abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22998089

Hier een topic over stoomtreinen . Ik vind stoomtreinen echt geweldig, je ziet ze helaas niet zo veel meer.
Vroeger bouwde mijn vader zelf een stoomtrein (niet heel groot, maar groot genoeg voor een paar mensen om op mee te rijden. Daarmee gingen we dan naar de stoomdagen op Nienoord (bij Leek, Groningen). Zijn er meer mensen die zoiets doen? Ik heb helaas geen foto's voorhanden van die trein maar misschien kan ik die binnenkort eens inscannen.

Ik ben benieuwd.
pi_22998248
He hoi p-etr-a!

Stoomtreinen zijn tof [14.gif]
  maandag 1 november 2004 @ 15:03:46 #3
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_22998573
Prachtige typo in te topictitel

Ze rijden hier in de buurt nog wel eens. Laatst stond ik voor een overgang toen er onverwacht zo'n ding langs kwam tuffen.. was wel heel apart. Ik wist wel dat ze nog ermee rondreden maar ik had ze nog niet eerder gewoon op het spoor gezien.
Vampire Romance O+
pi_22998645
Oeh een typisch topic voor mijn vriend
pi_22998689
Ik vind er niks aan. Ik heb alleen iets met treinen die ik in actieve dienst heb zien rijden

Kijk ook eens in het centrale treinentoic zou ik zeggen
pi_22998781
quote:
Op maandag 1 november 2004 15:03 schreef MouseOver het volgende:
Prachtige typo in te topictitel

Ze rijden hier in de buurt nog wel eens. Laatst stond ik voor een overgang toen er onverwacht zo'n ding langs kwam tuffen.. was wel heel apart. Ik wist wel dat ze nog ermee rondreden maar ik had ze nog niet eerder gewoon op het spoor gezien.
Ai da's wel heel dom inderdaad . Hahaha!

Het is een hele tijd geleden dat er hier één langs kwam rijden, ik denk wel minstens 5 jaar. Dat was nog best een spektakel .
  maandag 1 november 2004 @ 15:28:42 #7
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_22999076
in limburg (simpelveld) rijdt er nog eentje
  maandag 1 november 2004 @ 16:10:25 #8
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_22999858
quote:
Op maandag 1 november 2004 15:28 schreef TheSeeker_NL het volgende:
in limburg (simpelveld) rijdt er nog eentje
Idd, die was het ook. Een tjoektjoek van de zlsm die net vanaf het station heerlen in de richting van kerkrade vertrok (Willemstraat). Ik wist wel dat ze daar eens af en toe mee speelden maar die ze blijken in de zomer 3x per week tussen simpelveld en kerkrade te rijden.

Ik stond voor die overgang te schelden omdat ik naar m'n werk moest en al laat was. En opeens die ik die rookpluim langskomen.. toen was de wereld ineens weer mooi
Vampire Romance O+
pi_22999898
quote:
Op maandag 1 november 2004 16:10 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Idd, die was het ook. Een tjoektjoek van de zlsm die net vanaf het station heerlen in de richting van kerkrade vertrok (Willemstraat). Ik wist wel dat ze daar eens af en toe mee speelden maar die ze blijken in de zomer 3x per week tussen simpelveld en kerkrade te rijden.

Ik stond voor die overgang te schelden omdat ik naar m'n werk moest en al laat was. En opeens die ik die rookpluim langskomen.. toen was de wereld ineens weer mooi
Is dat dan ook echt een trein waarmee je kunt reizen? Zo van: je koopt een kaartje en je rijdt mee?
  maandag 1 november 2004 @ 16:14:48 #10
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_22999936
Zomers reed in Dieren nog wel de veluwsche stoomtrein, heb dat ding een paar keer zien staan, net te laat met pics maken helaas.
Ik ben lelijk.
  maandag 1 november 2004 @ 17:30:12 #11
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_23001487
quote:
Op maandag 1 november 2004 16:12 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Is dat dan ook echt een trein waarmee je kunt reizen? Zo van: je koopt een kaartje en je rijdt mee?
Ja. Trekt volle zalen.

Ik wil ook altijd nog eens mee. Ze mogen gebruikmaken van een niet meer in gebruik zijnde stukje spoorweg, het miljoenenlijntje. Loopt dwars door een prachtig stukje heuvelland. Zo komt het ook aan z'n naam, omdat het extreem duur was om het aan te leggen ivm alle tunnels en spoordijken.

En ze gaan een stukje over NS spoor.
Vampire Romance O+
pi_23012079
Kzie ze regelmatig op station Apeldoorn.. In de winter/herfst niet zo veel, maar in de zomer regelmatig.. Van de VSM

*dag!
Ik háát kabouters!!
pi_23012107
STAR in stadskanaal is nog zo'n museumspoorlijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')