abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23027762
Gesprek met Theo van Gogh oftie niet bang is vermoord te worden

http://download.omroep.nl/rvu/av/mp3/misc/muntz_vangogh.mp3
  dinsdag 2 november 2004 @ 17:30:27 #2
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_23027771
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 17:25 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Alle gekheid op een stokje, ben van mening dat het uiteindelijk hierop uitkomt.
Nederlanders zijn over het algemeen best wel rekbaar (al kijk ik bv. naar mezelf), maar als het eenmaal over de grens is het hek over de dam...(of hoe je dat ook zegt )
Oorlog tegen een onzichtbare vijand.... hoe erg het ook is we kunnen niet generaliseren Geloof het of niet maar er zijn ook echt goede hard werkende allochtonen Het is onbegonnen werk om te extremistische Moslims de mond te snoeren, lees: keel doorsnijden Want zo denk ik er wel over..... ze mogen aan het gas.....

Het is alleen niet te onderscheiden. Laten we hopen dat het rustig blijft vanavond want die eikel van een Cohen werkt zichzelf in de problemen door te gaan melden dat het vanavond geen stille tocht mag worden.... we moeten schreeuwen enzo... dit wekt toch onbewust agressie op. Ben benieuwd hoe die slappe piemel daarmee omgaat !
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_23027773
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 17:25 schreef Ker_Plunk het volgende:
Alle gekheid op een stokje, ben van mening dat het uiteindelijk hierop uitkomt.
Nederlanders zijn over het algemeen best wel rekbaar (al kijk ik bv. naar mezelf), maar als het eenmaal over de grens is het hek over de dam...(of hoe je dat ook zegt )
Ik heb het al een tijd gehad met onze middeleeuwse landgenoten, maar iedere keer als ik denk dat de emmer niet voller kan gebeurt er weer zoiets.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_23027787
quote:
Nu Theo, waarom?

'We gaan dat varken slachten', zei een van de lijfwachten van Abu Jahjah enige maanden geleden toen Theo van Gogh het Happy Chaos debat in de Stadschouwburg had laten ontsporen. 'Neem een taxi' zei ik, maar Theo fietste weg, net als vanochtend.

Theo van Gogh is geslacht vandaag, als een varken, precies zoals aangekondigd. Zo'n lieve man, voor wie 'm kenden, hoe is het mogelijk. Weer iemand gevallen voor de vrijheid. Nee, het verraste mij niet, de dood van misschien wel het grootste verbale talent van onze generatie. Hij was een man die wilde sneuvelen voor de vrijheid van meningsuiting, zoals elke ware journalist en polemist. Ja, Theo was ook een agitator, die Abu Jahjah omschreef als de 'pooier van de profeet'. Een bekende tv-presentator noemde hem net tegen mij 'de Hells Angel van het vrije woord'. En zo is het.

Maar Theo zaaide nooit haat. Theo hield van mensen, van kunst, van vrouwen, van eten van drinken, van al die vrijheden die deze liberale samenleving gedurende honderden jaren voor zichzelf bevocht. Vandaag is er een aanslag op die vrije samenleving gepleegd. Met Theo, en daarvoor Fortuyn, is weer een stukje van onze beschaving verdwenen. Op dit moment weet ik nog niet wie de dader is, maar als het uit extremistische islamitische hoek komt eis ik massaal protest van de Imams, van Marokkaanse jongeren, van Abu Jahjah. Als ze niet uitkijken keert de agressie zich tegen hun, en al die goedwillende islamieten die wél willen integreren in het land waar hun ouders heen vluchtten. Met extremisme is niemand gebaat, behalve de immer haatzaaiende kerken, moskeeën en andere geloofsfanaten.

Op de foto staat Theo, afgelopen donderdag op de aanbieding van de schandaalroman Miss America. Theo was zijn ouderwetse zelf. Provocatief, de hoofdpersoon Max Westerman plagend met zijn dodelijk omschreven persoontje. Onnodig, misschien. Maar altijd voorzien van een vileine knipoog. Die knipoog werd niet begrepen door types met iets te lange tenen, die traditie waaruit Van Gogh voortkomt niet (willen) begrijpen. Wat er nu moet gebeuren? Een Nationaal Debat, dat tenminste, waarom mensen die opvallen, een mening hebben, hun smoel opentrekken, moeten vrezen voor hun leven. Politici en Bekende Nederlanders zijn feitelijk in permanent levensgevaar. De cover van de Quote 500 is deze week beschikbaar in een kogelwerende variant, niet om commercieel misbruik van het gebeurde te maken, maar om aan te geven dat niet alleen de boodschappers (wij) onder vuur liggen, maar ook de rijke Nederlanders die zich kennelijk bedreigd voelen. Dat moet stoppen, desnoods met geweld.

Jort Kelder
  dinsdag 2 november 2004 @ 17:31:21 #5
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_23027788
Ker
pi_23027805
Goed nieuws:

Ik heb Star Ocean binnen
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  dinsdag 2 november 2004 @ 17:32:08 #7
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_23027811
Bastard We hebben je gemist vandaag,.... is al een hoop gekankerd vandaag hier.... wij zijn allemaal zo kwaaaaad Gijs

dinsdag 2 november 2004 @ 17:32:10 #8
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_23027812
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 17:30 schreef -Struikrover- het volgende:
Gesprek met Theo van Gogh oftie niet bang is vermoord te worden

http://download.omroep.nl/rvu/av/mp3/misc/muntz_vangogh.mp3
Ik zat hem net te luisteren...

Tranen in mijn ogen
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  dinsdag 2 november 2004 @ 17:32:42 #9
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_23027827
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 17:30 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Oorlog tegen een onzichtbare vijand.... hoe erg het ook is we kunnen niet generaliseren Geloof het of niet maar er zijn ook echt goede hard werkende allochtonen Het is onbegonnen werk om te extremistische Moslims de mond te snoeren, lees: keel doorsnijden Want zo denk ik er wel over..... ze mogen aan het gas.....

Het is alleen niet te onderscheiden. Laten we hopen dat het rustig blijft vanavond want die eikel van een Cohen werkt zichzelf in de problemen door te gaan melden dat het vanavond geen stille tocht mag worden.... we moeten schreeuwen enzo... dit wekt toch onbewust agressie op. Ben benieuwd hoe die slappe piemel daarmee omgaat !
Helemaal mee eens ook weer.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_23027838
quote:
Het moet gewoon afgelopen zijn met dat slappe gedoe hier. Draag je niks bij en bevalt het je hier niet? Dan maar terug naar Marokko.
quote:
Gezien de kritiek die Van Gogh op Cohen had moet hij sowieso de mond houden. Dat hij maar naar wat moskees gaat, de boel bij elkaar houden ofzo.
  dinsdag 2 november 2004 @ 17:33:37 #11
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_23027843
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 17:31 schreef Ker_Plunk het volgende:
Goed nieuws:

Ik heb Star Ocean binnen
Toch Eindelijk! Laat weten wat je ervan vind! Lijkt me geweldig
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_23027926
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 17:33 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Toch Eindelijk! Laat weten wat je ervan vind! Lijkt me geweldig
Zal ik doen
Tis me laatste game Volgende die ik koop is er pas over een jaar
α & Ω
  dinsdag 2 november 2004 @ 17:38:30 #13
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_23027945
gtvp
  dinsdag 2 november 2004 @ 17:39:07 #14
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_23027959
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 17:37 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Zal ik doen
Tis me laatste game Volgende die ik koop is er pas over een jaar
Dat neem ik me ook wel eens voor, maar dan mis je toch een hoop pareltjes hoor
pi_23027979
quote:

[..]

Laten we hopen dat het rustig blijft vanavond want die eikel van een Cohen werkt zichzelf in de problemen door te gaan melden dat het vanavond geen stille tocht mag worden....
Zou een goed teken zijn als de moslim gemeente or what ever mee zou gaan. Maar dat verwacht ik niet.
quote:
we moeten schreeuwen enzo...
Toen die vent dat zei dacht ff dat ik in de klas zat ofzo
α & Ω
pi_23028001
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 17:39 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dat neem ik me ook wel eens voor, maar dan mis je toch een hoop pareltjes hoor
Ja, koop de laatste jaren zoveel pareltjes Speel ze bijna niet meer uit en vind ze na 10/20 uur gewoon niet leuk meer

GTA:SA, Killzone, GT4, laat ze allemaal schieten
α & Ω
  dinsdag 2 november 2004 @ 17:42:07 #17
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_23028019
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 17:37 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]
Volgende die ik koop is er pas over een jaar
Theatrale hoer
  dinsdag 2 november 2004 @ 17:42:37 #18
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_23028035
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 17:32 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Helemaal mee eens ook weer.
  dinsdag 2 november 2004 @ 17:43:06 #19
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_23028042
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 17:41 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

GTA:SA, Killzone, GT4, laat ze allemaal schieten
Dat zijn ook geen pareltjes
  dinsdag 2 november 2004 @ 17:43:18 #20
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_23028050
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 17:33 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Gezien de kritiek die Van Gogh op Cohen had moet hij sowieso de mond houden. Dat hij maar naar wat moskees gaat, de boel bij elkaar houden ofzo.
Idd Weer extra agressie die verspreid kan worden. Kan nog leuk worden vanavond !
  dinsdag 2 november 2004 @ 17:44:46 #21
6085 silver-surfer
Speel en leer....
pi_23028081
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 17:31 schreef Strolie75 het volgende:

[..]
Respect voor deze collumn
Precies hoe ik er over denk eigenlijk!!
I'm bigger than you and higher up the food chain. Get in my belly.
pi_23028112
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 17:42 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Theatrale hoer
α & Ω
pi_23028121
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 17:42 schreef Chocobo het volgende:
Theatrale hoer
pi_23028125
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 17:44 schreef silver-surfer het volgende:

[..]

Respect voor deze collumn
Precies hoe ik er over denk eigenlijk!!
Zwijntje
α & Ω
  dinsdag 2 november 2004 @ 17:47:47 #25
6085 silver-surfer
Speel en leer....
pi_23028149
quote:

[..]

Precies... zo denk ik er ook over.... Cohen moet oppassen met zijn te tolerante uitspraken...
Hij moet niet te snel alles willen repareren!!
I'm bigger than you and higher up the food chain. Get in my belly.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')