Daarom zijn we ook vooral niet gebaad bij uitlatingen zoals ik die hier vaak genoeg tegenkom op fok, vrijheid van meningsuiting of niet. Het zijn trouwens vaak beschuldigingen die ontstaan zijn uit het gegeneraliseer van de media.quote:Op woensdag 3 november 2004 00:15 schreef calvobbes het volgende:
De haat tegen Moslims houd het extremisme levend. En ook al zou het Moslimextremisme ineens weg zijn, dan blijft die haat nog wel even voortduren.
Kritiek op de Islam is iets anders dan het veroordelen van een gehele groep. Terwijl er maar héél klein aantal het verziekt. En dat terwijl de groep moslim-haters schikbarend toeneemt. Het gaat nu nog allemaal met woorden, maar een anti-semitistische sfeer dreigt, alleen dan jegens de Islam.quote:Op woensdag 3 november 2004 00:19 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk dat het Moslimextremisme gevaarlijker is dan haat tegen Moslims.
De haat/afkeer komt voort uit het gevaar wat schuilt in de intolerantie en onverdraagzaamheid wat de (radicale) Islam predikt jegens het Westen.
Het wordt tijd dat Moslims kritiek kunnen verdragen omtrent hun geloof want nu heb ik het id dat ze vooral kritiek willen hebben op alles wat niet-moslim is maar zodra je kritiek hebt op de Islam, dan staan ze op hun achterste benen. We zijn nog ver heel ver weg van een goed functionerende multiculturele samenleving als zoiets überhaupt mogelijk is.
shit je mag niet 2 keer stemmenquote:Op woensdag 3 november 2004 00:23 schreef knowall het volgende:
Geweldige poll hoor, er is liefst zeven keer gestemd
Zou je ook andersom kunnen zeggen..quote:Op woensdag 3 november 2004 00:22 schreef vanvugh het volgende:
Het moslim extremisme houd het haat tegen Moslims levend.
we zijn ook liefst al 10 minuten aan de gangquote:Op woensdag 3 november 2004 00:23 schreef knowall het volgende:
Geweldige poll hoor, er is liefst zeven keer gestemd
Als mensen nu al staan te trappelen om een Moskee in de brand te steken of willekeurige Moslims in elkaar te slaan, denk ik dat dat wel tegenvalt met de tolerantie.quote:Op woensdag 3 november 2004 00:26 schreef lieke2002 het volgende:
volgens mij zijn we als nederlanders namelijk best wel tollerant.
ja nu, maar over t algemeen vind ik nederland tollerant. we accepteren veelste veel,quote:Op woensdag 3 november 2004 00:28 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Als mensen nu al staan te trappelen om een Moskee in de brand te steken of willekeurige Moslims in elkaar te slaan, denk ik dat dat wel tegenvalt met de tolerantie.
Ach, de eerste persoon die, als zijn vrouw verkracht is, reageert met "ach verdorie schatje, dat is nou toch knap vervelend" moet ik nog tegenkomen.quote:Op woensdag 3 november 2004 00:28 schreef calvobbes het volgende:
Als mensen nu al staan te trappelen om een Moskee in de brand te steken of willekeurige Moslims in elkaar te slaan, denk ik dat dat wel tegenvalt met de tolerantie.
En wat heeft dat met deze discussie te makenquote:Op woensdag 3 november 2004 00:31 schreef Timo_Baal het volgende:
Ach, de eerste persoon die, als zijn vrouw verkracht is, reageert met "ach verdorie schatje, dat is nou toch knap vervelend" moet ik nog tegenkomen.
In Nederland wel ja, maar als je de zaak internationaal gaat bekijken....quote:Op woensdag 3 november 2004 00:24 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Zou je ook andersom kunnen zeggen..
Maar wat dan nog?
Is de schaal waarop het moslimextremisme in Nederland optreed niet vélen malen kleiner dan de moslimhaat die nu aan het ontstaan is?
Dan heb je het wel over een kleine groep hoorquote:Op woensdag 3 november 2004 00:28 schreef calvobbes het volgende:
[..]
whahaha. Ik zal je niet te hard uitlachen dat je dat niet begrijpt. Het is tenslotte ook al laat.quote:Op woensdag 3 november 2004 00:32 schreef calvobbes het volgende:
En wat heeft dat met deze discussie te maken
maar het valt mij op dat de grote groep zich bijna niet uitspreekt tegen die slechte groep. Als je kijkt buiten Nederland is de groep extremisten binnen de Islam behoorlijk groot. Kijk eens naar het MO. Daar is in veel Arabische landen enorm veel haat jegens het westen.quote:Op woensdag 3 november 2004 00:22 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Kritiek op de Islam is iets anders dan het veroordelen van een gehele groep. Terwijl er maar héél klein aantal het verziekt. En dat terwijl de groep moslim-haters schikbarend toeneemt. Het gaat nu nog allemaal met woorden, maar een anti-semitistische sfeer dreigt, alleen dan jegens de Islam.
Die groep zal net zo groot zijn als het aantal Moslim extremistenquote:Op woensdag 3 november 2004 00:33 schreef knowall het volgende:
Dan heb je het wel over een kleine groep hoor
Knappe jongenquote:Op woensdag 3 november 2004 00:34 schreef Timo_Baal het volgende:
Dat, mijn beste man, heet een beeldspraak.
Daarom is de vraag ook "Wat is een grotere dreiging voor de Nederlandse samenleving?"quote:Op woensdag 3 november 2004 00:32 schreef vanvugh het volgende:
[..]
In Nederland wel ja, maar als je de zaak internationaal gaat bekijken....
Kind het is me watquote:Op woensdag 3 november 2004 00:35 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Die groep zal net zo groot zijn als het aantal Moslim extremisten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |