tjeezus wat goed....dat je dat weet man, wel eens geweest?quote:Op zondag 31 oktober 2004 00:20 schreef Rollufie het volgende:
Het is Noumea , Nieuw-Caledonië , Australië
Bewijs
quote:The new cathedral was dedicated in 1994. This modern “avant garde” construction symbolizes Nicaraguans' desire to rebuild and modernize their country, and demonstrates the capacity of the country to carry out prestigious architectural projects. Religion in Nicaragua never lost its force and continues uniting them under the pressure of their political differences
Cali, Colombia.quote:A huge city as seen from the Windows on the World Restaurant in Cali.
quote:Begun in 1577, the construction of Córdoba's cathedral dragged on for over two centuries under several
architects, including Jesuits and Franciscans, and as a result lacks any sense of architectural unity.
Je hebt die palmboom gemist links op de foto, stad lijkt mij oostblok en toch in de palm grens/of net erboven? met een dikke rivier dus maar een gokje: Belgrado, Servie?quote:Op maandag 1 november 2004 16:11 schreef Vanderdonk het volgende:
Die lucht is me te paars en de huisjes te wit.
Heb nog geen idee, lijkt me iets europees en noordelijks.
Kzal vanavond eens kijken.
quote:The town has since been rebuilt with many fine 18th Century buildings along with its 37 churches. A Roman bridge links the two parts of the town across the River Gilão. The church of Santa Maria do Castelo is built on the site of a Moorish Mosque and in it are the tombs of Dom Paio Peres Correia and his seven Knights. Its original economic reliance on the fishing industry has now been surpassed due to the change in the migration patterns of the tuna fish. The population is in the region of 20,000 inhabitants supporting a military base whilst the surrounding area is still very rural and undeveloped. This is now changing due to the demands of the tourist industry and opening of golf courses in the near vicinity. The beach for this town lies past the salt pans and is reached by a ferryboat that takes the visitor to the sandy-bar island known as Ilha de Tavira.
quote:Op dinsdag 2 november 2004 22:07 schreef rosstek het volgende:
Op de achtergrond hotel Grand Marina, Katajanokanlaituri 7.
Ja in het Suomi maar volgens mij snappen de zweedstaligen het ook wel.quote:Op dinsdag 2 november 2004 21:58 schreef foton het volgende:
Bij nader inzien: de Finnen hebben wel een ander woord voor Restaurant (ravintola)...
quote:Op dinsdag 2 november 2004 22:02 schreef rosstek het volgende:
Helsinki dan maar? FF uitzoeken wat dit voor gebouw is.
quote:Tulli- ja Pakkahuone
Katajanokanlaituri 5
00160 Helsinki
The old Helsinki customs house is an imposing setting for all kinds of events, located only a short walk from the Market Square and city centre. The main hall is 9 metres high and has glass paintings. Suitable for theme, corporate and family occasions. Dinners for 220, buffets for 350 persons.
Helemaal topquote:Op dinsdag 2 november 2004 22:43 schreef rosstek het volgende:
Dit moet 'm zijn:
[..]
Is dat hetzelfde gebouw dan? Die met die koperen koepels?quote:Op dinsdag 2 november 2004 23:33 schreef Porto het volgende:
Nieuwe: Raad de naam van het gebouw en in welke stad van welk land het gebouwd is:
[...]
Alleen zelfde stad misschien is het eerste gebouw makkelijker te vinden zo, had trouwens moeten staan 'eventueel gebouw' idd stad en land is genoeg.quote:Op woensdag 3 november 2004 21:32 schreef foton het volgende:
[..]
Is dat hetzelfde gebouw dan? Die met die koperen koepels?![]()
quote:Op vrijdag 5 november 2004 08:06 schreef Rollufie het volgende:
Bishkek , Kirgizië (Voormalig USSR , Kyrgystan)
Bewijs
Door werkomstandigheden mag iemand anders er een plaatsen...
Klopt ;-)quote:Op vrijdag 5 november 2004 11:50 schreef Hugo_ het volgende:
lijkt me Koryo Hotel I in Pyongyang - Noord Korea
bewijs
ik moet weg nu, iemand anders mag de volgende plaatsen
Zoek het meer naar het noord oostenquote:Op vrijdag 5 november 2004 16:40 schreef chrisz het volgende:
gok :
johannesburg, zuid afrika
quote:Op zaterdag 6 november 2004 12:35 schreef treinreiziger het volgende:
Beirut, Libanon.
quote:Op dinsdag 9 november 2004 20:07 schreef middagdutje het volgende:
Semipalatinsk, Kazachstan?
Petropavlovsk, Rusland.
Bewijs hier
Op het Aziatische continent ligt rusland in ieder geval zeker niet. Kijk maar op de kaart waar dat Oeralgebergte ligt. Europa is echt veel groter dan de EU hoorquote:Op dinsdag 9 november 2004 20:47 schreef Rollufie het volgende:
Trouwens ik kan dit niet tot Europa rekenen , dit deel van Rusland.
Zou ook een beetje gekkenwerk zijn
Oslo, Noorwegenquote:Op woensdag 10 november 2004 21:53 schreef Porto het volgende:
Lastig.. roep maar wat:
Nope, niet in de buurt ookquote:Op donderdag 11 november 2004 20:55 schreef foton het volgende:
Cozumel, Mexico?
quote:Op vrijdag 12 november 2004 15:43 schreef StickUpKid het volgende:
Tis Port Blair, Andaman Islands, (niet in de buurt maar wel van) India
bewijs
De Andamanen zijn een eilandengroep in de Golf van Bengalen, die behoren tot Indiaas grondgebied. Ze zijn een onderdeel van het unieterritorium Andaman en Nicobar, waarvan de hoofdstad Port Blair is. De eilanden boven de 10e breedtegraad zijn de Andamanen, de eilanden daaronder zijn de Nicobaren.
De oorspronkelijke bewoners van de Andamanen zijn de Andamanezen.
Dat 1e bewijs! Een kerk met een kruis in neon verlichting!quote:Op zondag 14 november 2004 23:06 schreef treinreiziger het volgende:
* foton bemoeit zich er weer ff mee....
Puerto Vallarta, Mexico.
Mooi bewijsje en nog een bewijsje.
'k dacht eerst ff Florida, maar het verkeer rijdt aan de verkeerde kant...quote:Op zondag 14 november 2004 23:15 schreef treinreiziger het volgende:
Raad de naam van de stad en het land waar deze foto is genomen:
[afbeelding]
Veel succes!
Indien iemand het antwoord gevonden heeft, graag ff bewijs via linkje a.u.b., het spel kan dan uiteraard verder gaan!
Ik geef geen antwoorden op vragen/losse opmerkingen of de stad in een bepaald land of gebied ligt, dat moet je zelf verzinnen! Wel zal ik, indien nodig, hints verstrekken en voorgaand genoemde plaats(en) met land(en) melden of ze correct zijn ja of nee. Voor meer informatie: zie reglement in de FP.
quote:Igloolik, sometimes spelled Iglulik, is a community in Nunavut, northern Canada. Because it is on a small island in Foxe Basin that is very close to the Meville Peninsula (and to a lesser degree, Baffin Island), it is often mistaken to be on the peninsula. The residents are the Iglulingmiut. The name "Igloolik" means "there is an igloo here" in Inuktitut.
iemand anders een nieuwe SVPquote:Careful restoration is gradually reviving the former splendour of this castle complex that developed over four hundred years on the steep hill above Celje, and increasingly frequent cultural and tourist events are giving it new life. Today the castle is the most visited tourist site in Celje. The picturesque scene in the large forecourt between the Friderik and Pelikan towers inspires both artists and spectators of the many musical theatre events held here. Majestic and powerful, Celje's Stari grad Castle on the top of a rocky cliff above the city was once the largest in Slovenia. The fate of its masters, the Counts of Celje, princes of Slovene birth, decisively marked the history of the Slovenes. From 1333 until 1456 when Ulrik II, the last of the Celje line, was assassinated, the castle was the seat of this powerful dynasty.
quote:Op woensdag 17 november 2004 22:07 schreef UIO_AMS het volgende:
nu zou ik natuurlijk een post kunnen deleten
quote:Op woensdag 17 november 2004 22:06 schreef Rollufie het volgende:
Iemand anderd mag als deze goed is natuurlijk een nieuwe plaatsen
Dat het fout was wist ik al en heb gelukkig lekker geslapenquote:Op donderdag 18 november 2004 00:48 schreef rosstek het volgende:
Ik hoop dat je niet slecht zal slapen als ik zeg dat het fout is...
Inderdaad nooit in Enschede geweest!!quote:Op woensdag 24 november 2004 17:12 schreef Vanderdonk het volgende:
heey Enschede?
ff zoeken hoor, station en enschede.
hahaha Ja dus! Is al weer poosje geleden dat ik eentje wist hihihi. I'm back!
Toch handig als je in andere steden bij medestudentes op bezoek gaat. mooi plein hebben ze daar trouwens aangelegd, alleen vind ik de maat, schaal en plaatsing ervan niet goed passen bij het gebouw en haar omgeving. Iemand al gekeken wat ze in Roombeek doenuhm ik draaf door he. Nouja hier is het bewijs met meer info over dat torentje
en nog een foto van het pleintje en de verbouwing
De nieuwe komt z.s.m., ik moet even zoeken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |