abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23075387
Verdomme! Krijgt mn vriendin net vandaag een afwijzing voor een abonnement van Telfort, omdat een zogenaamde EDR Group een negatief advies zou hebben gegeven. Het slaat verdomme nergens op! Mn vriendin is 20, heeft nog nooit in dr leven schuld gehad of iets niet betaald, ze kan niet eens rood staan, puur omdat ze dat niet nodig heeft. Ben er echt pissig om
Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
  donderdag 4 november 2004 @ 15:25:31 #2
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_23075413
Dan sluit je toch af bij een andere toko
pi_23075436
Is ze student?

EDIT: Lees anders dit topic even door.
Abonnement mobiel
pi_23075685
Ja ze is student. Sinds wanneer is dat verdorie een reden om iemand zomaar af te wijzen
pi_23075761
Bij Telfort is dat méér dan genoeg reden.
pi_23075912
woon je in een pauperwijk of straat? kan vaak ook een afwijzing zijn...
pi_23076105
quote:
Op donderdag 4 november 2004 15:40 schreef Cutie het volgende:
Bij Telfort is dat méér dan genoeg reden.
Ik ben ook student en heb daar gewoon een abbo. Laatst nog verlengd zelfs.
pi_23076233
Je wilt ook geen telfort... Wes blij dat je er niet in ben gevallen, die val...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 4 november 2004 @ 16:42:56 #9
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_23077318
Ligt misschien aan haar postcode, woont ze in een nette buurt?
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
pi_23081973
quote:
Op donderdag 4 november 2004 15:53 schreef Rodie83 het volgende:

[..]

Ik ben ook student en heb daar gewoon een abbo. Laatst nog verlengd zelfs.
Misschien afgesloten voordat ze die maatregel troffen...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_23084011
quote:
Op donderdag 4 november 2004 15:24 schreef Rodie83 het volgende:
Verdomme! Krijgt mn vriendin net vandaag een afwijzing voor een abonnement van Telfort, omdat een zogenaamde EDR Group een negatief advies zou hebben gegeven. Het slaat verdomme nergens op! Mn vriendin is 20, heeft nog nooit in dr leven schuld gehad of iets niet betaald, ze kan niet eens rood staan, puur omdat ze dat niet nodig heeft. Ben er echt pissig om
18 - 23 is een risicogroep. Deze groep krijgt in veel gevallen geen goedkeuring om een abonnement aan te sluiten. Dit is vooral het geval als 18-23-jarigen op zichzelf wonen, in een studentenhuis wonen of in een risico-postcodegebied wonen.

Helaas, en JA, het is een reden om klanten te weigeren
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat helaas niet door
pi_23084074
Ik zou het uitmaken, wat heb je aan een vriendin die niet bereikbaar is?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_23084256
Of koop voor haar een pre-paid kaart
pi_23084347
quote:
Op donderdag 4 november 2004 21:57 schreef Lucille het volgende:
Ik zou het uitmaken, wat heb je aan een vriendin die niet bereikbaar is?
Of aan een vriendin die geen abo krijgt omdat het ergens niet goed zit... Het zal wel een raar wijf zijn dan...
  Donald Duck held donderdag 4 november 2004 @ 22:07:13 #15
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_23084397
Gelukkig zijn er nog 4 andere mobiele belbedrijven
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_23084427
quote:
Op donderdag 4 november 2004 15:37 schreef Rodie83 het volgende:
Ja ze is student. Sinds wanneer is dat verdorie een reden om iemand zomaar af te wijzen
Vind ik wel ja, onvoldoende verhaalsmogelijkheden als ze een enorme rekening heeft en deze vervolgens niet kan betalen
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_23331754
DIT HAD IK OOK VANDAAG!!!!

ik ben echt boos, ik mag dan wel student zijn maar dat betekent nog niet dat ik geen geld heb. Ik heb ook nog nooit rood gestaan (kan nog niet eens) en ik heb nog nooit een aanmaning gehad of iets dergelijks. Ik heb maar een fax gestuurd naar die EDR met een verzoek om opheldering. Als ze dan zeggen: 'tja je bent student ' word ik gek!

En het ligt echt niet aan mijn postcode want ik woon nog thuis en in een nette normale wijk
"The only thing I ever made in the kitchen...is a mess!"
pi_23332675
Geef dan gewoon op dat je full time werkt... Of zoek gewoon een andere provider. Bij Orange ben je juist als student meer dan welkom. Je krijgt zelfs 20 procent korting op de abo kosten..
  maandag 15 november 2004 @ 18:36:00 #19
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_23334006
quote:
Op maandag 15 november 2004 16:59 schreef Legally_Brunette het volgende:
DIT HAD IK OOK VANDAAG!!!!

ik ben echt boos, ik mag dan wel student zijn maar dat betekent nog niet dat ik geen geld heb. Ik heb ook nog nooit rood gestaan (kan nog niet eens) en ik heb nog nooit een aanmaning gehad of iets dergelijks. Ik heb maar een fax gestuurd naar die EDR met een verzoek om opheldering. Als ze dan zeggen: 'tja je bent student ' word ik gek!

En het ligt echt niet aan mijn postcode want ik woon nog thuis en in een nette normale wijk
Dat je niet rood kunt staan, is dat soms omdat je nog geen 18 bent? Dan heb je ook meteen je antword te pakken.
  maandag 15 november 2004 @ 18:38:49 #20
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_23334054
quote:
Op donderdag 4 november 2004 22:08 schreef Stuart het volgende:

[..]

Vind ik wel ja, onvoldoende verhaalsmogelijkheden als ze een enorme rekening heeft en deze vervolgens niet kan betalen
De studenten krijgen anders nooit bezoek van een deurwaarder, dat is bij andere (soms werkende!) jongeren die hier om me heen wonen soms wel anders.
[KNE]-Mod
pi_23334378
Bedrijven mogen hun klanten weigeren als ze daar aanleiding toe zien, het is ze niet verplicht hoor om je als klant te nemen. Doe niet zo moeiljik en zoek een provider waar het wel lukt, hopelijk vragen ze niet allemaal d'r gegevens op bij het BKR
  maandag 15 november 2004 @ 19:01:33 #22
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_23334565
Dan ben je dus echt een loser als je niet eens een mobiel abo krijgt
opgezegd@fok.nl
  maandag 15 november 2004 @ 19:04:03 #23
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_23334628
Als ze financieel gezien schoon is, ligt het waarschijnlijk aan de postcode. Ik heb vorig jaar het zelfde gehad. Dacht dat alles in kannen en kruiken was, maar werd uiteindelijk afgewezen door een negatief advies van EDR. Twee tamelijk pissige brieven later bleek dat het aan mijn postcode lag, en dus aan "statistische gegevens over het betalingsgedrag van de directe omgeving". Als er op deze manier wordt geselecteerd, ben ik weg. En inderdaad: er zijn er nog wel meer die mobiele telefonie aanbieden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 15 november 2004 @ 19:05:11 #24
6941 APK
Factual, I think.
pi_23334668
Een vriendin van mij mocht slechts bij KPN als ze 400¤ borg betaalde, omdat ze buitenlandse is.

Een Ierse die al 10 jaar in Nederland woont.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 15 november 2004 @ 19:06:58 #25
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_23334717
quote:
Op maandag 15 november 2004 19:01 schreef FoXje het volgende:
Dan ben je dus echt een loser als je niet eens een mobiel abo krijgt
Aangezien je graag uit je nek lult: maak het jezelf en de wereld gemakkelijk en pas het instrument in je avatar toe.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_23334722
Het is echt niet zo gek hoor dat bedrijven wat minder gretig zijn met klanten... als je ziet hoeveel mensen hun rekening niet kunnen betalen en wat een gedoe dat meebrengt voor het incasserende bedrijf. Voorzichtigheid lijkt me hier wel op z'n plaats.
  maandag 15 november 2004 @ 19:09:55 #27
61288 Duna
Still Going Strong
pi_23334789
quote:
Op maandag 15 november 2004 19:05 schreef APK het volgende:
Een vriendin van mij mocht slechts bij KPN als ze 400¤ borg betaalde, omdat ze buitenlandse is.

Een Ierse die al 10 jaar in Nederland woont.
Helaas bewijzen een hoop andere buitenlanders het tegendeel.... vooral wanneer ze plotseling de benen nemen weer terug naar het buitenland. (ik werk bij 1 van de Service Providers op de financiele afdeling... zie dit dagelijks)

Sorry mensen niet om te discrimineren ofzo maar het is gewoon zo. En jongeren onder de 23 steken zich vaak in de schulden met SMS-diensten.
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
  maandag 15 november 2004 @ 19:24:36 #28
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_23335162
quote:
Op maandag 15 november 2004 19:07 schreef Frank-NL het volgende:
Het is echt niet zo gek hoor dat bedrijven wat minder gretig zijn met klanten... als je ziet hoeveel mensen hun rekening niet kunnen betalen en wat een gedoe dat meebrengt voor het incasserende bedrijf. Voorzichtigheid lijkt me hier wel op z'n plaats.
Voorzichtigheid is best, maar níét op basis van mijn postcode.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 15 november 2004 @ 19:30:50 #29
6941 APK
Factual, I think.
pi_23335357
quote:
Op maandag 15 november 2004 19:09 schreef Duna het volgende:

Helaas bewijzen een hoop andere buitenlanders het tegendeel.... vooral wanneer ze plotseling de benen nemen weer terug naar het buitenland. (ik werk bij 1 van de Service Providers op de financiele afdeling... zie dit dagelijks)
Ook bij vrouwen uit Ierland die 10 jaar lang keurig hun rekeningen en belastingen betalen in Nederland?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 15 november 2004 @ 19:41:41 #30
61288 Duna
Still Going Strong
pi_23335675
quote:
Op maandag 15 november 2004 19:30 schreef APK het volgende:

[..]

Ook bij vrouwen uit Ierland die 10 jaar lang keurig hun rekeningen en belastingen betalen in Nederland?
Yep er zijn er juist veel die na een aantal jaren terugkeren....
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
  maandag 15 november 2004 @ 20:33:41 #31
86400 hollander76
(Don't Don't Do It)
pi_23337264
quote:
Op maandag 15 november 2004 19:41 schreef Duna het volgende:

[..]

Yep er zijn er juist veel die na een aantal jaren terugkeren....

Nah, voor allochtonen..... , maar na 10 a 15 jaar ben je toch wel betrouwbaar genoeg.....
Wat eigenlijk als je terug gaat naar je eigen land, wat dan???? Abbo kan je toch opzeggen als provider bij niet betalen
My white lines go a long way
Either up your nose or through your vein
With nothin to gain except killin' your brain
pi_23338643
quote:
Op maandag 15 november 2004 18:36 schreef dafjedaf het volgende:

[..]

Dat je niet rood kunt staan, is dat soms omdat je nog geen 18 bent? Dan heb je ook meteen je antword te pakken.
Tuulijk ben ik al 18, wat is dat nou weer voor onzin. Ik heb een studentenrekening van de ABN-AMRO en volgens mij kan je daar niet rood staan.

Tja en dat van 'dan neem je toch een andere provider' : ik wil bij telfort omdat dat het goedkoopste is voor de telefoon die ik wil. Ik baal er gewoon enorm van en wie zegt dat ze me bij andere providers niet weigeren. Ik vind het echt niet kunnen dat je op basis van je postcode of leeftijd wordt geweigerd. Kijk op grond van je banksaldo of iets dergelijks kan ik nog begrijpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Legally_Brunette op 15-11-2004 21:33:28 ]
pi_23338776
Hrmm, lekker. Had net mijn Telfort Samenbellen abo opgezegd om 'm binnenkort te vervangen door een ander soort Telfort abo. Zou wel kut zijn als dat geweigerd wordt.

En aangezien Telfort de enige is die GPRS voor een enigszins realistische prijs aanbiedt peins ik er niet over bij een andere aanbieder een abonnement te nemen.

[/dankvoordewaarschuwingpost]
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_23339148
Had ik ook met Vodafone. Kan door je postcode komen. Ik had het toen ik naar de Bijlmer was verhuisd.
Trouwens nooit meer Vodafone voor mij...wat een stelletje arrogante klootzakken. (niet de medewerkers maar de procedure)
  dinsdag 16 november 2004 @ 10:16:14 #35
93712 kealke
winterhobbys ok, maar die snee
pi_23347445
Telfort is gewoon een waardeloos bedrijf.

ik heb 1 jaar een telfort abbo gehad. niets geen klachten, elke keer netjes betaald dmv automatische incasso. Besluiten mijn ouders te gaan verhuizen, 10 km verderop net over de duitse grens. Dus ik bellen met de Telfort dat ik mijn adres wil veranderen.
Ikke : Goedemiddag, ik wil mijn adres veranderen
telfort : geen probleem meneer, wat is het nieuwe adres?
ikke : nieuwe adres in duitsland opgeven
telfort.. helaas dat gaat niet.
ikke : waarom niet?
telfort : omdat het in duitsland ligt
ikke: ja en??
telfort : nou dat kan gewoon niet
ikke : is dit nou EUROPA 1???
telfort : het spijt me meneer
ikke : en nu?
telfort: ja, u kunt uw abbo afkopen
ikke : pardon?
telfort: ja, u heeft een contract voor 2 jaar en aangezien u dit niet verder kunt behouden moet u deze afkopen.
ikke: is dit mijn probleem? ik heb bij het aflsuiten gevraagd hoe het zat met een buitenland adres en toen werd verteld dat het geen probleem is. daar hebben we ervaring mee.
telfort: helaas

toen heb ik ontzettend pissig opgehangen

vervolgens een klachtenbrief gestuurd

en als antwoord kreeg ik dat ik dan niet hoefde te betalen, maar mijn abbo wel per direct werd stopgezet.

zo;n kut bedrijf is telfort... terwijl er eigenlijk helemaal niets veranderde, alleen een ander adres, zelfde bankrekening etc.. dus..

maar goed.. genoeg gezeikt
  dinsdag 16 november 2004 @ 10:52:22 #36
11948 Xortes
Divide and Conquer
pi_23347991
Misschien hangt het ook af van wat voor abbonement je neemt. Ik heb zo'n 15 euro in de maand geval, was 22 toen ik het afsloot en (arme) student.

Geen enkel probleem gehad. Ik heb het via gsmweb afgesloten.
Iedereen is slechts een verzinsel van degene die hij ontmoet - Marten Toonder
pi_23348316
Uhm, wat is er nou zo gek aan het feit dat je in Duitsland niet bij een Nederlandse GSM aanbieder kunt zitten? Ze hebben in Duitsland geen masten, dus dan heb je gewoon niks aan hun abo. En het is als je 't mij vraagt alleen maar netjes dat je uiteindelijk zo snel van je tweejaarse abo af kon komen...

Kon je 10 kilometer over de grens nog via Telfort NL bellen dan?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 16 november 2004 @ 12:19:23 #38
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_23349610
quote:
Op maandag 15 november 2004 21:20 schreef Legally_Brunette het volgende:
Tuulijk ben ik al 18, wat is dat nou weer voor onzin. Ik heb een studentenrekening van de ABN-AMRO en volgens mij kan je daar niet rood staan.
Dat is geen onzin, er staat geen leeftijd in je profiel, je woont nog thuis en zegt dat je niet rood kunt staan, lijkt me een hele logische vraag dan. Bij alle studentenrekeningen kun je volgens mij rood staan, alleen moet je dat dan aanvragen.
  dinsdag 16 november 2004 @ 12:21:02 #39
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_23349629
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 11:10 schreef LintuxCx het volgende:
Uhm, wat is er nou zo gek aan het feit dat je in Duitsland niet bij een Nederlandse GSM aanbieder kunt zitten? Ze hebben in Duitsland geen masten, dus dan heb je gewoon niks aan hun abo. En het is als je 't mij vraagt alleen maar netjes dat je uiteindelijk zo snel van je tweejaarse abo af kon komen...

Kon je 10 kilometer over de grens nog via Telfort NL bellen dan?
Je kunt met telfort wel bellen op het duitse netwerk, dus je kunt best wat aan je abo hebben, alleen wordt het bellen heel duur en gebruik je daar je minuten niet voor. Of het je nog lukt om op telfort te komen 10 km. over de grens heeft te maken met je toestel, of er duitse palen in de buurt staan en of er nederlandse net over de grens staan, soms lukt het.
pi_23349819
WHAT?! godver ik heb net een abbonement bij telfort besteld en ik wil gvd die PS2 erbij krijgen.
Ik ben 20, student maar heb nooit roodof iets in die richting gestaan, stelletje mofo's als ik afgewezen wordt.

* Fixxxer heeft zelfs 3x besteld aangezien het inet formuliertje gek deed :')
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
  dinsdag 16 november 2004 @ 18:54:41 #41
93712 kealke
winterhobbys ok, maar die snee
pi_23358364
Ik kon idd nog bellen met nederlands netwerk..
het was voor mij natuurlijk stukken voordeliger daar al mijn vrienden en kennissen en school en werk in nederland zaten.
waar blijven ze met hun europa 1?? tis gewoon waardeloos
pi_23358844
Dit vond ik op internet:
quote:
Leeftijdsdiscriminatie bij Telfort?
Alexander van de Bilt uit Philippine is 18 jaar als hij voor de periode van één jaar een abonnement afsluit bij Telfort. Hij besluit bij Telfort te blijven, maar zegt zijn abonnement op en meldt zich aan als nieuwe klant, omdat hij dan een nieuwe telefoon krijgt. Hij vult alle papieren in en krijgt dan, tot zijn stomme verbazing, een aantal dagen later van Telfort te horen dat hij geen abonnee kan worden. Telfort heeft een risicoanalyse laten uitvoeren. Het bedrijf dat die opdracht heeft gekregen, EDR uit Den Haag, heeft een negatief advies uitgebracht. Dat providers van mobiele telefonie de kredietwaardigheid van hun potentiële klanten laten checken is niets nieuws. Er is wettelijk niets op tegen en het is ook opgenomen in de algemene voorwaarden van de meeste providers.

Reden weigering blijkt vaag
Natuurlijk wil Alexander weten waarom hij opeens geen abonnement meer krijgt. In zijn zoektocht belt hij met zowel Telfort als EDR. Beide bedrijven wijzen naar elkaar als het gaat om de verantwoordelijkheid.

EDR laat hem weten: “EDR Group heeft voorlopig een verhoogd ingeschat risicoadvies afgegeven in uw geval vanwege in het verleden geconstateerde negatieve betalingservaringen van jongeren tussen de 18 en 21 jaar. Daarom heeft onze opdrachtgever bepaalde inkomenseisen aan deze groep gesteld alvorens tot het verstrekken van een abonnement over te gaan” Telfort zegt: “Van deze leeftijdsgroepregel ben ik niet op de hoogte, deze beslissing ligt bij het EDR.”

Leeftijdsdiscriminatie
Ook Dat Nog vraagt zich af of Telfort zich met deze opstelling niet schuldig maakt aan leeftijdsdiscriminatie. We vroegen het aan een aantal instanties die zich daarmee bezig houden. Het antwoord is onthutsend. Zowel de Commissie Gelijke Behandeling (CGB) als het Expertisecentrum leeftijd en Maatschappij (LBL) en het Meldpunt Discriminatie scharen bovenstaande onder leeftijdsdiscriminatie. ODN belde ook met de andere providers om te kijken hoe de zaken er daar voor staan. We vragen ze ‘stellen jullie aanvullende inkomenseisen aan de groep 18 tot 21 jarigen?’ Zonder uitzondering was het antwoord nee. Geen van de andere providers laat potentiële klanten salarisstrookjes opsturen naar het instituut dat de kredietwaardigheid checkt

Nauwkeurigheid ver te zoeken
Telfort blijkt ook niet al te nauwkeurig in het noemen van instanties en rapportages waarop zij haar risicoanalyse baseert. Zo noemt het bedrijf een onderzoek van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid en het NIBUD. Het ministerie heeft alleen niets met het onderzoek te maken en steunt alleen de bijbehorende campagne ‘Jongeren en schulden.
Marjolein Zaal, voorlichter van het ministerie laat weten dat Telfort niet goed heeft gelezen. “Het onderzoek waar zij uit putten, dat is een peiling van alleen het NIBUD geweest. Er loopt wel een campagne van Sociale Zaken en het NIBUD over jongeren en schulden, maar met dat rapport hebben wij niets te maken.”

Antwoord Telfort blijft uit!
Ondertussen heeft Alexander zelf een brief geschreven naar de afdeling ‘consumer market’ ter attentie van Taco Morelisse, de directeur. Deze brief is gedateerd op 7 november 2003 en tot op heden heeft Alexander helemaal niets meer gehoord van Telfort. Alexander heeft inmiddels een nieuw abonnement afgesloten bij Orange. Daar kon hij wel zonder problemen, en zonder aanvullende informatie te verstrekken, lid worden. Omdat er geen wetgeving of jurisprudentie bestaat voor dit probleem, is een andere provider zoeken het enige wat je kunt doen. Dus providers opgelet: neem dit mee in jullie concurrentiestrijd!

Leeftijdsdiscriminatie? Doe er wat aan!
Voelt u zich als consument benadeeld vanwege uw leeftijd? De volgende instanties staan open voor uw klacht:
Op deze site vind je een formulier waarop je leeftijdsdiscriminatie kan melden. Expertisecentrum Leeftijd en Maatschappij
Naar website LBL

De website van de Commissie Gelijke Behandeling
Ook hier kunt u discriminatie melden.
Naar website CGB

Het Meldpunt Discriminatie Amsterdam is een onafhankelijke stichting die zich ten doel stelt elke vorm van discriminatie te bestrijden en in de openbaarheid te brengen.
Naar website Meldpunt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')