abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 mei 2006 @ 19:59:23 #176
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_37584713
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 19:38 schreef piloot737 het volgende:

[..]

Ik denk dat niet want op vatsim is het echt as real as it gets ivao is wat minder daar in.Ik vlieg nu al een heletijd op vatsim en vind het daar prima je zou het een keer moeten proberen .
hoe werkt dat allemaal dan?
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_37594665
Ik ben toch meer tevreden over Ivao dan over Vatsim.
pi_37597611
Ja ik ben ook wel benieuwd naar de online mogelijkheden van FS 2004. Is het te doen als semi-gevorderde ?
  zondag 7 mei 2006 @ 02:39:27 #179
79638 Davidboaz
I want more.
pi_37620630
Ik pleit voor IVAO.
Niet omdat daar toch echt meer piloten en ATC'ers online zijn, maar ook vanwege de trainingen, tutorials, world tours, etc etc etc....

Bovendien is het redelijk toegankelijk en eenvoudig om überhaupt online te kúnnen vliegen. Simpelweg de Pilot client downloaden (ivAp), the Eye of IVAO (ivAe) waarmee je kunt zien wie allemaal online zijn, plus de zgn MTL's om ook andere piloten te kunnen zien in de toestellen waarin ze vliegen.

Aanmelden via http://ivao.aero/hq/. Dit kan geloof ik maar een keer, dus wees zorgvuldig. Als je je hebt geregistreerd, download en installeer je de drie bovenstaande onderdelen. De MTL's duren het langst.

Start FS2004 en eenmaal aan de gate, druk je op ALT en je ziet in je menu ook een optie om ivAp te starten. Je squawkbox komt in beeld en vervolgens kun je gaan connecten met je gebruikersnaam en wachtwoord. Daarna ook Multiplayer connecten (menu -> bestand) en je hebt volledig contact.

Kies wel een geldige callsign. Vliegtuigen van dezelfde maatschappij dragen als callsign in ieder geval dezelfde drie vaste beginletters, bijvoorbeeld KLM voor KLM en TRA voor TRANSAVIA. Plak er nog drie willekeurige cijfers achter en je hebt een callsign.

Virtueel vliegen houdt in dat de procedures grootendeels hetzelfde zijn als in het echt, evenals de vluchtroutes, die je inmiddels feilloos kunt plannen met FSNavigator (toch?)

Raak bekend met een aantal clearances. Na het maken en versturen van een vluchtplan zul je op de radio van je vliegtuig contact moeten maken met DELIVERY, GROUND, de TOWER, APPROACH of RADAR. Is er op een bepaalde luchthaven geen delivery online, dan maak je contact met GROUND om je eerste clearance aan te vragen en zo verder. Frequenties achterhaal je via de MAP van ivAe of via je squawkbox en stel je in op COM1 van je radio. Wellicht overbodig, maar je frequentie stel je op COM1 in op de rechter kolom en kopiëer je naar links (active) door op het zwarte dubbelpijltje tussen de twee frequentiedisplaytjes te drukken.

Contact maken met ATC verloopt via Teamspeak. Geen zorgen, het downloaden daarvan verloopt automatisch. Teamspeak hoef je verder niet te configureren, behalve dan, dat je PUSH TO TALK moet instellen, zodat je te horen bent als je een toets indrukt en niet continu je mic open staat. Zijn ze niet zo blij mee op IVAO.

Dan even iets ingewikkelds: om teamspeak ook je callsign over te laten nemen, zul je in ivAe je callsign moeten instellen. Open ivAe, kies uit het menu -> SETTINGS -> GENERAL en daar vul je je callsign in.

Ok, en dan de lucht in.
Een vluchtje plannen kun je inmiddels, dus je hebt de volgende toestemmingen nodig:

IFR clearance (bij DEL of GND)

Grijp pen en papier, want als je om IFR clearance vraagt krijg je niet alleen goedkeuring van je vluchtplan, maar ook een bevestiging van je uitvliegroute, je squawkcode, initial flightlevel, de active runway en local Q&H (als je dat nog niet wist).

STARTUP & PUSHBACK clearance/ START&PUSH (GND)

TAXI clearance (GND)

Het is altijd handig om een GROUND MOVEMENT CHART van een luchthaven te hebben. Google en gij zult vinden. Ook te downloaden via IVAO.

DEPARTURE/ TAKEOFF clearance (incl. runway LINE-UP) (TWR)

TWR zal je overhevelen naar APPRACH (APP) en APP weer aan RADAR/ CENTER (CTR)

Op een clearance volgt altijd een exacte readback, van jou.

Bij aankomst verloopt alles weer in in omgekeerde volgorde.
Teamspeak op IVAO is geen chatbox; er wordt gecommuniceerd zoals piloten dat gewend zijn. Wil je uitleg dan zul je je even moeten afzonderen op een apart kanaal.

Is er geen ATC'er online, dan stel je COM1 op je radio in op frequentie 122.80 (UNICOM) en communiceer je je intenties met andere piloten via de 'chatbalk' in je squawkbox.

Op welke manier je clearances vraagt heb je in FS2004 kunnen volgen; gebruik dat eerst maar als leidraad, dan rol je vanzelf verder. Luister goed naar andere piloten. Zet in je vluchtplan desnoods wat je pilot status is, dan is er genoeg begrip. Niet bekend met een procedure; zeg dat dan gewoon en het wordt uitgelegd. Het is niet handig om op eigen houtje een procedure uit te voeren. Ik herinner me dat ik in het begin vrolijk op Stuttgart airport ben gaan taxiën in een regenachtige nacht toen een dame op de toren me vriendelijk doch dringen verzocht om vooral eerst even op mijn taxi clearance te wachten, dus daar ging: Kee El ÈM toew seven eight is rrready to taaxi...

En één aanradertje:
begin niet direct op Schiphol.

Veel plezier.

op,- en aanmerkingen, plus toevoegingen zijn welkom.

[ Bericht 0% gewijzigd door Davidboaz op 07-05-2006 03:05:45 ]
How could it hurt you when it looks so good...
pi_37629843
Ik heb alleen FS2k2
pi_37635804
Initial altitude op schiphol? wat een fucking pruters op ivao
pi_37657074
Zo, wat een geweldige uitleg DavidBoaz, bedankt!

Weer even voor een kick zorgen met wat screenshots!

Zojuist vluchtje gemaakt met m'n Transavia van Istanbul - Antalya.

pi_37665283
Hier nog wat oude screenshots van mij

<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=28195">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
pi_37665669
quote:
Op maandag 8 mei 2006 14:33 schreef Fillipe het volgende:
Zo, wat een geweldige uitleg DavidBoaz, bedankt!

Weer even voor een kick zorgen met wat screenshots!

hoe hou jij de textures op de bergen in de verte zo scherp Bij mij zou FS dat allang gefubart hebben?
pi_37665728
quote:
Op maandag 8 mei 2006 18:54 schreef sebabje het volgende:
en hoe kom jij aan die beestjes op de grond? zeker een of andere addon (die alleen op 3.8Ghz cpu's draait? )?
pi_37666626
quote:
Op maandag 8 mei 2006 18:54 schreef sebabje het volgende:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nice, kan je me vertellen welk (gedownloade of 'pay-ware') vliegveld dat is? Daar zitten die extra's qua ground toch ook bij in?
pi_37666644
quote:
Op maandag 8 mei 2006 19:05 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

hoe hou jij de textures op de bergen in de verte zo scherp Bij mij zou FS dat allang gefubart hebben?
Euhm, sight-distance en alles op z'n max gooien
pi_37669467
quote:
Op maandag 8 mei 2006 19:06 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

en hoe kom jij aan die beestjes op de grond? zeker een of andere addon (die alleen op 3.8Ghz cpu's draait? )?
Dat is de scenery van Amsterdam gemaakt door Cloud9. En enkele andere add-ons zijn van PMDG zelf die bij de freigther worden geleverd
<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=28195">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
pi_37669503
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 11:10 schreef Fillipe het volgende:
Ja ik ben ook wel benieuwd naar de online mogelijkheden van FS 2004. Is het te doen als semi-gevorderde ?
Of je nu net begint met flightsimulator of als je al een tijd bezig bent , online vliegen is voor iedereen mogelijk . Kijk een keer op www.dutchvacc.nl en op www.vatsim.net Fillipe dan kom je er achter of het wat is
Groet
piloot 737
pi_37669533

Zegt genoeg
pi_37669565
quote:
Op maandag 8 mei 2006 20:40 schreef piloot737 het volgende:

[..]

Of je nu net begint met flightsimulator of als je al een tijd bezig bent , online vliegen is voor iedereen mogelijk . Kijk een keer op www.dutchvacc.nl en op www.vatsim.net Fillipe dan kom je er achter of het wat is
Groet
piloot 737
Of kijk op www.ivao.aero en op www.ivao.aero/nl
pi_37672473
Wat jij allemaal vertelt in je verhaal over ivao Davidboaz het zelfde wordt aangeboden door vatsim en dutchvacc alleen op een profesionele manier, en dat profesionele ontbreekt bij ivao helaas . Daarom raad ik vatsim aan met servinfo en nog veel meer

groet
piloot 737
  maandag 8 mei 2006 @ 22:37:01 #193
79638 Davidboaz
I want more.
pi_37674277
Ik heb geen ervaring op VATSIM, dus ik kan Fillipe niet uitleggen waarom hij als semi gevorderde zonder online ervaring beter kan beginnen VATSIM. Voor nu begijp ik dat er in ieder geval piloten op VATSIM vliegen die het team achter IVAO afdoen als 'prutsers' en de drempel nóg hoger leggen, door te stellen dat VATSIM "professioneler" zou zijn. Dus.....motiveer voor de gein eens steekhoudend; heeft die jongen misschien iets aan.
How could it hurt you when it looks so good...
pi_37682441
Ik zeg niet dat ivao prutsers zijn ik zeg dat het er minder profesioneel gaat dan vatsim.
De ladder van vatsim is helemaal niet hoog want je kan je zelf aanmelden als lid en vliegen maar , je hoeft geen test te ondergaan ofzo je moet je zelf alleen aan de regels houden en niet zomaar wat weg vliegen .

groet
piloot 737
pi_37694702
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om voor mij nou eens op te sommen wat de verschillen zijn tussen Ivao en Vatsim.
pi_37695275
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 17:45 schreef Louterman het volgende:
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om voor mij nou eens op te sommen wat de verschillen zijn tussen Ivao en Vatsim.
Er zijn haast geen verschillen alleen de ene doet het profesioneler dan de ander maar de instap is gelijk.als piloot kan je trainingen volgen bij vatsim maar ook als controller , en bij ivao is het het zelfde ik denk dat alleen de controller trainingen daar zijn ze bij vatsim erg strikt in de opleiding is bijna als in real life. Iedereen moet voor zich kiezen of ivao of vatsim ik spreek alleen mijn bevindingen uit vandaar .

groet
piloot 737
pi_37695411
Ik lees nu net ook dat er bij Ivao door meer mensen wordt gebruikt en dat er ook meer mensen tegelijk online zijn dan bij Vatsim.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 23:09:02 #198
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_37699548
jammer dat het engels is ook wel begrijpelijk maar snel engels lukt mij niet

Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_37742941
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 23:09 schreef WEST het volgende:
jammer dat het engels is ook wel begrijpelijk maar snel engels lukt mij niet

Nou ik denk dat je dat engels zo onder de knie hebt op internet gewoon doen .

groet

piloot 737
pi_37744023
Een beetje een non-vraag, aangezien er ongeveer meerdere antwoorden voor mogelijk zijn (ivm gewicht e.d) Wat is de gemiddelde approach speed (ILS localized) voor een 747-400 ? Telkens als ik gelocalized ben en de AP de altitude automatisch uitschakeld (in de glideslope) krijg ik warnings, en zak ik langzaam naar beneden en kom dus ver voor de runway uit (gecrashed). Oftewel, wat doe ik verkeerd en welke approach speed moet ik (gemiddeld) gezien gebruiken? Zat zelf aan de 190 te denken, maar dat werkte ook niet echt goed. Flaps heb ik trouwens op 20.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')