quote:
Op dinsdag 2 november 2004 12:56 schreef Greetings het volgende:
Zou de Nederlandse maatschappij nou echt zoveel erger zijn dan in andere landen? Kunnen zulke dingen alleen in Nederland gebeuren, of net zo goed in bijv. Italie, Engeland, Spanje, Duitsland of Frankrijk?
Wat denken jullie? Ik denk het laatste.
Het kan overal gebeuren, het enige is dat het in Nederland nu erg vaak gebeurd, en dat dat ook heel erg snel is opgekomen. Er zijn, voor zover ik kan zien, in de afgelopen tijd steeds meer dingen gebeurd waarbij mensen hun eigen mening willen uiten door iemand af te maken, in elkaar te schoppen, etc.
Of dat dan gedaan wordt door extremistische moslims, fundamentalistische grefo's, of hakkende kaalkopjes doet er niet zo toe - het gaat er om dat Nederland steeds extremer en extremer wordt, en dat de gemiddelde burger die er tussenin zit z'n kop in het zand steekt, om vooral maar niet geconfronteerd te worden met het feit dat alles toch wat minder leuk is geworden.
Ligt dat dan aan het beleid van de overheid? Gedeeltelijk. Ligt het aan de moslim gemeenschap? Gedeeltelijk. Ligt het aan ons "tolerante" Nederlanders? Gedeeltelijk. Iedereen draagt schuld, en dit zal nooit opgelost worden als iedereen er niet aan meewerkt.
Maar het zal een koude dag in de hel zijn voordat dat gebeurt.
Zo.. dat moest ik even kwijt.