abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1605994
Wie heeft er Birthmarks al? Ik vind hem goed maar vrees dat ik hem een stuk braver en minder experimenteel vind dan This last warm solitude.
I say we line em all up and gun em all down, and we all celebrate when they hit the ground ~Transplants, We trust in you
pi_1689375
quote:
Op maandag 10 september 2001 22:27 schreef _Maria_ het volgende:
Wie heeft er Birthmarks al? Ik vind hem goed maar vrees dat ik hem een stuk braver en minder experimenteel vind dan This last warm solitude.
Ik ken alleen het nummer Hope Is A Dope van 'm; wel goed. Misschien moet eens een cd'tje van 'm kopen
" modern world - The lowest level of what was ment to be the crown of creation"
pi_6276999
Ozark verdient een schopje.
Afgelopen donderdag naar een concert van hem geweest, in de Effenaar in Eindhoven. Zijn band bestond duidelijk uit allemaal pro's, die zich allemaal een beetje stonden te vervelen. Alleen de toetsenist kwam echt aan het betere werk toe. Wat me opviel was dat zijn stem life echt anders klinkt dan op "birthmarks". Life klinkt zijn stem meer reggae achtig, terwijl op de CD zijn stem heel rustig klinkt.
Al met al een gaaf concert
Ik was trouwens in goed gezelschap, want Theo Maassen liep er ook rond
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_6277018
ik vind ozark live echt een heel stuk minder, ben dan ook wel niet lang gebleven de 2 keer dat ik hem live zag moet ik zeggen.

op cd vind ik het dan wel weer heel goed

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_6277067
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 17:25 schreef sweek het volgende:
ik vind ozark live echt een heel stuk minder, ben dan ook wel niet lang gebleven de 2 keer dat ik hem live zag moet ik zeggen.

op cd vind ik het dan wel weer heel goed

hij is live idd heel anders
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_6278871
geinig plaatje, die laatste van em ... niet echt wereldschokkend maar mooie liedjes ... kvind het singletje Sweet Instigator toch wel het aardigst
yankee charlie dinges
  donderdag 21 november 2002 @ 13:57:52 #7
11729 killerkef
Veni, Vidi, Prutsum Erat
pi_6923207
quote:
Ozark Henry, ofwel Piet Goddaer, heeft in 2001 zijn derde album Birthmarks afgeleverd. Zijn liedjes zijn te kenmerken als abstract, soms baroque, maar altijd meerlaags en melodieus. Begonnen in de rapcombo Word, waarin hiphop beinvloedt werd door jazz, funk, reggae en new wave, kwam in 1996 kwam het debuut van Ozark Henry: Im seeking something that has already found me, opgenomen in zijn eigen huiskamer. Hoewel de complimenten van o.a. David Bowie er niet om logen, was het album te ambitieus en te cryptisch voor de luisteraar; de verkoopcijfers waren teleurstellend. In 1998 verscheen het tweede album, getiteld This last warm solitude. Hierbij bereikte Ozark Henry een cultstatus in met name Frankrijk en Duitsland. Hij kreeg de financiële middelen tot betere apparatuur, waarvan hij gretig gebruik maakte. Het derde album is dan ook een juweeltje: popmuziek met zowel brains als emoties. Er werd o.a. samengewerkt met het Audrey Riley Octet, ook wel bekend van Blur, The Cure, Moloko en Smashing Pumpkins.
ik had nog nooit van hem gehoord, maar de muziek op zijn site klinkt goed http://www.ozarkhenry.be/

30 november ga ik naar een optreden toe... ik ben benieuwd

pi_21785119
SCHOP!
Hij komt weer naar Nederland in december en ik kan niet wachten!

Ik vind de cd's lekker maar live vind ik hem dus stukke beter (grappig hoe smaken kunnen verschillen)
  woensdag 29 september 2004 @ 00:30:59 #9
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_22275677
ozark henry

en o zo typisch belgisch
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  maandag 18 oktober 2004 @ 22:59:33 #10
97643 misteriks
pi_22712466
nieuwe cd is vandaag voorgesteld op studio brussel !
sounds like henry, ozark
pi_22744145
Ik luister em al een tijdje maar in het begin vond ik er niet zoveel aan. Pas toen ik Birthmarks hoorde snapte ik de cd pas. Hoe dat kan? Geen flauw idee.
pi_23961738
Iemand Piet nog live gezien deze week. Erg spraakzaam is ie! Merci!
  dinsdag 14 december 2004 @ 14:34:06 #13
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_23967267
Ik heb 'm het eerst gezien wat jaren terug als voorprogramma voor hooverphonic.. volgens mij vlak voordat birthmarks uitwas.. of net uitkwam.. z'n optreden was chaotisch, het klonk allemaal heel raar.

maar ik was wel geintereseerd. dus ik een cdtje bestellen..
en dat was this last warm solitude.. zeer mooi. experimenteel. maar wel heel goed uitgewerkt en ook heel divers.

daarna birthmarks geluisterd. een heel stuk rustiger en toegankelijker.. maar zeker ook na een paar keer luisteren kwam ik erachter dat ie weer heel goed is ik moet 'm alleen nog ff aanschaffen

z'n eerdere cd "I'm seeking something that has already found me" heb ik ook, maar die heb ik nog niet helemaal door denkik..

de nieuwe cd is weer wat rustiger.. misschien moet ik die ook nog maar wat vaker luisteren.

al met al is hij gewoon geniaal

ik kan alleen niet kiezen welk album nou het beste is.. birthmarks is wat makkelijker luisterbaar.. misschien wat makkelijker op te zetten op elk moment. this last warm solitude is echt een koptelefoon cd, waar je echt naar moet luisteren. en elke keer wel weer wat anders hoort..

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  zondag 4 februari 2007 @ 15:20:24 #14
165299 KillingMoon
Desire is a terrible thing
pi_45972675
Gisteren zijn concert in Vorst bijgewoond, ik vond het alvast zéér zéér goed. Zijn beste album tot nog toe is voor mij The Sailor, not the sea. Zijn laatste, The Soft Machine, is ook niet slecht, maar wel iets minder gedurfd.
  donderdag 26 april 2007 @ 00:06:12 #15
97643 misteriks
pi_48725263
ik vind dat deze man méér respect verdient in NL, dan alle andere Belgische groepen tesamen. Ook al ben ik zeker niet z'n grootste fan; het is imo de referentie van Belgische soundscape van de laatste jaren. een heel eigen sound, en telkens weer met een gegarandeerde kwaliteit; dus, dit kickje is meer dan verantwoord
pi_48751414
Heb hem een paar weken geleden nog gezien in De Effenaar in Eindhoven. Zeer de moeite waard . Al vind ik niet alles van hem goed, van mij mag het vaak net iets ruiger zijn, maar dat is meer mijn smaak en ligt zeker niet aan hem. Hij had ook een leuke rok aan trouwens...
  dinsdag 1 mei 2007 @ 13:00:58 #17
165299 KillingMoon
Desire is a terrible thing
pi_48886428
Hij staat op pinkpop als ik me niet vergis?
Misschien dat dit hem wat meer bekendheid kan bezorgen in Nederland, het is idd één van de betere Belgische artiesten met een eigen geluid.
pi_53842934
Even een schopje hoor. Ik heb vandaag voor het eerst naar Ozark Henry geluisterd en schaam me diep... dat ik dit niet eerder heb ontdekt . Wat een geweldige muziek! ^o^
http://www.last.fm/user/Teije
CYBERNATIONS! >> Staatsinrichting voor beginners, FOK! style << CYBERNATIONS!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')