quote:Ik ken alleen het nummer Hope Is A Dope van 'm; wel goed. Misschien moet eens een cd'tje van 'm kopen
Op maandag 10 september 2001 22:27 schreef _Maria_ het volgende:
Wie heeft er Birthmarks al? Ik vind hem goed maar vrees dat ik hem een stuk braver en minder experimenteel vind dan This last warm solitude.
op cd vind ik het dan wel weer heel goed
quote:hij is live idd heel anders
Op maandag 14 oktober 2002 17:25 schreef sweek het volgende:
ik vind ozark live echt een heel stuk minder, ben dan ook wel niet lang gebleven de 2 keer dat ik hem live zag moet ik zeggen.op cd vind ik het dan wel weer heel goed
quote:ik had nog nooit van hem gehoord, maar de muziek op zijn site klinkt goed http://www.ozarkhenry.be/
Ozark Henry, ofwel Piet Goddaer, heeft in 2001 zijn derde album Birthmarks afgeleverd. Zijn liedjes zijn te kenmerken als abstract, soms baroque, maar altijd meerlaags en melodieus. Begonnen in de rapcombo Word, waarin hiphop beinvloedt werd door jazz, funk, reggae en new wave, kwam in 1996 kwam het debuut van Ozark Henry: Im seeking something that has already found me, opgenomen in zijn eigen huiskamer. Hoewel de complimenten van o.a. David Bowie er niet om logen, was het album te ambitieus en te cryptisch voor de luisteraar; de verkoopcijfers waren teleurstellend. In 1998 verscheen het tweede album, getiteld This last warm solitude. Hierbij bereikte Ozark Henry een cultstatus in met name Frankrijk en Duitsland. Hij kreeg de financiële middelen tot betere apparatuur, waarvan hij gretig gebruik maakte. Het derde album is dan ook een juweeltje: popmuziek met zowel brains als emoties. Er werd o.a. samengewerkt met het Audrey Riley Octet, ook wel bekend van Blur, The Cure, Moloko en Smashing Pumpkins.
30 november ga ik naar een optreden toe... ik ben benieuwd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |