abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37745151
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 19:17 schreef Fillipe het volgende:
Een beetje een non-vraag, aangezien er ongeveer meerdere antwoorden voor mogelijk zijn (ivm gewicht e.d) Wat is de gemiddelde approach speed (ILS localized) voor een 747-400 ? Telkens als ik gelocalized ben en de AP de altitude automatisch uitschakeld (in de glideslope) krijg ik warnings, en zak ik langzaam naar beneden en kom dus ver voor de runway uit (gecrashed). Oftewel, wat doe ik verkeerd en welke approach speed moet ik (gemiddeld) gezien gebruiken? Zat zelf aan de 190 te denken, maar dat werkte ook niet echt goed. Flaps heb ik trouwens op 20.
waarom kijk je niet in de FMC? Of vlieg je zonder (dat zal eigenlijk wel )?
pi_37808605
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 19:17 schreef Fillipe het volgende:
Een beetje een non-vraag, aangezien er ongeveer meerdere antwoorden voor mogelijk zijn (ivm gewicht e.d) Wat is de gemiddelde approach speed (ILS localized) voor een 747-400 ? Telkens als ik gelocalized ben en de AP de altitude automatisch uitschakeld (in de glideslope) krijg ik warnings, en zak ik langzaam naar beneden en kom dus ver voor de runway uit (gecrashed). Oftewel, wat doe ik verkeerd en welke approach speed moet ik (gemiddeld) gezien gebruiken? Zat zelf aan de 190 te denken, maar dat werkte ook niet echt goed. Flaps heb ik trouwens op 20.
Hoi Fillipe een mooie app speed voor een 747 is ongeveer met full flaps 150 knots dat werkt, maar je moet niet te snel je flaps aan zetten want dan ga je zeker te snel naar beneden en dan crash je .Ik zelf gebruik ook de app knop niet want als je die in drukt duikt je kist ook naar beneden , het is eigenlijk een kwestie van timinggewoon blijven proberen tot je het juiste moment hebt gevonden voor je full flaps en landing gear .
Succes

Groet
Piloot 737
pi_38149809
hoy kan ik hier ook een vraagje stellen
ik wil weten hoe jullie aan die opties geraakt
bv: da vliegtuig laden en zo

groetje dimi
pi_38152989
quote:
Op zondag 14 mei 2006 10:05 schreef piloot737 het volgende:

[..]

Hoi Fillipe een mooie app speed voor een 747 is ongeveer met full flaps 150 knots dat werkt, maar je moet niet te snel je flaps aan zetten want dan ga je zeker te snel naar beneden en dan crash je .Ik zelf gebruik ook de app knop niet want als je die in drukt duikt je kist ook naar beneden , het is eigenlijk een kwestie van timinggewoon blijven proberen tot je het juiste moment hebt gevonden voor je full flaps en landing gear .
Succes

Groet
Piloot 737
Daar ben ik het niet mee eens...

In het echt gebruiken ze nooit full flaps bij een 744 maar altijd 25graden. De snelheid is afhankelijk van je gewicht ben je zwaar belaaden dan heb je een hogere snelheid nodig. Je gear zet je pas uit op de automarker. Als jij de ILS indraait ga je pas je speed terug brengen tenzij de ATC anders aangeeft.

Dan nog iets over de snelheid als jij je flaps uit doet op 25 graden en je fmc geeft bijvoorbeeld 150 aan dan moet je met 155 binnenkomen.

Mvg,
<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=28195">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
pi_38173541
Hallo ,zoals jullie waarschijnlijk zien ben ik pas nieuw op dit forum,ik heb al veel gelezen,maar zit nu zelf met een aantal vragen.
Ik ben pas geleden begonnen met fs2004,en kan redelijk goed vliegen met gps.Ik kom overal war ik heen wil,maar ik wil graag op de instrumenten vliegen,om te beginnen met vor.
Nu weet ik dat ik de vor frequentie in nav2 moet zetten en de ils freuqentie in nav 1,maar nu komt het.
Als ik bij de cesna bijvoorbeeld het aantal graden moet instellen met de obs knoppen,waar is dit dan van afhankelijk.Heeft het te maken met de richting waarin het vliegveld ligt of heeft het met de landingsbanen te maken.
Ik weet dat als ik baan 22 heb dat ik dan 220 graden moet invullen,maar als ik naar het vor baken vlieg,hoe weet ik dan welke richting ik moet instellen enz.
En dan nog 1 vraagje,hoe vind ik het makkelijkst de frequentie van het vor baken voor het vliegveld waar ik heen wil vliegen.
Bedankt in ieder geval voor het lezen,en als er iemand een reactie cq antwoord wil geven zou dat fantastisch zijn.

Dank alvast van een beginneling
Don69
pi_38184222
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 19:20 schreef Don69 het volgende:
Ik weet dat als ik baan 22 heb dat ik dan 220 graden moet invullen,maar als ik naar het vor baken vlieg,hoe weet ik dan welke richting ik moet instellen enz.
En dan nog 1 vraagje,hoe vind ik het makkelijkst de frequentie van het vor baken voor het vliegveld waar ik heen wil vliegen.
22 staat niet gelijk aan 220 graden. Het is een benadering, meestal kom je uit op 223 etc. Voor zowel de juiste koers als frequenties kan je in fs makkelijk gewoon kijken bij vliegveld informatie.
pi_38190643
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 04:40 schreef dimi89 het volgende:
hoy kan ik hier ook een vraagje stellen
ik wil weten hoe jullie aan die opties geraakt
bv: da vliegtuig laden en zo

groetje dimi
Hoi dimi
bedoel je het AI traffic zoja dan wordt dat standaart geladen. Je kan ook AI traffic downloaden bij FSinn op www.mcdu.com .

groet
Piloot 737
pi_38190760
Hoi Don69

Heb jij in je flightsim ook FS navigator daar kan je namelijk de vor in vinden ook de kan je de heading enzo zien , dus probeer dat is en lukt dat ook niet wil ik het graag horen van je

groet

piloot737
pi_38205026
Zal het eens gaan proberen.Heb net de fsnavigator gedownload.Ik laat nog iets horen,en alvast bedankt voor de tip
pi_38207845
Hoi Don69

geen dank zo helpen we elkaar
groet

piloot 737
pi_38208339
ok ik heb al wa gedown bedankt maar als ik nu 1 van die nieuwe vliegtuigen neem
dan is mijn panel weg :s
kunt ge me daar ook me helpen
ja ik weet er nu ook nie zoveel van want ik heb da spel nog maar juist

alvast bedankt
groetjes dimi
pi_38211702
da hier boven kan nog wa wachten ik heb een zwaardere probleem
als ik mijn flight plan wil openen dan val ik weg.
weet er iemand hoe da komt
ik heb dringend hulp nodig

groetjes dimi
pi_38215675
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 21:21 schreef dimi89 het volgende:
da hier boven kan nog wa wachten ik heb een zwaardere probleem
als ik mijn flight plan wil openen dan val ik weg.
weet er iemand hoe da komt
ik heb dringend hulp nodig

groetjes dimi
Hoi Dimi

Even een vraag hoebedoel je met het openen van je flightplan waar maak je flightplan in en in wat voor kist vlieg je
groet
piloot737
pi_38217832
Ik heb eerst even geprobeerd met de world map van fs zelf,en zo kan ik ook prima de ils frequntie achterhalen.Alleen ik snap niet hoe die vor op nav2 nu precies werkt.
Ik zie de frequentie,die voer ik ook in,maar dan........
Ik moet dus ook mijn vor 2 navigator instellen op .....graden.
Maar hoe weet ik nu welk getal daar moet komen,en moet ik op een bepaalde afstand van het vor baken zijn voordat ik hem oppik.
Als er soms een verwijzing is naar een pagina of tutorial,waar het simpel wordt uitgelegd ben ik weer een stukje verder op weg.
Heb er al veel over gelezen in het engels,maar het kwartje is nog niet gevallen.
pi_38221536
hoy piloot737 gewoon als ge uw vlucht wilt instellen bv: ebbr-->lfpg
en dan ok en dan fly now snapt ge maar vanaf ik nog maar op flight planner klilk valt heel da spel uit
en gewoon vliegen kan ik wel
bv: brussel vertrekken en gelijk waar naartoe vliegen
en ook als ik op mijn gps klik dan valt heel da spel uit dan ben ik terug gewoon op men bureaublad
ik snap het niet ik vlieg me de 737 overtalgemeen maar het heeft nix me de vliegtuig te maken

groetjes dimi
pi_38223471
Hoi dimi

Als je nu een goede vlucht wil plannen kijk dan is op euroute de flightplanner in Flightsim is niks , die moet je zeker niet nemen . http://notams.euroutepro.com/doc/rss.php ga daar heen download het en je kan dan zo de flightplan naar je FS navigator kopieren en je kan vliegen

Groet
Piloot737
pi_38223493
Hoi Don69

Ik zal zo wel ff kijken voor je hoe het zit je hoort snel van me

Groet

Piloot737
  vrijdag 26 mei 2006 @ 10:31:06 #218
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_38224360
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 09:30 schreef piloot737 het volgende:
Hoi dimi

Als je nu een goede vlucht wil plannen kijk dan is op euroute de flightplanner in Flightsim is niks , die moet je zeker niet nemen . http://notams.euroutepro.com/doc/rss.php ga daar heen download het en je kan dan zo de flightplan naar je FS navigator kopieren en je kan vliegen

Groet
Piloot737
bestaat dat ook intercontinentale vluchten?
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 26 mei 2006 @ 10:44:03 #219
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_38224610
taxien moet dat via de slew mode?
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_38228364
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 10:44 schreef WEST het volgende:
taxien moet dat via de slew mode?
je kan toch gewoon rijden?
pi_38232657
hoy piloot 737,

mai ik geraak aan die site gewoon nie aan uit en mijn engels is ook nie al te goe ik ben hier wa aant downe maar kweet zelfs nie voorwa het is
  vrijdag 26 mei 2006 @ 15:03:38 #222
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_38232706
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:58 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

je kan toch gewoon rijden?
hoe dan? ik speel met keys
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_38233908
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 15:03 schreef WEST het volgende:

[..]

hoe dan? ik speel met keys
parking brake eraf halen, gas geven, en sturen met je roer (ws [ ] toetsen oid, moet je ff kijken)?

Push back doe je met shift P
  vrijdag 26 mei 2006 @ 15:40:33 #224
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_38233953
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 15:39 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

parking brake eraf halen, gas geven, en sturen met je roer (ws [ ] toetsen oid, moet je ff kijken)?

Push back doe je met shift P
zal ik bij de landing eens proberen zit nu nog in de lucht nabij barcelona
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_38237449
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 10:31 schreef WEST het volgende:

[..]

bestaat dat ook intercontinentale vluchten?
hoi west

Voor intercontinentale vluchten kan je naar routefinder gaan op : http://rfinder.asalink.net/free/

Groet
piloot737
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')