Idd. zou een paar mooi afeleveringen op kunnen leveren.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 11:50 schreef HarigeKerel het volgende:
als er nu een oorlog met de Klingons gaat volgen zou het wel weer eens erg spannend kunnen worden![]()
Maar nu heb ik de VCD al over 3 minuten binnen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 10:12 schreef FoXje het volgende:
De HDTV is er!![]()
![]()
Opmerkelijk, ik kan me niet herinneren dat ik eerder zo'n slave market heb gezien in Trek. Enlighten me.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 16:13 schreef mbn het volgende:
Ik ben dan ook niet zo'n fan van het hele slavenverhaal. Dat is gewoon al te vaak gedaan in Star Trek.
Ik geloof dat dat wel opzettelijk isquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 18:31 schreef Witchfynder het volgende:
Yep, super ep.
Ik weet alleen niet of het intentioneel is of niet, maar T'Pol begint steeds emotioneler op dingen te reageren. Als het deel uitmaakt van het verhaal (en die trilogie die er aan begin te komen) dan is het heel subtiel gedaan en dat wordt nog interessant. Sluit ook wel aan bij de opmerkingen van T'Pols moeder.
De aflevering deed me erg denken aan het verhaal van dat volk dat mensen ontvoerde om als arbeiders te werken in fabrieken uit Voyager. Het hele slavenverhaal meen ik vaker te hebben gezien, maar dat kan goed bij andere SF zijn geweest, dat houd ik niet zo bij.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 17:30 schreef Summoner het volgende:
[..]
Opmerkelijk, ik kan me niet herinneren dat ik eerder zo'n slave market heb gezien in Trek. Enlighten me.
Ik kan me best voorstellen dat de Orion schepen geavanceerder zijn. Zij beheersen hun gebied op absolute wijze waar de Xindi een van vele relatief kleine facties was binnen de Expanse.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 23:25 schreef DarthNick het volgende:
1 puntje, in de Expanse vocht de enterprise vaker tegen 4 á 5 schepen tegelijk, komen er 2 Orion Interceptors vanuit het niets, en pats boem paf, Ent is alweer half-gaar...... leren ze het dan nooit....
Inderdaad, wat weten we nu van de kracht van beide wapens om een vergelijking te maken? Niets.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 23:35 schreef Retuobak het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat de Orion schepen geavanceerder zijn.
Nou, de overeenkomsten zijn wel érg oppervlakkig. We wisten van TOS en DS9 dat het gebied van de Orions zo'n beetje het centrum is van illegale handel en andere duistere praktijken in het Alpha/Beta Quadrant gebied. Plus het concept van Orion Slave Girls is al bijna veertig jaar oud. Het werd eens tijd dat we een Orion slave market zagen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 21:57 schreef mbn het volgende:
De aflevering deed me erg denken aan het verhaal van dat volk dat mensen ontvoerde om als arbeiders te werken in fabrieken uit Voyager.
Degenen bij de airlock reageerden wel als eerste met het vuren en raakten de indringers ook. Alleen waren de wapens ineffectief.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 15:20 schreef Sharkdoggie het volgende:
Geweldige aflevering.![]()
Ook leuk om te zien dat die MACO's nog aanboord zijn (niet dat ze veel kans hadden).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |