abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23001869
Okee, even een korte situatieschets:

Ik (tamelijk verlegen, introvert, angstig als het op intimiteit aankomt) heb binnenkort (weet nog niet wanneer, alleen dat ie komt) een date met een heel leuk meisje. Dat meisje heeft trouwens een aantal dezelfde eigenschappen: verlegen, misschien te lief als het er op aankomt.

De vorige (en eerste) keer was het heel leuk, gezellig. Ik vond het zelf een fijne avond en ik begreep van iemand anders dat zij het ook leuk vond met me. Die jongen zei ook dat ze onder de indruk was van me, maar in hoeverre ik dat geloof weet ik niet. Misschien zei die het om me te stimuleren.

Maar goed, binnenkort dus een tweede date (we mailen wel ondertussen).

En nu zit ik met het volgende probleem: ik weet gewoon simpelweg niet hoe je bepaalde dingen aanpakt. Het eerste fysieke contact (hand vastpakken/houden), de eerste kus. Wanneer is het juiste moment, in welke situatie? Hoe zie je of de ander er aan toe is of er zelfs naar uitkijkt?

Ik vraag dit specifiek, omdat ook zij nogal verlegen is. IRL viel het wel mee, maar vooral via de mail is ze erg terughoudend wat betreft persoonlijke informatie over wat ze voelt, denkt, etcetera.

Natuurlijk moet ik afwachten hoe die tweede date bevalt, maar er even (hypothetisch?) van uitgaande dat ik haar nu al leuk vind en dat zij mij ook wel ziet zitten, hoe zou ik dingen het beste kunnen aanpakken?

Concrete voorbeelden voor "het juiste moment" om haar hand vast te pakken? Andere tips om haar subtiel te laten merken dat ik haar wel zie zitten? Eigen ervaringen met de eerste kus?

Tell me.
pi_23001970
hand vastpakken moet je sowieso niet doen op je eerste date, staat meteen afhankelijk vind ik. en als ze zo terughoudend is, moet je daar nog maar even mee wachten, zeker als je haar echt leuk vind en wat langer iets met haar wilt.. dus de eerste zoen maar even uitstellen, wat gaan jullie doen eigenlijk? waar hebben jullie afgesproken?
Amsterdam, stad van hash en coke,
Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
En de mannen ook..
  maandag 1 november 2004 @ 17:54:02 #3
82589 S-Two
barba macacu
pi_23002036
Wat 'markiemark' ook zegt, gewoon rustig aan doen. Je kan wel kleine hints geven, door haar bijvoorbeeld te complimenteren dat ze er leuk uit ziet of iets dergelijks mar ik zal het vooral rustig aan doen. Als jullie elkaar echt leuk (gaan) vinden zal het zich vanzelf wel ontwikkelen. Het is moeilijk om vanaf achter de computer aan te geven wanneer het het juiste moment is. Je voelt het zelf het beste aan, ik weet dat het moeilijk is, maar ik denk toch dat het iets is wat je zelf moet aanvoelen en als je denkt dat er de tijd rijp voor is, actie ondernemen. Niet direct té direct, maar gewoon rustig aan, stapje voor stapje.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_23002067
quote:
Op maandag 1 november 2004 17:50 schreef markiemark het volgende:
hand vastpakken moet je sowieso niet doen op je eerste date, staat meteen afhankelijk vind ik. en als ze zo terughoudend is, moet je daar nog maar even mee wachten, zeker als je haar echt leuk vind en wat langer iets met haar wilt.. dus de eerste zoen maar even uitstellen, wat gaan jullie doen eigenlijk? waar hebben jullie afgesproken?
Ik vind dat je best haar hand kunt vastpakken. Je moet hier echter wel even een goed moment voor zoeken. Bijvoorbeeld als jullie naast elkaar lopen. Of bij het afscheid nemen ofzo, dan ga je voor haar staan en pak je allebei haar handen. Aan haar reactie kun je wel merken of een zoen goed zal vallen.

Hoe oud ben je trouwens?
pi_23002246
Zoals hierboven gezegd denk ik ook niet dat je dat moet gaan forceren... het moet vanzelf gaan en niet gedwongen aanvoelen. Dus geniet gewoon van de tijd samen, als het klikt dan komt de rest vanzelf. Voel je je vertrouwd bij elkaar en op je gemak dan voel je de momenten wel aan denk ik. Doe het inderdaad gewoon rustig aan en laat het lekker over je heen komen.
pi_23002259
Gewoon vastpakken en zoenen, als ze je leuk vindt doet ze toch wel mee. Bovendien, als je het nu uit gaat stellen sla je daarmee een weggetje in en des te moeilijker is het om straks alsnog intiem te worden.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_23002365
quote:
Op maandag 1 november 2004 18:05 schreef Kogando het volgende:
Gewoon vastpakken en zoenen, als ze je leuk vindt doet ze toch wel mee. Bovendien, als je het nu uit gaat stellen sla je daarmee een weggetje in en des te moeilijker is het om straks alsnog intiem te worden.
juist, gewoon doen Daarna wordt het veel makkelijker, en gaat alles vanzelf
succes!
pi_23002533
Laat wel even weten hoe het afloopt
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 1 november 2004 @ 18:29:14 #9
82589 S-Two
barba macacu
pi_23002697
quote:
Op maandag 1 november 2004 18:20 schreef longinus het volgende:
Laat wel even weten hoe het afloopt
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  maandag 1 november 2004 @ 18:42:31 #10
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_23002967
Gewoon de avond rustig beginnen, zo kan je weer even aan elkaar wennen, beetje lachen, aardige dingen zeggen.
Later op de avond, als je door de stad loopt naar de fiets/trein whatever sla arm om haar heen, grote kans dat ze dichter tegen je aankruipt.
Zoenen kan, als het duidelijk is, doe het anders rustig aan.
Easy going en veel succes.
  maandag 1 november 2004 @ 19:08:30 #11
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_23003572
quote:
Helemaal mee eens.

Hoe langer je wacht, des te moeilijker het voor jezelf wordt om die drempel te nemen.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_23007189
quote:
Op maandag 1 november 2004 17:50 schreef markiemark het volgende:
Dit wordt de tweede date, daarvoor heb ik haar een avond meegemaakt terwijl er ook anderen aanwezig waren.

Wat we gaan doen? Dat weet ik nog niet. Zij is net als ik nogal een filmliefhebber. We hadden afgesproken om naar de bioscoop te gaan en eerder hadden we het over een avondje films kijken bij haar thuis. Maar ik vind het vooral belangrijk om haar beter te leren kennen, dus liever b.v. een rustig cafeetje dan de bioscoop. Als er maar gepraat kan worden.
pi_23007232
quote:
Op maandag 1 november 2004 17:54 schreef S-Two het volgende:
Het is moeilijk om vanaf achter de computer aan te geven wanneer het het juiste moment is. Je voelt het zelf het beste aan, ik weet dat het moeilijk is, maar ik denk toch dat het iets is wat je zelf moet aanvoelen en als je denkt dat er de tijd rijp voor is, actie ondernemen.
Tja, ik vraag me vooral af: voél ik dat wel aan als het moment daar is, en zo ja, dúrf ik daar dan wat mee?
pi_23007274
quote:
Op maandag 1 november 2004 17:55 schreef Jeltje het volgende:
Hoe oud ben je trouwens?
Waarom vraagt iedereen dat toch steeds aan elke TS-er? Zowel ik als het meisje in kwestie zijn dik over de twintig.
pi_23007342
quote:
Hmm, okee...DIT is dus juist datgene wat ik nooit durf te doen (denk ik).

Maar mss heb je wel gelijk...als het te lang duurt wordt het mss alleen maar moeilijker.
pi_23015569
quote:
Op maandag 1 november 2004 21:20 schreef bylar het volgende:

[..]

Waarom vraagt iedereen dat toch steeds aan elke TS-er? Zowel ik als het meisje in kwestie zijn dik over de twintig.
Omdat de leeftijd vaak veel zegt over hoe de persoon ongeveer in het leven zal staan en aan de hand daarvan is het makkelijker advies te geven.

Als je graag een gesprek met haar wilt kunnen voeren zou ik eerder een filmpje bij haar thuis gaan kijken. Eventueel kun je van te voren samen koken ofzo.
Wanneer je naast haar op de bank zit (of in de bios) kun je op een gegeven moment haar hand vastpakken. Gewoon verstand op nul en doen. Ik ben zelf van mening dat wanneer een meisje haar hand laat vasthouden, dat je haar ook kunt zoenen.
pi_23016047
Had vrijdag ook een date en normaal ben ik ook iemand die zenuwachtig wordt bij zoiets en helemaal in elkaar klapt, maar het is gewoon goed gegaan. Gewoon er voor gaan en probeer elkaar uit de schulp te halen, dan komt alles vanzelf goed
pi_23021256
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 08:53 schreef Jeltje het volgende:
Omdat de leeftijd vaak veel zegt over hoe de persoon ongeveer in het leven zal staan en aan de hand daarvan is het makkelijker advies te geven.

Als je graag een gesprek met haar wilt kunnen voeren zou ik eerder een filmpje bij haar thuis gaan kijken. Eventueel kun je van te voren samen koken ofzo.
Ja, je hebt wel gelijk wat betreft die leeftijden.

Ik kijk ook liever een filmpje bij haar thuis dan dat we naar de bioscoop gaan.
pi_23027380
dan ga je toch bij haar een filmpje kijken, altijd gezellig, heerst ook meer een ontspannen sfeer als het goed is.. ik bedoel, kan me voorstellen dat je niet in de bioscoop voor het eerst met haar wilt zoenen omdat je bang bent dat je af gaat waar andere mensen bij zijn.. dus dan maar beter thuis, haal gewoon een flesje wijn, maakt het altijd gezellig, leuke film en probeer wat te praten met haar.
gewoon interesse tonen wekt al heel veel vertrouwen..
Amsterdam, stad van hash en coke,
Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
En de mannen ook..
  dinsdag 2 november 2004 @ 20:15:43 #20
27535 Pulsemaster
Politiek en sociaal incorrect!
pi_23031610
Wat het altijd goed doet : zeggen dat ze er goed uit ziet zodra je haar ziet (en dit ook menen).
Vrouwen zitten altijd te stressen over wat ze aan moeten doen / welke make-up ze moeten dragen en in welke mate. Dus vinden ze het wel net zo prettig als wij hun moeite belonen met een gemeent compliment.

Verder zou ik niets 'instuderen' als ik jou was: de avond gaat toch anders lopen dan je gehoopt had.

En als je toch eens wil weten hoe zacht ze aanvoelt: ieder moment is er geschikt voor. Je gaat al op een vervolg date, dus ziet ze je wel zitten.
Als de dame echt zo verlegen is als je zegt zou ik het contact ook niet ineens overdrijven: dat kan haar afschikken.

Succes!
Uit welke klei hebben ze jou getrokken? :?
  dinsdag 2 november 2004 @ 20:17:21 #21
27535 Pulsemaster
pi_23031649
quote:
Bullshit!
  dinsdag 2 november 2004 @ 20:21:01 #22
27535 Pulsemaster
pi_23031731
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 08:53 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Wanneer je naast haar op de bank zit (of in de bios) kun je op een gegeven moment haar hand vastpakken. Gewoon verstand op nul en doen. Ik ben zelf van mening dat wanneer een meisje haar hand laat vasthouden, dat je haar ook kunt zoenen.
Goed idee! Lekker thuis eten / koken.
Probleem is dan echter wel dat je imo al 'wat verder' bent. Terwijl dit nog maar de 2e keer is... miss rushing it a bit? But hey, if it feels alright?
pi_23031942
Die verlegenheid samen dat maakt het juist extra interessant, jij weet hoe zij zich voelt en zij hoe jij je voelt. Probeer hier op in te spelen.

Ik heb zelf gewoon op een dat gezegd tegen d'r : Jeetje XXXX ik was zo nerveus voor onze date! en ik begrijp het niet ik vind je zó leuk.....nou dat brak het ijs en we hebben een superavond gehad!

Over het handen vast houden dat is eigenlijk NOT DONE. Je kan natuurlijk wel een hand om d'r heen slaan dat is anders dan dat je elkaar handje vasthoudt.
Zoenen kan uiteraard érg goed op de date....dit is niet echt te plannen, dit gebeurd gewoon...het (gezonde) spanningveld dat jullie hebben zal dan doorbroken worden.

Laat het gewoon op z'n beloop, en ja....complimentjes aan de vrouw 'werken' altijd

Ik zou zeggen succes! en laat weten wat er van is gekomen

Hai!
  dinsdag 2 november 2004 @ 20:43:48 #24
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_23032344
Ze ziet je idd wel zitten anders gaat ze niet nog een keer met je uit

Wat volgens mij werkt zijn gewoon kleine gebaren geven, waaraan zij kan merken dat je haar bijzonder vindt. Bied haar een arm aan als jullie over straat lopen, zeg haar dat ze er geweldig uit ziet, raak even haar wang aan en zeg dat je gewoon even wil checken of het net zo zacht is als het er uit ziet, wees gewoon creatief en galant maar niet overdreven. Je zal dan heus wel aan haar reacties merken (afwijzend of gevleid) hoe het er voor staat.

Maak het sws niet moeilijker dan het is, zorg gewoon dat je plezier maakt! (als het enige waar je je tijdens deze date op focust, het zoenen/vrijen is, voelt ze dat heus wel, en kan ze het verkeerde idee krijgen namelijk dat het je alleen dáárom met haar hebt afgesproken...)

[ Bericht 13% gewijzigd door beestjuh op 02-11-2004 20:47:16 (detail) ]
power to the people
  dinsdag 2 november 2004 @ 21:51:40 #25
105435 amarena
Just curious
pi_23034129
Wat kleine tips:
Laat haar merken dat je het fijn vindt om bij haar te zijn, dat ze niet zomaar iemand is.

Je kunt best haar hand vast pakken als je dicht bij haar staat, of raak haar zachtjes aan bij de elleboog of wrijf over haar been. Niet constant natuurlijk maar je ziet vanzelf hoe ze reageert. Als ze begint te lachen of ze wordt verlegen met een lief lachje, dan zit het vast goed.

Wat ook erg belangrijk is om haar proberen aan te kijken!! Ook al ben je verlegen, dan laat je wel merken dat je intresse in haar hebt.

Verder zou ik zeggen, maak er een leuke avond van en geniet ervan!!! Die kus die komt vanzelf wel als er genoeg spaning tussen jullie is. En je moet maar zo denken: er is niks te verliezen als je gewoon jezelf bent. Good Luck!!
Veni vidi vici
pi_23034907
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 20:28 schreef Flyingdutchman het volgende:
Die verlegenheid samen dat maakt het juist extra interessant, jij weet hoe zij zich voelt en zij hoe jij je voelt. Probeer hier op in te spelen.
Goed idee...ik wil er zeker het er zeker wel eens over hebben...misschien iets vertellen over mijn eigen verlegenheid...misschien helpt dat haar nog meer op der gemak te voelen (niet dat ze dat niet was op de 1e date hoor).
quote:
Over het handen vast houden dat is eigenlijk NOT DONE... Zoenen kan uiteraard érg goed op de date....dit is niet echt te plannen, dit gebeurd gewoon...het (gezonde) spanningveld dat jullie hebben zal dan doorbroken worden.
Ehm..leuk gesproken, maar misschien begrijp je het als ik zoenen nóg enger vind dan het handen vasthouden.... Zucht...kben echt een niets mbt intimiteit.
pi_23035275
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 20:43 schreef beestjuh het volgende:
Ze ziet je idd wel zitten anders gaat ze niet nog een keer met je uit
Op zich zou dit mijn zelfvertrouwen moeten opvijzelen.

Maar ik vraag me toch af: wat als ze me "gewoon leuk" vindt, wat als ze mij als een potentiële gewone vriend ziet?
Ik vraag me altijd af wat dat nou betekend, zo'n vervolg. OK, ze vindt me leuk maar vindt ze me érg leuk, of leuk leuk (daar moet zij waarschijnlijk nog achterkomen)?
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 20:43 schreef beestjuh het volgende:
Wat volgens mij werkt zijn gewoon kleine gebaren geven, waaraan zij kan merken dat je haar bijzonder vindt.
Ja, dit lijkt me het beste voorlopig..als ik toch zo verlegen/terughoudend ben..en zij ook...eerst maar eens de complimentjes, de lieve woordjes en dingetjes...daarna pas de rest.
quote:
als het enige waar je je tijdens deze date op focust, het zoenen/vrijen is, voelt ze dat heus wel, en kan ze het verkeerde idee krijgen namelijk dat het je alleen dáárom met haar hebt afgesproken...
Nee, ik focus me niet alleen op het zoenen/vrijen...absoluut niet.
Ik vroeg me alleen af of ik het zou weten, wanneer het juiste moment daar was...daar heb ik het al moeilijk zat mee.
pi_23035535
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 21:51 schreef amarena het volgende:
Wat kleine tips: Laat haar merken dat je het fijn vindt om bij haar te zijn, dat ze niet zomaar iemand is.
Ja, precies, dit wil ik juist gaan doen.
quote:
Wat ook erg belangrijk is om haar proberen aan te kijken!! Ook al ben je verlegen, dan laat je wel merken dat je intresse in haar hebt.
Ah, hiér ben ik wel goed in. Zó verlegen ben ik (dus) nog niet...of niet meer, althans.
Gelukkig houdt ze ook van donkerbruine ogen (en van een lief, vertederend uiterlijk en innerlijk, zei ze), dus wat dat betreft zit ik wel goed.

Thanks voor de woorden..we maken er een hele mooie avond van.
pi_23043373
quote:
Over het handen vast houden dat is eigenlijk NOT DONE. Je kan natuurlijk wel een hand om d'r heen slaan dat is anders dan dat je elkaar handje vasthoudt.
Que? Waarom "not done"?
pi_23043397
quote:
Hahaha, werkt dit echt? Hmm...kweetniet hoor.

NB: de TS geeft duidelijk aan nogal verlegen te zijn..kan me voorstellen dat "gewoon vastpakken en zoenen" wat lastig is voor hem.
  woensdag 3 november 2004 @ 12:46:49 #31
102973 Liquidist
Life is live! LAalaalalala
pi_23047681
neuck haar gewoon
Conformists will be cast away by the tide of history
pi_23049559
Weer zo 1

Ben benieuwd, TVP.
Lambo of Rekt
  woensdag 3 november 2004 @ 14:41:13 #33
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_23050135
Het is allemaal veel simpeler dan je denkt.

Jullie zijn beiden verlegen. Dit geeft jou best een voordeel, als zul je dat niet meteen zien. Als je wil weten hoe zij behandelt wil worden kijk je simpelweg naar hoe jij zelf behandelt zou willen worden.

Ik merk dat de meeste verlegen mensen stil en terughoudend zijn aan de buitenkant, en zich suf stressen aan de binnenkant. En dat neemt soms enorme proporties aan. Het is voor jou dus zaak om te kijken wat je zelf wilt, en dan zul je een aardig idee hebben van wat zij wil. De reden waarom jullie beiden waarschijnlijk terughoudend zijn, is omdat jullie beiden waarschijnlijk wel willen maar allebei twijfelen of het wel het juiste (moment/actie) is. Je begrijpt dat je zo nergens komt. Vertrouw dus gewoon op je eerste gedachten en antwoorden, en probeer nieuwe vragen in je hoofd te vermijden.

Beginnen met een hand om haar heen is zeker een goed begin, en zal ook wel gewaardeerd worden. Vanaf daar zul je het ECHT merken hoe verder te gaan, TWIJFEL er dan niet aan. DAT zou je dan tegen houden. Succes!
pi_23057997
quote:
Op woensdag 3 november 2004 14:41 schreef EviL_AleX het volgende:
Het is allemaal veel simpeler dan je denkt.

Jullie zijn beiden verlegen. Dit geeft jou best een voordeel, als zul je dat niet meteen zien. Als je wil weten hoe zij behandelt wil worden kijk je simpelweg naar hoe jij zelf behandelt zou willen worden.
Tja, het lijkt mij zelf niet makkelijk als zowel jongen als meisje verlegen zijn.

TS, good luck!
  † In Memoriam † woensdag 3 november 2004 @ 20:04:01 #35
47213 ArmaniMania
pi_23058028
Meent ie dit nou serieus?
  woensdag 3 november 2004 @ 20:31:25 #36
14827 Kogando
Modelprutser
pi_23058831
quote:
Op woensdag 3 november 2004 08:55 schreef Sanvean het volgende:
Hahaha, werkt dit echt? Hmm...kweetniet hoor.

NB: de TS geeft duidelijk aan nogal verlegen te zijn..kan me voorstellen dat "gewoon vastpakken en zoenen" wat lastig is voor hem.
Tuurlijk werkt het echt. De TS hoeft het meisje maar 1x in diep in de ogen te kijken om te weten of ze ook iets voor hem voelt. En als dat 'vonkje' er is dan is het inderdaad gewoon de simpele kwestie van vastpakken en zoenen.

Echt, je kan het zo moeilijk maken als je zelf wilt. De ene zoent per week 3 meisjes en de ander 3 in zijn hele leven. Het is gewoon effe doorpakken! Even over die drempel.

En het leuke is dat als je 1x gezoend hebt het daarna als vanzelf gaat.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_23060381
quote:
Op woensdag 3 november 2004 20:04 schreef ArmaniMania het volgende:
Meent ie dit nou serieus?
Que?
pi_23070372
quote:
Op woensdag 3 november 2004 14:41 schreef EviL_AleX het volgende:

De reden waarom jullie beiden waarschijnlijk terughoudend zijn, is omdat jullie beiden waarschijnlijk wel willen maar allebei twijfelen of het wel het juiste (moment/actie) is. Je begrijpt dat je zo nergens komt.
Ja, misschien is het wel een voordel ja...i.i.g. begrijp ik haar misschien wat beter.
Het wordt pas écht een voordeel als ik daar iets mee doe (wat een cliché) ...misschien als de kans zich voordoet het als gespreksonderwerp aandragen...

Overigens, over dat terughoudend gesproken: het schiet ook niet op dat zij in een andere stad woont (niet ver weg) en dat we alleen mailen....(bellen durft ze niet, misschien na een tweede date, als het nog vertrouwder is met me)...en ze is ook al niet zo'n mailer die veel persoonlijke dingen verteld, helaas.

Maar allez: een tweede date komt er toch.
pi_23070563
quote:
Op woensdag 3 november 2004 20:31 schreef Kogando het volgende:
Tuurlijk werkt het echt. De TS hoeft het meisje maar 1x in diep in de ogen te kijken om te weten of ze ook iets voor hem voelt. En als dat 'vonkje' er is dan is het inderdaad gewoon de simpele kwestie van vastpakken en zoenen.
OK, wel een goede tip op zich...diep in de ogen kijken...vastpakken en zoenen is echter toch niet zo simpel voor me. Maar ik doe mijn best. Als we maar plezier hebben met zijn tweetjes, en als ze zich maar op der gemak voelt bij me...

NB: nu ik er over nadenk....ik ben toch niet zo goed in het ontdekken van wanneer iemand iets voor me voelt... bepaalde signalen herken je natuurlijk wel, maar of ik er achter kom of iemand iets voor me voelt door een keer diep in haar ogen te kijken...hmm...moeilijk, moeilijk.

Het probleem is verder dat, omdat ik signalen soms niet oppik of er niets mee durf te doen áls ik ze herken, je al snel als niet-geinteresseerd(e vriend) wordt gezien...
Schijnt toch dat je ook weer niet te lang moet wachten met initiatief...zucht..complex hoor, die liefde.

Maar...we houden moed!
pi_23080743
quote:
Op donderdag 4 november 2004 11:49 schreef bylar het volgende:
Het probleem is verder dat, omdat ik signalen soms niet oppik of er niets mee durf te doen áls ik ze herken, je al snel als niet-geinteresseerd(e vriend) wordt gezien...
Schijnt toch dat je ook weer niet te lang moet wachten met initiatief...zucht..complex hoor, die liefde.
ja, dat heb ik ook wel eens....dan zit je lekker te flirten en dan blijken ze je gewoon leuk te vinden (als vriend, dus). Of misschien is dat toch omdat je te lang wacht met initiatief. blijft even goed opletten dus
pi_23094307
quote:
Op donderdag 4 november 2004 19:00 schreef Sanvean het volgende:

[..]

ja, dat heb ik ook wel eens....dan zit je lekker te flirten en dan blijken ze je gewoon leuk te vinden (als vriend, dus). Of misschien is dat toch omdat je te lang wacht met initiatief. blijft even goed opletten dus
Ik kreeg wel eens een zomaar uit het niets een kus op mijn lippen gepland van een vriendin.

Later vond ze me een hele leuke vriend. Tja, had ik toch te lang gewacht misschien. Maar aan de andere kant: vrouwen zijn toch rare wezens hoor, soms zitten er behoorlijk ambivalente bedoelingen of betekenissen achter dingen.... zucht.

Iemand nog ervaringen met een verlegen jongen/meisje waar je verliefd op was toevallig? Hoe ging je daar mee om?
pi_23095388
Je moet je niet druk maken, dat gaat allemaal helemaal vanzelf als het juiste moment daar is...trust me
pi_23096621
Bylar, misschien erg gemakkelijk, maar als je aangeeft dat je moeite hebt met het peilen van de gevoelens van anderen, dan weet ze alvast dat ze duidelijker moet zijn. Misschien dat je het gesprek zo kunt sturen, zodat je kunt zeggen dat jij wel voor haar voelt, maar niet goed duidelijk kan maken of ze iets voor jou voelt.

Ander uitgaanstipje (voor 'erbij'): Zoek een gezellig restaurant in of aan de rand van het bos op. Ga dan eerst een lekkere herft-boswandeling maken en dan eten.
  vrijdag 5 november 2004 @ 15:15:42 #44
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_23098405
GHB is je beste vriend.
weg
pi_23104121
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 13:56 schreef Bright het volgende:
Bylar, misschien erg gemakkelijk, maar als je aangeeft dat je moeite hebt met het peilen van de gevoelens van anderen, dan weet ze alvast dat ze duidelijker moet zijn. Misschien dat je het gesprek zo kunt sturen
Goede tip...thanks.
pi_23104236
Hoi schatje, denk je dat er zo genog chloroform op dit doekje zit? * Doekje onder haar neus douwt*

:')
pi_23104245
Nou, kheb haar vandaag een leuk kaartje gestuurd waarin ik vraag of we snel weer eens afspreken om samen een leuk filmpje te kijken, en waarin ik zeg dat ik het heel leuk vond vorige keer. Ik had haar adres toch, dus...

Heb wel gehoord van iemand die haar kent dat zij wordt "gestalkt" door een getrouwde man waarmee ze eens iets is wezen drinken (en waar zij van af wil).

Misschien dat ze daarom liever niet wilde dat ik haar opbelde.

Maar goed, ben benieuwd naar haar reactie en ik hoop snel te daten.
pi_23118721
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 15:15 schreef Forumschorem het volgende:
GHB is je beste vriend.
Huh?

Bylar: goede zet!
  zaterdag 6 november 2004 @ 13:29:57 #49
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_23118863
Vraag me dan toch af hoe twee verlegen mensen zich vermaken tijdens een date. Als het gesprek continu stiltvalt en je bijna niet over een ander onderwerp durft te beginnen dan is de date misschien zo afgelopen .
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_23119927
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 13:29 schreef Detroit het volgende:
Vraag me dan toch af hoe twee verlegen mensen zich vermaken tijdens een date. Als het gesprek continu stiltvalt en je bijna niet over een ander onderwerp durft te beginnen dan is de date misschien zo afgelopen .
Verlegen moet je ook niet altijd letterlijk nemen, denk ik.

Er zijn veel soorten of gradaties in te verzinnen volgens mij..de een is al verlegen als iemand hem/haar aanspreekt, de ander kan prima gesprekjes voeren met het andere geslacht maar wordt wat verlegen als het intiemer wordt...

Verder heb je verlegen in groepsverband, bij onbekende mensen, het niet durven aanspreken van onbekende mensen in het café, etcetera...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')