abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23051639
Ik heb thuis grote vijver: 6 x 2 meter. Die wil ik graag verkleinen: 5,5 x 2 meter is gewenst. Er zit folie in. Verder leven er 20-30 vissen in. Moet ik eerst half water weggooien en dan zand onder de folie stoppen. Hoe pak ik het beste aan?

Alvast bedankt
pi_23051748
Ligt eraan hoe groot je vissen zijn? Anders koop je gewoon een stel cementkuipen en laat je ze daar ff in zodat je je vijver op je gemak kunt doen..
pi_23051826
Het zijn goudvissen, oranje en zwarte. tot 15 cm. Ik wil eigenlijk geen cement. Ik heb thuis wel berg overgebleven zand. Die moet ik zien kwijtraken.. Dus onder de folie (aan een kant 0,5 meter inkorten)
pi_23052029
de cementbakken waren bedoeld om de vissen in te doen waarna jij je vijver leeg kon pompen en in alle rust aan het werk gaan.
moge er gedronken worden
pi_23052264
hahaha, lezen is ooit moeilijk

maar ik zou idd eerst vissen overplaatsen en dan water wegdoen, want dat gewicht van al dat water krijg je niet zomaar opgetilt
pi_23052457
Vissen in de vijver laten staan is ook mogelijk? Aangezien sommige vissen zwart zijn, kan ik ze niet zo snel vinden.
  woensdag 3 november 2004 @ 16:18:02 #7
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_23052586
quote:
Op woensdag 3 november 2004 16:13 schreef YottaBrain het volgende:
Vissen in de vijver laten staan is ook mogelijk? Aangezien sommige vissen zwart zijn, kan ik ze niet zo snel vinden.
Die kom je vanzelf tegen met leegpompen. Als de pomp vastloopt ff de vis van de zuiger eraf halen..
pi_23052657
Dit gaan wij binnenkort ook doen.. onze vijver is te lang en willen hier ook een stuk afhalen.
Dus hierbij een tvp!
pi_23052784
gewoon eerst een paar grote bakken water eruit halen met de meeste vissen.. en dan zachtjes de pomp aanzetten lijkt me....
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_23059788
ok, wat moet ik doen, als de folie zich scheurt. Is het te lijmen? Ik wil op alles voorbereiden.
pi_23059860
quote:
Op woensdag 3 november 2004 16:04 schreef Retox het volgende:
hahaha, lezen is ooit moeilijk
ja, dat heb je als je de hele dag aan het lezen bent.
Ik lees liever alles in een ruk door.
  woensdag 3 november 2004 @ 23:29:08 #12
80509 greatdane
many dogs 1 apollo--great dane
pi_23063340
quote:
Op woensdag 3 november 2004 21:06 schreef YottaBrain het volgende:
ok, wat moet ik doen, als de folie zich scheurt. Is het te lijmen? Ik wil op alles voorbereiden.
Het beste wat je kan doen is de vijver leegpompen maar probeer er wel een laag water te behouden en je bodem niet aan te tasten,dit is erg belangrijk om je vissen de winter door te laten komen,hier zit namelijk heel je biologische systeem in.Met een volle vijver gaat het je gegarandeerd niet lukken de tegendruk is veel te groot en je folie scheurt geheid(je kan het overigens wel lijmen,mocht er een klein scheurtje inkomen)Als je hem gaat vullen gooi er dan bactuur en zooi om je leidingwater goed te maken in.Doe het wel voor het gaat vriezen,zodat je pomp nog kan draaien en het systeem sneller in orde komt.(En je vissen houden het wel effe uit in een bak en ze zijn makkelijk te vangen nu,koud water=trage vis). Mijn vijver
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')