Go Pfaf go! Heb vorig kwartaal nog bijles analyse gegeven. Mooi vakquote:Op woensdag 24 november 2004 14:36 schreef pfaf het volgende:
Ok, een kwart kan kloppen. Dan is de reeks [afbeelding] convergent. En dat was de uitkomst.
De excacte uitwerking zal ( hopelijk ) wel lukken.
merci
Waarom begon ik ook nog te lachen toe ik het las?quote:Op woensdag 24 november 2004 15:43 schreef IvdSangen het volgende:
Wiskunde-humor:
ex en de differentiaaloperator zitten op een bankje. Zegt de differentiaaloperator tegen ex: "Zal ik jouw eens lekker differentieren?" Zegt ex: "Ga je gang, er gebeurt toch niks."
"Dat had je gedacht; ik ben d/dy."
quote:Op woensdag 24 november 2004 15:43 schreef IvdSangen het volgende:
Wiskunde-humor:
ex en de differentiaaloperator zitten op een bankje. Zegt de differentiaaloperator tegen ex: "Zal ik jouw eens lekker differentieren?" Zegt ex: "Ga je gang, er gebeurt toch niks."
"Dat had je gedacht; ik ben d/dy."
Begrijp ik het goed dat de factor 0.01 en 0,5 respectievelijk niet van invloed is op stelling?quote:Op zaterdag 27 november 2004 18:15 schreef s0k het volgende:
Mijn docent kon de volgende formules niet uitleggen zonder het te plotten op een GR.
Maar ik wil ze dus op de 'ouderwetse' manier kunnen uitrekenen
0.01 X 1.3^x = 0.01x^3
en
0.5x^1.5 = 0.5 X 1.5^x
X staat voor maal, x staat voor onbekende
Alvast bedankt
De bedoeling is de x te vinden waarvoor het wel geldt.quote:Op maandag 29 november 2004 21:02 schreef IvdSangen het volgende:
Edit: Er klopt niks van. Vul maar eens 4 in voor x bij de onderste. Dan krijg je links 8 en rechts 81/16 en 8 <> 81/16.
Dat heet nou algebraquote:Op maandag 29 november 2004 21:02 schreef IvdSangen het volgende:
[..]
Begrijp ik het goed dat de factor 0.01 en 0,5 respectievelijk niet van invloed is op stelling?
Edit: Er klopt niks van. Vul maar eens 4 in voor x bij de onderste. Dan krijg je links 8 en rechts 81/16 en 8 <> 81/16.
Het bewijs is de oplossingquote:Op dinsdag 30 november 2004 19:44 schreef IvdSangen het volgende:
Aha, er stond niet bij dat hij een oplossing zocht. Hij noemde enkel de formules en ik dacht dat hij er een bewijs voor zocht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |