Eind vorig jaar heb ik al een gezegd omdat ik zei wat mijn dwas zat daarna is de relatie nooit meer geweest wat ie was.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 13:00 schreef Slarioux het volgende:
Zeg wat je hier tiept tegen je baas
Dat was in een functioneringsgesprekquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 13:01 schreef Fliepke het volgende:
Komt zoiets niet aan de orde bij een functioneringsgesprek?
Nee, dat is het niet van een andere collega wil hij echt af en die behandeld hij veel slechter die geeft hij echt van de klote klusjes enzo.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 13:02 schreef Alicey het volgende:
Het beste kun je een andere baan zoeken, ik heb de indruk dat je baas van je afwilt, en hoopt dat je ontslag neemt.
Dat is het niet want er hebben zich al een paar mogelijkheden voorgedaan van zaken die ik nog nooit gedaan had maar volgens mijn functie omschrijving wel zo moeten doen maar die worden mij gewoon ontzegt.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 13:12 schreef Sjonnjoop het volgende:
misschien ben je ook nooit uitgeleerd en wil je baas ervoor zorgen dat je echt heel goed wordt in je werk.
Als dat zo is vraag ik me wel af waarom ik 1 maand geleden een nieuwe auto heb mogen bestellen terwijl de auto auto nog tot eind maart in de lease had kunnen blijven.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 13:02 schreef Alicey het volgende:
Het beste kun je een andere baan zoeken, ik heb de indruk dat je baas van je afwilt, en hoopt dat je ontslag neemt.
Omdat een nieuwe auto iets is waar een jongere werknemer erg blij mee is, en dan voorlopig zijn bek weer houd. Relatief kost het ook niks. Loonsverhoging daarentegen is wat anders.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 17:56 schreef Martijn_77 het volgende:
Als dat zo is vraag ik me wel af waarom ik 1 maand geleden een nieuwe auto heb mogen bestellen terwijl de auto auto nog tot eind maart in de lease had kunnen blijven.
Dat zou best wel eens zo kunnen zijn. Want hij heeft van meer collega's al het gezeur van loonsverhoging. Afgelopen jaar is om die reden al iemand weg gegaan.quote:Op zondag 31 oktober 2004 01:33 schreef smiley54321 het volgende:
Omdat een nieuwe auto iets is waar een jongere werknemer erg blij mee is, en dan voorlopig zijn bek weer houd. Relatief kost het ook niks. Loonsverhoging daarentegen is wat anders.
Ben ik nu ook mee bezig. Alleen ikmoet nog wel iedere dag naar deze baan en daar zit hem het probleem het gaat mij namelijk steeds meer tegen staan.quote:Op zondag 31 oktober 2004 01:33 schreef smiley54321 het volgende:
Jij kunt van jezelf het beste inschatten of je ondergewaardeerd wordt. Binnen het zelfde bedrijf langzaam omhoog groeien werkt slechter dan af en toe een andere baan zoeken waar je een leuke stap vooruit maakt.
Klint als de reclame van Monsterboard. Maar het is wel waar vaak kun je beter naar een ander bedrijf overstappen om goed te groeien ipv van langzaam binnen het zelfde bedrijf groeien. Mijn grote groei binnen dit bedrijf heb ik gehad dat is wel duidelijk daarom ben ik ook gaan zoeken.quote:Op zondag 31 oktober 2004 01:33 schreef smiley54321 het volgende:
Ik had een oud collega die van receptie/sales assistant naar puur sales assistant toeging. Toch bleef het het meisje wat leuk kon lachen, en de koffie ging halen.
Nu werkt ze bij een bedrijf waar ze leiding geeft aan enkele mensen in haar vakgebied, en haalt ze zeker geen koffie meer. (geen historie)
Ja, dat wel maar de komende maanden tot mijn nieuwe baan moet ik nog wel met hem en zijn visie van jij bent nog maar een leerling werken en dat is gewoon erg vervelendquote:Op zondag 31 oktober 2004 01:33 schreef smiley54321 het volgende:
Je baas heeft voor een habbekrats je werkervaring opgebouwd. Dat is voor beide partijen goed geweest. Nu is het tijd voor de volgende stap, want de koek is hier gewoon op. Simpel.
Ja, inderdaad het is echt een klote gevoel en het drukt zo'n stempel op de rest van je werk en daarnaast worden dus nu ook alle uitdagingen in mijn werk mij ontzegd dus er is niks meer waar ik voor 100 % voor kan gaan waar ik mijn gedachten op kan richten.quote:Op dinsdag 2 november 2004 23:09 schreef thaduck het volgende:
Ken het gevoel Martijn_77. Ik ga met een soortgelijk gevoel naar me werk (en moet dat nog tot 31 december).
Mijn chef, manager, locatiemanager, collega's vechten zich 3 slagen in de rondte om mij aan een nieuw (vast) contract te helpen. Ze willen niet dat ik wegga (is met keer of 100 medegedeeld nu afgelopen maand) maar de interim directrice ziet het anders en wil dat ik oprot (collega rot ook al op, logisch neem ik ze functie over want er is meer dan behoefte aan). Interim wil boel slopen (dubbele petten politiek).
Kortweg, ik voel me ook klote als ik naar me werk moet. Weten dat je door iedereen gewaardeerd wordt behalve je baas.. Sucks
Ja ben ook al mee bezig met zoeken alleen dat duurt even. Een die situatie op het werk en al dat zoeken drukken zo'n stempel op alles dat het soms moeilijk is om de knop om te zetten.quote:Op dinsdag 2 november 2004 23:10 schreef thaduck het volgende:
Trouwens een tip. Hoe moeilijk het is, probeer echt de knop om te zetten. Op je werk beetje normaal doen, beetje werken. Dan om 5 uur knop om en weer plezier in je leven. Ga rustig op zoek naar nieuwe baas waar je WEL gewaardeerd wordt.
Ja, dat wel 6 maanden werken is altijd beter. Maar nu komen de be(ver)oordelingsgesprekken er weer aan en dat wordt ook weer een zware dobber vooral gezien mijn verminderde motivatie van de laatste maanden.quote:Op dinsdag 2 november 2004 23:10 schreef thaduck het volgende:
Is moeilijk, maar bedenk: wat is bv. 6 maanden op een werkend mensenleven. Liever 6 maanden salaris dan 6 maanden bijstand.
Je baas kan ook wat leren van een beoordelingsgesprek!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Ja, dat wel 6 maanden werken is altijd beter. Maar nu komen de be(ver)oordelingsgesprekken er weer aan en dat wordt ook weer een zware dobber vooral gezien mijn verminderde motivatie van de laatste maanden.
Nou, mijn baas denk dat hij alles geweldig doet en dat niemand beter is als hij.quote:Op woensdag 3 november 2004 03:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je baas kan ook wat leren van een beoordelingsgesprek!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik zal mij zeer zeker goed voorbereiden heb namelijk wel enkele zaken op de plank liggen welke ik besproken wil hebben. Alleen het zal mijn relatie met mijn baas niet ten goede komen omdat hij zich dan aangevallen voelt. Dat is altijd als je aanmerkingen op zijn functioneren hebt.quote:Op woensdag 3 november 2004 03:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik zou je eigen heel goed voorbereiden op dat gesprek, dus dat je precies weet wat je wil zeggen en geef hem maar wat stof tot nadenken daar word jij nooit slechter van. Misschien lucht het wel op en komt het je motivatie en je relatie met je baas ten goede.
Die heb ik al een die opmerkingen laat ik ook zeker verwerken in mijn beoordelingsformulier. Maar het zal geen prettig gesprek worden. Maar ik heb voldoende zaken om mijn standpunten te onderbouwen.quote:Op woensdag 3 november 2004 03:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ook zou je wat bewijzen kunnen verzamelen zoals bijvoorbeeld emails en dergelijke waar je het niet mee eens bent(bijvoorbeeld de toon die je niet aanstaat of de opdracht die je niet leuk/uitdagend genoeg vindt)
Zal ik ook zeer zeker niet doe. Maar ik vraag mee af of vanwege de lading van dit gesprek ik er HR bij kan vragen om de zaak nog een beetje rustig te houden.quote:Op woensdag 3 november 2004 03:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat werkt in iedergeval beter dan op je tong gaan bijten en niks aan het probleem doen waar je mee loopt.
Nee, hij wil nu alleen nog maar ervaren krachten heeft nu geen tijd meer om mensen op te leiden.quote:Op woensdag 3 november 2004 21:10 schreef DennisMoore het volgende:
Zorg dat ie een nieuwe leerling binnenhaalt, met wie hij zich kan bemoeien.
Dan promoveer jij tot gewone werknemer.
Is mijn directe baas in een grote organisatie alleen de directe baas van mijn baas in de grote baas.quote:Op woensdag 3 november 2004 21:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Martijn, is je directe baas ook de eigenaar of zit je in een grotere organisatie.
Ja, je kunt verbeterpunten op schrijven maar dan met betrekking tot je profesioneel functioneren en je persoonlijke doelen zijn op je profesioneel functioneren gericht.quote:Op woensdag 3 november 2004 21:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe ziet je beoordelingsformulier eruit? Moet je bijvoorbeeld ook verbeterpunten opschrijven, hoe de sfeer is, wat je persoonlijke doelen zijn en dergelijke? Komt er ook een punt naar voren naar het functioneren(al dan niet direct) van je baas?
Ja, mijn baas beoordeelt mij en hij moet dit nog wel terugkopelen naar HR en zijn baas. Maar die nemen eigenlijk een op een zijn advies over.quote:Op woensdag 3 november 2004 21:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Beoordeelt je baas uiteindelijk jouw of moet hij dat terug koppelen naar anderen?
Ja, dat wel maar dat is niet erg. Maar mijn probleem is niet mijn functioneringsgesprek maar het draagbaar maken van de laatste maanden daar tot dat ik een andere baan gevonden heb.quote:Op woensdag 3 november 2004 21:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Veel vragen maar ja
Ik had niet perse weg gewilde maar de houding van baas baasis een van de grootste problemen. Hij ontzegt mij nieuwe mogelijkehden en uitdagingen. Gewoon omdat hij mij nog steeds als leerling ziet.quote:Op woensdag 3 november 2004 21:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wil je zowiezo weg of is de houding van je baas vooral het probleem?
Mijn werk is leuk alleen de uitdagende zaken worden mij op dit moment door mijn baas ontzegtquote:Op woensdag 3 november 2004 21:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is bijvoorbeeld je werk leuk en uitdagend
Ja, deze zaken zijn allemaal alleen deze punten wegen niet op tegen alle negatieve punten.quote:Op woensdag 3 november 2004 21:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zit er een goede(aangename) cultuur in het bedrijf, heb je fijne collega's, heb je baanzekerheid(zit je dus bij een financieel sterk bedrijf)
Deze zijn er wel maar worden tegen gehouden daar mijn baas hij is ook de gene die hier over gaat.quote:Op woensdag 3 november 2004 21:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
zijn er promotiemogelijkheden
Nee, mijn salaris zit te laag (en behoorlijk ook) en is niet marktconform is een bekend probleem wordt aan gewerkt alleen maar heel langzaam.quote:Op woensdag 3 november 2004 21:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
heb je een goed salaris(voor je leeftijd, opleiding en ervaring).
Voor mij ook alleen er de negatieve punten zijn nu zo sterk dat ik echt weg wil. Heb vorig jaar ook al met het idee gespeeld en toen niet gedaan maar na alles wat dit jaar gebeurd is. ga ik echt iets anders zoeken anders ga ik mij zelf ernstig te kort doen.quote:Op woensdag 3 november 2004 21:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat zouden voor mij belangrijke dingen zijn en vergeet niet dat het gras bij een ander altijd groener is.
Al een keer geprobeerd maar als je over zijn functioneren begint en de zaken die hij verkeerd doet dan voelt hij zich aangevallen en valt gelijk uit of spring gelijk in de verdediging afhankelijk van het onderwerp.quote:Op woensdag 3 november 2004 22:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kan je er over praten met de baas van je baas? Ken je hem(of haar) uberhaubt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |