Hallo,
Ik zoek een beetje juridisch advies... er zijn vast wel rechtenstudenten oid die hier iets meer over weten dan ik
![]()
Mijn moeder is opgenomen met de verborgen camera en dat is ongevraagd uitgezonden in een tv programma. Mijn moeder was op dat moment aan het werk achter de kassa en die mensen zijn zij haar aan de kassa geweest met wat boodschappen en hadden dus een verborgen camera bij zich. Ze hebben gewoon een " kletspraatje" gehouden over de neergestoken/geschoten kassiere in rotterdam en dat is diezelfde avond dus nog in een tv programma uitgezonden.
Mijn moeder wist hier dus echt niets van en was de dag erna vrij maar de dag dat ze weer aan het werk moest hebben klanten en haar collega's en zelfs chef die net een week nieuw was in het bedrijf haar herkend. Terwijl ze " onherkenbaar" gemaakt was. Dat onherkenbaar maken hield dus in het wazig maken van het gezicht. Alleen je kon nog duidelijk haar postuur, haar haar en handen zien, ook was haar stem nog gewoon als anders.
Het filmpje van die uitzending staat ook nog eens op internet voor miljoenen mensen to see...
Mijn moeder is hier duidelijk niet blij mee en wil graag weten of ze hier wat mee kan doen. HEt gaat niet om geld maar gewoon om op zijn minst een excuus te krijgen. Bij de desbetreffende tv zender krijgt ze nul op rekest.
Iemand een idee hoe dit aan te pakken?
Mijn ouders hebben wel rechtsbijstand maar die zeggen dat niet in het pakket zit
![]()
Wat ik nogal vaag vind maar goed...