abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 november 2004 @ 09:15:08 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22991938
Als je kijkt naar de prijs voor een literbenzine , gerelateerd aan het peprsoonlijk inkomen zien we dat benzine bijna nooit zo goedkoop is geweest. Je ziet het ook op straat waar je de ene na de andere benzineslorpende kar voorbij ziet schuiven. In mijn optiek zou de overheid hier eens gooed naar moeten kijken en de acccijns bij moeten stellen zodat we weer op een niveau komen waar men denkt aan besparen ipv verspillen.

Als je kijkt naar de bubble in 1973 (de oliecrisis) en eens die tijd terughaalt weet je dat iedereen toen in zuinige auto'tjes wilde rijden en er toen fijne autoloze zondagen waren (ook ik heb nog een hele leuke foto van mezelf dat ik achterop de fiets over een lege snelweg rij) Willen we echt iets doen aan het milieu en fileprobleem hier is een prijsstijgging van zo'n 40% noodzakelijk, dat bewijst het verleden icm de grafiek.

bron: www.iex.nl
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_22992057
Pleur een eind op.
pi_22992073
Gast.... pak ff een bakkie groene thee en doe niet zo raar..
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_22992074
De accijns op benzine is nog nooit zo hoog geweest als dat hij nu is. De basis prijs van benzine is uiteraard lager. De bron die jij gebruikt is een column waar niet duidelijk in vermeld staat of het hier om de basisprijs gaat of om de prijs incl. accijns en btw.
Het gaat hier om het gemiddelde inkomen (neem ik aan, staat er ook niet bij vermeld) dus als je de prijzen omhoog haalt met het verhogen van de accijns betalen de arme mensen in nederland met een 10 jaar oude suzuki alto belagelijk veel belasting omdat er ook mensen zijn die wat meer benzine verbruiken.

m.a.w, een heffing op auto's met een bepaald gebruik kan ik in komen, maar om nou iedereen meer te laten betalen is niet fair.
V10
pi_22992077
Zou zeker interesant zijn, maar ik vraag me af wat de bron van deze cijfers is.
Engelstalige texten in de grafiek geven namelijk vaak aan dat het nogal internationaal gericht is en dus is het helemaal niet duidelijk dat de cijfers slaan op de NLse kosten.
Wij hebben namelijk een van de hoogste accijns op brandstoffen.
  maandag 1 november 2004 @ 09:33:17 #6
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22992093
dit gaat pm de totaalprijs van benzine inclusief accijns gerelateerd aan het inkomen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_22992104
quote:
Op maandag 1 november 2004 09:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dit gaat pm de totaalprijs van benzine inclusief accijns gerelateerd aan het inkomen.
dat verzin je zelf, de bron die jij gebruikt bevestigd dat helemaal niet. en welk inkomen hebben ze het over?
V10
  maandag 1 november 2004 @ 09:35:36 #8
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_22992117
Nee

[ Bericht 87% gewijzigd door MutZ op 01-11-2004 11:47:13 ]
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_22992156
Nog even wachten BHFH dan word een vat olie 100+ dollar. Zolang dat dan de wisselkeoersen met de dollar maar niet verder onderuit zakt.
pi_22992159
Ik wil gratis benzine.
  maandag 1 november 2004 @ 09:41:08 #11
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_22992176
BHFH

wat een briljant topic echt ongeveer voor het eerst dat ik een topic van je zie dat me aanspreekt...
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_22992211
En het grappige is, dit grafiekje heeft betrekking op een Amerikaan, dus niet op een Nederlander.

Kijk zelf maar http://iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=17928

Typische linkse kortzichtigheid, niet verder kijken dan je neus lang is, en vooral je kop in de grond steken en héél dom zijn he, BHFH?
  maandag 1 november 2004 @ 09:47:33 #13
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22992249
In Nederland ziet de grafiek er niet anders uit, ook hier zijn de inkomens veel harder gestegen dan de prijs van benzine. In de VS mag de prijs per liter dan wel lager zijn, maar historisch gezien loopt de prijsontwikkeling parallel.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_22992324
quote:
Op maandag 1 november 2004 09:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
In Nederland ziet de grafiek er niet anders uit, ook hier zijn de inkomens veel harder gestegen dan de prijs van benzine. In de VS mag de prijs per liter dan wel lager zijn, maar historisch gezien loopt de prijsontwikkeling parallel.
Nederland heeft acccijns op de benzine zitten amerika niet of nauwelijks.
  maandag 1 november 2004 @ 09:55:18 #15
11066 punksquad
-------------
pi_22992351
Sorry maar ik zie toch dat 98 op het laagst zit.. door die enorme stijgingen zijn we de laatste 6 jaar dus zelfs met inflatie in het achterhoofd houdend achteruit gegaan
Listen to people... they can be right, Don't obay people... they can be wrong, www.50percentoff.nl
  maandag 1 november 2004 @ 09:58:52 #16
30785 Syndicate
Pure euphoria!
pi_22992396
quote:
Op maandag 1 november 2004 09:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als je kijkt naar de prijs voor een literbenzine , gerelateerd aan het peprsoonlijk inkomen zien we dat benzine bijna nooit zo goedkoop is geweest. Je ziet het ook op straat waar je de ene na de andere benzineslorpende kar voorbij ziet schuiven. In mijn optiek zou de overheid hier eens gooed naar moeten kijken en de acccijns bij moeten stellen zodat we weer op een niveau komen waar men denkt aan besparen ipv verspillen.
[afbeelding]

Als je kijkt naar de bubble in 1973 (de oliecrisis) en eens die tijd terughaalt weet je dat iedereen toen in zuinige auto'tjes wilde rijden en er toen fijne autoloze zondagen waren (ook ik heb nog een hele leuke foto van mezelf dat ik achterop de fiets over een lege snelweg rij) Willen we echt iets doen aan het milieu en fileprobleem hier is een prijsstijgging van zo'n 40% noodzakelijk, dat bewijst het verleden icm de grafiek.

bron: www.iex.nl
je heb idioten... en je heb nog grotere idioten.. en ik geloof dat bhfh daar nog geeneens ondervalt..

ben je wel helemaal lekker bhfh?? maar goed dat jij geen politicus bent
Henry darling! Mary told me the police are looking for you. What have you done?
If you must know, ACID!
Op donderdag 10 maart 2011 00:44 schreef -Will- het volgende:
*-Will- wil later wel een house met een garage in de jungle
  maandag 1 november 2004 @ 09:59:11 #17
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22992402
quote:
Sorry maar ik zie toch dat 98 op het laagst zit.. door die enorme stijgingen zijn we de laatste 6 jaar dus zelfs met inflatie in het achterhoofd houdend achteruit gegaan
dat klopt, maar we zitten nog lang niet op het nivea van 1973 waar we naartoe willen als we de problemen waar het land voor staat willen aanpakken.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_22992452
quote:
Op maandag 1 november 2004 09:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

dat klopt, maar we zitten nog lang niet op het nivea van 1973 waar we naartoe willen als we de problemen waar het land voor staat willen aanpakken.
jij wil daar naar toe.. je snijt je zelf wel mooi in je eigen vingers met dat idee. (je rijdt toch een fiat panda?)
V10
pi_22992453
quote:
Op maandag 1 november 2004 09:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Kan je mij uitleggen waarom je naar het prijspeil van 1973(oliecrisis) wilt? en welke problemen los je er dan wel niet op?
pi_22992465
BHFH, heel goed punt, laat ze maar snel 50 eurocent er bij op gooien zijn we tenminste ook weer een hoop SUV's kwijt!
pi_22992480
quote:
Op maandag 1 november 2004 10:03 schreef no-name het volgende:

[..]

Kan je mij uitleggen waarom je naar het prijspeil van 1973(oliecrisis) wilt? en welke problemen los je er dan wel niet op?
Fileproblemen worden in 1 klap opgelost omdat dan mensen opeens wel in staat zijn om te gaan carpoolen.

Luchtverontreinigen.
  maandag 1 november 2004 @ 10:11:01 #22
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_22992564
ach - over 50 jaar is er geen olie meer - probleem ook opgelost
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_22992688
quote:
Op maandag 1 november 2004 09:43 schreef smash789 het volgende:
En het grappige is, dit grafiekje heeft betrekking op een Amerikaan, dus niet op een Nederlander.

Kijk zelf maar http://iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=17928

Typische linkse kortzichtigheid, niet verder kijken dan je neus lang is, en vooral je kop in de grond steken en héél dom zijn he, BHFH?
OMG

BHFH is gewoon een vieze linkse reller

Vuile relnicht mag ik vragen waarom ze in Amerika met 8 liter V8'en rijden en nog steeds goedkoper uit zijn (qua brandstof) dan iemand die een Fiat Panda rijdt in Nederland
pi_22993043
  maandag 1 november 2004 @ 10:46:37 #25
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_22993090
boeit me geen ruk, zolang ik nog 1 euro 30 voor een liter benzine betaal, is benzine te duur, klaar, over uit.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')