Een vriend van mij is altijd heel ad rem:
We zitten in de trein, die schommelt nogal heen en weer. Een vrouw komt langslopen, verliest haar evenwicht en valt bovenop die vriend van mij.
Vrouw: "Oh sorry! Sorry hoor!"
Vriend: "Nou ik vind het niet erg hoor!"
Vrouw loopt verder. Vriend kijkt haar achterna en zegt "Hoewel..."
De broer van die vriend trad op in een operette, wat op zich al grappige opmerkingen opleverde.
Achteraf zegt zijn moeder "Goh, dat lijkt me nou ook wel weer eens leuk, op een podium staan en zingen. Maar niet in m'n eentje, daar vind ik niks aan."
Vriend: "Nee en het publiek ook niet."
Die vriend geeft op een gegeven moment een housewarming. M'n zus en ik zitten een beetje slap te ouwehoeren, ziet m'n zus opeens allemaal kleine gaatjes in een kast die daar staat. "Houtworm" zeg ik.
Komt die vriend langslopen, zegt m'n zus "Goh man, wat rot voor je dat je wormen hebt."
Vriend "Ja, waarom denk je dat ik een houseworming geef, wat denk je dat er in die salade daar zit?"
Op een gegeven moment waren we wat kleikunstenaars aan het filmen en interviewen voor een tentoonstelling. Eentje woonde er in een casco (sp?) van wat vroeger een grote drukkerij was geweest. Ze vertelt heel enthousiast dat je dan echt je eigen woning moet bouwen binnen zo'n casco, met muren, verdiepingen etc.
Zegt die vriend "Oh, dus al die woningen hier zien er zo raar uit!?"
M'n vrouw is geboren in de Molukken, dus die maakt nog wel eens een leuke taalfout.
Kylie Minogue op TV "Oh ja, Calimero"
CC en Jojo zingen live nogal vals op TV "Nou, die kunnen ook niet zingen die, eh, CC en... klojo"
"Nou, dat was een echte zuurput zeg"
"Oh ja, dat meisje met al die spruitjes op haar gezicht."
"Ik ben een echte kouclown he?"
"Ik werk op afdeling steenblok" (steenbok dus)
"Als het heel hard waait gaan de ramen en deuren... ehm.... bibberen?"
Tegen de groenteman: "Meneer, heeft u nog van die geile meloenen?" (Gallia meloenen)
"Mag ik een doosje van die herrieschoppers?" (Herriestopper oordopjes)
Deze was wel opzettelijk "Ik ben wel dom maar niet blond"
Een schaar om je haar mee te knippen heet letterlijk vertaald vanuit het Indonesisch "schaar haar". Een Indonesische kennis gaat zo'n schaar kopen bij de drogist en zegt tegen de verkoopster "Mevrouw, heeft u schaamhaar?"
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.