Hmm, zou het niet weten/quote:Op donderdag 11 november 2004 17:08 schreef releaze het volgende:
[..]
de streep die file van back scheidt.
Komt die streep nou uit een theme of uit Firefox zelf?quote:Op donderdag 11 november 2004 16:53 schreef releaze het volgende:
hier baal ik een beetje van, ik en mn aesthetics
[afbeelding]
die streep, hoe krijg ik dat pokkeding weg? nu heb ik.... neptune geinstalleerd, maar hij doet het ook bij Smoke.. (bij noia lite liet ie een andere streep zien) en als ik de icoos wel laat zien, dan skint ie firefox ook niet.. dan laat ie alleen de icoos zien, maar niet het mooie achtergrondkleurtje van Smoke bijvoorbeeld.
Hmm.
Hoe doe ik dat dan?quote:Op donderdag 11 november 2004 17:01 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Waarom maak je geen quicksearch aan?
nee een mierenneuksterquote:Op donderdag 11 november 2004 17:36 schreef Murray het volgende:
[..]
Komt die streep nou uit een theme of uit Firefox zelf?
Uitgaande van dat laatste heb ik gekeken in browser.xul, daar kom ik deze regel tegen:
<menubar id="main-menubar" statusbar="statusbar-display"
style="border:0px;padding:0px;margin:0px;-moz-appearance:none">
Maar waar main-menubar gedefinieerd wordt heb ik nog niet kunnen vinden...
Jij bent echt minimalist tot op het bot of niet?
Mijn dank is groot....quote:Op donderdag 11 november 2004 18:43 schreef Jump het volgende:
Werewolf: ik zal je toegestuurde wijzigingen aanpassen in het volgende deel
quote:Super Drag&Drop Go: versleep een link om deze te openen in een nieuwe tab. Versleep tekst om er via een zoekrobot naar te zoeken.
Versleep een plaatje om hem in een standaardfolder te downloaden.
Is er niet toevallig nog een 'firefox.exe' actief?quote:Op donderdag 11 november 2004 22:24 schreef SHERMAN het volgende:
Ik lees trouwens net de mini faq en zie mijn eigen oplossing maar dat werkt dus niet
Krijg heel leuk FireFox op gestart maar in het verkeerde profiel
Als ik nu FF deinstalleer en ik gooi de RC2 erop zou ik dan weer de goede te zien krijgen
Sterker nog ik had er niet aan gedacht om firefox afteluistenquote:Op donderdag 11 november 2004 22:40 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Is er niet toevallig nog een 'firefox.exe' actief?
Taskmanager --> Processes --> Firefox.exe --> End proces
quote:Op donderdag 11 november 2004 22:45 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Sterker nog ik had er niet aan gedacht om firefox afteluisten
Firefox stond dus nog gewoon open
Het werkt weer
quote:Op vrijdag 12 november 2004 10:25 schreef Werewolf het volgende:
[..]
![]()
![]()
quote:Open-source browser set for challenge
A new front has been opened in the long-dormant browser war, with an open-source program called Firefox aiming to challenge Microsoft's dominant Internet Explorer.
But Microsoft Australia says there is no threat and Internet Explorer users do not want features that Firefox offers.
The Mozilla Foundation, a non-profit group "dedicated to preserving choice and promoting innovation on the internet," announced the release this week of its Firefox 1.0 browser.
Some eight million people downloaded a preview version issue last month.
Although Explorer, integrated into the Windows operating system used on most personal computers, has dominated the browser market, recent security problems with Explorer have prompted renewed interest in other browsers.
In early November, the magazine Computerworld reported that Firefox's market share had risen to 6%. Among early adopters, 14% of visitors to Computerworld's website were using Firefox, according to the online magazine.
As an open-source product, Mozilla's technical details are free and available to computer experts, who can test and offer improvements to the software.
It is available as a free download worldwide for computers with the Windows, Apple Macintosh or Linux operating systems.
"We are delighted to be announcing this major milestone for the Mozilla Foundation and for the Firefox browser, which has been made possible thanks to the tireless effort of hundreds of community volunteers and developers around the world," said Mitchell Baker, president of the Mozilla Foundation.
"Now, millions more will be able to enjoy a better Web experience."
Do we need tabbed browsing?
Firefox features include "tabbed" browsing to allow several pages to be contained within a single window, accessibility to search engines and pop-up blocking.
It also says it helps to protect against some fraud schemes by displaying the true identity of sites in an effort to thwart "spoofed" sites mimicking a legitimate website.
Microsoft Australia's managing director Steve Vamos told the IT website ZDNet Australia that he did not believe Internet Explorer would be threatened by the Firefox launch.
"I'm not sure that that is the reality," he said.
Vamos said tabbed browsing, provided by the new browser, was not important to Internet Explorer users. And he encouraged customers to contact Microsoft if they wanted extra features added to their existing browser.
What has been described as a "warts and all" review of Firefox is available via the ZDNet US website.
Mozilla provided the basis for the original Netscape browser that dominated the early internet before being crowded out by Microsoft. Netscape, now part of AOL Time Warner, has its own browser, which shares some features with Firefox.
Typisch Microsoft, ik geloof juist datiedereen die nu FF gebruikt toch wel ooit met IE gewerkt heeft, en dus willen we dat wel degelijk allemaal wel hebben.quote:Op vrijdag 12 november 2004 12:34 schreef Quarks het volgende:
Leuk nieuws bericht.
Zijn ze nou echt zo naïef? :')
[..]
Vergeet niet dat er echt veel mensen zijn die zeggen" ach IE werkt ook, waarom FF gebruiken"quote:Op vrijdag 12 november 2004 12:37 schreef D-Devil het volgende:
[..]
Typisch Microsoft, ik geloof juist datiedereen die nu FF gebruikt toch wel ooit met IE gewerkt heeft, en dus willen we dat wel degelijk allemaal wel hebben. [afbeelding].
Ik weet het....maar ik wacht wel met aanpassen tot deel 8 wordt aangemaaktquote:Op vrijdag 12 november 2004 11:40 schreef SHERMAN het volgende:
pssst je sig klopt niet meer
Het is ook niet echt een nieuwe versie...quote:Op vrijdag 12 november 2004 13:30 schreef Markster het volgende:
Heb nu ook 1.0, maar merk nog niet echt veel verscheel met de PR.
Kijk, iedereen heeft natuurlijk zijn of haar voorkeur...quote:Op vrijdag 12 november 2004 13:32 schreef Markster het volgende:
[..]
Vergeet niet dat er echt veel mensen zijn die zeggen" ach IE werkt ook, waarom FF gebruiken"
Ik heb al aantal mensen gezegd dat FF veel beter is en dat ze die moeten gaan gebruiken, maar IE werkt voor hun ook.
IE start alleen sneller op, FF rendert pagina's sneller.quote:Op vrijdag 12 november 2004 14:24 schreef Markster het volgende:
Daarbij is IE toch wat sneller. En ik ga niemand overhalen hoor, mij intresseert het niet als hun PC helemaal onder de troep zit, omdat ze vertikken een goede browser te installeren. Dat is niet mijn zorg, zolang ze maar niet gaan zeggen dat ik ze niet gewaarschuwd heb
Volgens mij rendert IE ook sneller, net als Opera (de snelstequote:Op vrijdag 12 november 2004 14:35 schreef Quarks het volgende:
[..]
IE start alleen sneller op, FF rendert pagina's sneller.
Maar goed, ik heb echt een hekel aan mensen die FF opdringen aan mensen; ik wijs mensen af en toe op de mogelijkheid van een andere browser en dan mogen ze het zelf uitzoeken.
En daarna moeten ze niet gaan janken dat hun hele systeem übertraag is geworden.quote:Op vrijdag 12 november 2004 14:43 schreef Markster het volgende:
[..]
En idd, opdringen is supervervelend, ik vertel gewoon dat FF beter is, en dat ze die maar eens moeten proberen. Zeggen ze "nee", dan is dat jammer
Preciesquote:Op vrijdag 12 november 2004 14:47 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
En daarna moeten ze niet gaan janken dat hun hele systeem übertraag is geworden.![]()
Opera en FF zijn inderdaad de snelste; IE zeker niet (3 jaar oude techniekquote:Op vrijdag 12 november 2004 14:43 schreef Markster het volgende:
[..]
Volgens mij rendert IE ook sneller, net als Opera (de snelste)
Maar goed, het verschil is zo klein dat het niet storend is.
En idd, opdringen is supervervelend, ik vertel gewoon dat FF beter is, en dat ze die maar eens moeten proberen. Zeggen ze "nee", dan is dat jammer
quote:FirefoxIE is a customization of Firefox 1.0 by Mozilla.org to make it look and feel more like Internet Explorer.
Wat nodeloos ingewikkeld overigens. Soortgelijke proces kost bij Opera iets van vier muisklikken. Maar goed, iedereen die zijn browser een MSIE-look wil geven verdient dan ook wel wat hij krijgtquote:Op vrijdag 12 november 2004 16:09 schreef Quarks het volgende:
FirefoxIE
Ja inderdaad, maar je hebt van die mensen die meteen in paniek zijn als het blauwe e'tje weg is.quote:Op vrijdag 12 november 2004 16:44 schreef Markster het volgende:
Meestal probeer je je browser mooier te krijgen
Hier 74.208kb met 1 venster en 5 tabbladenquote:Op vrijdag 12 november 2004 17:14 schreef Georges het volgende:
Ik heb net Firefox geinstalleerd, versie 1.0.
Ben er erg tevreden over tot nu toe alleen vreet ie wel veel ramgeheugen, meer dan IE, is dat normaal?
Nu is het gebruik zo'n 50.000kb en ik heb 5 vensters open.
Volgens mij wel, omdat IE ingebakken zit in Explorer (Windows Shell) kun je niet echt een objectief beeld krijgen.quote:Op vrijdag 12 november 2004 22:08 schreef Georges het volgende:
Is het normaal dat Firefox meer geheugen vreet dan IE?
http://twanno.mozdev.org/tabclicking.htmlquote:Op zaterdag 13 november 2004 23:52 schreef appelsientje het volgende:
Misschien dat ik het ook ff gemist hebt.... maar de dubbel klik op de tab zodat die weer verdwijnt.... staat die ook ergens? die draait namelijk niet onder 1.0 of ik doe wat fout
quote:Op zondag 14 november 2004 03:06 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
http://twanno.mozdev.org/tabclicking.html
Je kunt tabs overigens ook sluiten door met het scrollwieltje te klikken op een tab. Daar heb je geen extension voor nodig.quote:Op zaterdag 13 november 2004 23:52 schreef appelsientje het volgende:
Misschien dat ik het ook ff gemist hebt.... maar de dubbel klik op de tab zodat die weer verdwijnt.... staat die ook ergens? die draait namelijk niet onder 1.0 of ik doe wat fout
ja dat staat dus wel in de o.p.quote:Op zaterdag 13 november 2004 23:52 schreef appelsientje het volgende:
Maar die werkt dus niet met 1.0.....quote:Op zondag 14 november 2004 11:57 schreef keijz het volgende:
[..]
ja dat staat dus wel in de o.p.
quote:Op vrijdag 12 november 2004 14:24 schreef Markster het volgende:
Daarbij is IE toch wat sneller. En ik ga niemand overhalen hoor, mij intresseert het niet als hun PC helemaal onder de troep zit, omdat ze vertikken een goede browser te installeren. Dat is niet mijn zorg, zolang ze maar niet gaan zeggen dat ik ze niet gewaarschuwd heb
Ik dring het ook niet zomaar op aan mensen. En opdringen is een groot woord.quote:Op vrijdag 12 november 2004 14:35 schreef Quarks het volgende:
IE start alleen sneller op, FF rendert pagina's sneller.
Maar goed, ik heb echt een hekel aan mensen die FF opdringen aan mensen; ik wijs mensen af en toe op de mogelijkheid van een andere browser en dan mogen ze het zelf uitzoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |