Dat is toch standaard voor tanks? 1 rupsband vooruit, andere met dezelfde snelheid achteruit, dan heb je weinig ruimte nodig om te draaien.quote:Op donderdag 4 november 2004 23:28 schreef StefanP het volgende:
draaien op een dubbeltje
Of, net als een boot, ineens vol achteruit. Maar da's vast niet goed voor de rupsbanden, en misschien sloop je er ook wel meer mee.quote:Op donderdag 4 november 2004 23:44 schreef M5 het volgende:
remmen kunnen ze ook goed, ooit op discovery wel eens een abrams M1A van top snelheid vol in de ankers zien gaan. staat binnen no time stil (lekker veel wrijving als je die rupsbanden in 1 keer stil zet)
vol achteruit gaat je niet lukken denk ik.. alhoewel.. zo'n Abrams heeft 'n gasturbine achterin liggen met iets van 1100 kW dacht ik.quote:Op donderdag 4 november 2004 23:47 schreef Light het volgende:
[..]
Of, net als een boot, ineens vol achteruit. Maar da's vast niet goed voor de rupsbanden, en misschien sloop je er ook wel meer mee.
Het is wel lang geleden dat ik een tank 'in het wild' tegenkwam. Ik kan me nog wel herinneren dat er een keer een aantal tanks bij m'n ouders door het dorp reden (dat was ergens in de jaren '80), dat was redelijk indrukwekkend. Ik kwam ze toevallig tegen toen ik van school naar huis ging en bleef toch maar even kijkenquote:Op vrijdag 5 november 2004 00:43 schreef Alexxxxx het volgende:
Het blijft toch stoer als je gewoon op straat inens een tank tegen komt
Fennekquote:Op vrijdag 5 november 2004 09:24 schreef Klonk het volgende:
Autovisie heeft in het hudige nummer een artikel staan over de fenniks (hopelijk goed gespeld)
bekijk dit filmpjequote:Op vrijdag 5 november 2004 09:18 schreef Jyrun het volgende:
maar wat drinken die dingen veel... (denk ik toch, of niet?)
Weet waar je over praat voordat je dit soort kulstatements maakt.quote:Op donderdag 4 november 2004 21:25 schreef StefanP het volgende:
Mijn favos zijn ook de nieuwere T-modellen van de Russen.. supergeile tanks. Beetje meer geld investeren in vuurgeleidingssystemen en ze ownen de M1, challenger en de leopard.
De Jagdtiger had een 88mm kanon. De M1A2 heeft een 120 mm kanon.quote:Maar goed er staan al foto's van, dus hier wat van mij:
-knip-
Loop en koepel van de tiger 2 aka King Tiger. Check dat kanon man, daar paste dat miezerige gevalletje op de M4 Abrams 3x in. Je zou bijna medelijden krijgen met de arme geallieerden die zoiets op hun weg vonden zonder airsupport.
[afbeelding]
Stefan met de wehrmacht-fetisj
Welke M2?quote:Op donderdag 4 november 2004 22:48 schreef StefanP het volgende:
Waarom heeft die M2 in godsnaam trouwens zo'n koepel? Dat is gewoon een shot-trap. In WO2 leerden ze al dat zoiets levensgevaarlijk is, en nu zie ik het nog op een moderne tank. Waarom??
Niet elke tank kan het. Veel wel.quote:Op donderdag 4 november 2004 23:34 schreef Light het volgende:
[..]
Dat is toch standaard voor tanks? 1 rupsband vooruit, andere met dezelfde snelheid achteruit, dan heb je weinig ruimte nodig om te draaien.
AVCO Lycoming gasturbine, 1500 peekaa. Maar zal vast wel begrensd zijn als ie gewoon voor oefeningen wordt gebruikt. Gaan ze langer mee.quote:Op vrijdag 5 november 2004 00:00 schreef M5 het volgende:
[..]
vol achteruit gaat je niet lukken denk ik.. alhoewel.. zo'n Abrams heeft 'n gasturbine achterin liggen met iets van 1100 kW dacht ik.
ik denk dat je de tank niet sloopt.. maar het wegdek of andere ondergrond.
terminal ballistics? vuurleidings systeem (VLS) bedoel je? jah, die (van de Leopard 2A6) is zelfs suprieur aan de Abrams M!A2 SEP. 2a46? leo 2A4 of A6 bedoel je? L30? L44 en L55 is de lengte van de schietbuis!quote:De terminal ballistics van de 2A46 zijn inferieur aan de M256, L30, L44 en L55.
Daarom hebben ze reactief pantser ontwikkeld, en het nieuwe Arena systeem!quote:De Russische tankbescherming zelf is ook een drama.
M4 ? sherman is een M4, Abrams is een M1 (A1/A2)quote:M4 Abrams
Begrensd? zou kunnen... maar dan doen ze t niet voor de slijtage. Een gasturbine heeft namelijk een minimale slijtage. Zou wel kunnen om de transmissie (versnellingsbak) te sparen.quote:AVCO Lycoming gasturbine, 1500 peekaa. Maar zal vast wel begrensd zijn als ie gewoon voor oefeningen wordt gebruikt. Gaan ze langer mee.
't rubber slijt zeker hard! heel wat pads moeten vervangen, wordt je wel sterk vanquote:Het wegdek blijft redelijk heel. Of het rubber op je tracks ook heel blijft is een ander verhaal.
Nee. Ik bedoel de terminal ballistics.quote:Op vrijdag 5 november 2004 17:25 schreef -calimero- het volgende:
[..]
terminal ballistics? vuurleidings systeem (VLS) bedoel je? jah, die (van de Leopard 2A6) is zelfs suprieur aan de Abrams M!A2 SEP. 2a46? leo 2A4 of A6 bedoel je? L30? L44 en L55 is de lengte van de schietbuis!
Lengte is 44 / 55 maal kaliber.
De T80 en T90 de beste tanks ter wereld? Ow get real.quote:Neemt echter niet weg dat de russische T80 / T90 ook een van de beste tanks ter wereld zijn. Niveau ligt vergelijkbaar met de Challenger II en Leclerc. Bovenaan staan natuurlijk de M1A2 SEP en de Leo 2A6, op een onbesliste 1e en 2e plaats.
ARENA en KONTAKT werken slechts tegen een of twee oudere munitiesoorten.quote:[..]
Daarom hebben ze reactief pantser ontwikkeld, en het nieuwe Arena systeem!
Gamma.quote:[..]
M4 ? sherman is een M4, Abrams is een M1 (A1/A2)
Ze draaien alleen ERG heet. Ze slijten weldegelijk, maar op andere manieren dan een zuigermotor. Bovendien, als de zuiger van de Leo2 3000+ kan leveren acht ik het niet erg onwaarschijnlijk dat die AVCO een stuk meer kan leveren (en een stuk heter wordtquote:[..]
Begrensd? zou kunnen... maar dan doen ze t niet voor de slijtage. Een gasturbine heeft namelijk een minimale slijtage. Zou wel kunnen om de transmissie (versnellingsbak) te sparen.
Een leopard 2A6 heeft ook 1500 PK. Deze is echter wel begrensd. Dit omdat de tranmissie anders in de soep draait. Motor kan met gemak 3000 + PK leveren. In Oorlogstijd kunnen deze MTU MB 873 motoren worden 'opgevoerd' naar 2000 PK dmv het anders instellen van de boordcomputer, een soort chiptunen dus.
Smelt zo'n pad aan je poten.quote:[..]
't rubber slijt zeker hard! heel wat pads moeten vervangen, wordt je wel sterk van
Maare... met warm weer morgen de Leo's niet de weg op omdat ze anders t asfalt open trekken. Daarbij kunnen ze voor heel wat spoorvorming zorgen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |