en anders neem je gewoon die morning after pil, just in casequote:Op maandag 1 november 2004 09:55 schreef mcintosh het volgende:
Als ze 4 uur na 'de daad' ongesteld is geworden, dan lijkt me de kans dat ze zwanger wordt verwaarloosbaar aangezien er vast geen ei is om te bevruchten...
Iedereen die biologie heeft gehad snapt dit hoorquote:Op maandag 1 november 2004 10:07 schreef MizzEnroe het volgende:
Ze zou ook naar de huisarts kunnen gaan om het te vragen? Of hem/haar bellen.
Normaal gesproken heeft een vrouw vlak voor ze ongesteld wordt geen eisprong. Dus de kans is werkelijk minimaal dat ze zwanger kan worden. Maar dannog. Ff navragen aan iemand die er meer verstand van heeft.![]()
Ze zal de eerste niet zijn die tijdens haar menstruatie zwanger raakt. Het is een fabeltje dat je dan niet zwanger kunt raken. De kans is klein, maar het is absoluut mogelijk, aangezien niet bekend is wanneer ze haar eisprong heeft. Sperma kan maximaal een week overleven, mocht ze op bijvoorbeeld dag 5 van haar cyclus haar eisprong hebben, zit je toch met een probleem.quote:Op maandag 1 november 2004 10:07 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Iedereen die biologie heeft gehad snapt dit hoor
Bel de apotheek even op om het daar te vragen? Die verstrekken dat ding tenslotte, en zij zijn ook degene die, indien nodig, naar het recept vragen.quote:Op maandag 1 november 2004 12:03 schreef Dock het volgende:
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb gelezen dat het eind 2004 mogelijk is om zonder recept een MAP te halen, weet iemand toevallig of dit al zo ver is? (Ken mn huisarts min of meer persoonlijk dus als het niet hoeft liever niet via omwegen ;-) )
Ga naar de GGD bij jou in de buurt als je liever niet naar de huisarts gaat. Krijg je een kwartiertje voorlichting over voorbehoedsmiddelen, veilig vrijen, bla, bla... Daarna cursus condoompje omdoen (lachen man, gaat zo'n doos zitten kijken hoe je een condoom om een witte stok wurmtquote:Op maandag 1 november 2004 12:03 schreef Dock het volgende:
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb gelezen dat het eind 2004 mogelijk is om zonder recept een MAP te halen, weet iemand toevallig of dit al zo ver is? (Ken mn huisarts min of meer persoonlijk dus als het niet hoeft liever niet via omwegen ;-) )
Ehm, in principe ja. De kans is klein, maar er zijn meer vrouwen zwanger geworden die dachten dat je tijdens de menstruatie wel onbeschermd kon wippen zonder consequenties. Verder kan sperma maximaal zeven dagen blijven leven, dat is niet voor niks de veiligheidsmarge die wordt aangehouden bij de pil bijvoorbeeld (pil vergeten en in de zeven dagen ervoor seks gehad bla bla bla...)quote:Op maandag 1 november 2004 23:51 schreef loveli het volgende:
Als je bedenkt dat meestal op dag 14 de eisprong is, lijkt me nogal onmogelijk dat ze zwanger is. In principe blijft sperma een dag of 3 goed, reken met 5 dagen en je hebt een veiligheidsfactor ingebouwd. Als je vriendin toch zwanger wordt, heeft ze of een hele rare cyclus, of jij hebt super-sperma.
En wat aventura zegt klopt bijna, tijdens de menstruatie wordt slijmvlies afgebroken (losscheuren is wel een beetje bruut). Dat moet voor de innesteling ook weer worden aangemaakt en is een paar dagen na de eisprong optimaal, dus over 2.5 week ofzo. Een bevruchte eicel nestelt pas in na een dag of 5-7 geloof ik. Dus maak je geen zorgen en leer iets over een cyclus ofzo.
De morning-afterpil is geen snoepje, maar je kunt je er behoorlijk ziek van voelen. Er zit een behoorlijke dosis hormonen in. Misschien een idee om eerst een heel klein beetje te rekenen?
Door stress of andere oorzaken kan je eisprong zo een paar dagen verschuiven hoor....quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:28 schreef loveli het volgende:
En ja, ik weet zeker dat ik niet op dag 8 of dag 21 een eisprong heb, die van mij zit halverwege dag 15.
Het kan ook een hoop onzekerheid schelen als mensen gewoon even de huisarts bellen voor een MAP. Ja, het is een paardenmiddel, maar als je hem eens in je leven slikt, dan ga je daar echt niet dood aan. Je moet hem alleen niet maandelijks gaan gebruiken (een goede huisarts roept je dan ook bij zich voor een preek).quote:Op dinsdag 2 november 2004 11:43 schreef loveli het volgende:
Inderdaad, stress kan ervoor zorgen dat de eisprong later is dan normaal.
Bij mij in de familie komen tweelingen voor, dus dubbele eisprongen. Juist daarom let ik extra goed op mijn cyclus en heb ik me erin verdiept. Ik ben zelf geen medisch expert, maar weet er door zoeken en lezen aardig wat van.
Als andere mensen zich ook een beetje in vruchtbaarheid zouden verdiepen, kan dat veel onzekerheid schelen.
Ja, of je vriendin, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 1 november 2004 10:01 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
en anders neem je gewoon die morning after pil, just in case
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |