6b ondr sub-kop (''Oll of anointing'') en Barakath 56a, waarin Gentile (niet-Joden) vrouwen dieren worden genoemd ('vrouwtjes-ezels'').
Yebamoth 92a: Alle Gentile kinderen zijn dieren.
Wat vindt u van het feit dat er een burgemeester in Amsterdam aan het roer staat, die een ideologie aanhangt waarin Joden tegen niet-Joden mogen liegen?
Baba Kamma 113a: Joden mogen leugens (''listen'') gebruiken om een Gentile te misleiden.
Wat vindt u van het feit dat u deeluitmaakt van een regering die de Staat steunt met een ideologie dat genocide bepleit?
Sofarim 15, regel 10 (Minor Tarcctates): Dit is de uitspraak van rabbijn Simom ben Yohai: Tod shebe goyyim herog (''Zelfs de beste van de Gentiles zouden gedood moeten worden'').
Nee, het is uit zijn eigen afscheidsbrief. Hij wilde graag doodgeschoten worden om een martelaar te worden. Maar zelfs dat lukte hem niet.quote:Op vrijdag 5 november 2004 14:18 schreef het_fokschaap het volgende:
volgens mij bedoelt hij dat Theo in bloed gedoopt is
Komt nog eens bij dat er in de islamitische geschriften veel extreme dingen staan t.a.v de `ongelovigen`.quote:Op vrijdag 5 november 2004 14:28 schreef freako het volgende:
[..]
Dit stuk vind ik nogal eigenaardig. Gaat ie er nou vanuit dat Van Aartsen joods is? Volgens mij is ie van gereformeerde huize, en die hebben niets met de Talmoed te maken, toch?
daar heeft de koran niet het alleenrecht opquote:Op vrijdag 5 november 2004 14:35 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Komt nog eens bij dat er in de islamitische geschriften veel extreme dingen staan t.a.v de `ongelovigen`.
Z'n vader was gereformeerd.quote:Op vrijdag 5 november 2004 14:35 schreef RetepV het volgende:
Van Aartsen heet voluit 'Jozias Johannes van Aartsen', je mag wel aannemen dat hij dus Christelijk is (eerlijk gezegd zou ik zeggen dat hij Katholiek is aan zijn namen te zien).
Volgens mij zijn er niet gek veel gedood door waarschuwingsschoten van de politie. Waarschuwingsschoten richt je niet vlak boven het hoofd van iemand. Als er al mensen gedood worden door de politie was dat door noodweer.quote:Op vrijdag 5 november 2004 14:32 schreef RetepV het volgende:
Ik vind het echt frappant hoor. Hoeveel mensen in Nederland zijn er wel niet doodgeschoten bij een waarschuwingsschot? En op Mohammed B. schieten ze gericht en raken ze alleen zijn been. De Nederlandse politie kan amper schieten, dus is het een gelukje dat ze hem in zijn been raakten.
zeker niet, alleen wordt door veel moslims de teksten letterlijk genomen en door veel christenen, godzijdank, niet.quote:Op vrijdag 5 november 2004 14:36 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
daar heeft de koran niet het alleenrecht op
Dan kijk je niet goed.quote:Op vrijdag 5 november 2004 14:58 schreef milagro het volgende:
bovendien, ik zie Mohammed geen liefde en verdraagzaamheid prediken, Jezus daarentegen wel.
Toch wel .quote:Op vrijdag 5 november 2004 15:04 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dan kijk je niet goed.
quote:Op vrijdag 5 november 2004 19:38 schreef golfer het volgende:
Volgens een Arabist bij 2Vandaag zijn gedeeltes van zijn tekst in de brief letterlijk gekopiëerd en vertaald door hem van een Internetsite van de Hamas.
Ze lieten de betreffende site ook even in beeld zien.
Bah, plagiaat!quote:Op vrijdag 5 november 2004 19:38 schreef golfer het volgende:
Volgens een Arabist bij 2Vandaag zijn gedeeltes van zijn tekst in de brief letterlijk gekopiëerd en vertaald door hem van een Internetsite van de Hamas.
Ze lieten de betreffende site ook even in beeld zien.
omdat het waarschijnlijk een Arabist is... whatever that may be...quote:Op vrijdag 5 november 2004 19:43 schreef milagro het volgende:
[..]
altijd een leuke site om inspiratie op te doen natuurlijk
Een ''aanwezigheid'' die ''gevuld wordt'', een voorstelling alsof iedereen met een doodskreet sterft, en ''het'' waar ''de'' hoort te staan is inderdaad subliem.quote:Op vrijdag 5 november 2004 11:38 schreef Internationalist het volgende:
[..]
dit bijv.
[..]
Zónder die context is het wel een mooi stuk toch, beetje dromerig oid. Ik weet niet :')
Het grote verschil is dat de "profeet" (het was in werkelijkheid een moordende pedofiel) Mohammed geweld goedkeurde om rijkdom en macht te vergaren. De heilige zoon van God deed dat niet. Hij wagde zelfs van rijkdom. Hij zei, en ik citeer, "Voor een rijke is het net zo moeilijk christen te worden als een kameel door de oog van de naald kruipt"quote:Op vrijdag 5 november 2004 14:58 schreef milagro het volgende:
[..]
zeker niet, alleen wordt door veel moslims de teksten letterlijk genomen en door veel christenen, godzijdank, niet.
bovendien, ik zie Mohammed geen liefde en verdraagzaamheid prediken, Jezus daarentegen wel.
De andere wang toekeren klinkt toch wat aangenamer dan een oproepen tot geweld wanneer ongelovigen je geloof niet respecteren.
zal wel aan mij liggen.
Jesus is my home boy
quote:Brief op Van Gogh ook in Wilders-versie
Degene die de brief heeft geschreven die de moordenaar van Theo van Gogh op diens lijk vastpinde - gericht aan VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali - heeft twee soortgelijke brieven geschreven. In één daarvan wordt het onafhankelijke Kamerlid Geert Wilders met de dood bedreigd. Dat document werd eerder dit jaar gepubliceerd op de Marokkaanse website Marokko.nl, maar is inmiddels door moderatoren aldaar verwijderd, zo meldt het NRC Handelsblad vandaag. De forumbezoeker die dat indertijd postte gebruikte de naam Saifu Deen.
De brief aan Wilders is een reactie op diens voorstel in februari om radicale imams het land uit te zetten. De derde brief, 'Een open brief aan de liegende aalim', is gericht aan gematigde imams. Deze werd op 7 september 'gepost' op het MSN-Forum 'Nederlandsemoslimsdeenigeechte'.
Alle brieven, ook die op het lijk van Van Gogh, werden ondertekend door 'Saifu Deen alMuwahhied' (Zwaard van de Heer). Nog niet duidelijk is of moordverdachte Mohammed B. die brieven zelf heeft opgesteld en of dat dus zijn ondertekening is.
Delen uit de brief aan Wilders:
<i>Dit is een open brief aan de smerige poot: Wilders.
La3anaka Allah ayyoeha algabieth,
Nadat ik laatst je laatste uitspraken in de krant heb gelezen, voelde ik een enorme drang om je de volgende brief te schrijven.
Er zullen zich een paar waarheden in deze brief openbaren over het soort rotte ziel van het soort mensen die Allah's wraak verdienen. Ik herinner jou en alle Hansen en Miepen aan jullie vernietigde gelijksoortigen met de volgende verzen van Allah, de Meest Verhevene
.....
Je moet weten Wilders, dat Allah de Boodschapper Moehammad (vzmh) heeft gestuurd met de Qor'an om jou en al jouw gelijksoortigen te waarschuwen voor de gevolgen van jullie verwerpelijke daden. Jouw voorstel om (zoals jullie dat zeggen) "radicale" Imams de vergunning of nationaliteit af te pakken (zodat ze terug kunnen worden gestuurd naar hun land van herkomst) dezelfde woorden zijn als jullie vroegere soortgenoten.</i>
-
Eerder werden op MSN-sites al doodsbedreigingen gepost gericht aan Ayaan Hirsi Ali en Geert Wilders. Al die sites, die inmiddels gewist zijn, leken in opmaak zeer sterk op elkaar. Over Marokko.nl meldde het weblog GeenStijl gisteren dat er banden zouden zijn met de radicale El Tawheed-moskee in Amsterdam-West. Ableraghman el S., de zoon van de voorzitter van deze omstreden moskee, maakt deel uit van de directie van het forum voor Marokkaanse jongeren. Ook sponsorde de moskee een Ramadan SMS-actie op Marokko.nl. Saillant detail is dat Mohammed B. de El Tawheed-moskee bezocht, samen met terreurverdachte Samir A.
Harstikke leuk dat dat in de Bijbel staat, maar ik ken persoonlijk geen enkele christen die deze passage naleeft. Christenen nemen de woorden uit het oude testament veel serieuzer dan de woorden van Jezus. Christenen leven niet eens naar het woord van Jezus. En het oude testament, is zoals je zelf wel weet, een stuk minder vredelievend dan het nieuwe testament. Christenen die moslims wijzen op de haatdragende passages binnen de Koran zijn hypocriet en ongeloofwaardig.quote:Op zaterdag 6 november 2004 13:25 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat de "profeet" (het was in werkelijkheid een moordende pedofiel) Mohammed geweld goedkeurde om rijkdom en macht te vergaren. De heilige zoon van God deed dat niet. Hij wagde zelfs van rijkdom. Hij zei, en ik citeer, "Voor een rijke is het net zo moeilijk christen te worden als een kameel door de oog van de naald kruipt"
Er is ook een brief met dreigementen tegen gematigde imams gevonden.quote:Op zaterdag 6 november 2004 13:26 schreef Roel_Jewel het volgende:
En nog een brief:
Brief op Van Gogh ook in Wilders-versie
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |