abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22997105


MS FLIGHT SIMULATOR 2004: A Century of Flight

Van de Lockheed Vega 5B tot de Boeing 777-300; de ultra realistische (doch pittige) Flight Simulator 2004 heeft ze allemaal. Wat de simulator blijkbaar nog niet had, was een waardig topic, om foto's in te posten en jezelf en elkaar nóg veiliger van,- en aan de grond te laten komen. Dus, bij deze.







Als TS smijt ik er direct maar de vraag tegenaan, voor de fanatieke vliegers (zoals ik) hoe je 'clearance' aanvraagt bij ATC voor vertrek en voor landing, middels de nav radio. Als ik de ATIS frequency instel, blijft het bericht 'request clearance' in de ATC Window staan en vertrek ik dus altijd maar, zonder toestemming. Tips zijn welkom, evenals meer vragen, ervaringen en screenshots.

Veel vlieguren gewenst.

How could it hurt you when it looks so good...
  maandag 1 november 2004 @ 14:29:01 #2
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_22997915
Indd een zeer cool spel

opstijgen lukt, maar landen lol
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_22997967
quote:
Op maandag 1 november 2004 13:47 schreef Davidboaz het volgende:
Als TS smijt ik er direct maar de vraag tegenaan, voor de fanatieke vliegers (zoals ik) hoe je 'clearance' aanvraagt bij ATC voor vertrek en voor landing, middels de nav radio. Als ik de ATIS frequency instel, blijft het bericht 'request clearance' in de ATC Window staan en vertrek ik dus altijd maar, zonder toestemming. Tips zijn welkom, evenals meer vragen, ervaringen en screenshots.
nu ken ik MS flight sim niet, dus misschien doe je het op zich wel goed, maar in het echie krijg je het actuele weerrapport van de ATIS freq. en schakel je daarn over op de freq. waar je de klaring (clearance) krijgt.. Heb je geen andere frequenties, zoals "delivery" of "ground"??
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_23001313
quote:
Op maandag 1 november 2004 14:32 schreef The_stranger het volgende:

[..]

[...] Heb je geen andere frequenties, zoals "delivery" of "ground"??
Ground ook; beide frequenties worden door ATC weergegeven. Ik verwachtte alleen nog een extra handeling voor de clearance, maar dat blijkt dus niet echt nodig. Mocht je zelf piloot zijn, dan kun je me vast ook vertellen, hoe je de auto pilot instelt aan de hand van de koersen op de GPS. Ik begrijp dat de CTS koers de 'te volgen' koers is, maar zet je die nou in de COURSE (in te schakelen met de knop NAV) of HDG (knop: HDG)? Of is het de bedoeling dat een van deze twee de koers, en de andere de ILS en dus de HSI instelt?

Je begrijpt dat ik nog door de Instrument Rating en Commercial ground school lessen heen moet, maar na al die Chessna uren is een enkele reis Christchurch-Sydney per 737-400 ook weleens verfrissend; gaat best goed trouwens!
How could it hurt you when it looks so good...
pi_23002206
Ergens op je panelen heb je waarschijnlijk een knopje LNAV (lateral navigation) Dit schakelt de autopilot met het FMS (computer met de route, voor zover dit ding ook in FS2004 zit, zit net boven je gashendels). Het vliegtuig volgt dan de vooraf geprogrammeerde route in het FMS
In de stand HDG kun je de vliegrichting instellen door op het ondeste "tv'tje" de zogenaamde heading bug te verstellen... (waar de knop zit om die heading in te stellen, weet ik niet, maar waarschijnlijk vlakbij het knopje om de HDG mode te selecteren

De stand NAV is wat lastiger. Je gebruikt deze stand om een koers van of naar een baken te volgen. Dit zou ook een ILS approach kunnen zijn... (echter om vertikaal (dalen) te gaan, is er ook een knopje GS (glide slope)

Maar helaas ben ik niet echt op de hoogte van de 737 en heb ik ook zo snel niet een plaatje van je panelen om het op te zoeken... Maar een middagje instrument rating bekijken kan geen kwaad... ;-)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_23005126
Die clearance aanvragen gaat voor zover ik het weet toch met cijfers? je typt 1 voor de clearance en 1 voor aknowledgement enzo......

Maarja wordt gewoon lid van VATSIM ben je ook van het ge-emmer af

verders is MSFS COF verreweg de beste game die ik bezit! altijd weer fijn hoe zulke mooie addons worden gemaakt voor dit spel! top
pi_23006239
quote:
Op maandag 1 november 2004 14:29 schreef wise het volgende:
Indd een zeer cool spel

opstijgen lukt, maar landen lol
Ik ken het
Цой жив
pi_23014521
quote:
Op maandag 1 november 2004 20:11 schreef Flyingdutchman het volgende:
Die clearance aanvragen gaat voor zover ik het weet toch met cijfers? je typt 1 voor de clearance en 1 voor aknowledgement enzo......

Maarja wordt gewoon lid van VATSIM ben je ook van het ge-emmer af
Ben lid geworden. Heb alleen nog een IT'er nodig om die pilot software te installeren. Djeez, wat een hand out. Verder: de nummertjes waren te simpel voor woorden; je moest eens weten wat ik inmiddels geleerd heb, en dan die simpele nummertjes gewoon niet oppikken...be-lachelijk.

How could it hurt you when it looks so good...
pi_23090849
Hoop dat iemand hier mij ff kan helpen.

Heb gister weer eens deze spel uit de kast gehaald en geinstalleerd. Wat vroeger met mn oude configuratie goed werkte draaid nu bagger

Snap er echt niets van. Het spel starten en `door de menus gaan , gaat gewoon goed. Maar zodra ik in de cockpit ben dan loopt het voor geen meter. Lijkt wel of ik een framerate van 1 per 30seconden heb. Zodra ik een knop druk duurt het ongeveer 30 seconden voor er iets gebeurt.

Als eerste heb ik alle instellingen naar LOW gezet maar dat mockt niet helpen.Ook heb ik de video drivers opnieuw geinstalleerd maar nog steeds niets
Tevens heb ik het spel verwijderd, schij gedefragmenteerd , schoongemaakt maar niets helpt.

Mijn specs zijn als volg:

AMD 64-bit 3200+
Asus K8V Se Luxe mobo
1024mb DDR400
120GB S-ATA schijf
ATI Radeon 9700 pro
Windows XP pro + SP2
ATI 4.10 drivers
Directx 9.0c
Nieuwste VIA drivers

Alle andere spellen draaien trouwen goed (Call of Duty , F1 99-02 , Doom3 )

Waar moet ik het zoeken om het spel goed te kunnen spelen
pi_23166101
Waar ik bij mijn vluchten keer op keer niet uitkom, is de vliegrichting op basis van de instrumenten. Als ik op een willekeurig vliegveld sta, en ik heb op de kaart een arrival airport uitgekozen, dan noteer ik de VOR, CT en eventueel ook de ATIS frequenties. Tevens noteer ik de richting van de ladingsbaan, die me het beste lijkt. Met de code van het vliegveld (EHAM voor Schiphol bijvoorbeeld) is de GPS simpel ingesteld, en de koers makkelijk te volgen, maar ook zonder GPS, wil ik kunnen leren in de juiste richting te vliegen.

Wat ik voor vertrek doe, is de VOR frequentie op NAV 1 instellen en de OBS van de VOR 1 Indicator (met de horizontale en verticale naalden) afstemmen op de richting van de runway. (Betreft het runway 31, dan zet ik de OBS op 310 graden.). Mijn vraag is dus wat ik dan met de VOR 2 Indicator doe (met de enkele naald). Zet ik die ook op 310 graden, of stem ik die zo af, dat de naald voor vertrek precies in het midden zit?

Mocht iemand wat verder willen gaan in zijn uitleg, dan is het ook wel handig om wat meer inzicht te krijgen in de HSI indicator van de Beechcraft Baron 58 bijvoorbeeld; het verschil tussen de GPS en NAV stand en de manier waarop je daarmee in de juiste richting kan vliegen.

Oh ja, en hoe maak ik gebruik van de ADF?
Kortom, misschien kan iemand me op navigatiegebied wat shortcuts aanreiken, want met de ground school lessen kom ik er nog niet helemaal uit.



[ Bericht 0% gewijzigd door Davidboaz op 09-11-2004 15:46:00 ]
How could it hurt you when it looks so good...
pi_23183564
quote:
Op maandag 8 november 2004 14:47 schreef Davidboaz het volgende:
knip
Eerst de ADF. Dit is het meest primitieve navigatiebaken wat in de luchtvaart wordt gebruikt. Je adf werkt met een zogenaamde NDB (non directional beacon) Dit baken zend 360' om zich heen een signaal uit. De naald op je instrument wijst altijd naar het ingestelde baken.


Op dit plaatjes is het baken rechtsvoor van het vliegtuig, wat de naald dan ook aanwijst. Als je naald dus naar boven wijst, vlieg je naar het baken toe. Als je op dat moment richting het noorden vliegt, dan ben je dus ten zuiden van het baken. Op het bovenste plaatje staat het baken op een koers van ongeveer 030. Je kunt nog wel wat meer met dat baken, maar dat gebruik je praktisch nooit. Een voorbeeld van gebruik is op London Heathrow staat het baken HRW (freq. 424). Als je de naald dan naar boven laat wijzen, dan kom je vanzelf boven het veld uit..

Een VOR is wat lastiger. Dat zend een signaal uit, ook 360' om zich heen, maar je instrument weet precies waar het zich bevind t.o.v. de VOR.


Op dit plaatje zie je een aantal "spaken". Dit noemt met radialen. Er zijn er (uiteraard) 360. Als je in je
instrument een gewenst radiaal invoert, dan weet het insturment waar het is en hoe je naar de gewenste radiaal kan.


Hier vliegt het vliegtuig op de positie van radiaal 135. Radiaal 180 (wat je hebt ingesteld op je instrument) is op dit moment linsk van je. Je instrumenten geven dan het volegnde aan:

Ik weet niet welek instrumenten je in je vliegtuig hebt, maar het is of de bovenste 2, of de onderste 2.

De linkse twee geven de situatie aan als je 180 hebt ingesteld en je zit, zoals het plaatje, op radiaal 135. De naald geeft dan aan dat je naar links moet, wat ook overeen komt met het plaatje.. ALs je dat doet, zal de naald steeds meer naar het midden komen. De twee rechtse plaatjes geven aan dat als je op de radiaal 135 zit en je hebt dit ook ingesteld, dan staat de naald precies in het midden..
Aan het direhoekje kun je zien dat het baken boven (voor) je ligt.

Wat heb ik er nu aan?

ADF- makkelijk om rechtsreeks naar een punt te vliegen (op vliegveld Lelystad staat het baken LLS (326). Vlieg daarop aan en je komt makkelijk in de buurt van het vliegveld. Op schilhol staan de bakens in het verlengde van de baan. Vlieg op NV aan, en je bent in het verlengdevan de Aalsmeer baan.)

VOR- Op het vliegveld Groningen staat het baken EEL (112.400). De koers richting groningen is ongeveer vanuit schiphol 060. Stel dat in op je instrument en doe de takeoff. Ga koers 060 vliegen en kijk waar de naald staat. Volg de naald totdat hij in het midden staat en je vliegt recht op Groningen af....

ILS- dit is een naderingssysteem van een landingsbaan. Zorg dat je redelijk een eindje ten noorden bent van schiphol, stel freq. 109.5 in. DIt is de freq van de 18C (middelste noord-zuid baan). Op je ADF stel je freq 395 in , dat is OA , staat in het verlengde van de baan. Als het goed is staat de naald van de ADF naar boven. Vlieg nu recht op OA af. Als je op je VOR 184 als koers hebt geselecteerd, en je vliegt dus recht op OA af, dan zul je zien dat precies boven OA je naald op de VOR precies in het midden staat. Volg dan koers 184.. (als de naald naar rechts gaat, stuur dan ook iets naar rechts, totdat de naald weer in het midden staat...)
Op een gegeven moment komt de horizantale naald ook naar het midden. Als je nu gaat dalen en zo hard dat die naald ookecht in het midden blijft, dan kom je precies uit op de baan... Je houdt de beide naalden dus precies als een kruis...

Dit is in het (super) kort wat het doet en wat je ermee kan doen.. als er vragen zijn dan hoor ik t wel...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_23233252
Bedankt voor de uitgebreide uitleg.

De instrumenten waar ik me op richt zijn deze:



En dan maar even straight to the point:

Stel dat ik uit mijn navlog weet dat de heading 120 graden is, ik wil landen op runway 9 en de VOR frequentie 122.10 is. (enkeletje Schiphol-Soesterberg, zeg maar). Als de ILS (bovenste instrument) pas in beeld komt als ik de pattern entry van ATC heb ontvangen, waarop stel ik dan die onderste in, teneinde in de juiste richting te vliegen???

Het instellen van de VOR frequentie op de radio is namelijk wel makkelijk, maar daarmee heb ik nog niet het aantal graden van het vliegtuig op Schiphol, ten opzichte van de VOR op Soesterberg...

Of heb ik dan toch echt een KAART nodig? ghi ghi ghi

Wat ik vanavond bijvoorbeeld voor de gein heb gedaan is de OBS van de ILS instellen op 90 raden (ligging runway), en de onderste op 120 graden (had ik immers als hdg uit mij navlog). Maar na het opstijgen sloeg de naald van de VOR 2 helemaal naar links, terwijl ik op de GPS kon checken dat het vliegveld rechts lag; dus da klopte nie.




[ Bericht 0% gewijzigd door Davidboaz op 11-11-2004 02:03:00 ]
How could it hurt you when it looks so good...
pi_23238192
quote:
Op donderdag 11 november 2004 00:36 schreef Davidboaz het volgende:
Bedankt voor de uitgebreide uitleg.

De instrumenten waar ik me op richt zijn deze:

In principe zijn beide instrumenten gelijk... Het enige verschil is dat je met de bovenste een ILS kunt vliegen, aangezien de horizontale naald de afwijking geeft tov de ideale daling... De onderste kan alleen de afwijking geven van de ingestelde koers...



Nog even over de werking van een VOR. Bovenstaand plaatje geeft de VOR weer in de buurt van schiphol. Als je op je instrument de OBS koers 300 instelt (bovenin) dan geeft het instrument aan hoe je op een denkbeeldige lijn komt tegenover de ingetselde koers.. In dit voorbeeld geeft het systeem dus aan hoe je op de lijn komt van 120 (300 min180). Als je dan op die lijn koers 300 stuurt, kom je boven het baken uit... Met andere woorden, als je vanuit het zuiden een VOR wilt aanvliegen, dan moet je als OBS koers instellen: noord (N). Kom je uit het oosten, dan stel je 270 in..
In het voorbeeld zal de naald van het vliegtuig naar rechts wijzen (vliegtuig zit zelf links van de lijn 120)

Om naar een baken toe te vliegen, mag de ingestelde koers niet meer dan 90' links en rechts afwijken met de gevloegen koers.. Dus als je uit het zuiden naar een baken wilt vleigen, dan mag de OBS niet meer zijn dan noord (je gevlogen koers) + 90 = 90 en niet minder zijn dan noord - 90 = 270... Anders geeft de naald niet meer goed aan
Beetje duidelijk??

Als laatste, die lijnen heten radialen... Dus als je koers 300 hebt ingesteld en je volgt de naald, dan kom je terecht op de 120 radiaal. Als je deze radiaal volgt, dus koers 300 stuurt, dan kom je boven het baken. Blijf je dezelfde koers vliegen, dan kom je op de 300 radiaal...
quote:
En dan maar even straight to the point:

[verhaal]
OK... ik zal proberen met een voorbeeld het een en ander verder uit te leggen, maar helaas heb ik geen online kaarten kunnen vinden om het een beetje duidelijk te maken.. Daarom ben ik maar even met paint aan de slag gegaan.

We gaan een vlucht doen van Soesterberg naar Schiphol...
We vertrekken na de start op Soesterberg in noord-westelijke richting, waarna we de nadering op de baan 27 (in westelijke richting) gaan doen op Schiphol....

De procedure van baan 27 op schiphol is als volgt:


De ILS van baan 27 heeft de freq. 111.55 en als je deze volgt kom je vrij makkelijk vlak voor de baan uit.
Op de ILS ligt een NDB met de freq 376 (naam is WP)
Rechts van de ILS ligt de VOR Pampus freq. 117.80

De bedoeling is dat we op pampus aanvliegen, dan het ILS signaal oppikken en volgen richting de baan.

Dus...

eerst stellen we de navigatie in.

stel op de bovenste de ILS in en op de onderste de VOR pampus. De freq en koers staat naast het plaatje.. De in te stellen koers moet bovenin je instrument staan...

Op de ADF (NDB) stel je de freq 376 in.

In het echt kun je op de grond beide bakens nog niet ontvangen, dus ga op Soesterberg de takeoff in, het liefst richting het westen. Na de takeoff, vlieg precies naar het noorden en klim naar 2000 voet.... Zodra je koers noord vliegt en op de juiste hoogte, even het spel op pauze....

Kijk nu naar je navigatie instrumenten...
Als het goed is, ziet je onderste instrument er zo uit:


De koers 300 is ingesteld (staat bovenin). De naald geeft dan aan welke richting je op moet vliegen om op de denkbeeldige lijn te komen die je met koers 300 tot het baken brengt. (de eerder genoemde 120 radiaal)
De naald staat naar rechts, jij zit dus links van die 120 radiaal... Stuur nu een koers van 30 graden rechts van de ingestelde koers, dus 300 + 30 = 330.
Als je dit een tijdje vliegt, zul je zien dat de naald langzaam naar het midden komt. Als de naald in het midden staat, dan zit je op de 120 radiaal.
Stuur nu koers 300 en je vliegt recht op de VOR aan...

Tot nu toe nog te doen???

Het zou trouwens kunnen dat ik een foutje gemaakt heb en dat de naald niet naar rechts staat, maar naar links... Principe is het zelfde, maar in plaats van de te vliegen koers van 300 + 30 = 330, vlieg dan 300 - 30 = 270 tot de naald in het midden staat, vlieg dan weer 300...


Je vliegt nu recht op de VOR pampus af (je hebt nu de eerste twee stukken van de rode lijn gevlogen..)
Nu wordt het bovenste van de twee instrumenten belangrijk

als het goed is zien ze er zo uit:

de onderste mooi in het midden, de bovenste echter niet..
De vertikale naald zegt dat je naar rechts moet om de ingestelde koers te volgen, de horizontale naald zegt dat je naar boven moet..

Eerst de vertikale naald. Naald naar rechts, dan moet jij ook naar rechts.. We gaan weer 30 graden meer naar rechts sturen dan de ingestelde koers.. dus: 269 + 30 = 299 (zelfde principe als wat we eerder gedaan hebben om naar de VOR toe te vliegen)
Gelukkig vliegen we al koers 300 om bij de VOR te komen, dus we kunnen gewoon blijven vliegen zoals we als doen en we komen vanzelf op de juiste plek om de naald in het midden te krijgen..

De horizontale naald staat naar boven.. Je zou dus naar boven moet gaan (stijgen) om de naald in het midden te krijgen...
Echter..
De ILS bakens geven een signaal uit dat je in het verlengde van de baan brengt (de vertikale naald, zelfde principe als een VOR) en een signaal dat van de baan de lucht in gaat... (als je dat volgt dan daal je tot het begin van de baan... Vanaf de zijkant ziet het er zo uit:

Als je de rode lijn vliegt (nu op 2000 voet) dan kom je vanzelf dat signaal tegen en zal de naald vanzelf naar het midden gaan...

Dus... je vliegt op koers 300 naar de VOR pampus. Het bovenste instrument geeft de naald naar rechts. ALs je 300 blijft vliegen komt de naald vanzelf naar binnen. Als de naald recht in het midden staat, vlieg dan koers 269 om de naald in het midden te houden.. Mocht je niet nauwkeurig geoeg vliegen en gaat de naald uit het midden, volg dan de naald. (dus naald naar rechts, stuur een beetje naar rechts..)
Vergeet nu het onderste instrument en houd de naald op het bovenste instrument in het midden..
Blijf op 2000 voet vliegen totdat de horizontale naald naar het midden komt.
Zodra de naald in het midden staat, neem gas terug en duw de neus naar beneden om te dalen.. Daal precies zo hard dat de horizontale naald in het midden blijft.....
Houd beide naalden precies in het midden (in een kruis dus) en je zult recht op het begin van de baan vliegen....
Nu nog even een mooie landing en je bent op schiphol aangekomen....

Vraag je je misschien af waarom we op de ADF 376 hebben ingesteld?? Als je na de VOR koers 269 vliegt om de ILS te volgen, kom je precies over de NDB heen. De naald staat eerst dus naar boven (de NDB staat voor je) en zodra je over het baken heen vliegt, staat de naald naar onderen (achter je). Dit geeft je een beetje een idee hoe ver je nog moet...

Al met al is het geen makkelijke stof en al zeker niet om uit te leggen via een computer (forum). Ik hoop dat je het een beetje snapt, anders zeg maar wat er niet duidelijk is en ik zal proberen het beter uit te leggen....
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_23263269
Het is me een stuk duidelijker geworden. De grote fout die ik waarschijnlijk maak, is dat ik uitga van de tegenovergestelde radiaal. Ik ga je theorie nu even praktiseren, maar wilde je alvast even bedanken voor alle moeite.

More again.

En btw: waar blijven die andere fanatiekelingetjes...?

*vliegbril opzet*
How could it hurt you when it looks so good...
pi_23287710
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 12:05 schreef Davidboaz het volgende:
Het is me een stuk duidelijker geworden. De grote fout die ik waarschijnlijk maak, is dat ik uitga van de tegenovergestelde radiaal. Ik ga je theorie nu even praktiseren, maar wilde je alvast even bedanken voor alle moeite.

More again.

En btw: waar blijven die andere fanatiekelingetjes...?

*vliegbril opzet*
geen probleem, het is wel leuk om het een en ander uit teleggen.. Als er meer vragen zijn.....
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_24875926
'k Ga beginnen met m'n PPL, maar voorlopig geen vragen. Online vliegen is trouwens errug leuk. (mbv. SB Relay van VATSIM en FSHostSpy voor de servers uiteraard). Kep trouwens een geweldige site ontdekt met aviation video's. Ik dacht dat ik met de simulator soms behoorlijk beroerd landde; in de werkelijkheid kunnen ze d'r ook wat van. Kijk en geniet. hehehe.

How could it hurt you when it looks so good...
pi_25070394
Hoe kan je bij flight planner een waypoint aanmaken, dus dat ik direct met een rechte lijn op de baan afvlieg?
pi_29625455
Kut schop... Hierboven over dat navigeren, de FMC is ook wel handig, alleen het is de eerste keren wel wat ingewikkeld (zie mij :p). Adres: http://www.flightsimclub.nl/ Een uitgebreide NL handleiding
pi_29708887
quote:
Op zondag 13 februari 2005 12:07 schreef Louterman het volgende:
Hoe kan je bij flight planner een waypoint aanmaken, dus dat ik direct met een rechte lijn op de baan afvlieg?
FS Navigator is een must have, om je route en waypoints bepalen. Eenmaal geinstalleerd, klik je op F9 als je op een gate staat en FSNavigator start vanzelf. In het programma werk je van linksboven, naar rechts en dan naar onderen. Tik naast ID je departure ID (Amsterdam=EHAM, bijbvoorbeeld) en zie een lijstje met runways. Sleep je runway naar het veld rechts. Herhaal dit met de ID van de je arrival (luchthavenbestemming van aankomst, bijvoorbeeld de 9R op Charles de Gaulle, Parijs). Als je ook SID's en STARS hebt gedwonload en geinstalleerd van FSNavigator, kun je beginnen met het plannen van een route langs waypoints.

Je approach (recht op de baan vliegen op de goede glideslope) is uiteindelijk een instrumentale procedure die je volgt vanuit het vliegtuig. Het is belangrijk dat je de frequentie weet van de baan (ook op de kaart van FSNavigator te zien). Als je die ingesteld hebt op je radio (NAV1), kun je in op je AUTOPILOT op APP klikken en zal de vliegtuig de aanvliegroute volgen. De runway kun je/moet je ook juist hebben geselecteerd op je GPS.

Kijk ook eens op IVAO.org. Daar kun je een pilot cliënt downloaden om online te vliegen. Errug leuk en ik ben inmiddels verslaafd. Ik wil je trouwens op een aparte server weleens uitleg geven.
How could it hurt you when it looks so good...
pi_29715008
Bedankt Davidboaz, dat IVAO heb ik al eens gekeken, maar lijkt me toch nog heel ingewikkeld, mocht jij uitleg willen geven zou ik dit enorm op prijs stellen.
pi_29812267
Ondanks dat ik inmiddels ruim een jaar met FS2004 bezig ben en het op IVAO ook best leuk gaat, raad ik je aan om de lessen op de CD ROM eens door te worstelen; daar leer je al enorm veel van. Als je op IVAO wilt vliegen, zul je ook bekend moeten raken met de standaard IFR procedures (clearances aanvragen bij luchtverkeersleiding etc), hoewel er bijna iedere dag trainingen zijn (zie 'events' onder 'services'), zodat je niet meteen het gevoel hebt dat alles perfect moet gaan.
How could it hurt you when it looks so good...
pi_29822633
Hebben jullie ook nog mooie screens? Zal er nog wel een paar posten van mij
pi_29823454
Hier:



[ Bericht 19% gewijzigd door Kevin1Bravo op 20-08-2005 21:57:03 (zeik imageshack) ]
pi_30556574
Intussen bij Ibiza op IVAO...





How could it hurt you when it looks so good...
  woensdag 14 september 2005 @ 11:29:52 #25
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_30567055
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 22:54 schreef Davidboaz het volgende:
Intussen bij Ibiza op IVAO...

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat ik me afvraag is waar je die vliegtuig-modellen vandaan haalt (bv. dat KLM-model)!

Zelf gemaakt? Gedownload van internet?
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')