abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23001869
Okee, even een korte situatieschets:

Ik (tamelijk verlegen, introvert, angstig als het op intimiteit aankomt) heb binnenkort (weet nog niet wanneer, alleen dat ie komt) een date met een heel leuk meisje. Dat meisje heeft trouwens een aantal dezelfde eigenschappen: verlegen, misschien te lief als het er op aankomt.

De vorige (en eerste) keer was het heel leuk, gezellig. Ik vond het zelf een fijne avond en ik begreep van iemand anders dat zij het ook leuk vond met me. Die jongen zei ook dat ze onder de indruk was van me, maar in hoeverre ik dat geloof weet ik niet. Misschien zei die het om me te stimuleren.

Maar goed, binnenkort dus een tweede date (we mailen wel ondertussen).

En nu zit ik met het volgende probleem: ik weet gewoon simpelweg niet hoe je bepaalde dingen aanpakt. Het eerste fysieke contact (hand vastpakken/houden), de eerste kus. Wanneer is het juiste moment, in welke situatie? Hoe zie je of de ander er aan toe is of er zelfs naar uitkijkt?

Ik vraag dit specifiek, omdat ook zij nogal verlegen is. IRL viel het wel mee, maar vooral via de mail is ze erg terughoudend wat betreft persoonlijke informatie over wat ze voelt, denkt, etcetera.

Natuurlijk moet ik afwachten hoe die tweede date bevalt, maar er even (hypothetisch?) van uitgaande dat ik haar nu al leuk vind en dat zij mij ook wel ziet zitten, hoe zou ik dingen het beste kunnen aanpakken?

Concrete voorbeelden voor "het juiste moment" om haar hand vast te pakken? Andere tips om haar subtiel te laten merken dat ik haar wel zie zitten? Eigen ervaringen met de eerste kus?

Tell me.
pi_23001970
hand vastpakken moet je sowieso niet doen op je eerste date, staat meteen afhankelijk vind ik. en als ze zo terughoudend is, moet je daar nog maar even mee wachten, zeker als je haar echt leuk vind en wat langer iets met haar wilt.. dus de eerste zoen maar even uitstellen, wat gaan jullie doen eigenlijk? waar hebben jullie afgesproken?
Amsterdam, stad van hash en coke,
Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
En de mannen ook..
  maandag 1 november 2004 @ 17:54:02 #3
82589 S-Two
barba macacu
pi_23002036
Wat 'markiemark' ook zegt, gewoon rustig aan doen. Je kan wel kleine hints geven, door haar bijvoorbeeld te complimenteren dat ze er leuk uit ziet of iets dergelijks mar ik zal het vooral rustig aan doen. Als jullie elkaar echt leuk (gaan) vinden zal het zich vanzelf wel ontwikkelen. Het is moeilijk om vanaf achter de computer aan te geven wanneer het het juiste moment is. Je voelt het zelf het beste aan, ik weet dat het moeilijk is, maar ik denk toch dat het iets is wat je zelf moet aanvoelen en als je denkt dat er de tijd rijp voor is, actie ondernemen. Niet direct té direct, maar gewoon rustig aan, stapje voor stapje.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_23002067
quote:
Op maandag 1 november 2004 17:50 schreef markiemark het volgende:
hand vastpakken moet je sowieso niet doen op je eerste date, staat meteen afhankelijk vind ik. en als ze zo terughoudend is, moet je daar nog maar even mee wachten, zeker als je haar echt leuk vind en wat langer iets met haar wilt.. dus de eerste zoen maar even uitstellen, wat gaan jullie doen eigenlijk? waar hebben jullie afgesproken?
Ik vind dat je best haar hand kunt vastpakken. Je moet hier echter wel even een goed moment voor zoeken. Bijvoorbeeld als jullie naast elkaar lopen. Of bij het afscheid nemen ofzo, dan ga je voor haar staan en pak je allebei haar handen. Aan haar reactie kun je wel merken of een zoen goed zal vallen.

Hoe oud ben je trouwens?
pi_23002246
Zoals hierboven gezegd denk ik ook niet dat je dat moet gaan forceren... het moet vanzelf gaan en niet gedwongen aanvoelen. Dus geniet gewoon van de tijd samen, als het klikt dan komt de rest vanzelf. Voel je je vertrouwd bij elkaar en op je gemak dan voel je de momenten wel aan denk ik. Doe het inderdaad gewoon rustig aan en laat het lekker over je heen komen.
pi_23002259
Gewoon vastpakken en zoenen, als ze je leuk vindt doet ze toch wel mee. Bovendien, als je het nu uit gaat stellen sla je daarmee een weggetje in en des te moeilijker is het om straks alsnog intiem te worden.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_23002365
quote:
Op maandag 1 november 2004 18:05 schreef Kogando het volgende:
Gewoon vastpakken en zoenen, als ze je leuk vindt doet ze toch wel mee. Bovendien, als je het nu uit gaat stellen sla je daarmee een weggetje in en des te moeilijker is het om straks alsnog intiem te worden.
juist, gewoon doen Daarna wordt het veel makkelijker, en gaat alles vanzelf
succes!
pi_23002533
Laat wel even weten hoe het afloopt
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 1 november 2004 @ 18:29:14 #9
82589 S-Two
barba macacu
pi_23002697
quote:
Op maandag 1 november 2004 18:20 schreef longinus het volgende:
Laat wel even weten hoe het afloopt
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  maandag 1 november 2004 @ 18:42:31 #10
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_23002967
Gewoon de avond rustig beginnen, zo kan je weer even aan elkaar wennen, beetje lachen, aardige dingen zeggen.
Later op de avond, als je door de stad loopt naar de fiets/trein whatever sla arm om haar heen, grote kans dat ze dichter tegen je aankruipt.
Zoenen kan, als het duidelijk is, doe het anders rustig aan.
Easy going en veel succes.
  maandag 1 november 2004 @ 19:08:30 #11
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_23003572
quote:
Helemaal mee eens.

Hoe langer je wacht, des te moeilijker het voor jezelf wordt om die drempel te nemen.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_23007189
quote:
Op maandag 1 november 2004 17:50 schreef markiemark het volgende:
Dit wordt de tweede date, daarvoor heb ik haar een avond meegemaakt terwijl er ook anderen aanwezig waren.

Wat we gaan doen? Dat weet ik nog niet. Zij is net als ik nogal een filmliefhebber. We hadden afgesproken om naar de bioscoop te gaan en eerder hadden we het over een avondje films kijken bij haar thuis. Maar ik vind het vooral belangrijk om haar beter te leren kennen, dus liever b.v. een rustig cafeetje dan de bioscoop. Als er maar gepraat kan worden.
pi_23007232
quote:
Op maandag 1 november 2004 17:54 schreef S-Two het volgende:
Het is moeilijk om vanaf achter de computer aan te geven wanneer het het juiste moment is. Je voelt het zelf het beste aan, ik weet dat het moeilijk is, maar ik denk toch dat het iets is wat je zelf moet aanvoelen en als je denkt dat er de tijd rijp voor is, actie ondernemen.
Tja, ik vraag me vooral af: voél ik dat wel aan als het moment daar is, en zo ja, dúrf ik daar dan wat mee?
pi_23007274
quote:
Op maandag 1 november 2004 17:55 schreef Jeltje het volgende:
Hoe oud ben je trouwens?
Waarom vraagt iedereen dat toch steeds aan elke TS-er? Zowel ik als het meisje in kwestie zijn dik over de twintig.
pi_23007342
quote:
Hmm, okee...DIT is dus juist datgene wat ik nooit durf te doen (denk ik).

Maar mss heb je wel gelijk...als het te lang duurt wordt het mss alleen maar moeilijker.
pi_23015569
quote:
Op maandag 1 november 2004 21:20 schreef bylar het volgende:

[..]

Waarom vraagt iedereen dat toch steeds aan elke TS-er? Zowel ik als het meisje in kwestie zijn dik over de twintig.
Omdat de leeftijd vaak veel zegt over hoe de persoon ongeveer in het leven zal staan en aan de hand daarvan is het makkelijker advies te geven.

Als je graag een gesprek met haar wilt kunnen voeren zou ik eerder een filmpje bij haar thuis gaan kijken. Eventueel kun je van te voren samen koken ofzo.
Wanneer je naast haar op de bank zit (of in de bios) kun je op een gegeven moment haar hand vastpakken. Gewoon verstand op nul en doen. Ik ben zelf van mening dat wanneer een meisje haar hand laat vasthouden, dat je haar ook kunt zoenen.
pi_23016047
Had vrijdag ook een date en normaal ben ik ook iemand die zenuwachtig wordt bij zoiets en helemaal in elkaar klapt, maar het is gewoon goed gegaan. Gewoon er voor gaan en probeer elkaar uit de schulp te halen, dan komt alles vanzelf goed
pi_23021256
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 08:53 schreef Jeltje het volgende:
Omdat de leeftijd vaak veel zegt over hoe de persoon ongeveer in het leven zal staan en aan de hand daarvan is het makkelijker advies te geven.

Als je graag een gesprek met haar wilt kunnen voeren zou ik eerder een filmpje bij haar thuis gaan kijken. Eventueel kun je van te voren samen koken ofzo.
Ja, je hebt wel gelijk wat betreft die leeftijden.

Ik kijk ook liever een filmpje bij haar thuis dan dat we naar de bioscoop gaan.
pi_23027380
dan ga je toch bij haar een filmpje kijken, altijd gezellig, heerst ook meer een ontspannen sfeer als het goed is.. ik bedoel, kan me voorstellen dat je niet in de bioscoop voor het eerst met haar wilt zoenen omdat je bang bent dat je af gaat waar andere mensen bij zijn.. dus dan maar beter thuis, haal gewoon een flesje wijn, maakt het altijd gezellig, leuke film en probeer wat te praten met haar.
gewoon interesse tonen wekt al heel veel vertrouwen..
Amsterdam, stad van hash en coke,
Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
En de mannen ook..
  dinsdag 2 november 2004 @ 20:15:43 #20
27535 Pulsemaster
Politiek en sociaal incorrect!
pi_23031610
Wat het altijd goed doet : zeggen dat ze er goed uit ziet zodra je haar ziet (en dit ook menen).
Vrouwen zitten altijd te stressen over wat ze aan moeten doen / welke make-up ze moeten dragen en in welke mate. Dus vinden ze het wel net zo prettig als wij hun moeite belonen met een gemeent compliment.

Verder zou ik niets 'instuderen' als ik jou was: de avond gaat toch anders lopen dan je gehoopt had.

En als je toch eens wil weten hoe zacht ze aanvoelt: ieder moment is er geschikt voor. Je gaat al op een vervolg date, dus ziet ze je wel zitten.
Als de dame echt zo verlegen is als je zegt zou ik het contact ook niet ineens overdrijven: dat kan haar afschikken.

Succes!
Uit welke klei hebben ze jou getrokken? :?
  dinsdag 2 november 2004 @ 20:17:21 #21
27535 Pulsemaster
pi_23031649
quote:
Bullshit!
  dinsdag 2 november 2004 @ 20:21:01 #22
27535 Pulsemaster
pi_23031731
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 08:53 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Wanneer je naast haar op de bank zit (of in de bios) kun je op een gegeven moment haar hand vastpakken. Gewoon verstand op nul en doen. Ik ben zelf van mening dat wanneer een meisje haar hand laat vasthouden, dat je haar ook kunt zoenen.
Goed idee! Lekker thuis eten / koken.
Probleem is dan echter wel dat je imo al 'wat verder' bent. Terwijl dit nog maar de 2e keer is... miss rushing it a bit? But hey, if it feels alright?
pi_23031942
Die verlegenheid samen dat maakt het juist extra interessant, jij weet hoe zij zich voelt en zij hoe jij je voelt. Probeer hier op in te spelen.

Ik heb zelf gewoon op een dat gezegd tegen d'r : Jeetje XXXX ik was zo nerveus voor onze date! en ik begrijp het niet ik vind je zó leuk.....nou dat brak het ijs en we hebben een superavond gehad!

Over het handen vast houden dat is eigenlijk NOT DONE. Je kan natuurlijk wel een hand om d'r heen slaan dat is anders dan dat je elkaar handje vasthoudt.
Zoenen kan uiteraard érg goed op de date....dit is niet echt te plannen, dit gebeurd gewoon...het (gezonde) spanningveld dat jullie hebben zal dan doorbroken worden.

Laat het gewoon op z'n beloop, en ja....complimentjes aan de vrouw 'werken' altijd

Ik zou zeggen succes! en laat weten wat er van is gekomen

Hai!
  dinsdag 2 november 2004 @ 20:43:48 #24
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_23032344
Ze ziet je idd wel zitten anders gaat ze niet nog een keer met je uit

Wat volgens mij werkt zijn gewoon kleine gebaren geven, waaraan zij kan merken dat je haar bijzonder vindt. Bied haar een arm aan als jullie over straat lopen, zeg haar dat ze er geweldig uit ziet, raak even haar wang aan en zeg dat je gewoon even wil checken of het net zo zacht is als het er uit ziet, wees gewoon creatief en galant maar niet overdreven. Je zal dan heus wel aan haar reacties merken (afwijzend of gevleid) hoe het er voor staat.

Maak het sws niet moeilijker dan het is, zorg gewoon dat je plezier maakt! (als het enige waar je je tijdens deze date op focust, het zoenen/vrijen is, voelt ze dat heus wel, en kan ze het verkeerde idee krijgen namelijk dat het je alleen dáárom met haar hebt afgesproken...)

[ Bericht 13% gewijzigd door beestjuh op 02-11-2004 20:47:16 (detail) ]
power to the people
  dinsdag 2 november 2004 @ 21:51:40 #25
105435 amarena
Just curious
pi_23034129
Wat kleine tips:
Laat haar merken dat je het fijn vindt om bij haar te zijn, dat ze niet zomaar iemand is.

Je kunt best haar hand vast pakken als je dicht bij haar staat, of raak haar zachtjes aan bij de elleboog of wrijf over haar been. Niet constant natuurlijk maar je ziet vanzelf hoe ze reageert. Als ze begint te lachen of ze wordt verlegen met een lief lachje, dan zit het vast goed.

Wat ook erg belangrijk is om haar proberen aan te kijken!! Ook al ben je verlegen, dan laat je wel merken dat je intresse in haar hebt.

Verder zou ik zeggen, maak er een leuke avond van en geniet ervan!!! Die kus die komt vanzelf wel als er genoeg spaning tussen jullie is. En je moet maar zo denken: er is niks te verliezen als je gewoon jezelf bent. Good Luck!!
Veni vidi vici
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')